Na een jaar niet zwanger... en dan? Wie kletst er mee?

23-04-2007 11:45 13139 berichten
Superstoere meisjes:

* Kaetje: 30 jaar. April 2006 begonnen, IUI 6 gestart op 25 februari, voor het eerst met Menopur (voorheen met Puregon)

* Sammy300: 4x IUI, miskraam in december, nu op naar 6e IUI

* Sophy: 2 jr bezig, welverdiende pauze tot maart 2009

* Merel29: 2e icsi 28-01-09 start met de pil (als het goed is) 18-02-09 start deca 04-03-09 start gonal-f. 13-03-09 1e echo punctie gepland op 18-03

* Fleur: 1e ICSI poging na punctie gestopt, cryo poging 1 teruggeplaats, 9-10 testen

*Wix: begonnen juli 2007. Uitslag onderzoeken 24-11

*Goof: begonnen in januari 2006, 2x IUI gehad, nu in afwachting van IUI, maar deze cyclus ei gemist

*Mariesophie: Februari 2007 mm, PCOS, 1xIUI en nu op naar IVF.

*Zitah: dochter 5 jaar, 5 jaar kinderwens voor nummer 2. 5 miskramen. Stopt hoogst waarschijnlijk als kinderwens na 6x iui nog niet vervuld is. Bezig met 3e IUI

*Watson: start april 2008, in afwachting van behandeltraject, binnenkort gesprek bij de gyn.

*Dolfijntje: begonnen in mei 2006, 3x IUI en nu in afwachting van endometriose weglaseren.

*Allis: Begonnen half 2007, miskraam eind 2007 na 9 weken, nu testen begonnen, binnenkort kijkoperatie en uitslag zaadtest

*linnielin: 25 jaar, vanaf oktober 2007 bezig. Bij gynecoloog geweest voor endometriose, hiervoor kijk operatie gehad.

*Haiti: 33 jaar en probeer sinds februari 2008 zwanger te worden. Februari 2009 begonnen met de eerste onderzoeken.

*Knappekloon: bezig sinds dec 2007, mmm rond juni

*Bengal: 31 jaar, sinds juli 2007 in het z'huis en gaan per eind maart het fertiliteitstraject in (ws. ICSI).

Superstoere Meisjes en Zwanger!!!!!!!

* Suzzel: ICSI, 22-8 terugplaatsing, 1 of 2-9 testen, zwanger!!!! 12-5 uitgerekend.

* Doggie75: 11-07 MMM, 4x IUI. Spontaan zwanger geraakt na de IUI's. 9 mei uitgerekend.

* Nicks: 4/8 positief getest!

* Nicky22: Zwanger! uitgerekend op 23 mei

* Fre: 1e IVF --> 07-10 positief getest!! Twee kloppende hartjes uitgerekende datum is 11 juni! (Maar de planning is 21 mei, 37 weken lijkt me genoeg én tof!?!)

* Debgirl1984: net in MMM diagnose PCO 15-10 positieve test!

* Rebels: Kind 2 jr, juli '07 begonnen voor 2e, 2 miskramen. 19-10 positieve test. 19 juni uitgerekend.

* Mousie: icsi eigen cyclus, 5e poging. Positieve test op 21-10, 27 juni uitgerekend.

* Blogbabe: begonnen in januari 2006, Na 4e IUI zwanger! positieve test op 21-10.

* Maria 52 (Pierel): begonnen in voorjaar 2006, spontaan zwanger geraakt na 3 IUI en hsg. Positieve test op 28-10 5 juli uitgerekend.

* Carpe Diem: begonnen in maart 2006, in oktober start met ICSI. Positieve test op 10 november. Uitgerekend 17 juli

* Tornapart: bbz '00 + '04, zoontje '06, miskraam '07, bbz '08, 1e IVF '08, op naar 2e cryo-poging. positieve test op

10-12

* Peggysue2:gestopt aug.2005, feb 2007 in mm. okt 2007 IUI > bbz, mei 2008 ivf, okt + nov 2008 cryo tp, jan 2009 start nieuwe ivf. 27 februari positieve bloedtest. Tweeling!

*Barbabella: 27 jaar, sinds maart 2007 proberen zwanger te worden, sinds juli 2008 in de medische molen. Spontaan zwanger, 16 maart positieve test

Superstoere meisjes en Bevallen!!!!!!!

* Krissie: Bevallen op 16-8 van een zoon

* Draaimolen: mama van een zoontje!

* Marielle: Dochtertje!

* Loekie: ICSI-baby, 9-12-'08 een zoontje!

*Sweety: Dochtertje.

* Yamuna: Zwanger via IUI, viel 06-01-'09 aan twee. Dochtertje!

In april 2006 zijn we van start gegaan... tot nu toe zonder resultaat. Ik ben 28 en mijn vriend ook. Samen hartstikke gelukkig, eigen huis (samen met de bank ;)), allebei leuke (vaste) baan, stabiele relatie en helemaal toe aan kids. We vrijen op de juiste dagen, ik ben al meer dan 15 kilo afgevallen (woog over de 100 kilo), vriend is gestopt met roken, ben al jaren niet meer aan de pil. Niets staat ons in de weg maar toch is het nog niet raak. Ik ben begonnen met temperaturen vorige maand en wil dat nog zeker 1 maand doen. Mn menstruatie is aardig regelmatig en ik voel mijn eisprong vrijwel altijd. Mensen om ons heen beginnen te vragen of er al kinderen komen (net bevallen vriendin, schoonzusje etc.) en wij liegen er op los dat we er nog niet aan toe zijn. Ik vind het steeds moeilijker om het voor me te houden en zou het graag met meer mensen willen delen, bijvoorbeeld met mn moeder. Maar het leek ons zo leuk om iedereen te "verrassen" met een onverwachte zwangerschap. We proberen het ook steeds met humor te benaderen en het wat te relativeren. Maar als ik net ongesteld ben geworden (zoals afgelopen donderdag) dan wordt ik steeds moedelozer en verdrietiger....

Aan de MMM zijn we nog niet toe, ik wil eerst nog bezig met temperaturen. Dan hebben we ook iets om de dokter te laten zien zeg maar. Mijn grootste angst is om van de dokter te horen dat wij samen geen kinderen kunnen krijgen. Dat is eigenlijk ook de reden dat ik nu nog niet naar de dokter wil. Maar de drang om te weten waarom het niet lukt wordt ook steeds groter....

Ik heb eerder meegeschreven met een topic met meiden die ook al wat langer bezig waren maar dat is eigenlijk langzaamaan uitgestorven. Daarom een nieuw topic om alle frustraties, verdriet en hopelijk ook geluk te kunnen delen.
Alle reacties Link kopieren
Peg dat zijn er 2 hoor! Aan dat hoge HCG te zien!
wat is de hyves van dit forum???
Knappekloon, omdat we op een gegeven moment wat meer prive-dingen wilden bespreken en we erg nieuwsgierig waren waar iedereen woont, waar anderen onder behandeling is en hoe iedereen er uit ziet zijn we een hyve begonnen. Ik ben daar geen beheerder van en kan je dus niet uitnodigen (het is een besloten hyve waarvan de inhoud ook afgeschermd is). Er zijn een aantal beheerders en 1 van hen zal wel snel een berichtje plaatsen hier op het forum. Dan kan je je ook aanmelden.
Pegggyyyyy, van harte gefeliciteerd met je zwangerschap. zo ongelofelijk leuk voor je en het is je super gegund. Nu weer wachten maar nu op een top echo !!

Voor de rest zwaai, moet rennen maar was zo benieuwd naar Peg!!

Fijn weekend allemaal
CD, gefeliciteerd met je trouwdag én met je 20 weken, dat voelt ook echt goed, he?

Soph, dank je wel voor je kusjes!!

Merel, je lijf is helemaal bezig met maar één ding, he, als ik dat zo hoor. Ik merkte tijdens de behandeling ook dat je toch in een soort cocon zit en tja, das eigenlijk maar goed ook. Zo’n behandeling is sores genoeg.

Welkom terug Harleygirl, spannend dat je over 2 weken al gaat beginnen. De behandeling is heftig, maar de wachtweken spannen inderdaad de kroon. Goed dat je je daar alvast op voorbereid, maar zoals mijn fertiliteitsartsen het brachten: je kunt deze behandeling alleen doen als je het dag voor dag bekijkt. Mijn dagboekje heeft mij ook heel erg geholpen en is nog steeds fijn om in terug te lezen. Goed idee van je! Enne inderdaad, soph heeft gelijk: vast iedereen heeft zichzelf verrast tijdens de behandeling. Ik herken dat wel in ieder geval! En de wachtweken: ik liep te stralen op mijn werk de eerste week (toen was het nog niet zo spannend), ik was zoooo trots op die twee embryo’s in mijn buikie!! Ik voelde me echt al zwanger en dat heb ik ook zo in mijn dagboek geschreven. Iedereen wist er ook van en iedereen leefde zo geweldig mee, dat was echt prettig om te kunnen delen. De tweede week ben ik de hele week ziek geweest: overstimulatie, ik rolde van het bed naar de bank en weer terug, ondertussen liters water drinken en allerlei parameters in de gaten houden en stiekem hopen dat de overstimulatie door een zwangerschap kwam… (Euh ja dus!) Dus de wachtweken zijn mij een beetje 'overvallen' zeg maar. Maar ik had wel een soort adagium wat ik 100 keer per dag herhaalde: als ik blij ben, zijn mijn embryo's ook blij! (Ik had gelezen dat als je veel lachte na de terugplaatsing je veel meer kans op een zwangerschap had...) Dus ik heb vooral leuke dingen gedaan waar ik een goed gevoel bij had! Succes meid en stel gerust nog veel meer vragen hier!!

Torn, beterschap met je manneke, wat akelig zeg dat ie zo ziek is.

Peg, HCG van 400, joehoe!!!! Dat is reden om 400 taartjes te eten of 400 afleveringen private practice te kijken!!! Enne vooral lekker veel (stuk of 400) alcoholvrije bubbels te drinken!!! Supergaaf joh!!

Kaet, wat een gelukkige huisvrouw ben jij; dat jij je zo door je man de keuken in laat schoppen!!!!!!

Hier alles goed, ff studeren en dan voor de tv zakken en ben, zoals het een gelukkige huisvrouw betaamd een TAART aan het bakken!! Biscuitdeeg met botercreme, nootjes en zelfgemaakte perzik-ananas-frambozenjam bovenop. Denk dat het wel goedkomt!!

xx
voor de nieuwelingen hier klikken voor de hyve

alles wat geschreven word op de hyve blijft binnen de hyve !

respecteer elkaars privacy en behoud het forum als vaste schrijfzone.

na aanmelding vraag ik per PB wat je nickname is en als die PB beantwoord word dan verleen ik toegang ...
Jipijeeeeeeee Peg van harte meis!!!
Oh en wat Yam schrijft.... ook op de persoonlijke hyves van de leden van de vivahyve niets schrijven over de behandelingen etc. Ik heb bijvoorbeeld ook ooms en tantes tussen mijn vrienden en die weten niet dat we in de mmm zitten.
nee begrijp ik van die hyves, ik zou dat ook niet fijn vinden als er zoiets op mijn persoonlijke hyves wordt geplaatst.

vraagje voor de meiden die na veel tijd pijn en moeite zwanger of bevallen zijn van de eerste; gaan jullie nog voor een tweede, gaan jullie dan daar sneller mee beginnen, omdat de eerste ook wat langer duurde?
kaetje dank je voor de (belangrijke!!) aanvullig.

sorry ben er niet helemaal bij dus ook niet zo scherp, heb al dagen knetterende hoofdpijn

knappe kloon, persoonlijk wil ik wel relatief spoedig aan een tweede gaan denken. al wil ik eerst mijn lijf minimaal één jaar de tijd geven om te herstellen van de eerste zwangerschap
Yamuna, al dagen hoofdpijn? Heb je migraine? Of is het een ander soort hoofdpijn? Mag je er ook wat tegen nemen?
Heb t sinds het rechtzetten van mn bekken bij de fysio. dus ik denk dat dat de boosdoener is.

Heb gewoonlijk bijna nooit hoofdpijn.

pilletjes ga ik pas eten als t echt te bar en boos word.
Heeft het rechtzetten dan op zijn minst geholpen? Dan heb je er nog wat aan... Hopelijk is het toch snel over, de hoofdpijn.
Djiez PEGS! Wat ontzettend megagaafcool! Oh meissie, zit met tranen in mijn ogen en hoop met heel mijn hart voor jou dat het deze keer allemaal goed blijft gaan! Ik vind het supersupersuper voor je! Het zal echt nog wel warrig en spannend blijven, maar all will be well! Ik vind het ook heel bijzonder om dit mooie nieuws op deze manier met je te mogen delen. Ik ben echt oprecht heel erg blij voor je en gun het je enorm!

Tornie: he bah wat naar voor je mannetje (en jou!)

Fre: echt meis, ik heb zoveel van je geleerd vwb POTVISME....ik ga de eerstkomende wachtweken echt heel erg proberen jouw strategie te volgen.......je bent echt superstoer (net als iedereen hier)

Harley: ik dacht ook al dat je hier had geschreven, maar wist het niet meer zeker,.....in dat geval idd ook welkom terug

Yam: kut van je hoofdpijn....hoe is het nu met je bekken?

Gister had ik vrijgezellenfeest van mijn schoonmoeders, was erg geslaagd! Daarna nog even met een vriendin gedanst, lag pas laat op bed Moet dit weekend nog wat werk afmaken en ga vanmiddag naar onze meetingplek voor een meeting met oud klasgenootjes....lekker uit eten!

En ik heb zooooon zin om op vakantie te gaan én om weer te gaan beginnen....het nieuws van pegs geeft me echt weer heel veel hoop.......

Nu ff douchen ik ligt nog in bed met mijn luie billetjes
Peg, gisteren het goede nieuws gevierd met je man?

Yam, balen dat je nu ook hoofdpijn hebt. Hopelijk is daarmee je bekkenpijn iets minder erg?

Soof, goed dat je al 'zin' krijgt. Het nieuws van Peg geeft natuurlijke goede hoop. Eerst lekker ontspannen op vakantie. Is het goed weer daar nu? Ik vond het een erg mooie reis....
quote:knappekloon schreef op 27 februari 2009 @ 22:07:

nee begrijp ik van die hyves, ik zou dat ook niet fijn vinden als er zoiets op mijn persoonlijke hyves wordt geplaatst.

vraagje voor de meiden die na veel tijd pijn en moeite zwanger of bevallen zijn van de eerste; gaan jullie nog voor een tweede, gaan jullie dan daar sneller mee beginnen, omdat de eerste ook wat langer duurde?We zijn nooit meer aan de anticonceptie gegaan omdat we op onze dochter ook 2 jaar hebben moeten wachten... nu dik 5 jaar later is ze nog steeds alleen.
Gister trouwens iets moois bedacht, liep er al een tijdje mee maar nu ga ik het echt doen heb ik besloten. Als we over een paar maanden stoppen met proberen voor een tweede wil ik gelijk een spiraaltje laten plaatsen, op dezelfde dag wil ik dan ook een heel iniminie klein hartje op mijn buik (links onderin, net boven je onderbroek) laten tatoeren (mijn '' doen het niet) als symbool van onze kinderwens. Vanmorgen heb ik er 1 met stift getekend om te kijken of ik het echt mooi vind en echt wil. Het staat heel mooi, zeker niet ordinair maar heel liefjes. Zo is die tweede kruimel toch altijd bij me/ons.
Mooi en lief idee, Zitah, maar laten we hopen dat een tweede kindje jullie 'gewoon' echt gegund is!
Soof: vrijgezellenfeest van de schoonmoeders... wat klinkt dat toch leuk!

Peg: ik doe hier even een rondedansje voor jou. GEWELDIG!!!!!! Van harte, meis!

Zitah: da's inderdaad een mooi idee. Maar laten we met z'n allen duimen dat dat niet nodig is. (f)
Wij laten het waarschijnlijk bij 1, simpelweg omdat er ook nog 2 halfzussen rondlopen en zij hebben al aardig geleden onder de behandelingen voor ons menneke (maar zij zijn er om het weekend en ten tijde van de hormoonstorm was dat voor ons allemaal een uitkomst). Ik zie het niet zitten om het traject wéér in te gaan met 3 kids waarvan 1 guppie. Twijfel alleen nog steeds heel hard over wat we met onze eskimo moeten....tis er maar 1 en de kans dat ie overleeft....en tja, wat nou als als als als...moeilijk!
Zitah...........vind ik een heel mooi idee!

Soof: leuk van je gezellige vrijgezellenavond!

Yam: klote van je hoofdpijn! Hoe gaat het nu met je bekkenklachten?

Heb het mijn mama en papa verteld..............snik snik, lekker janken natuurlijk! Peg-man maakt al ver gevorderde plannen voor de kamer etc. Ben toch wel heel bang hoor........
peegy ga je het, naast je ouders en lief nog aan meer mensen vertellen of wacht je daar nog even mee?

hoe zit het met de andere meiden die na veel tijd pas een kindje hebben gekregen? hebben jullie 3 maanden gewacht of het al eerder aan iedereen verteld?

van mij weten alleen mijn dichtsbijzijnde vrienden en mijn 2lingszus het. vinden jullie dat ik het ook aan mijn ouders moet vertellen? ik twijfel daar over namelijk.'

ik ben ook net op de hyves geweest van dit forum, ik vind het heel leuk om van iedereen te zien hoe ze in het echt eruit zien enzo.

zitah ik vind het een mooi idee van het hartje, ik heb als tattoo een bloem op het midden van mijn rug, bovenaan, tussen mijn schouderbladen. ik wil deze al een tijdje laten verlengen, maar ik wil wachten tot we een kindje hebben zodat ik zijn of haar naam erbij kan zetten. dat was mijn idee in dec 2007 ook al...
je móet helemaal niks knappekloon. je mag lekker zelf beslissen of je direct verteld en tegen wie... of dat je wil wachten n, dat is geheel de beslissing van jou en je partner.

persoonlijk hebben wij wel direct verteld, wij hebben ook nooit een geheim van de medische molen gemaakt.

dus viel t ook moeilijk geheim tehouden omdat ze het toch wel van mn snoet konden aflezen

ach had het misgegaan had ik het mn vriendinnen en mn familie ook verteld dus dat maakt ook niet uit.

maar iedereen maakt hierin zijn eigen keuzes
quote:knappekloon schreef op 27 februari 2009 @ 22:07:

vraagje voor de meiden die na veel tijd pijn en moeite zwanger of bevallen zijn van de eerste; gaan jullie nog voor een tweede, gaan jullie dan daar sneller mee beginnen, omdat de eerste ook wat langer duurde?

Wij hebben ons hernieuwde intake gesprek juist gehad. Ze willen wederom eerst een cyclusanalyse doen, omdat ze zeggen dat e.e.a. kan veranderen na een zwangerschap en bevalling. Als ik nog steeds vijandig bmslijm mogen we weer verder...waar ik wel vanuit ga, want wij hebben ook geen anticonceptie meer gebruikt sinds de bevalling (nu 9,5 mnd geleden). Ons mannetje wordt dus over 2,5 mnd 1 jaar en rond die tijd willen we ook graag weer beginnen voor een 2e wondertje.

---

Peg, ik ben zo enorm blij voor je! Kan me helemaal voostellen wat voor een huilbuien het goede nieuws teweeg bracht bij je ouders :-) In dit geval heerlijk toch?!
Hey meiden,

Misschien dat sommigen van jullie mijn eerdere posting hier nog kunnen herinneren (?tijdje geleden alweer) Ik kreeg toen lieve reacties erop en dat als ik vragen had ze hier altijd kon stellen...nou....ik heb voor mezelf de stap genomen om niet meer mijn kop in het zand te steken, maar ik sta nu open voor meer informatie.

Even voor de duidelijkheid: ik ben met de pil gestopt in december 2007. Tot nu toe zonder resultaat. Wel steeds eisprong gevonden dmv temperaturen en laatste 2 cyclussen met ovulatietesten gewerkt. Helaas mocht het dus niet baten.

Ik wilde vorige maand al naar de huisarts (het wachten elke maand begin ik zat te worden zeg maar.....al is het niet anders ik weet het) maar mijn vriend vond die stap nog te groot en wilde nog 1 maand proberen. Vannacht ongesteld geworden dus nu gaan we echt de stap nemen naar de huisarts.

Afijn...nu is mijn vraag:

Volgens een vriendin van mij is het puur een verwijsbrief halen voor naar de gynaecoloog en hoeft mijn vriend niet eens mee, maar het komt toch ook wel eens voor dat de huisarts al vragen gaat stellen? Dan is het voor mijn idee fijner dat mijn vriend mee gaat, tenslotte gaan we er SAMEN voor.

Ben dus benieuwd wat jullie ervaring is.

Begrijp dat het per huisarts kan verschillen hoor, maar alle beetjes info helpen.

Plus ik heb dit keer veel meer last van menstruatiepijn wat ik erg vreemd vind, dacht dat alle maanden wel overeen zouden komen of is verschil per maand doodnormaal?

Sorry, weet dat ik zoiets beter aan de huisarts kan vragen, maar zit nu alleen thuis en dacht: ach wie weet heeft er iemand ervaring mee, altijd fijn te lezen....

Alvast bedankt!

p.s. iedereen veel sterkte met alles!!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven