Na een jaar niet zwanger... en dan? Wie kletst er mee?

23-04-2007 11:45 13139 berichten
Superstoere meisjes:

* Kaetje: 30 jaar. April 2006 begonnen, IUI 6 gestart op 25 februari, voor het eerst met Menopur (voorheen met Puregon)

* Sammy300: 4x IUI, miskraam in december, nu op naar 6e IUI

* Sophy: 2 jr bezig, welverdiende pauze tot maart 2009

* Merel29: 2e icsi 28-01-09 start met de pil (als het goed is) 18-02-09 start deca 04-03-09 start gonal-f. 13-03-09 1e echo punctie gepland op 18-03

* Fleur: 1e ICSI poging na punctie gestopt, cryo poging 1 teruggeplaats, 9-10 testen

*Wix: begonnen juli 2007. Uitslag onderzoeken 24-11

*Goof: begonnen in januari 2006, 2x IUI gehad, nu in afwachting van IUI, maar deze cyclus ei gemist

*Mariesophie: Februari 2007 mm, PCOS, 1xIUI en nu op naar IVF.

*Zitah: dochter 5 jaar, 5 jaar kinderwens voor nummer 2. 5 miskramen. Stopt hoogst waarschijnlijk als kinderwens na 6x iui nog niet vervuld is. Bezig met 3e IUI

*Watson: start april 2008, in afwachting van behandeltraject, binnenkort gesprek bij de gyn.

*Dolfijntje: begonnen in mei 2006, 3x IUI en nu in afwachting van endometriose weglaseren.

*Allis: Begonnen half 2007, miskraam eind 2007 na 9 weken, nu testen begonnen, binnenkort kijkoperatie en uitslag zaadtest

*linnielin: 25 jaar, vanaf oktober 2007 bezig. Bij gynecoloog geweest voor endometriose, hiervoor kijk operatie gehad.

*Haiti: 33 jaar en probeer sinds februari 2008 zwanger te worden. Februari 2009 begonnen met de eerste onderzoeken.

*Knappekloon: bezig sinds dec 2007, mmm rond juni

*Bengal: 31 jaar, sinds juli 2007 in het z'huis en gaan per eind maart het fertiliteitstraject in (ws. ICSI).

Superstoere Meisjes en Zwanger!!!!!!!

* Suzzel: ICSI, 22-8 terugplaatsing, 1 of 2-9 testen, zwanger!!!! 12-5 uitgerekend.

* Doggie75: 11-07 MMM, 4x IUI. Spontaan zwanger geraakt na de IUI's. 9 mei uitgerekend.

* Nicks: 4/8 positief getest!

* Nicky22: Zwanger! uitgerekend op 23 mei

* Fre: 1e IVF --> 07-10 positief getest!! Twee kloppende hartjes uitgerekende datum is 11 juni! (Maar de planning is 21 mei, 37 weken lijkt me genoeg én tof!?!)

* Debgirl1984: net in MMM diagnose PCO 15-10 positieve test!

* Rebels: Kind 2 jr, juli '07 begonnen voor 2e, 2 miskramen. 19-10 positieve test. 19 juni uitgerekend.

* Mousie: icsi eigen cyclus, 5e poging. Positieve test op 21-10, 27 juni uitgerekend.

* Blogbabe: begonnen in januari 2006, Na 4e IUI zwanger! positieve test op 21-10.

* Maria 52 (Pierel): begonnen in voorjaar 2006, spontaan zwanger geraakt na 3 IUI en hsg. Positieve test op 28-10 5 juli uitgerekend.

* Carpe Diem: begonnen in maart 2006, in oktober start met ICSI. Positieve test op 10 november. Uitgerekend 17 juli

* Tornapart: bbz '00 + '04, zoontje '06, miskraam '07, bbz '08, 1e IVF '08, op naar 2e cryo-poging. positieve test op

10-12

* Peggysue2:gestopt aug.2005, feb 2007 in mm. okt 2007 IUI > bbz, mei 2008 ivf, okt + nov 2008 cryo tp, jan 2009 start nieuwe ivf. 27 februari positieve bloedtest. Tweeling!

*Barbabella: 27 jaar, sinds maart 2007 proberen zwanger te worden, sinds juli 2008 in de medische molen. Spontaan zwanger, 16 maart positieve test

Superstoere meisjes en Bevallen!!!!!!!

* Krissie: Bevallen op 16-8 van een zoon

* Draaimolen: mama van een zoontje!

* Marielle: Dochtertje!

* Loekie: ICSI-baby, 9-12-'08 een zoontje!

*Sweety: Dochtertje.

* Yamuna: Zwanger via IUI, viel 06-01-'09 aan twee. Dochtertje!

In april 2006 zijn we van start gegaan... tot nu toe zonder resultaat. Ik ben 28 en mijn vriend ook. Samen hartstikke gelukkig, eigen huis (samen met de bank ;)), allebei leuke (vaste) baan, stabiele relatie en helemaal toe aan kids. We vrijen op de juiste dagen, ik ben al meer dan 15 kilo afgevallen (woog over de 100 kilo), vriend is gestopt met roken, ben al jaren niet meer aan de pil. Niets staat ons in de weg maar toch is het nog niet raak. Ik ben begonnen met temperaturen vorige maand en wil dat nog zeker 1 maand doen. Mn menstruatie is aardig regelmatig en ik voel mijn eisprong vrijwel altijd. Mensen om ons heen beginnen te vragen of er al kinderen komen (net bevallen vriendin, schoonzusje etc.) en wij liegen er op los dat we er nog niet aan toe zijn. Ik vind het steeds moeilijker om het voor me te houden en zou het graag met meer mensen willen delen, bijvoorbeeld met mn moeder. Maar het leek ons zo leuk om iedereen te "verrassen" met een onverwachte zwangerschap. We proberen het ook steeds met humor te benaderen en het wat te relativeren. Maar als ik net ongesteld ben geworden (zoals afgelopen donderdag) dan wordt ik steeds moedelozer en verdrietiger....

Aan de MMM zijn we nog niet toe, ik wil eerst nog bezig met temperaturen. Dan hebben we ook iets om de dokter te laten zien zeg maar. Mijn grootste angst is om van de dokter te horen dat wij samen geen kinderen kunnen krijgen. Dat is eigenlijk ook de reden dat ik nu nog niet naar de dokter wil. Maar de drang om te weten waarom het niet lukt wordt ook steeds groter....

Ik heb eerder meegeschreven met een topic met meiden die ook al wat langer bezig waren maar dat is eigenlijk langzaamaan uitgestorven. Daarom een nieuw topic om alle frustraties, verdriet en hopelijk ook geluk te kunnen delen.
Alle reacties Link kopieren
Hoi Kimmie, zitten vrijwel in hetzelfde schuitje geloof ik. Wat is een slt?? (sorry als dat een hele domme vraag is)
haiti, SLT is een samenlevingstest. 's avonds moet je dan verplicht vrijen en de volgende dag kijken ze of er levende zaadcellen in schede aanwezig zijn.

Kimmie, welkom hier! Wil je in de tabel? Dan moet je even aangeven wat je er in wil hebben, dan zet ik je er tussen.

Hier is alles goed. Gister naar de sauna geweest en zaterdag ook een drukke dag (2 verjaardagen). Nu ben ik moe en ga zo in bad.

Doggie, gefeliciteerd!!! En Peggy ook, super dat de bloedtest weer goed was. En vrijdag de 13 gaat je geluksdag worden hoor!

Oh en even aso, dat niemand het over het hoofd kan zien:

WE ZIJN BEZIG EEN NIEUWE DATUM TE PRIKKEN VOOR EEN 2e MEETING. WIL JE MEE, KIJK DAN EVEN OP HYVES.
quote:haiti schreef op 02 maart 2009 @ 19:33:

Hoi Kimmie, zitten vrijwel in hetzelfde schuitje geloof ik. Wat is een slt?? (sorry als dat een hele domme vraag is)er zijn geen domme vragen
quote:Yamuna schreef op 02 maart 2009 @ 20:18:

[...]

er zijn geen domme vragen

Alleen domme antwoorden

Dat zeggen mijn leerlingen altijd....
Knappeloon, lastig he dat roken.Heb zelf ook gerookt en ben er nu sinds een half jaar mee gestopt ( nou jah bijna ).Rook nu alleen nog maar met een feestje zo 1 keer in de 2 weken.Vondt dat voor mijn gevoel makkelijker , niet zo definitief.Wel echt moeilijk maar wel egt beter als je stopt het zou langer kunnen duren om zwanger te worden ,En het schijnt ook slecht te zijn voor de zaadkwaliteit.Vandaar dat mijn mannetje maar met mij mee heeft gedaan. Nou in ieder geval als je gaat stoppen, succes en volhouden.Het is voor een goed doel.

Doggie , las dat je getrouwd bent afgelopen vrijdag.Van harte gefeliciteerd nog.

Peggie, ook van harte gefeliciteerd,Ben nieuw maar las je verhalen al wat langer.Super dat het gelukt is.Succes vrijdag.spannend..
Haiti , tuurlijk is dat geen domme vraag.Weet het zelf ook pas net.Heb al wel veel gelezen maar weet niet alles meer ? Zijn jullie ook al in de MM ?

Kaetje , wil wel in de tabel ,maar weet eigenlijk niet zo goed

wat je moet weten ?
Kimmie, kijk maar eens wat er over de rest in staat. Dan kan je over jezelf ook zoiets schrijven. Wanneer je begonnen bent, wat er gevonden is/wanneer je de mmm in ging/gaat, ben je met onderzoeken bezig of met behandeling. Dat soort dingen.
Hoi allemaal.

Hoi Yam ik ben degene met close up en 137 vrienden( kennissen) maar ik heb mijn nickname al verstuurd.

Zit nog steeds niet lekker in mijn vel en mijn menstruatie is ook nog steeds niet begonnen.

We zouden vandaag een test gaan doen maar ik merk dat ik het nog niet aan durf.

Verder ben ik er wat minder maar dat eeft vooral te maken dat ik erg druk ben met werk.

Knuff
Hoi allemaal.

Hoi Yam ik ben degene met close up en 137 vrienden( kennissen) maar ik heb mijn nickname al verstuurd.

Zit nog steeds niet lekker in mijn vel en mijn menstruatie is ook nog steeds niet begonnen.

We zouden vandaag een test gaan doen maar ik merk dat ik het nog niet aan durf.

Verder ben ik er wat minder maar dat heeft vooral te maken dat ik erg druk ben met werk.

Knuff
linnielin ik heb je toegevoegd

peggy hoe is t met de krampjes ?
Linnielin, weet je ook wanneer je eisprong was? Zo'n 14 dagen daarna zou je normaal gesproken ongesteld moeten worden. Daar kijk ik zelf altijd naar, niet naar hoe lang de cyclus duurt. Maar ik voel mijn eisprong zelf heel goed en nu met de IUI weet je tot op het uur wanneer die is dus dan gaat dat ook makkelijk natuurlijk...

Peg, hoe voel je je vandaag?
Hoi meiden,

ik zit nog steeds op mijn ei te broeden. Gisteren een heel licht streepje op de test maar nog niet duidelijk genoeg.

Heel irritant, want voel hem echt behoorlijk.

Sophy, ik heb je een berichtje gestuurd via hyves over de datumprikkert.

Liefs Barbabella
"ik ben het, Barbabelladingdong"
Goedemorgen Kaetje, ik wil ook wel in de tabel. Bezig sinds augustus 2007 en start over 1,5 week met 1e IVF.

Peggy van harte gefeliciteerd met je zwangerschap. Het is je gegunt.

liefs harleygirl
Doggie; gefeliciteerd met je huwelijk.

Peg; gefeliciteerd met je zwangerschap. Ik hoop voor je dat het goed blijft gaan.

Ik heb wel nog meegelezen. Maar zoveel is er geschreven.

Met mij gaat het redelijk. Ik vind het allemaal zo oneerlijk!

We hebben inmiddels wel een gesprek gehad in het ziekehuis. We beginnen met de cryo-behandeling als ik weer ongesteld ben. Maar omdat ik een probleem heb met mijn bms, mogen we het tot 3 keer toe met medicijnen proberen om het zo dik mogelijk te krijgen en dan pas terugplaatsing mits de bevruchting ontdooit. Dat is toch wel aardig van de artsen hè!
Fleur, dat is inderdaad wel mooi van de artsen. Hoop dat deze behandeling een succes gaat worden! Hoe gaat ie verder met je?

Peg, hopelijk trekt de buikpijn een beetje weg. Kan me voorstellen dat je dat wat ongerust maakt, al hoeft het allemaal helemaal niks te betekenen.

Bar, jeetje dat duurt ook lang zeg. Hopelijk vandaag een duidelijke streep.

Ik vond het trouwens wel weer heel erg leuk om op het werk te zijn. Echt gezellig met alle collega's en vind het nu ook weer even extra moeilijk om dat te moeten missen. Maar ja, het is ook wel weer even een bevestiging geweest dat het werken echt niet gaat en dat ik dus niet voor niks in de ziektewet zit. Heb gisterenmiddag gewoon lekker rustig aan gedaan (en the devil wears prada gekeken die ik had opgenomen ) dus nu gaat het wel weer.
Hoi Barbabella is mijn avatar van Misschieken?? Wat is dat?? Heel stom misschien maar ik heb het plaatje gewoon bij google afbeeldingen gepikt omdat ik het leuk vond maar ken het verder niet, ha ha. Ben benieuwd! Groetjes Watsons991
Dog: Hartelijk gefeliciteerd met je huwelijk!

Peg: Ik had ook buikpijn in het begin hoor....en ook ik begrijp je zorgen maar ik hoor het vaker.

Je baarmoeder wordt geprikkeld zeg maar he.

Harley! Hoe is het? Over anderhalve week al beginnen? Spannend hoor!

Super dat je hier meeschrijft! Toitoi!

Bar: Kom op met dat ei meis!

Ja dat wachten is vreselijk maar die pijn is denk ik de spanning dat op je ei staat zeg maar.

Dus groeit het wel goed toch?

Meestal voel je na de eisprong niks meer (tenminste volgens mijn gynaecoloog dan )

Zet hem op!
Hallo meiden, wat is er weer veel geschrven. gaat me neit lukken om op iedereen te reageren hoor maar lees alles en leef echt met jullie allen mee.

Peggy, nogmaals van harte gefeliciteerd. Nu ook echt bevestigd met een bloed test, helemaal goed. En volgende week een echo, hoop zo dat er dan al veel te zien is zodat je wat geruster wordt.

Kaet, jij alweer voor IUI6 zie ik. wat nou als deze ook niet lukt, ga je dan door met IUI of stop je dan en ga je kijken naar IVF?!

Fleur, jij gaat ook weer beginnen dus? idd wel fijn dat de arts meedenken om je BMS wat dikker te krijgen, hopelijk helpt t.

Suzzel, blijf je rustig aan doen!! is wel gebleken dat dat voor jou nu heel belangrijk is!! sterkte ermee!

Linnielin, hoezo ben je bang om te testen? als je het doet en hij mocht negatief zijn dan weet je iig waar je aan toe bent, wanneer had je ongesteld moeten woden eigenlijk?

Knappekloon, roken en zwanger worden, geen problemen mee maar weet wel dat je kansen dan statistisch gezien lager kunnen liggen. dus het zou raadzaam zijn om te stoppen. Roken en zwanger zijn vind ik echt te erg, is heel slecht voro het kinje en het ziet er ook niet uit ook rokende zwangeren. Dus ik zou zeggen probeer te stoppen, ik weet hoe moeilijk het is maar toch.... Ik ben ook niet heilig hoor, ik rook heeeeeeeeeeeeeel soms nog en drink ook nog wel ns een wijntje!

Merel, leuk die acupunctuur, ik heb het ook een tijdje gedaan maar toen ivm vermoeidheidsklachten. had wel het idee dat het hielp eerlijk gezegd. Ben benieuwd of het bij jou gaat helpen, hoop t wel voor je en zweverig vond ik t ook wel hoorhahaha

Doggie, van harte gefeliciteerd en leuk dat je zo'n leuke dag gehad hebt. Voel je je nu ook anders als getrouwde vrouw?

Hier alles goed, zoals verwacht zondag ongesteld geworden. Nu druk aan het uitkijken naar de vakantie, we gaan donderdag weg voor een weekje, heel lekker. En daarna op voor IUI 5, vriend wil ook gelijk door ( wow), denk dat hij het lange wachten elke keer ook zat is, willen het afsluiten en of het nou met of zonder kind dat maakt bijna al niet meer uit. Verdriet en de spanning elke keer daar willen we vanaf.

Nou meiden, ik zal dus even niet schrijven de komende week, volgend weekend ben ik weer thuis dus dan kom ik weer ns koekeloeren.

Succes deze en volgende week en tot schrijfs.

Doeggies
quote:Watsons991 schreef op 03 maart 2009 @ 09:16:

Hoi Barbabella is mijn avatar van Misschieken?? Wat is dat?? Heel stom misschien maar ik heb het plaatje gewoon bij google afbeeldingen gepikt omdat ik het leuk vond maar ken het verder niet, ha ha. Ben benieuwd! Groetjes Watsons991Er is nog een forumlid, zij heet Misschikken, en jullie hebben nu dezelfde avator.
"ik ben het, Barbabelladingdong"
Merel: ik hoop dat de accupunctuur helpt! En dan is het maar een beetje zweverig, wat maakt dat uit?

Suzzel: doe je kalm aan? Sterkte ermee!
Goof: geniet lekker van je weekje weg! Mooi dat vriend meteen door wil gaan daarna!

Harleygirl: voor jou komt het ook al dichtbij! Spannend!

Fleur: heb wel aan je gedacht, het is ook oneerlijk! Veel sterkte verder. En gelukkig hebben de artsen veel aandacht voor jullie!
Ff snel illegaal vanaf werk:

Dog: gefeliciteerd!!! Hopelijk had je een hele fijne, mooie dag. Krijgen we nog foto's te zien op Hyves of had je die er al op gezet?

Peg: Super meis. De uitslag 400 klinkt hoog (het zijn er vast 2...) en dus over 1,5 week al een echo. Super! Fijn dat je er al iets meer vertrouwen in krijgt. Keep the PO SI TI VIS ME vibes going!!!

* en gaat snel weer aan het werk *
wat doen ze met de cryo's die over zijn? kan je die dan nog gebruiken voor een 2de kindje ofzo?

ik weet dat roken slecht is, daarom ben ik ook geminderd van een pakje naar 1 of 2 sigaretten op een dag. ik vind het zo ontzettend moeilijk om helemaal niet meer te roken, en ik word daar helemaal gestresst van en dat is natuurlijk ook heel slecht als je zwanger probeert te worden.

Ik denk wel dat als ik zwanger ben, dat mij dat dat extra steuntje in de rug zou geven om echt te stoppen.

pff ik snotter verder op mn werk. iemand een idee hoe je het snelst van een verkoudheid af kan komen?

oh ja ik moet vrijdag ongesteld worden
Barbarella, ik zit nu op cyclusdag 23 en heb nog geen eisprong gehad (of wellicht gisteren, ik voel hem niet goed, zie het alleen aan het slijm) en als het zo lang duurt dan voel ik mijn ei ook altijd heel goed groeien / wordt mijn buik gespannen. Terwijl dit mijn eigen cyclus is, dus er groeit maar 1 eitje.

Peg, goed zeg dat die bloedwaarde weer goed is. Nu op naar vrijdag de 13e (da’s al volgende week!!!)

Doggie, van harte gefeliciteerd. Leuk hè, om getrouwd te zijn. Ik vind het na 2 jaar nog steeds leuk om te zeggen: mijn man deed zus of zo. Klinkt toch heel volwassen (uhm, ik ben al 34 jaar en dan vind ik mezelf nog niet volwassen genoeg).

Linnelien, ik ben toch wel nog steeds voor je aan het duimen hoor. Maar balen dat je niet lekker in je vel zit, zal ook wel de spanning zijn terwijl je geen hoop wil hebben uit angst dat het misgaat? Dat is niet fijn.

Fleur, wat bedoel je met: mogen we het tot 3x toe met medicijnen proberen. Waarom is dat vriendelijk van de artsen? Als dat de enige manier is dat het werkt, dan zou dat toch logisch zijn?

Suzzel, lastig dat het leuk is om op het werk te zijn, maar toch klachten oplevert. Dat is niet fijn! Doe rustig aan hè?

Harley, spannend over 1,5 week al beginnen. Waarom moeten jullie IVF doen (sorry, er zijn veel nieuwere schrijvers hier, dus ik hou het niet helemaal uit elkaar).

Goof, lekker dat weekje vakantie. Ik herken het wel, van het willen afsluiten met of zonder kindje. Wij zijn nu ruim een jaar in het ziekenhuis bezig, en ik vind het zwaar worden. En dan ‘moeten’ we nog aan IVF beginnen direct. In de zomer gaan we een lange pauze nemen. Als ik Soof haar verhaal lees, dan denk ik dat dat voor mij ook goed is. Maar telkens denk ik: dan duurt het afsluiten ook langer.

Knappekloon, wie weet geeft de arts je in het ziekenhuis wel het zetje dat je nodig hebt. Wij hadden een arts die bijzonder fel tegen roken was (dat hadden we al in het programma babyboom gezien, waar hij telkens adviezen gaf en met de patiënten praatte). We waren blij dat we konden zeggen dat we niet rookten. Misschien als jouw arts direct ook zo is, dat je dan wel de moed vindt om te stoppen. Persoonlijk denk ik dat om zwanger te worden die 2 à 3 sigaretten echt je niet meteen verminderd vruchtbaar maken. Daar zijn denk ik meer sigaretten voor nodig. Wat ik wel ooit heb gehoord is dat de stress van het stoppen als je eenmaal zwanger bent slecht voor het kindje is. Dan kun je beter vantevoren stoppen. Maar ja, makkelijk gezegd, ik heb nog nooit gerookt.

Soof, bijna vakantie!!!

Wij komen net uit het ziekenhuis na het evaluatiegesprek. We hebben de 5e IUI-poging geëvalueerd. Arts vond het ook vreemd: eerst twee eitjes en 2 dagen later maar 1, eerst einde menstruatie en toen begon het weer, geen bijwerkingen van de hormonen (normaal krijg ik van de utrogestan een cup grotere borsten, nu niet, dus mijn man maar wachten en wachten en wachten ). Maar zij concludeert heel rustig: de natuur blijkt soms gewoon andere dingen te doen dan je verwacht. Dat soort reacties heb ik heel erg nodig, ik wil alles controleren, maar dat kan gewoon niet. En als iemand dat dan heel rustig concludeert, dan leer ik daar wat van (zonder dat ze dat tot doel heeft, ze veroordeelt mijn controlfreak zijn nooit). Wel een heerlijke arts hebben wij. Echt een lief mens, denkt na voor ze iets zegt en geeft je altijd het gevoel dat ze heel erg voor je hoopt zeg maar. Heel menselijk. Ik weet niet hoe ik het uit moet leggen, draaimolen snapt het wel denk ik. Als deze poging mislukt wil ze graag nog doorgaan met IUI voordat we aan IVF beginnen (ik ben tenslotte 2x zwanger geweest). Ze gaat daarvoor een brief schrijven naar de ziektenkostenverzekering. En ik heb er wel vertrouwen in dat dat gaat lukken.

Kaetje, voor in de tabel: Op naar 6e IUI, na miskraam en een hele gekke 5e IUI

Nou, dat was een lang verhaal. Maar nu ben ik wel weer lekker bijgelezen!
Alle meissies die me gemaild hebben over datumprikkert krijgen morgen antwoord......ben nu op kantoor en ga over 5 min naar bruiloft schoonmoeder! Druk druk dus!

Tot morgen chica's!

Liefs voor iedereen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven