naar school brengen

06-01-2011 10:06 68 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoon zit in een andere wijk op school waardoor lopen niet te doen is. Daarom breng ik hem of op de fiets of met de auto naar school.

In zijn klas zit een meisje die vlak bij ons woont.

Omdat ik toch met de auto ga (eerst vanwege een pasgeboren baby en nu vanwege het weer) neem ik haar altijd mee.

Dit heb ik zelf aangeboden omdat ik het stom vond dat we hetzelfde rondje rijden.

Ze heeft nog een kleinere zusje en broertje en haar moeder heeft een aygo, dus zij kan met halen/brengen mijn kind niet meenemen.

Zij heeft ook aangegeven dat zij dan niet kon rijden ivm ruimtegebrek en dat snap ik en nu hoefde zij de deur niet uit.

Ik heb vanaf begin dit schooljaar haar dochter meegenomen.

Nu blijkt dat haar man wisselende diensten heeft en dus weleens thuis is en dus bij de jongere kinderen kan blijven.

Dus 1 van hen kan ook rijden. Daarbij komt nog dat hij de hele maand december vrij was en ze hebben geen 1 keer aangeboden ook 1 keer te rijden.

Ik heb dit aangekaart en ik heb ook gezegd dat ik speciaal mijn moeder en zus heb gevraagd 3 keer te rijden toen ik de griep had en dat het niet zo leuk is omdat zij ook konden. Toen zei zij dat ik specifiek had moeten vragen of zij een keer kon rijden en dan had ze dat graag willen doen om mij te helpen.

Ik wist niet dat hij vrij was en ik vind dat ze sowieso wel eens mogen aanbieden te rijden als het kan.

Ze doet net alsof ze niet begrijpt wat ik bedoel. Ik moet toch rijden zegt zij en ze weet niet wanneer haar man welke dienst heeft van tevoren.

Mijn gevoel zegt dat ik gigantisch gebruikt wordt en ik wil haar kind niet meer meenemen. Maar ik weet nu al dat het meisje dan verdrietig wordt en het niet snapt, want ze vindt het erg gezellig bij ons in de auto. En haar moeder zegt ook tegen anderen van de school dat ze zo blij is dat ik haar kind meeneem en dat het overmacht is dat zij mijn kind niet mee kan nemen. Dus dan ben ik de harteloze onwillende ouder, maar ik voel me echt gekke eppo.

Of moet ik me niet zo aanstellen?
quote:hatsiekidee schreef op 06 januari 2011 @ 10:06:

Mijn zoon zit in een andere wijk op school waardoor lopen niet te doen is. Daarom breng ik hem of op de fiets of met de auto naar school.

In zijn klas zit een meisje die vlak bij ons woont.

Omdat ik toch met de auto ga (eerst vanwege een pasgeboren baby en nu vanwege het weer) neem ik haar altijd mee.

Dit heb ik zelf aangeboden omdat ik het stom vond dat we hetzelfde rondje rijden.

Ze heeft nog een kleinere zusje en broertje en haar moeder heeft een aygo, dus zij kan met halen/brengen mijn kind niet meenemen.

Zij heeft ook aangegeven dat zij dan niet kon rijden ivm ruimtegebrek en dat snap ik en nu hoefde zij de deur niet uit.

Ik heb vanaf begin dit schooljaar haar dochter meegenomen.

Nu blijkt dat haar man wisselende diensten heeft en dus weleens thuis is en dus bij de jongere kinderen kan blijven.

Dus 1 van hen kan ook rijden. Daarbij komt nog dat hij de hele maand december vrij was en ze hebben geen 1 keer aangeboden ook 1 keer te rijden.

Ik heb dit aangekaart en ik heb ook gezegd dat ik speciaal mijn moeder en zus heb gevraagd 3 keer te rijden toen ik de griep had en dat het niet zo leuk is omdat zij ook konden. Toen zei zij dat ik specifiek had moeten vragen of zij een keer kon rijden en dan had ze dat graag willen doen om mij te helpen. Ik wist niet dat hij vrij was en ik vind dat ze sowieso wel eens mogen aanbieden te rijden als het kan.

Ze doet net alsof ze niet begrijpt wat ik bedoel. Ik moet toch rijden zegt zij en ze weet niet wanneer haar man welke dienst heeft van tevoren.

Mijn gevoel zegt dat ik gigantisch gebruikt wordt en ik wil haar kind niet meer meenemen. Maar ik weet nu al dat het meisje dan verdrietig wordt en het niet snapt, want ze vindt het erg gezellig bij ons in de auto. En haar moeder zegt ook tegen anderen van de school dat ze zo blij is dat ik haar kind meeneem en dat het overmacht is dat zij mijn kind niet mee kan nemen. Dus dan ben ik de harteloze onwillende ouder, maar ik voel me echt gekke eppo.

Of moet ik me niet zo aanstellen?Daar heb je hem! Zeg nu tegen haar, dat je graag even overlegt over halen en brengen als haar man thuis is, omdat je het ook wel lekker vind om eens niet met al die kinderen heen en weer te hoeven rijden. Verder geen probleem van maken.
Waarom vraag je geen vergoeding voor het taxi-spelen als ze geen wederdienst willen bieden? Gratis en voor niks rijden houdt ook in dat als jij ziek bent jij alleen alternatief vervoer voor jouw eigen kind hoeft te regelen en niet voor die van 'n ander. Je wordt idd gebruikt, maar roept dat ook wel zelf over je af.
Dat heb ik al gedaan, gisteren! Ze zegt dat ze dat niet weet van te voren en dat ik toch moet rijden voor mijn kind en dat het niet uitmaakt of ik haar kind meeneem.
vind het behoorlijk aso, dat ze zelf niet heeft aangeboden om te rijden in die decembermaand, of als haar man thuis zit, in haar situatie zou ik me behoorlijk opgelaten voelen, omdat ze altijd gebruik van je maakt, mocht je dan een keer wat terug doen, dan pak je dat toch meteen aan. Zo houd je het leuk, en doe jij het ook met plezier. Ik kan me voorstellen dat voor jou de lol er vanaf is, en dat je je gebruikt voelt, dat had ze moeten voorkomen door ook eens wat aan te bieden. Ik zou nu met haar bespreken dat de momenten dat haar man thuis zit, dat je het dan fijn zou vinden dat hun dan die ritten op zich nemen. Zodat jij dan eens ontlast wordt. Succes ermee
quote:hatsiekidee schreef op 06 januari 2011 @ 10:14:

Dat heb ik al gedaan, gisteren! Ze zegt dat ze dat niet weet van te voren en dat ik toch moet rijden voor mijn kind en dat het niet uitmaakt of ik haar kind meeneem.Dan ga je gewoon een vergoeding per week rekenen of ze brengt haar kind zelf voortaan maar. Je gaat toch niet gratis taxi blijven spelen?
En als ze van te voren niet weet wanneer haar man thuis is, dat kan, maar dat weet je toch wel die avond daarvoor ? En kan ze jou daar dan toch over informeren. Dat hun die dag erop voor hun rekening nemen.
Mijn reactie van 10.14 was bedoeld voor katherina.

Elninjoo, ze zegt dat ze weinig te besteden heeft en ik moet toch rijden. Je hebt helemaal gelijk. Ik zoek nog wat bevestiging omdat ik twijfel aan mezelf. Ik vind dat het geen kwaad kan een ander te help als het kan.
quote:beaugirl schreef op 06 januari 2011 @ 10:16:

En als ze van te voren niet weet wanneer haar man thuis is, dat kan, maar dat weet je toch wel die avond daarvoor ? En kan ze jou daar dan toch over informeren. Dat hun die dag erop voor hun rekening nemen.

Dat lijkt me toch ook. Dat hij misschien niet weken van te voren weet wanneer hij moet werken, vooruit. Maar de avond van te voren moet toch wel lukken. En als ze daar niet in mee wil gaan, dan weet je zeker dat ze misbruik van je maakt.

Dan heb je alleen nog het probleem dat jij je schuldig voelt dat hun kind niet meer met jullie kan meerijden.
Kort door je bocht:

Je schreef: In zijn klas zit een meisje die vlak bij ons woont.

Jij hebt het aangeboden, en nu ben je gepikeerd omdat zij niet hetzelfde terug doet.

Als je zelf iets aanbied, dan kun je niet verwachten dat iemand anders precies zo handelt zoals jij dat zou doen.

Jij biedt aan, zij neemt aan. Zo simpel is het.

Je zou dus kunnen overwegen om je aanbod in te trekken, of om andere afspraken te maken, die in jouw ogen gelijkwaardiger zijn.
Vergeet niet, een “Ja, maar..” is eigenlijk een “nee, want...”
Beaugirl: ze wil duidelijk niet en nu wil ik liever het gewoon weer ieder voor zich doen. Eigenlijk ben ik het zo zat dat ik helemaal niks meer wil doen.
Krijg je wel eens een bedankje in de vorm van een mooie bos bloemen of een doos bonbons ofzo van haar ?
quote:hatsiekidee schreef op 06 januari 2011 @ 10:18:

Elninjoo, ze zegt dat ze weinig te besteden heeft en ik moet toch rijden. Je hebt helemaal gelijk. Ik zoek nog wat bevestiging omdat ik twijfel aan mezelf. Ik vind dat het geen kwaad kan een ander te help als het kan.

Het kan ook geen kwaad om anderen te helpen, je hebt alleen geen grenzen aangegeven.

En het is toch ook zo, dat je sowieso moet rijden? dus waar zit het probleem?
.

.
quote:jojanneke66 schreef op 06 januari 2011 @ 10:19:

Kort door je bocht:

Je schreef: In zijn klas zit een meisje die vlak bij ons woont.

Jij hebt het aangeboden, en nu ben je gepikeerd omdat zij niet hetzelfde terug doet.

Als je zelf iets aanbied, dan kun je niet verwachten dat iemand anders precies zo handelt zoals jij dat zou doen.

Jij biedt aan, zij neemt aan. Zo simpel is het.

Je zou dus kunnen overwegen om je aanbod in te trekken, of om andere afspraken te maken, die in jouw ogen gelijkwaardiger zijn.Heb je helemaal gelijk in, dat ik het zelf heb aangeboden! Maar als ik zeg dat ik ermee wil stoppen, zegt ze dat het niet de bedoeling is dat ik me gebruikt voel en dat ze het zo fijn vindt.
quote:jojanneke66 schreef op 06 januari 2011 @ 10:22:

[...]

Het kan ook geen kwaad om anderen te helpen, je hebt alleen geen grenzen aangegeven.

En het is toch ook zo, dat je sowieso moet rijden? dus waar zit het probleem?Als ik niet rij, moet zij toch ook rijden? Of haar man wel of niet thuis is bij de jongsten.
quote:breezerananas schreef op 06 januari 2011 @ 10:22:

Krijg je wel eens een bedankje in de vorm van een mooie bos bloemen of een doos bonbons ofzo van haar ?Nee
quote:hatsiekidee schreef op 06 januari 2011 @ 10:14:

Dat heb ik al gedaan, gisteren! Ze zegt dat ze dat niet weet van te voren en dat ik toch moet rijden voor mijn kind en dat het niet uitmaakt of ik haar kind meeneem.En dus?
Nou jaaaaa.......sorry, maar dat vind ik echt superasociaal. Ook al heb je het ooit zelf eens aangeboden. Moeilijk om te zeggen, maar probeer toch aan te geven dat je niet van plan bent om de komende jaren als taxi-chauffeur te blijven spelen en als er van hun kant niet eens een rij-aanbod komt, dat je voortaan alleen je eigen kind weer meeneemt.
quote:hatsiekidee schreef op 06 januari 2011 @ 10:24:

[...]

Heb je helemaal gelijk in, dat ik het zelf heb aangeboden! Maar als ik zeg dat ik ermee wil stoppen, zegt ze dat het niet de bedoeling is dat ik me gebruikt voel en dat ze het zo fijn vindt.

Geef dan aan dat je snapt dat dat niet haar bedoeling is, maar dat je het wel zo ervaart. Dat jij dat gevoel wel hebt, en dat je dat vervelend vind.

Dat je om die reden andere afspraken wil maken, of wil stoppen met het ophalen van haar kind.
quote:hatsiekidee schreef op 06 januari 2011 @ 10:18:

Dat is haar probleem. Als jij hun kind niet meer meeneemt dan is ze meer geld kwijt voor halen/brengen, dan wanneer jullie de bezinekosten door 2 delen.

Jouw auto rijdt ook niet op water tenslotte.
Hoe lost zij het dan op met de kinderen als jou zoontje ziek is en je niet naar school moet???
hmm. Ik zou het met haar bespreken. Dat je weet dat je het aangeboden hebt maar dat je het fijn vindt om het wat te verdelen. In ieder geval op momenten dat haar man of zijzelf in de gelegenheid is.

Weet ze ook niet de avond vantevoren of haar man wel of niet moet werken?

Ik zou het echt met haar overleggen want het lijkt erop dat ze geen idee heeft van jouw bezwaren.
quote:Anita1973 schreef op 06 januari 2011 @ 10:32:

Hoe lost zij het dan op met de kinderen als jou zoontje ziek is en je niet naar school moet???Gewoon haar eigen kind halen. Maar ze heeft geen ruimte voor kind van TO.
quote:hatsiekidee schreef op 06 januari 2011 @ 10:25:

[...]

Als ik niet rij, moet zij toch ook rijden? Of haar man wel of niet thuis is bij de jongsten.

Maar dat is jouw probleem niet.... Misschien geeft ze haar kind dan wel mee aan de melkboer, weet jij veel.

Hou het bij jezelf, en ga niet voor haar invullen of denken. Haar oplossing is haar oplossing, en jij bent alleen verantwoordelijk voor je eigen gedrag en eigen keuze's.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven