naar school brengen

06-01-2011 10:06 68 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoon zit in een andere wijk op school waardoor lopen niet te doen is. Daarom breng ik hem of op de fiets of met de auto naar school.

In zijn klas zit een meisje die vlak bij ons woont.

Omdat ik toch met de auto ga (eerst vanwege een pasgeboren baby en nu vanwege het weer) neem ik haar altijd mee.

Dit heb ik zelf aangeboden omdat ik het stom vond dat we hetzelfde rondje rijden.

Ze heeft nog een kleinere zusje en broertje en haar moeder heeft een aygo, dus zij kan met halen/brengen mijn kind niet meenemen.

Zij heeft ook aangegeven dat zij dan niet kon rijden ivm ruimtegebrek en dat snap ik en nu hoefde zij de deur niet uit.

Ik heb vanaf begin dit schooljaar haar dochter meegenomen.

Nu blijkt dat haar man wisselende diensten heeft en dus weleens thuis is en dus bij de jongere kinderen kan blijven.

Dus 1 van hen kan ook rijden. Daarbij komt nog dat hij de hele maand december vrij was en ze hebben geen 1 keer aangeboden ook 1 keer te rijden.

Ik heb dit aangekaart en ik heb ook gezegd dat ik speciaal mijn moeder en zus heb gevraagd 3 keer te rijden toen ik de griep had en dat het niet zo leuk is omdat zij ook konden. Toen zei zij dat ik specifiek had moeten vragen of zij een keer kon rijden en dan had ze dat graag willen doen om mij te helpen.

Ik wist niet dat hij vrij was en ik vind dat ze sowieso wel eens mogen aanbieden te rijden als het kan.

Ze doet net alsof ze niet begrijpt wat ik bedoel. Ik moet toch rijden zegt zij en ze weet niet wanneer haar man welke dienst heeft van tevoren.

Mijn gevoel zegt dat ik gigantisch gebruikt wordt en ik wil haar kind niet meer meenemen. Maar ik weet nu al dat het meisje dan verdrietig wordt en het niet snapt, want ze vindt het erg gezellig bij ons in de auto. En haar moeder zegt ook tegen anderen van de school dat ze zo blij is dat ik haar kind meeneem en dat het overmacht is dat zij mijn kind niet mee kan nemen. Dus dan ben ik de harteloze onwillende ouder, maar ik voel me echt gekke eppo.

Of moet ik me niet zo aanstellen?
quote:Sauerkraut schreef op 06 januari 2011 @ 10:24:

[...]

Vergeet je hier niet "voor een kind" achter te zetten?

Nee, in dit geval niet hoor! Ik heb zelf ook 'n paar jaar gecarpoold naar school, maar mijn meerijders betaalden allemaal 'n wekelijkse vergoeding. Als ik ze niet mee zou nemen zouden ze tenslotte ook geld kwijt zijn aan de bus en nu werden ze nog voor de deur opgehaald en afgezet.

quote:Oeh dit zou toch erg verkeerd vallen bij mij. Oké, je hebt het zelf aangeboden maar nu komt het zo over van 'jij moet toch die kant uit, wat doe je nu moeilijk -voor mij is het handig dus klaar"

Volgens mij was het taxi spelen dan meteen afgelopen van mijn kant.Idem
quote:hatsiekidee schreef op 06 januari 2011 @ 10:24:

[...]

Heb je helemaal gelijk in, dat ik het zelf heb aangeboden! Maar als ik zeg dat ik ermee wil stoppen, zegt ze dat het niet de bedoeling is dat ik me gebruikt voel en dat ze het zo fijn vindt.

Tuurlijk vind ze het fijn, maar als jij de huidige regeling niet fijn vind moet je zorgen dat de regeling aangepast wordt.

Volgens mij is het probleem niet dat je het kind meeneemt, het probleem is dat jij eenzijdig verantwoordelijk gehouden wordt voor het brengen van jou EN HAAR kind, terwijl jullie daar samen verantwoordelijk voor zouden moeten zijn.

Probeer het verleden los te laten, en te bedenken hoe het in de toekomst wel werkbaar en aanvaardbaar voor je is. Al is het maar dat haar man ze 1 keer per week standaart wegbrengt, of dat hij de helft van de dagen dat hij aanwezig is ze wegbrengt. Bedenk wat jij wil en ga daar met haar de discussie over aan.
quote:hatsiekidee schreef op 06 januari 2011 @ 10:06:

Ik wist niet dat hij vrij was en ik vind dat ze sowieso wel eens mogen aanbieden te rijden als het kan.

Ze doet net alsof ze niet begrijpt wat ik bedoel. Ik moet toch rijden zegt zij en ze weet niet wanneer haar man welke dienst heeft van tevoren.

Het lijkt me dat haar man minstens een dag van te voren weet of hij thuis is. Kun je niet met je buurvrouw afspreken dat zij rijd wanneer haar man thuis is? Dan belt ze je de avond van te voren, iedereen blij.
Ik ben het eens met Jojanneke, je hebt het zelf aangeboden en ja eigenlijk mag dan niks terug verwachten. Maar laten we eerlijk zijn.. Een beetje normaal mens bied dan ook eens aan om wat terug te doen. Al heeft ze het n iet breedt, als jij niet bij haar in de wijk woonde of het niet had gezegd moest ze ook zelf voor het halen en brengen zorgen! Kom nou.

Ik zou zeggen dat je haar best wilt blijven halen en brengen, maar dat je ook wel eens wilt dat het van hun kant wordt gedaan. Als het dan nog niet duidelijk is dan vind ik dat je best kan aangeven dat ze anders het ook zelf moeten doen. Al zou ze het 1 keer doen na dat jij het 6 keer hebt gedaan ofzo, om maar even wat te noemen. Het gaat gewoon om het gebaar. Ze had je inmiddels ook al een plantje of oid van een paar euro kunnen geven. Ach, mensen kunnne ook zo anders denken over dingen hé. Ik denk ook dat ze je gebruikt, maar er zijn ook genoeg mensen die dingen niet eens door hebben.. Ze denken er niet eens over na wat het soms voor moeite voor jou is, ook al is het auto in auto uit. Laatst toen je ziek was etc.. Verteld die dochter dat trouwens niet thuis? Dat ze door iemand anders is gehaald/gebracht. Zit moeder/vader dat zelf niet dat iemand anders haar afzet? Willen ze wel dat ieamand andres ze brengt zonder te weten wie?

Ja, dat soort vragen komen dan bij mij op.

Luister naar je gevoel, als je het niet meer wilt dan aangeven dat je vanaf februari ofzo het niet meer doet. En anders andre afspraken maken zodat je je er wel pretiig bij voelt.
Voel je jezelf die "harteloze" moeder als je nu je buurmeisje niet meer meeneemt naar school? In eerste instantie had je haar natuurlijk niet hoeven meenemen, dus je bent hardstikke aardig geweest. Je voelt je nu gebruikt (naar mijn mening logisch) en dus neem je haar niet meer mee. Ik zou zeggen tegen de moeder dat je haar dochter alleen nog meeneemt als een van haar andere kinderen ziek is.

In "normaal" sociaal verkeer doe je wat voor elkaar, ik kan mijn buurvrouwen vragen in geval van nood en zij mij ook. Ik zou het logisch vinden als ik in de schoenen van jou buurvrouw stond om op de dagen dat mijn man vrij is de kinderen naar school te rijden. Zij niet, dat is haar goed recht hoor, maar het is ook jou goed recht om je eerdere aanbod in te trekken.

Je moet er wel rekening mee houden dat buuf "not amused" zal zijn. Niet terecht hoor, maar als je voor de rest veel met haar omgaat enzo, even afwegen.

Anders afspreken dat zij rijdt als haar man vrij is, één dag van te voren weet ze dat toch wel? Ik vind dat je dat gerust kan vragen. Uit zichzelf zal ze dat niet doen helaas.
Maar als haar man vrij is en een van de twee dus kan rijden en de andere bij de andere kinderen kan blijven kan jou kind dus gewoon met hen mee rijden toch?en gaat het verhaal dat jij toch al moest rijden toch niet op?
Belachelijk zeg. Ik zou me als ik die vrouw was opgelaten voelen. Oke, 1 of 2 keer zou ik nog aannemen maar er vanuit gaan dat mijn kind elke dag met iemand meerijdt zou ik nooit doen. Sowieso vind ik het raar dat die moeder niet zelf mee naar school gaat. Je wilt daar toch ook wel een heen, ookal is het om te horen hoe het gaat ofzo?

Vind je haar wel aardig of heb je verder helemaal niks met haar?

Ik kan me voorstellen dat als het contact (voordat je haar meenam) met die moeder altijd leuk en gezellig was je het moeilijker vindt om te zeggen dat je het niet meer wilt dan als je niet echt veel met die vrouw hebt. Ik zou het gewoon stoppen hoor. Ze bekijkt het maar lekker.

Ze loopt zeker ook nog in haar pyama als je haar dochter op komt halen? Of niet.

Wat een profiteur zeg, bah.
Gewoon gaan fietsen zodra het weer het gaat toelaten (al zijn kinderen niet van suiker). Ben je van het gezeur af. En ook van de gevaarlijke situaties bij de scholen.

En anders gewoon afspraken maken. Je kan er niet blind van uitgaan dat iemand net zo handelt als jij. Als haar vent thuis is, rijdt hij (een paar dagen). Gaat ze daar niet mee akkoord, kan ze ze zelf voortaan haar Aygo pakken.
quote:lida2 schreef op 06 januari 2011 @ 10:41:

Belachelijk zeg. Ik zou me als ik die vrouw was opgelaten voelen. Oke, 1 of 2 keer zou ik nog aannemen maar er vanuit gaan dat mijn kind elke dag met iemand meerijdt zou ik nooit doen. Sowieso vind ik het raar dat die moeder niet zelf mee naar school gaat. Je wilt daar toch ook wel een heen, ookal is het om te horen hoe het gaat ofzo?

Vind je haar wel aardig of heb je verder helemaal niks met haar?

Ik kan me voorstellen dat als het contact (voordat je haar meenam) met die moeder altijd leuk en gezellig was je het moeilijker vindt om te zeggen dat je het niet meer wilt dan als je niet echt veel met die vrouw hebt. Ik zou het gewoon stoppen hoor. Ze bekijkt het maar lekker.

Ze loopt zeker ook nog in haar pyama als je haar dochter op komt halen? Of niet.

Wat een profiteur zeg, bah.

Wat een aannames

Weet je? Ik denk dat ze ook een uitkering heeft.
Kind kan er niks aan doen ,ik zou het dan kinderachtig vinden om te zeggen nu neem ik haar niet meer mee.

Heb ook wel een tijd lang andermans kinderen meegnomen omdat moeder een gebroken been had. Nooit een

probleem van gemaakt.Nu rijd ik nog en ook nog neem ik vaak anderen mee.Hoeft allemaal niet zo op de weegschaal.
Kan die man dan niet om de week met 't kleine autootje naar z'n werk zodat die vrouw in de gezinsauto de kinderen naar school kan brengen?
Ze geeft aan dat als zij moet rijden, zij liever met de fiets gaat en dus geen afspraken wil maken.

Ik ga met dit weer niet op de fiets met een baby en dat weet ze ook en zij zegt dat ze dat wel zou doen als ik haar kind niet meeneem.

Ja en als ik toch met de auto ga, neem ik dat meisje mee. Maar ik vind het moeilijk te geloven dat ze inderdaad met de fiets zou gaan. Ik heb haar nog niet gezien op de fiets, ze doet alles met de auto.
Ze zegt trouwens elke keer wat anders, ik weet het ook niet meer.
Afkappen dan dus. Je wordt gebruikt.
quote:Star schreef op 06 januari 2011 @ 10:50:

[...]

Wat een aannames

Weet je? Ik denk dat ze ook een uitkering heeft.Het zijn geen aannames maar vragen. Vandaar de vraagtekens.
quote:hatsiekidee schreef op 06 januari 2011 @ 10:54:

Ze geeft aan dat als zij moet rijden, zij liever met de fiets gaat en dus geen afspraken wil maken.Zou daar snel klaar mee zijn. Zou haar veel fietsplezier wensen en zelf lekker geen verplichtingen meer met haar aangaan. Ze doet toch niets terug.
quote:elninjoo schreef op 06 januari 2011 @ 10:54:

Kan die man dan niet om de week met 't kleine autootje naar z'n werk zodat die vrouw in de gezinsauto de kinderen naar school kan brengen?

Aangezien To zegt dat buuf weinig te besteden heeft neem ik aan dat het kleine autootje de gezinsauto is?

Maakt trouwens niet uit of je een aygo of een mercedes hebt, ze hebben evenveel zitplaatsen.

TO als je niet meer dat kind mee wilt nemen dan moet je dat zeggen.

Dan is het aan de buuf om een andere oplossing te zoeken eventueel dus om de beurt rijden of ieder voor zich maar dat is dan haar keus en eventueel probleem.
Stop er gewoon mee, het is je goed recht om er mee te stoppen, jij voelt je gebruikt, terecht of onterecht, stop er gewoon mee. Trek je aanbod in en klaar is Klara.

Of blijf buurmeisje meenemen en besteed er geen gedachte meer aan.

Of zeg tegen buuf dat je morgen gaat fietsen en bedenk je op het laatste moment. Heb je geen tijd meer om haar dochter mee te nemen.
Sinds wanneer passen er geen 3 kinderen in een Aygo??
Ik tel er 4. 3 kids van de buuv en 1 van TO.
In dat geval zal ik ze lekker laten fietsen.

Eens kijken of ze echt gaat en zoniet hoe opgelaten ze zich dan zou voelen als jij haar daar met de auto tegenkomt!

Zielig voor dat meisje maarja die zou het toch veel gezelliger moeten vinden om met haar mama op de fiets weg te gaan?
verplaatst
Bazinga!
quote:Star wrote on 06 January 2011 @ 10:50:

[...]

Wat een aannames

Weet je? Ik denk dat ze ook een uitkering heeft.

Dan is ze ook vast Marokkees!

TO, Als je wederdiensten verwacht, zou ik ermee stoppen, want die krijg je volgens mij niet. Als je je buurmeisje niet wil teleurstellen (dat doe jij niet,die situatie heeft haar moeder gecreëerd), moet je gewoon schijt hebben aan buuf en haar dochter meenemen. Waar voel jij je beter bij? Je bent niemand iets verplicht, hoor...
Daar zeg je een waar woord zero181, dat meisje wordt verdrietig want ze vindt het zo gezellig in jullie auto? Dat zal vast wel meevallen hopelijk. Mijn kinderen vinden het best leuk een keer als ze door een ander naar school worden gebracht. Maar als ik ze een week niet naar school heb gebracht vinden ze het lang zo leuk niet meer en willen ze toch wel heel graag dat ik ze weer breng. Dus daar zou ik me eigenlijk niet druk om maken.
quote:hatsiekidee schreef op 06 januari 2011 @ 10:14:

Ze zegt dat ze dat niet weet van te voren .Haar man dus kan midden in de nacht gebeld worden dat hij a la minute op zijn werk moet verschijnen. Rare baan heeft ie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven