Naderende miskraam?
vrijdag 9 januari 2009 om 09:05
Hallo,
Ik ben momenteel 7 weken zwanger en ben sinds gisteren bloed aan het verliezen. Het lijkt op een lichte ongesteldheid. De verloskundige zegt hierover dat de kans op een miskraam 50/50 is en heeft mijn eerste echo naar volgende week woensdag verschoven.
Verder gaf ze aan dat als er een miskraam zou komen dat waarschijnlijk in de komende week zou gaan gebeuren.
Ik ben nu op zoek naar ervaringen: hoe lang duurde het bij jou vanaf het eerste bloedverlies tot de daadwerkelijke miskraam? Maar ook: ging het ná het bloedverlies alsnog goed met je zwangerschap?
Ik ben momenteel 7 weken zwanger en ben sinds gisteren bloed aan het verliezen. Het lijkt op een lichte ongesteldheid. De verloskundige zegt hierover dat de kans op een miskraam 50/50 is en heeft mijn eerste echo naar volgende week woensdag verschoven.
Verder gaf ze aan dat als er een miskraam zou komen dat waarschijnlijk in de komende week zou gaan gebeuren.
Ik ben nu op zoek naar ervaringen: hoe lang duurde het bij jou vanaf het eerste bloedverlies tot de daadwerkelijke miskraam? Maar ook: ging het ná het bloedverlies alsnog goed met je zwangerschap?

vrijdag 9 januari 2009 om 09:17
2 keer een miskraam gehad. De 1e keer bij 9 weken bloedverlies, miskraam volgende dag. 2e keer paar weken bloedverlies gehad, maar niet gemerkt dat ik miskraam had. Op echo bleek op een gegeven moment niets meer te zien te zijn. Nu voor de 3e keer zwanger, afwachten dus maar weer.
Bloedverlies hoeft echter geen miskraam te betekenen, zoals Sarah Scott zegt! Afwachten dus, hoe moeilijk dat ook is.
Bloedverlies hoeft echter geen miskraam te betekenen, zoals Sarah Scott zegt! Afwachten dus, hoe moeilijk dat ook is.

vrijdag 9 januari 2009 om 09:34

vrijdag 9 januari 2009 om 10:25
Olivia, eerst even een want dit zijn echt géén leuke dagen zo, dat afwachten. Ik herken je verhaal, want ik maakte 11 maanden geleden hetzelfde mee, was nét zwanger en continu wat bloedverlies, het was 50/50 werd mij verteld. Een week later mocht ik pas voor een echo komen omdat er dan pas duidelijkheid kon worden gegeven of het hartje wel/niet klopte.
Maar...goed nieuws, het hartje klopte, en ondanks dat ik de eerste 12 weken meerdere keren bloedverlies heb gehad, ligt hier nu een gezonde zoon naast me in de wieg.
Ik duim voor je, dat je de goede 50 te pakken hebt, en wil je heel veel sterkte wensen met afwachten, want wat was ik in de war die dagen, en erg verdrietig. Die onduidelijkheid is echt verschrikkelijk!
Maar...goed nieuws, het hartje klopte, en ondanks dat ik de eerste 12 weken meerdere keren bloedverlies heb gehad, ligt hier nu een gezonde zoon naast me in de wieg.
Ik duim voor je, dat je de goede 50 te pakken hebt, en wil je heel veel sterkte wensen met afwachten, want wat was ik in de war die dagen, en erg verdrietig. Die onduidelijkheid is echt verschrikkelijk!
vrijdag 9 januari 2009 om 11:06
Hopelijk valt het allemaal mee en blijft alles goed gaan. Maar waarom krijg je pas volgende week woensdag een echo? Dan moet je zolang in onzekerheid zitten. Vraag gewoon of je vandaag nog een echo kunt krijgen. In mijn geval ( 3 miskramen en een vanishing twin) heb ik altijd binnen 1.5 dag een echo gehad.

vrijdag 9 januari 2009 om 12:02
Olivia, ik zit in hetzelfde schuitje als jij. Ben morgen 7 weken zwanger en eigenlijk ik heb al die tijd wat bloedverlies gehad. Maar vanaf dinsdagmiddag lijkt het wel een ongesteldheid. Constant bloed. Ik heb a.s. maandag mijn echo en was er eigenlijk al vanuit gegaan dat het een miskraam is.
Maar als ik deze verhalen hier lees, krijg ik toch weer een klein beetje hoop..
Ik wil je heel veel sterkte wensen en duim voor ons allebei op een goede uitslag van de echo!
Liefs, Naski
Maar als ik deze verhalen hier lees, krijg ik toch weer een klein beetje hoop..
Ik wil je heel veel sterkte wensen en duim voor ons allebei op een goede uitslag van de echo!
Liefs, Naski
vrijdag 9 januari 2009 om 13:05
Ik ook, Naski! Ik leef met je mee!
Vandaag lijkt het bloeden wat minder te zijn, maar dat is misschien alleen wishful thinking... ik voel me verder goed (geen enorme krampen ofzo) en heb eigenlijk vanavond een sportwedstrijd staan. Ben alleen niet blij met het idee dat ik dáár een miskraam zou kunnen krijgen...
Hierdoor ook wat gerustgesteld want ik heb geen heftige krampen.
Vandaag lijkt het bloeden wat minder te zijn, maar dat is misschien alleen wishful thinking... ik voel me verder goed (geen enorme krampen ofzo) en heb eigenlijk vanavond een sportwedstrijd staan. Ben alleen niet blij met het idee dat ik dáár een miskraam zou kunnen krijgen...
Hierdoor ook wat gerustgesteld want ik heb geen heftige krampen.

vrijdag 9 januari 2009 om 13:10
1 probleemloze zwangerschap zonder bloedverlies, een gezonde dochter van 3.
1 zwangerschap met een heel klein beetje bloedverlies, wat een miskraam werd. Na de echo duurde het nog 2 weken voordat het echt afgestoten werd door mijn lichaam.
1 zwangerschap met meer bloedverlies dan de 2e zwangerschap, een gezonde dochter van 10 maanden.
Het is niet te voorspellen. Afwachten. Het is zo frustrerend.
1 zwangerschap met een heel klein beetje bloedverlies, wat een miskraam werd. Na de echo duurde het nog 2 weken voordat het echt afgestoten werd door mijn lichaam.
1 zwangerschap met meer bloedverlies dan de 2e zwangerschap, een gezonde dochter van 10 maanden.
Het is niet te voorspellen. Afwachten. Het is zo frustrerend.
vrijdag 9 januari 2009 om 13:19
Ik heb vanaf een week of 6 af en aan bloedverlies gehad tot een week of 20. Het varieerde in kleur van lichtroze tot donkerbruin. Toen ik 10 weken zwanger was, was het op zijn ergst. Ik werd wakker en het bloed liep letterlijk langs mijn dijen. Toch was alles goed. Ik kreeg wel van de vk en de gynaecoloog te horen dat ik rustig aan moest doen als ik vloeide. En idd als ik rustig op de bank ging liggen dan was het vaak zo weer over. Oh ja, mijn zwangerschap is overigens goed gegaan. Het resultaat ligt nu heerlijk op de grond naast me te spelen en wordt over een paar weken een jaar
Heel veel sterkte met wachten en ik duim voor net zo'n successtory als bij mij.
Heel veel sterkte met wachten en ik duim voor net zo'n successtory als bij mij.
vrijdag 9 januari 2009 om 13:36

vrijdag 9 januari 2009 om 15:09
Olivia, ik heb ook geen heftige krampen, maar wel een beetje krampjes in de rug. Had ik gisteren helemaal niet. Vandaag is het bloedverlies weer doorgezet. Ik heb ongeveer 2 normale inlegkruisjes nodig voor 24 uur. Voor mij is dit erg veel omdat ik altijd maar 1 dag ongesteld was en weinig bloedverlies had op die dag.
Ik probeer zoveel mogelijk afleiding te zoeken (ben al een paar uur de hort op geweest) en ga zo maar eens met een boek op de bank.
Ik weet hoe je je voelt meid, wachten duurt erg lang... was het maar alvast maandag (en woensdag voor jou).
Ik probeer zoveel mogelijk afleiding te zoeken (ben al een paar uur de hort op geweest) en ga zo maar eens met een boek op de bank.
Ik weet hoe je je voelt meid, wachten duurt erg lang... was het maar alvast maandag (en woensdag voor jou).

vrijdag 9 januari 2009 om 16:56
heb hetzelfde gehad bij week 11, met hevige krampen erbij, kreeg ook te horen dat het 50/50 zou zijn en dat je het niet kan tegenhouden, sporten en tillen zou ik echter niet doen, is gewoon voor de zekerheid.
Ik ben maar gewoon gaan werken om afgeleid te zijn, was uiteindelijk niets aan de hand, heb nu een prachtig kindje, maar ik snap dat je er niet lekker mee zit.
Ik ben maar gewoon gaan werken om afgeleid te zijn, was uiteindelijk niets aan de hand, heb nu een prachtig kindje, maar ik snap dat je er niet lekker mee zit.
vrijdag 9 januari 2009 om 17:16
het kan ook oud bloed zijn.. het hoeft niet mis te gaan.. ik zou me gewoon even rustig houden en als je het echt ! niet vertrouwd zou ik toch gewoon de verloskundige bellen ook al ben je daar misschien nog niet geweest.. meestal zijn ze heel vriendelijk en willen ze je graag van je ongerustheid afhelpen. De meeste praktijken hebben tegenwoordig ook echoapparatuur zodat ze een inwendige echo kunnen maken (bij 7 weken is uitwendig vaak wat moeilijker)
Ik heb zelf 3 zwangerschappen gehad (en uitgedragen
waarin bij alle 3 dit soort bloedingen voorkwamen en alle 3 zijn ze kerngezond!
Sterkte
Ik heb zelf 3 zwangerschappen gehad (en uitgedragen

Sterkte

vrijdag 9 januari 2009 om 20:56
Nog even over een echo. Bij mijn laatste zwangerschap, die dus goed gegaan is, had ik bloedverlies en kreeg een echo. Op de echo was het vruchtje te zien, van juist formaat, maar ook het bloed. En toen werd er nog gezegd dat het 50/50 was. Het zou innesteling kunnen zijn, het zou ook kunnen zijn dat het bloed alles mee zou trekken. (letterlijke woorden van de persoon die de echo maakte) Na 2 weken weer een echo.
Dat zijn 2 hele spannende weken geweest...............
Dat zijn 2 hele spannende weken geweest...............
vrijdag 9 januari 2009 om 21:37
Hier helaas een minder positief verhaal. Met 9 weken begon het op donderdag met roze, maar al snel werd het heel licht bloedverlies. Op zaterdag had ik echt een inlegkruisje nodig en kon ik voor een echo terecht in het ziekenhuis. Na de inwendige echo (waar bleek dat het kindje met 6,3 weken gestopt was met groeien) had ik meteen een heftige "menstruatie" en nog diezelfde avond verloor ik het. Ik heb trouwens geen enkel krampje gevoeld.
Ik hoop écht écht dat het voor jou anders loopt, maar ik denk dat je ook een beetje met het negatieve scenario rekening moet houden. Veel sterkte de komende week en ik duim voor een goede echo!
Ik hoop écht écht dat het voor jou anders loopt, maar ik denk dat je ook een beetje met het negatieve scenario rekening moet houden. Veel sterkte de komende week en ik duim voor een goede echo!
zaterdag 10 januari 2009 om 00:38
Nogmaals dank voor jullie opbeurende woorden en verhalen, maar het heeft helaas niet mogen baten - volgens mij zag ik vanvond duidelijk wat anders dan bloed.
Ik voel me nu gek genoeg een stuk rustiger en zal ook nog even contact opnemen met de verloskundige.
Naski, ik hoop dat ik hierdoor jouw kansen op een goede afloop wat heb vergroot...
Ik had overigens ongeveer net zoveel bloed als een normale ongesteldheid en alleen hele lichte krampen. Nu nog onze ouders informeren die allemaal voor het eerst grootouders zouden worden...
Ik voel me nu gek genoeg een stuk rustiger en zal ook nog even contact opnemen met de verloskundige.
Naski, ik hoop dat ik hierdoor jouw kansen op een goede afloop wat heb vergroot...
Ik had overigens ongeveer net zoveel bloed als een normale ongesteldheid en alleen hele lichte krampen. Nu nog onze ouders informeren die allemaal voor het eerst grootouders zouden worden...