Newborn vragentopic

18-09-2020 22:51 651 berichten
Goedenavond allen,

Ik zag dat er al een babyvragentopic bestaat. Hierbij wil ik een newborntopic openen voor alle newborn mommies. Zelf 9 september bevallen van een prachtige zoon! Er komt zoveel op je af en je googled je suf om elk dingetje. Wellicht is het leuk om hier alle ervaringen en vragen neer te zetten om elkaar te helpen in dezelfde situatie met een newborn babytje :-).

Bij mij is vandaag net de kraamweek afgelopen en ik vind het zo spannend om nu op 'eigen benen' te staan. Er komt veel op je af en de dagen vliegen letterlijk voorbij o_o

Wie sluit zich aan en is ook net een kersverse mama geworden? :duckie:
Alle reacties Link kopieren
He ^#&# hele bericht weer weg!

Heftig Okkie. Overdag even paar uurtjes bij slapen hopelijk? En dan hopen dat het snel voorbij is! Vwb speelgoed, af en toe een zachte knuffel maar gebeurd niet veel mee haha. En mobiel boven box..overigens werd op CB aangeraden om dat pas na 3 maanden te doen. Ivm niet constant op achterhoofd liggen. Maargord dochter draait goed met haar hoofd, dus hij hangt hier nog gewoon 😏

Vwb slapen in ledikant. Ik heb het met 5 weken geprobeerd overdag. Maar dat ging niet..vorige week (6weken) opnieuw geprobeerd en ze heeft nu 3 keer goed in haar ledikant geslapen overdag. Snahxts nog in wieg hoor.

Gisteren de voeding idd opgehoogd naar flessen van 120. Wat een verschil! Alleen savonds ging het wat minder. Ze lag om kwart voor 8 in bed en sliep heerlijk. Alleen ze werd dus mooi niet zelf wakker. 00:00 toch maar wakker gemaakt voor een laatste fles. Alleen ze was moe dus dronk maar 80 op. Gevolg 02:00 en 05:00 wakker. Hopelijk gaat dat vannacht beter haha.
Alle reacties Link kopieren
Ruitjesrok dat is nou jammer wat doetze nu inde nachten?
Zonnetje hoe vaak komt de kleine bij jou nu normaalgesproken in de nacht? Wat fijn dat je zo snel verschil merkte ! Nu nog ff de nachten weer normaal doen ;)
Ledikant: ah wat goed zeg! Valt ookmeteen in slaap of is dat een strijd?
Speelgoed bedankt dan wacht nog wel even af. We hebben zo’n stoeltje met felle kleurtjes er boven, en dat stoeltje wiegt heen beweer. Groot succes :)
Nooit geweten van mobiel boven box, weer wat geleerd.
Half 3 vannacht kon ik gaan slapen :yes:
Vervolgens kwam ze om half 6 weer haha! Vanmiddag samen met haar dutje gedaan. Kom nog steeds aan 5 uur slaap per dag gemiddeld , echt prima!
Vanavond opnieuw clusteren alleen vroeger op avond en echt vreselijk overstuur... ben nu aan voeden dus benieuwd wat ze zometeen gaat doen.

Wat doen jullie tijdens nachtvoedingen?
Overdag lees verhaaltjes voor, zingen, kletsen. In de nacht of spelletje op mobiel of forummen. Vannacht eens podcast proberen
Alle reacties Link kopieren
Onze stoere kerel is gisterenavond na zijn voeding, een wandeling en daarna in bad te zijn geweest in een diepe slaap gevallen en pas om 5 uur vanmorgen wakker geworden :O O_O
Zijn laatste voeding was om 18:00 uur en om 20:00 uur compleet knock out. Kreeg hem ook niet wakker dus lekker laten slapen. Toen om 5 uur flesje en nu ligt hij heerlijk in mijn armen na twee dikke boeren te slapen. Zelfs geen krampjes of zelfs maar melk terug gegeven :love: wat heb ik een heerlijk kereltje :love: :flirting:
Op elk potje past dekseltje, maar als dat niet past dan heb je altijd nog afdekfolie.
Alle reacties Link kopieren
Ook hier een goede nacht! Na een grotere fles gister om 23u was het vanmorgen kwart voor 7 :yes:


Zoon zit wel echt heftig in de 3e sprong pfoe, die andere 2 gingen wat stiller voorbij dan deze...
Tralalalala
Alle reacties Link kopieren
Ik merk weinig van onze kleine dat ie in een sprong zit of heeft gehad... Gisteren was ie wel in een 'boevige' bui.
Gekke bekken trekken, heel veel kirren en brabbelen in de box. Stiff upper lip voor speentje maar wel zeuren om een speentje. Een vriendin zei: geef dan je vinger maar dat vindt ik zo vies. Je weet nooit wat er aan je vinger kleeft en met deze corona tijd weet je het sowieso niet.. Dus lekker laten 'boeven' misschien heeft ie wel een sprongetje gehad hoor maar heb ik het gemist :$

Nu lekker op mijn schouder ligt ie te slapen na een voeding. Hij kwam niet maar was wel lekker wakker en we moeten zo even weg dus maar voeding gegeven. Ging er ook heel goed in. Heeft na vannacht wat in te halen.
Op elk potje past dekseltje, maar als dat niet past dan heb je altijd nog afdekfolie.
Alle reacties Link kopieren
Lekker zeg, die goede nachten! Hier drinkt dochter weer om 12, 4 en 7. Dus dat zijn kortere nachten... Gelukkig sliep ze vannacht snel na de voedingen, dus heb ik ook relatief veel kunnen slapen.

Dat van de mobiel wist ik niet. Dochter ligt sowieso meestal alleen op haar buik in de box. Gisteren viel ze zo zelfs in slaap! o_o Niet helemaal de bedoeling natuurlijk, maar we hebben haar toch maar even laten slapen.
Alle reacties Link kopieren
Ruitjesrok schreef:
20-10-2020 08:10
Lekker zeg, die goede nachten! Hier drinkt dochter weer om 12, 4 en 7. Dus dat zijn kortere nachten... Gelukkig sliep ze vannacht snel na de voedingen, dus heb ik ook relatief veel kunnen slapen.

Dat van de mobiel wist ik niet. Dochter ligt sowieso meestal alleen op haar buik in de box. Gisteren viel ze zo zelfs in slaap! o_o Niet helemaal de bedoeling natuurlijk, maar we hebben haar toch maar even laten slapen.
Dat ze slaapt op haar buik is niet erg hoor! Als je er gewoon bij blijft is dat helemaal niet erg. Hoorde zelfs van mijn moeder en een vriendin dat het een paar jaar geleden zelfs standaard was om ze op de buik te laten slapen. Zelfs in de nacht. Die vriendin haar zoon heeft altijd op zijn buik in de nacht geslapen. Moest toen ook van de kraamverzorgster. Ie zweerde daarbij. En nu is het gewoon weer op de rug. Maar zoals ik al zei: als je er gewoon bij blijft is er niks aan de hand.

Onze kleine man begint nu ook al te draaien @( :O dus ik moet hem goed in de gaten houden. Gelukkig heb ik een kussen waardoor hij niet kan doordraaien op zijn buik. Zo leg ik hem in de nacht wat geruster weg
Op elk potje past dekseltje, maar als dat niet past dan heb je altijd nog afdekfolie.
Alle reacties Link kopieren
Zonne oog, ohh wat heerlijk zeg!
Keurnbil waaraan merk je sprongetje?
Ruitjesrok hoe oud is jouw kleine nu.
Ben altijd maar blij, net als jij, dat onze meid, navtiet weer verder slaapt z. Dat maakt gebroken nachten goed te doen.
Hier begin van nacht weer clusteren. Maar na 20:00 voeding al gaan slapen.
Hierdoor alsnog 4,5 uur slaap :cheer:
Alle reacties Link kopieren
Van die mobiel wist ik ook niet hoor. ;) Kwam op het CB ter sprake. Anders had ik het ook niet geweten;)

Woow zonneoog jouw mannetje heeft echt lang geslapen dan zeg. Ik kijk uit naar die momenten 🤣
Ons meisje was gisteravond compleet over stuur van krampjes. Zo zielig, heeft ze normaal weinig last van. Vriend is met haar onder de douche gegaan. Rond uurtje of half 9 sliep ze eindelijk. Vervolgens bleef ze maar slapen. Ik heb haar om 02:00 u wakker gemaakt voor een fles. Anders zou er veel te lang tussen zitten. Daarna weer geslapen tot kwart voor 6. Dus hier ook een prima nacht.

Goed dat je optijd naar bed gaat Okkie. Anders hou je het niet vol. Is jouw man nu nog lekker thuis?

Op de buik slapen is idd niet erg, als je er maar bij bent. Maar ik zou het zelf ook heel erg spannend vinden Krullenbol. Denk dat ik haar weer op de rug had gelegd haha.
Alle reacties Link kopieren
Onze dochter is 7 weken. De oudste sliep op die leeftijd al ongeveer door, maar dochter dus duidelijk niet.

De oudste sliep overdag dan weer weinig. Nou ja, gewoon een beetje in meegaan dus.

Komende week willen we gaan proberen om haar overdag iets minder op ons te laten slapen. Alhoewel ik het nog steeds gezellig vindt, en man thuiswerkt, dus ook dingen in het huishouden kan doen.

Sinds een paar dagen vindt dochter de wipstoel ok. Dus ik kan nu (snel!) eten zonder baby op schoot. Dat voelt al als een beetje vrijheid 😀

Krampjes heb ik al even niet meer gespot bij dochter. Gelukkig, want die zijn zo zielig...

Pittig ook dat clusteren steeds, Okkie!

Dat draaien is snel, zonneoog!
Alle reacties Link kopieren
Dat draaien gaat inderdaad snel! Gisteren hem even op zijn zij gedraaid. Uiteraard blijf ik erbij en binnen no time naar de andere zij! :O
Hij mag van mij ook niet meer op het voedingskussen liggen. Hij wordt te groot en te zwaar. Zakt steeds weg en ook omdat ie begint te rollen. :nope:

Gisteravond om 20:00 uur lag ie te pitten en vannacht om 2:00 uur was ie wakker. Honger en vieze luier. Normaal boeit hem die vieze luier niet maar vannacht wel. Om 3:00 uur sliep ie weer en om 5:00 weer wakker maar niet huilen. Ligt heerlijk om zich heen te kijken met veel gebrabbel 🥰 ik stond om het hoekje te kijken en toen zag ie me. Grote glimlach :proud: dus er maar uit gehaald en luier verschoond en heerlijk met hem geknuffeld. Toen bedacht ie dat ie toch wel trek had dus ik ben lekker met hem naar beneden gegaan zodat mijn man nog wat kon slapen en lekker gegeten. En lekker weer boevig. Heerlijk brabbelen, beetje spelen met de speen en heel blij kijken. Ligt nu heerlijk onder zeil, na naar de regen te hebben gekeken.

Merk wel dat als hij zijn druppels vitamine D heeft gekregen dat hij dan veel meer slijm ophoest. Vindt ie zelf ook vervelend want kijkt er heel zuur bij. Daarna is het direct over maar valt me wel op dat bij de volgende fles het niet zo erg is. Moet aankomende maandag weer naar het consultatiebureau. Zal het eens voorleggen.
Op elk potje past dekseltje, maar als dat niet past dan heb je altijd nog afdekfolie.
Alle reacties Link kopieren
Heb je de vitamine D druppels op olie of waterbasis Zonneoog?

Bij onze oudste was dat namelijk een wereld van verschil. Die reageerde ook niet prettig op die op olie basis.

Zoon is 11 weken vandaag!
Tralalalala
Alle reacties Link kopieren
krullen-bol schreef:
21-10-2020 12:09
Heb je de vitamine D druppels op olie of waterbasis Zonneoog?

Bij onze oudste was dat namelijk een wereld van verschil. Die reageerde ook niet prettig op die op olie basis.

Zoon is 11 weken vandaag!
Onze zoon is morgen 8 weken.

Op olie basis heb ik die druppels inderdaad. Ik ga denk ik maar overstappen op die van de waterbasis. Fijn om te horen dat het dan ook anders kan
Op elk potje past dekseltje, maar als dat niet past dan heb je altijd nog afdekfolie.
Oeh moest ff veel bij lezen haha! Gelukkig gaat het allemaal goed met jullie en jullie wondertjes. Fijn dat de spruw weg is zonnetje1989

Ach wat schattig zonneoog dat hij zo aan het brabbelen is en je een grote glimlach kreeg toen je om het hoekje keek! :)

Wat fijn dat je dochter nu weinig last heeft van krampjes :yes: ruitjesrok!

Lekker 4,5 uur slaap Okkiepetite :cheer:

Hier gaat het ook goed. Spruw lijkt minder te worden.. nystatine is wel naar spul. Meneertje vind het echt niet fijn! Ik had de HA gebeld maar die wou me absoluut geen daktarin geven.. ik moest dus nogmaals weer een potje nystatine gebruiken.

Helaas is mijn BV nog meer teruggelopen en is het inmiddels 4 kunstvoeding en 2 borstvoeding geworden. Ik heb overleg gehad met CB i.v.m. mijn voedingen en die gaven ook aan dat het voor zowel moeder als kind rustiger is om het inderdaad af te bouwen of ik moet weer 'zin' hebben om te gaan 'power kolven' dus tig keer kolven op een dag om het weer op gang te brengen.. Ik zelf word daar niet vrolijker van dus bouw het langzaam af zodat ik meer tijd en energie overheb voor ons lieve mannetje :love: (al blijf ik het lastig vinden omdat ik dan overal lees borstvoeding beste voeding.. normaal ben ik daar niet zo gevoelig voor. Hormonen.... :facepalm: )

Het spugen is nog veel aanwezig en soms wel 2 a 3 keer met een enorme boog. Hij huilt er verder niet om.. Ik heb het advies gekregen om nutrilon AR te gebruiken. Heef iemand van jullie daar ervaring mee :-)? Als ik dan weer ga googlen lees ik dat het voor obstipatie kan zorgen en veel meer krampjes.. dat wil je natuurlijk ook niet.

Voor de rest gaat het slapen goed. Hij slaapt nog niet 'door' maar haalt soms wel de 5 uur en dan ben ik allang blij :D. Overdag doet ie ook een lang slaapje (slaapt nu al bijv. 2 uur). Veelal in de ochtend tot middaguur/ middagvoeding wakker en rond etenstijd en in de avond.
Alle reacties Link kopieren
Beertje88: lastig zeg, met die voedingen! Volgens mij doe je het hartstikke goed, en moet je doen wat voor jullie het beste werkt.

Dochter is nu enorm verkouden. We hebben al een gesneden ui naast de wieg, en geven dr neusdruppels, maar ze heeft er veel last van. Wordt een pittige dag dus 😕
Alle reacties Link kopieren
Zonnetje die krampjes, dat kleine lijfje wat gaat soarteldn. Slim om te gaan douchen. Onze dame vindt dat ook heerlijk met man. Lijkt mij hartstikke eng
Klinkt als een heerlijke nacht, hopelijk vannacht weer! Maandag gaat man weer werken zondagse in december nog week met z’n allen hebben.
Ruitjesrok kan me indenken dat je dan toch beetje aftelt naar7 weken n misschien beetje tegenvalt als ze dan niet doorslaapt? Onze dame slaapt overdag soms wel ff alleen in babynestje (we blijven in buurt) of na ochtend borst ga ik douchen en man beneden in co sleeper. Hier ligt ze ook liefst bovenop ons te slapen :) lukt het man om thuis te werken?
Och jee verkouden lees ik nu, hoe is vandaag gegaan? Hopelijk knapt ze snel op
Zonneoog heerlijk zeg! Alleen jammer dat afgelopen nacht weer wat vaker kwam. Succes vannacht! Hier ook wat meer kwijlen na vitamines, geef het in de ochtend en dat lijkt beter te gaan.
Krullenbol 11 weken dat gaat hard! Wanneer moet jij weer werken?
Dochter is 2,5 week :)
Beertje Pittig zeg! Hartstikke begrijpelijk, als het zo’n strijd is, is voor beiden niet goed. Laat je niet gek maken door bv groupies,, Al begrijp dat gevoelsmatig anders voelt, even dikke knuffel!
Hier had tijdens cursus nog over kokosolie tegen spruw, misschien nog moeite waard om te proberen (niet om perse aan borst te krijgen, maar zodat minder last van heeft.
Hier Afgelopen nacht weer cluster rondje maar mezelf wat gemakkelijker gemaakt door gewoon lang aan1 borst te laten ipv steeds te wisselen, scheelde weer 2 wissels. Ze was bij 30 min nog zo fanatiek bezig dat ik gok wel durfde nemen (uiteindelijk 45 min per borst).
Vanavond hebben we badje gedaan ipv ochtend, en voor rest weer heel zoet meisje. :love:
Alle reacties Link kopieren
Oh ik vind het niet erg dat hij wat vaker in de nacht komt. Ben het wel gewend :proud:

Die vitamine D geef ik ook in de ochtend maar gisteren eens geprobeerd om in de middag te doen. En hij begint inderdaad dan extra slijm op te geven. Dus we stappen nu over op die van de waterbasis.

Heeft vanavond even een niet lekker in zijn vel momentje gehad. Had de fles gekregen om 17:30 uur en rond 19:00 uur begon hij echt te huilen. Zat heel erg tegen slapen aan en dan wordt ie altijd een stuk drukker in gebaren en brabbelen. Maar nu echt huilen. Heb hem bij mij genomen en tegen 19:30 uur zijn pyjama aangetrokken. Toen ook verschoond. Dat vond ie prima. Werd er heel rustig van. Totdat ik weer naar beneden ging. En toen begon ie weer te huilen. Ben met hem door de kamer gaan lopen en dat hielp. Hij viel rond 20:00 uur in slaap. Heb hem lekker bij mij gehouden en rond 21:00 uur in de box gelegd. Dacht dat ie om 21:30 wel zou komen voor de fles maar nee. Hij werd om 1:00 uur wakker. Had hem toen verschoond maar zijn luier was compleet droog :O heb hem net weer naar zijn bedje gebracht. Hij zal straks rond 4:00 uur wel weer komen. Hopelijk dan wel weer geplast.

Edit: meneer kwam om 5:00 uur. Met een plasluier. Ik ben weer even gerustgesteld. Nu kunnen we allebei nog even samen slapen :love: :flirting:
zonneoog wijzigde dit bericht op 24-10-2020 05:19
5.87% gewijzigd
Op elk potje past dekseltje, maar als dat niet past dan heb je altijd nog afdekfolie.
Alle reacties Link kopieren
@Okiepetite, ik had afgelopen week weer moeten beginnen maar het gaat nog niet zo goed met mij (psychisch) dus nog voorlopig nog thuis.

Hier sinds de fles ophoging al een paar nachten dat baby doorslaapt, wel dat ik hem dan hoor even maar niet echt van hè kom ik moet een fles.

Helaas een spokende peuter zoon, nu is baby er wakker van geworden, toch maar een klein flesje.
Hopelijk kunnen we zo weer verder slapen even :A:
Tralalalala
Alle reacties Link kopieren
Zonne oog wat een tevreden kereltje, fijn!!
Krullen och heftig! Heb je ondersteuninh? Hopelijk voel je je snel weer beter!
Oeh heerlijk nachten doorslapen!

Vreemde nacht hier om 00:30 voeden, dacht proberen of 4:30 redt. Vanaf half 3 lag ze te pruttelen heeft man haar eruit gehaald en op zijn borst genomen. Toen ik wakker werd van m’n wekker dacht ik al; oh oh. Nou ja of het dan self fulfilling prophecy wordt, maar aan borst om 5:30 klaar. Terugleggen in bed , meteen huilen tot hik aan toe, bij me gepakt aantal keren proberen terug te leggen om 6:00 gelukt! Val zelf in slaap half 7 komt ze weer :facepalm: 3uur geslapen vannacht
Ze is nog geen 3 weken, hoe hebben jullie gedaan in de eerste weken laten liggen of eruit halen? Wat was jullie grens?
Alle reacties Link kopieren
Ach, wat een rommelnacht!

Ik probeer haar altijd gerust te stellen met mijn hand, of een speentje. Als dat niet werkt voeden en proberen terug te leggen. Na 6:30 neem ik haar bij me als niets lukt. Daarvoor vind ik het nacht en doe ik meer mijn best te doen om haar in bed te krijgen. Lukt ook niet altijd.

Na zo’n rommelnacht laat ik man overdag nog wel eens achter met een flesje melk en baby, en probeer wat bij te slapen.

Sterkte vandaag, maak het jezelf makkelijk 🙂
Alle reacties Link kopieren
Ik moet heel eerlijk bekennen dat wij eigenlijk niet van die rommelnachten hebben gehad :$
Hij heeft de eerste week tussen ons ingeslapen op het voedingskussen. De tweede week lag ie in zijn bedje. Daarna met elke voeding wachten tot ie slaapt en dan terug leggen. Tot 5:30 want dan werd man wakker voor zijn werk en dan ging de wekker. Nog steeds trouwens. En dan werd onze kleine wakker en dan neem ik hem bij me. Zo slapen we makkelijk samen tot 9:00 uur. Ook weleens iets later. Maar ik geef dan ook KV. BV nooit gegeven.

Ik wens je wel sterkte voor jou en e man voor de dag :redrose: pak jullie rust wanneer het kan
Op elk potje past dekseltje, maar als dat niet past dan heb je altijd nog afdekfolie.
Alle reacties Link kopieren
Gisternacht goede nacht gehad. Vannacht was Minder goed, al legde slapend terug direct huilen of na half uur huilen. Hemd erbij enz. Leek ze wel meer overstuur van te raken..
Probeer al na te gaan of gisteren anders dan anders was qua prkkkels , ritme maar ook niet iets in te vinden.!vandaag overdag rust goed pakken dan :)

En hie gaat met jullie?
Alle reacties Link kopieren
Goed om te horen dat je een goede nacht hebt gehad! Goed om te weten dat dat ook kan 🙂

Dochter (8 weken) heeft vannacht een voeding overgeslagen, dus dat is fijn. Vaak is ze onrustig vanaf 5 uur. Heb haar daarom afgelopen nachten halverwege de nacht in een puckababy laten slapen. Een beetje ingebakerd dus. Aan het begin van de nacht wordt ze boos in de puckababy, maar halverwege de nacht vindt ze het prima. En dat lijkt te werken: ze sliep vanochtend zelfs van 5 tot 8:30! Maar het kan nog toeval zijn.

Het kan ook zoveel zijn waarom het slapen soms minder gaat... sprongetje, regeldag, verkoudheid, prikkels...
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen dames,

Ah wat zielig dat ze zo overstuur was Okkie! Kan ze een sprong hebben? Of krampjes ofzo.. Vwb huilen, ik laat eigenlijk niet huilen of het moet niet anders kunnen (tijdens douchen of fles maken bijv) . Ik probeer alles uit te sluiten en als er geen oorzaak is, dan proberen te troosten. Maar dat zijn wel heftige nachten voor jullie. Hopelijk gaat het snel beter. Vandaag lekker rustig aan doen en beetje proberen bij te slapen als het meisje ook slaapt.

Hier begon de kleine meid weer onrustig te drinken, klakken met tong, speen loslaten. Dus dacht misschien spruw terug? Maar niks te zien. Nog wel geprobeerd weer medicatie te geven, maar lost niks op. Na wat speurwerk op internet nu een prematuur speen op de fles gezet. Ze is nogal gulzig namelijk. Ze drinkt nu iig rustiger, maar klakken is nog niet helemaal verdwenen.

Iemand van jullie nog ideeën?

Ze heeft iig wel goed geslapen voor haar doen: 8 uur fles, 9 uur sliep ze (normaal probeer ik een uur eerder) tot 3 uur vannacht. Alleen daarna was ze weer om kwart over 5 wakker, dat is dannweer jammer haha. Uiteindelijk haar bij me gelegd en nog beetje gedut tot kwart voor 7.

Hoe gaat het bij de rest?

Lekker zeg zonneoog! Ik geef ook kv, maar heb niet zulke nachten :rofl: maargoed komt vast vanzelf goed :rofl:
Alle reacties Link kopieren
Ruitjesrok dat is slim bedacht! Hier ook eens testen ;-) .en fijn zulke nachten
Zonnetje wat vervelend, is er gekeken naar tongriempje?
Ben zojuist gaan lezen in boek de blije baby gaat ook over slaapritme. Eigenlijk leggen wij haar steeds neer als slaapdrang en slaapbehoefte op z’n laagste is... weer wat geleerd :flag:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven