Nieuwe moeder vindt babytijd superzwaar!

24-08-2011 16:23 154 berichten
Hallo allemaal, Ik ben nieuw op de Viva site en hoop dus maar dat ik dit goed doe... ik ben wanhopig op zoek naar andere (nieuwe) moeders die de roze wolk niet kennen. Ik ben 34 en mijn dochtertje is 3 maanden. Een schatje hoor en we zijn gezond, maar ik moet eerlijk zeggen... ik vind deze tijd superzwaar en helemaal niet leuk!!! De hele tijd dat gokken wat ze nou wil! Die huiluurtjes en het slaapgebrek, pfffff. Ik dacht dat het makkelijker zou worden na een paar weken. Het wordt wel een klein beetje makkelijker en het is natuurlijk super dat ze nu lacht enzo, maar echt leuk vind ik het nog steeds niet... ik snap gewoon niet wat ze wil. Ik weet ook niet hoe ik haar moet entertainen als ze wakker is. Ik word gek van alle boeken en internetsites die ik lees en alle strategieen die ik bedenk om een betere moeder te worden... ik baal dat ik niet geniet, wat daar heb ik straks vast spijt van. Maar ik weet niet hoe ik dit om moet buigen! Wie herkent dit????

Hanna
Ps: Ontbijtkoekje: het is ook vet zwaar. Hou vol.
Hoi hannaeva,



het is inderdaad herkenbaar, fijn dat het nu wel leuker en makkelijker is.

Ik had destijds de eerste 3 maanden ook liever over willen slaan, maar achteraf gezien herinner ik me niet veel meer van die tijd dat ze nog zo klein waren. Dat vind ik erg jammer nu, dat ik er toen niet ultiem van genoten heb..



Ik dacht ook dat het bij een 2e anders zou zijn, makkelijker. Maar het tegendeel bewees zich. Ik denk dat het ligt aan de combinatie je kindje leren kennen, oververmoeid vanwege nachtvoedingen, een ritme zien te krijgen, en bij ons speelden ook krampjes mee. Zoon had steevast 's avonds tussen de voeding van 7 en 10 uur huilbuien vanwege krampjes.



Succes en geniet van je dochter!
Alle reacties Link kopieren
Oh wat een feest der herkenning. Het liefst had ik er niks van herkend maar helaas. Wat vond ik het zwaar en lastig. Tot aan dat mijn dochter kon lopen en iets meer woordjes ging gebruiken. Vanaf geboorte onrustig, snel gefrustreerd geweest. Dus lekker in de box/wippertje etc is hier nooit geweest. Zelfs de draagzak of wandelen veroorzaakte een bepaalde mate van onrust/frustratie. Dus ja wij zijn gezegend met een meisje die weet wat ze wil maar daar geestelijk of lichamelijk nog niet altijd aan toe is. Gooi daar bovenop dat ik een keizware PND kreeg en het feest was compleet

Veroorzaakt dat ik nog niet zeker voel of er ooit een tweede komt.

Maar idd, wat ik toen nooit geloofde, het wordt echt beter!
Ik ben ervan overtuigd dat het ook aan je baby ligt hoor Sorende. Een pittig kind dat nooit in de box wil is gewoon heftig!

Ik weet nog dat ik met 6 weken aan het cb vroeg: 'zijn er echt mensen die deze fase leuk vinden?' En dat ze antwoordden: 'ja maar die hebben meestal wel een kind dat veel slaapt en tevreden is'.

Het is zo'n wereld van verschil of je baby heel chill is. En nee: je baby wordt niet relaxed doordat jij het bent. Dat is kip en ei omdraaien. Als je baby relaxed is, kun je makkelijk zelf relaxed zijn.



Maar eigen karakter heeft natuurlijk ook invloed: dat ik een perfectionistische controlfreak ben, hielp niet mee

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven