November 2007

18-03-2009 20:34 2998 berichten
Alle reacties Link kopieren
We zijn verjaagd uit ons oude vertrouwde topic, dus dan maar een vers topic.

Veel schrijf- en leesplezier!

Een korte samenvatting van ons topic: Twee apen uit mei 2000 en november 2002, twee oktober baby's, heel veel november baby's en een december 2007 baby. Verder nog een februari en maart 2009 baby, twee juli 2009 baby's, één augustus 2009 baby, één in maart 2010 en één in april 2010 uitgerekend en dat was het voorlopig wel.

Hoera! Welkom zusje van Alissa!!!
Schaal van het fruit, idd helemaal vergeten! Als je 'm kunt gebruiken, ga je gang! Ik kan 'm wel missen. En anders komt het wel weer bij een volgende meet.

Suzy heeft lekker tot 8:30 geslapen vanochtend, moeten we vaker doen! Ik zal ook mijn foto's even op de ak zetten vandaag (zal wel in de loop van de dag worden, zit nu met Suzy op schoot).

Hans Textiel heeft ook vaak leuke kleding vind ik.
Sorry voor de etappes, met meisje op schoot typt niet echt handig.

O en Ibbel bedankt voor de kleding, ga ik lekker op mijn gemak uitzoeken. Suzy loopt nu al in een rood wit broekje rond uit de tas van O volgens mij
Suzaa, de speen is van mij. En Tess, de schaal ook......... De speen is de volgende keer niet echt nuttig meer (sorry Ibbel, dank voor je meedenken!!), de schaal wil ik tzt graag een keertje terug. Zul je hem goed bewaren

Ik was echt niet lekker, maar jongens, wat was het gezellig. Inderdaad Binti, je schrijft heel raak over de kindjes. Ze waren zo verschillend en daarom allemaal zo leuk. Van kleine poppetjes tot reuzen van jongens.

Suzaa, de kleding was niet allemaal schoon. De slaapzak zal je ook wel te klein zijn, die heb ik in de haast gisterochtend nog snel uit het bedje van Nelis in de tas gestopt. Als je daarmee nog wat wil, zou ik hem dus eerst even wassen

Neeltje was kapot, maar die slaapt tegenwoordig niet in de auto. Onderweg hebben we nog een heleboel ballonnen gezien, dus ze vond het wel mega leuk. Toen nog naar de frietwinkel en toen we thuis kwamen zat oma daar. Om 21 uur is ze afgepeigerd gaan slapen en nu ligt ze er alweer in!
Tess, super bedankt voor je gastvrijheid!!!

Ook wij vonden het erg gezellig. Leuk hé om zo alle kindjes samen te zien spelen. En wat zijn ze verschillend, maar dat maakt het juist zo leuk en bijzonder.

Binkie heeft het voornamelijk over vissssssssss, dus die hebben wel indruk gemaakt.

Zo, nu op naar de volgende kinderparty. Eens kijken of dat net zo gezellig is.

(Vraag aan de computerbabees onder ons, waarom doen de smiley's het bij niet en bij jullie wel?)
Tess, heb je al weer hernieuwde energie?

Wij waren de straat net uit toen Seppe in slaap viel. Zoals hij gistermiddag was heb ik hem nog nooit gezien. Hij zit sinds donderdag al niet helemaal lekker in zijn vel, maar dat huilen doet hij anders echt nooit. Hij was bekaf. Onderweg zijn we nog even gestopt om Mila te voeden en toen we thuiskwamen gingen ze allebei lekker slapen.

Tess, je begint al een mooi buikje te krijgen, en wat een leuk huis hebben jullie toch.
O; zal ik de speen opsturen? Is geen probleem hoor!

Ik gooi alle gekregen kleding in de was hoor, Suzy loopt nu nog in haar pyama, maar dan in het broekje gewurmd die met alle geweld aan moest . Broekje past eigenlijk helemaal niet meer, maar goed, ze kwam er nog in en het staat wel stoer.

Nogmaals, ik vond het zo leuk om al die kindjes bij elkaar te zien, allemaal zo leuk en lief inclusief jullie. Wat dat betreft hebben we een leuk clubje, op een of andere manier passen we allemaal wel bij elkaar vind ik.

Ik gebruik alleen de smilies waarvan ik de codes uit mijn hoofd weet (dus niet veel), bijvoorbeeld de : ) maar dan zonder spatie. Volgens mij had ik er ergens al een topic over gezien dat de smilies momenteel niet werken, dus het ligt niet aan jou volgens mij Novem.
Lala; wij hebben trouwens ook de whitewash versie van het bed. Wat leuk dat jullie ook de flower power hebben, dat vond ik ook de leukste. Lief en toch een beetje stoer. En we hebben er het bijpassende dekbedovertrek en speelkussen bijgekregen. Ben zo benieuwd hoe het er straks uit komt te zien. Maar gezien de levertijd duurt het nog wel minimaal een maand voordat het er is geloof ik. We hebben voor een half hoogslaper gekozen, puur omdat het leuk is en ze er dan mooi onder kan spelen later. Of als Suzoon bij haar op de kamer wil, dan kan er eventueel een bed onder. Maar dat is ook wel het mooie van dit spul, je kunt er achteraf nog alle kanten mee op.
Zo we zijn ook weer thuis. Man, man wat een onderneming dit weekend. Ben er kapot van. Maar beide kids liggen weer in bed en mama duikt er ook zo in.

Ik vond de meet veel te kort, want ik was veel te veel aan het rennen en vliegen en heb naar mijn idee niet echt lekker met jullie kunnen praten maar oooohhh zo gezellig. Tess, je hebt een mooi huis (met veel trappen hihi) en bedankt voor je gastvrijheid. Geniet nog lekker van de left overs hoor. (mis alleen de pepernoten )

Iedereen ontzettend bedankt voor de kleren. Ze komen helemaal goed van pas. Ik ga ze morgen rustig eens uitzoeken en allemaal wassen.

Ik vond alle kindjes zooo lief en zooo groot. Leuk om te zien hoe zelfstandig ze allemaal worden zeg. En Saar is inderdaad zon ontzettend lief en zoet kindje. Het is 100% verschil met Anniek en ik geniet optimaal van haar. Ze heeft in de auto niet eens gehuild terwijl er 5 uur tussen de voedingen zat. Volgende keer neem ik Anniek weer mee. Oh nee, volgende keer gaan we zonder kids. De keer daarop dan.

En Ibbel mail je me jouw gegevens nog even dan kan ik de luiers naar je overmaken. Ik koop ze meestal in de aanbieding dus 3 pakken voor 20 euro, dus ongeveer 7 euro per pak. Zal ik dat naar je overmaken?
Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen
quote:Suzaa schreef op 27 september 2009 @ 09:09:

Ik vond bij thuiskomst een Tomme Tippee speen in verpakking in mijn tas... Van wie is die????

O jee, dat is mijn schuld ben ik bang. Tessje liep er mee rond en ik heb de speen in de dichtsbijzijnde tas gestopt omdat ik dacht dat Tessje die daar uit had gepakt. Sorry...

Ik zal de overige spullen goed bewaren/aan humanitas geven. Ik twijfel nog even over de leuke kikkersloffen .

Zoals jullie kunnen lezen in het net door mij geopende topic (Peuter koorts, wel of geen paracetamol?) is Tessje ziek geworden. Ze was al een paar dagen niet helemaal in haar hum, maar echt ziek niet. Vandaag zijn we nog naar de dierentuin geweest en dat was helemaal leuk (behalve dat ze in het begin bang was van alle dieren, watje!). Ze heeft het zelfs zonder slaapje nog vrolijk volgehouden tot 14:30 uur. Maar eind van de middag stortte ze dus in, ze wilde niks eten (zelfs geen vlees of toetje) en net bij het naar bed gaan 39,6 graden koorts. Wat doen jullie in zo'n geval, wel of geen paracetamol?
Wel paracetamol. Ik zou met zon hoge koorts niet twijfelen Tess. En dan even kijken of de koorts zakt. Zo ja, dan is het goed.

Ik ben van het niet overbodig lijden. Koorts heeft een functie maar het op tijd dempen is helemala niet erg. Gewoon doen.
tess; ik gebruik ook paracetamol bij koorts en ze daar merkbaar last van heeft. vorige week had suzy ook opeens flink koorts, hangerig en pieperig. na 1 paracetamol knapte ze op, sliep goed en na een dagje uitzieken weer beter. hoe is het nu?

zolang ze geen last heeft, gebruik ik geen paracetamol trouwens.
Zo te lezen hebben jullie een erg leuke middag gehad. Het was natuurlijk ook heerlijk weer. Foto's die ik tot nu toe gezien heb zijn leuk, wel leuk om te zien dat de kindjes niet zo heel hard meer veranderen, want kon ze er allemaal snel uithalen. Alleen Amber had ik al lang niet meer gezien.

O; is goed, gezellig. al lust ik liever thee dan koffie . Zal ik hier rond 9:30 wegrijden, dan ben ik rond 10 uur bij jou. Ik heb een routeplanner opgezocht, maar vind die wat onlogisch eruit zien. Ik kan het beste denk ik richting station rijden over die 70 weg en dan links bij dat kunstwerk..of niet?
Hier ook zeker paracetamol hoor Tess.

Suzaa, hou die speen maar hoor. Het is toch een poging en dan is het zonde van de porto als het niet lukt. Misschien kan Ibbeltje hem nog gebruiken in januari?

Lala, je bent welkom hoor! Maar als het te druk is, je hebt tenslotte ook nog kraamvisite, moet je gewoon eerst even de doek van Q proberen. Ik zit regelmatig bij jou in de buurt voor mijn werk, dus dan kan ik altijd even tussendoor langskomen. Laat maar weten.

En nu ga ik in de ziektewettijd naar de kapper. Zou dat mogen Ik kan echt bijna niet uit mijn ogen kijken, maar even wat verwennen is nooit weg.
Hallo!

FFe stiekem op werk bijlezen/schrijven, want nog helemaal geen tijd gehad.

Ik vond het heel leuk om iedereen (weer) eens te zien (voor mij was het de tweede meet).

Veel respect voor degenen die nog een eindje moesten terugrijden.. Vaantje wilde na een kwartier rijden al eruit en eten, dus heb ik haar nog wat van de overgebleven biologische/fairtrade chocolade cake gevoerd (die was erg goed gelukt al zeg ik het zelf). Gelukkig konden we aanschuiven bij vrienden en pasta eten. Vaantje vond het allemaal wel prima en 's avonds ging vriend de hort op en mocht ze gezellig naast mij slapen, terwijl ik nog even wilde lezen (maar eigenlijk al snel ook in slaap viel).

En wat een heerlijk weer was het gisteren zeg, lekker buiten geweest.

Paracetamol, tja als ze veel last heeft gewoon doen. Kan geen kwaad toch?

Wij geven het bijna nooit, ivm ouderwetse overtuiging dat koorts een functie heeft, maar ik weet niet of die overtuiging klopt. Vaantje is gelukkig zelden ziek. Maar wie weet heeft ze wat nieuwe ziekteverwekkers opgedaan afgelopen zaterdag
Dames, wat klinkt de meet geslaagd! Leuk hoor! Superbalen alleen dat ik er niet bij kon zijn.

Ben achteraf gezien wel blij hoor, dat ik thuisgebleven ben. Gister had ik een ander evenement en daar ben ik wel heen geweest (de dag in bed zaterdag heeft met goed gedaan ). Drie keer raden hoe ik vandaag wakker werd. Pfffff... straalberoerd. Gelukkig was Qlief nog thuis, zodat die Qtie naar de creche kon brengen. Daar was ik niet toe in staat geweest. Nou ja, boontje komt om z'n loontje zullen we maar zeggen. En wel mooi dat ik in ieder geval één van de drie evenementen die ik dit weekend had bij heb kunnen wonen.

(Zul je altijd zien.... ik had een tienjaarlijks terugkerend evenement, een tweejaarlijks terugkerend evenement en de meet. Alledrie van die dingen die je ècht liever niet af wil zeggen en natuurlijk alledrie in dit ene weekend. Terwijl mijn weekenden normaal juist allemaal vreselijk rustig zijn. En ik normaal ook niet ziek ben natuurlijk. )

Tess, arm Tessje! Is ze alweer wat opgeknapt? Ik hoop het maar! Sneu hè, dat zo'n kleintje dan ineens zo hoge koorts kan krijgen! Ik geef trouwens alleen paracetamol als ze te beroerd is om te slapen of te drinken ofzo. En dat relateer ik dan sneller aan pijn dan aan koorts. Kinderen hebben nu eenmaal snel hoge(re) koorts (dan volwassenen). Maar goed, het kan nou ook niet echt kwaad ofzo, dus dit lijkt me nou typisch zo'n geval waarin je prima naar je eigen gevoel kan luisteren.

Misty, ik kwam daar ook al achter ja, dat bij de Zeeman (hier geen Wibra in de buurt) de collectie in maat 92 nogal.... niet bestaand was, zeg maar. Ik shop voor goedkope kleertjes ook wel bij de C&A en de Hema (met name de aanbiedingen). H&M is allemaal een beetje te slank van snit over de bolle buik van mijn schatje, dus die sla ik liever over.
quote:Vana77 schreef op 28 september 2009 @ 10:54:

Maar wie weet heeft ze wat nieuwe ziekteverwekkers opgedaan afgelopen zaterdag

*is opeens wél blij dat ze d'r niet bij was*

Zo had ik het nog niet bekeken. Ik pik nogal... ehhh... mákkelijk dingen op, zeg maar.

*heeft zojuist het understatement van het jaar geuit*
Hihi q, nu ben ik toch nog nieuwsgieriger naar qtie. Ik heb voor neeltje bij de hm spijkerrbroekjes extra smal (ook bovenin) gekocht. Ze kan er een rondedansje in doen! Ik koop nooi bij ca of hema: veel te groot. Wat wel heel leuk en goed valt is villa happ. Hebben heel regelmatig uitverkoop en dan is de prijs goed te doen.

Ziekteverwekkers: misschien toch van mij? Maar dan is het wel heel snel. Gelukkig kunnen we ook veel kindjes de "schuld".geven

Q, beterschap!
Ik was ook zo blij met Villa happ (en zekers met de uitverkoop daar) maar in mijn stad en een andere stad vlakbij zijn ze over gegaan op andere merken in die winkels. Wel mooi spul hoor, maar stervensduur en ook weer een andere pasvorm dan het eigen merk van Villa Happ..zo jammer!
Ik had vanmiddag zon lief en vrolijk meisje thuis van het KDV dat ik er zelf helemaal happy van werd. Anniek vind het blijkbaar erg leuk bij de peuters en wordt er zelf dus vrolijk van. Vanmiddag moest ze eigenlijk weer terug (want ze is nog aan het wennen) maar ze kwam op de gang een paar peuters tegen en liep meteen weer met ze mee. Ze hebben haar daar uiteindelijk maar gelaten haha. Goed teken en een pak van mijn hart. Ze was er dus echt aan toe. Zelfs het slapen op de stretcher tegelijk met alle andere kindjes gaat goed.

Sara ging ook weer wennen vandaag en heeft het ook goed gedaan. Niet veel geslapen want ze moet blijkbaar nog een beetje wennen aan alle geluiden, maar goed gedronken en bijna niet gehuild.

Ik vond het zelf ook wel even lekker om helemaal mijn eigen ding te kunnen doen. Het was nogal tegenstrijdig want ik had wel een brok in mijn keel vannochtend bij het wegbrengen van mijn twee prinsessen, maar ik vond het ook wel lekker dat ik even echt zonder kids was. Nu denk ik ook dat het veel scheelt met een tweede. Ik ken natuurlijk het KDV en weet dat ze lief voor de kinderen zijn en professioneel in hun aanpak dus dat scheelt een hoop. Toch was ik erg blij dat ik Saartje weer in mijn handen had om 14:00 vanmiddag.

Heerlijk, ik heb echt het idee dat we in een zalige rustige periode zitten (even afkloppen) maar ik geniet er nu zoveel meer van. Ik zie nu hoe het met een babietje kan zijn en met een gezonde vrolijke peuter (al blijft haar oortje nog steeds lopen, gelukkig zijn er geen ontstekingen meer). Echt, zalig.
Chica, wat een heerlijk berichtje van jou!!! Ga zo door meid!
lekker Chica!! Wat super dat beide meisjes het zo lekker doen op het KDV, en dat Anniek zo lekker vrolijk en gezellig is!!

Bleh, ben ziek. Vriend was in de nacht van zaterdag op zondag en zondag de hele dag ziek. Overgeven en diarree. En ja hoor, vannacht begon ik.

Gelukkig konden mijn ouders Bintje op komen halen, want ik kon nauwelijks op mijn benen staan. Wel heel lief: Vriend moest vanochtend vroeg weg voor een afspraak, en mijn ouders konden pas een uurtje later hier zijn. Dus Bintje bij mij in het grote bed geparkeerd voor de tv. Op een gegeven moment werd ik misselijk, dus Bintje even achtergelaten voor de tv en naar de badkamer, waar ik ontzettend moest overgeven. Zit ik daar, op mijn knieen op een handdoekje, voel ik ineens een klein handje op mijn rug, dat heel zachtjes aait: Bintje. Die was van bed gekropen en kwam even kijken wat ik aan het doen was. Ze aaide me eens heel zachtjes, keek eens belangstellend in de wcpot en vroeg toen: "mama plasje??" Eh, nee.... :-)
Dat klinkt goed Chica, zullen we een dagje ruilen van baby . Suzoon is aan het regelen en wordt er een beetje simpel van. Maar morgen een nieuwe dag, hopelijk met weer een tevreden baby.

Ah Binti, wat schattig!!! Dan smelt je toch?! Beterschap in elk geval.

Ibbel; moet ik de speen voor jou bewaren tot de volgende meet? Anders geef ik 'm aan mijn zus, volgens mij gebruikt die ook deze spenen.

Q; beterschap! Jammer dat je er niet was zaterdag.

Hoe is het met Tessje?
Tessje is nog steeds ziek. :( Naast de koorts is ze ook nog lekker gaan hoesten. En vanochtend kreeg ze het benauwd. Ja hoor, daar kon ik op wachten... Puffen ging voor geen meter, in mijn eentje kan ik dat kind echt niet meer in bedwang houden. Vanmiddag om tien voor twee een afspraak bij de dokter. Zucht. De hele zomer een kerngezond meisje gehad en bij de eerste de beste verkoudheid slaat het weer op haar luchtwegen... En haar eczeem komt ook weer terug. Ik baal als een stekker.
quote:origineel schreef op 28 september 2009 @ 10:23:

Hier ook zeker paracetamol hoor Tess.

Suzaa, hou die speen maar hoor. Het is toch een poging en dan is het zonde van de porto als het niet lukt. Misschien kan Ibbeltje hem nog gebruiken in januari?

Lala, je bent welkom hoor! Maar als het te druk is, je hebt tenslotte ook nog kraamvisite, moet je gewoon eerst even de doek van Q proberen. Ik zit regelmatig bij jou in de buurt voor mijn werk, dus dan kan ik altijd even tussendoor langskomen. Laat maar weten.

En nu ga ik in de ziektewettijd naar de kapper. Zou dat mogen Ik kan echt bijna niet uit mijn ogen kijken, maar even wat verwennen is nooit weg.Nog steeds ziek? Dan kunnen we beter een andere keer afspreken..of niet? Het maakt mij niet uit hoor, maar je bent ook een ander moment bij mij welkom als je niet ziek bent.Das iets gezelliger denk ik.
Binti; blegh..buikgriep. Hopelijk knap je snel op. wel schattig van Bintje! Zag ik trouwens op de foto dat ze al 1 staarte kan...wow..is hier nog geen optie hoor.

Tessje; kan het me helemaal voorstellen het pufjesdrama met een kind van bijna 2. Ik ben ook heel hard aan het afkloppen dat we deze winter beter doorkomen dan de vorige. Beterschap! Ben benieuwd wat de huisarts zegt.

Even een totaal ander vraagje, wat wegen jullie kindjes (en met name de meiden) op dit moment ongeveer? Alissa heb ik vorige week gewogen en weegt +/- 10.5 kg. Als ik in het boekje met de groeilijnen kijk van het cb is dat onder de onderste lijn qua gewicht, terwijl ik haar niet echt dun vind. Ben benieuwd wat jullie kindjes wegen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven