Oktober 2007 # 3

26-05-2007 09:36 2021 berichten
Alle reacties Link kopieren
en de groep is te vinden op: http://groups.msn.com/oktober2007/homepage

Cip, Cipman en dochter Gefeliciteerd!! Het klinkt alsof het allemaal erg voorspoedig is verlopen.

Nou Crini it's up to us.. of ben je inmiddels toch stiekem aan het bevallen???

Ik hoop wel dat wij dierendag kunnen overslaan.

-X-
Haha was het maar waar (lacht als een boer met kiespijn)

Maar Cip, evengoed: van harte gefleiciteerd! Een jongen dus, da's wel goed voor de statistieken hier, want het schema ziet er een beetje roze uit

Snel gegaan is het zeg! En leuke naam. En nu genieten...

Wyfke, je berichtjes zijn idd aanstekelijk, al zie ik dat de kraamtranen nu ook toegeslagen hebben. Lekker aan toegeven, het mag allemaal!

Hier wederom de hele dag harde buiken ZUCHT waar ik geen uitspraak meer over durf te doen.

Ief, ik hoop wel dat ik eerder ben dan jij Als ik nou gewoon wist dat ik op mijn uitgrekende datum beval, dan zou ik het tot die tijde (vrijdag) nog wel even vol kunnen houden, maar ik vind vooral die onzekerheid (en helemaal met dat gerommel natuurlijk, maar genoeg hierover) zo slopend. Het kan ook gewoon nog een week duren AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAARGH

Meiden, bedankt voor al jullie peptalk.

liefs crini
Whatever, I do what I want
Cip, GEFELICITEERD MET LEVI

Wat een supersnelle bevalling zeg! Kan me voorstellen dat dat behoorlijke heftig is geweest. Hoop dat je lekker kan bijkomen de komende tijd en we zien je wel weer verschijnen, geniet van je mannetje!!

Crini, kan me echt goed voorstellen dat je het zat bent hoor, vooral dat gerommel waardoor je telkens denkt dat het nu echt gaat gebeuren. Ik blijf voor je duimen, en sterkte meid!!

Margreet, bij jou dus weer rustig. En die dip-dagjes lijken er nu echt bij te horen he, gelukkig voel je je na die tijd meestal wel weer wat beter.

stier, vervelend dat grieperig. Het lijkt erg te heersen op t moment. Hoop dat je je snel weer beter voelt.

Wyfke, de kraamtranen, tja die horen er bij, gewoon lekker over je heen laten komen hoor, gaat wel weer over. En bij krampjes kan voorzichtig het buikje masseren soms wat verlichting geven. Maar zielig is het wel. HOop dat het vandaag beter gaat met Lucia.

Eef, hier geen ervaring met TENS< weet eigenlijk niet eens precies wat het is. Maar als het helpt is het vast de moeite waard!

Hier wel weer ok. Begrafenis is pas dinsdag, dus hopen dat de baby zo lang blijft zitten. Dan ben ik 39+3 en dat is precies de termijn waarop dochter is geboren, maar dat zegt natuurlijk helemaal niets.

ik ga in prinicpe namens de kleinkinderen (zijn alleen ik en mn broers) wat zeggen op de begrafenis, dus ben hard aan het denken over hoe en wat.

Dames, allemaal veel sterkte en tot morgen!!
Hallo allemaal,

Hier gaat het erg goed met mij en Vincent! Het is wel heel erg wennen en ik ben nogal onzeker, maar het komt allemaal wel. Ook last van de kraamtranen, maar dat hoort er ook bij. Ben zo bang dat ik het niet goed doe.... Maar het is zo'n heerlijk ventje! Ben zo blij met hem.

De weeen begonnen vrijdagnacht rond 02.00 uur. Om half 7 had ik zoiets van ik druk toch maar op de bel (ziekenhuis), want ik verloor ook al mijn slijmprop. Toen mocht ik tegen 11 uur naar de verloskamers en had ik 3 cm ontsluiting. Mijn man was er toen ook gelukkig al en toen mocht ik in bad. Dat was eerst fijn, maar later kon ik het echt niet meer hebben. Ik moest bijna een keizersnee, want de baby kreeg het benauwd. Gelukkig met wat weeenopwekkers erbij kwam het toch nog goed en mocht ik doorgaan voor een natuurlijke bevalling. De ontsluiting was tegen 21.00 uur volledig en toen mocht ik persen en was hij er met 10 min. uit. Het ging allemaal met een grote snelheid en lichte paniek, want hij kreeg het benauwd. Dit wisten wij niet (dachten dat dat niet meer zo was) dus ik was echt heel erg overstuur, omdat ik nogal snel moest persen en ik dit heel anders had voorgesteld. Maar het bleek dat hij niet goed naar buiten kon, omdat zijn schoudertjes tegelijk kwamen en dus bleef steken. Ook zat de navelstreng om zijn halsje. Ik vond het heel erg zwaar (ben wel eerlijk), maar ben zo blij dat alles toch nog goed is gekomen!!

Maar meiden, dit is niet om jullie nu bang te maken. Echt het is het waard en elke bevalling is anders natuurlijk. Maar dit is mijn bevalling geweest.

Maar als ik nu kijk naar dat kleine mannetje ben ik zo gelukkig!!!

Wil de dames nog even veel succes wensen en ik hoop dat jullie ook snel mogen bevallen!!!

Wyfke en Cip gefeliciteerd met jullie dochter en zoon. Leuke namen!!!
cip, gefeliciteerd!!

nitro: de TENS stuurt electrische prikkels waardoor de pijn minder zou moeten worden ofzo.. zie www.geboortetens als je precies wil weten wat het inhoud... maar we zullen wel zien of het werkt... ben best bang voor de pijn bij de bevalling dus heb zoiets van: ik kan het maar geprobeerd hebben...

verder niks bijzonders te melden..

groetjes eef
@Blink: toch nog wel even een spannende bevalling voor jullie. Gelukkig is alles goed gekomen en kun je nu heerlijk genieten van jullie mannetje.

@Nitro: ja gelukkig blijven die dipdagen niet lang hangen, de volgende dag gaat het meestal wel weer, ik merk wel dat ik op dit moment, los van die dipdaagjes, snel emotioneel ben. Kan janken om niks. Is wel weer snel over maar fijn vind ik het niet.

Zo te lezen duurt de begafenis toch nog wel enkele dagen, hopelijk blijft jullie kindje tot die tijd zitten.

@Crini: tja dus die harde buiken blijven bij jou. Heeft het vannacht al wat doorgezet??

@Cip: van HARTE GEFELICITEERD met jullie zoon LEVI!!

Zo te lezen allemaal wel goed gegaan dus. Geniet ervan en rust goed uit.

@Wyfke: wat heerlijk zeg om te kunnen genieten van zo'n kleintje, wel vervelend dat jij met kraamtranen zit en de kleine met wat darmkrampjes.

Hopelijk is dit gauw over en kun je nog meer genieten van alles.

@Eef: ik heb niet zo'n tensapp. in huis. Ik zie wel wat de bevalling mij zal brengen en pijn zal het zeker doen, maar ben daar nu nog niet bang voor.

Ik slaap de ene nacht wel goed en de andere nacht is het weer zo beroerd.

Zoals vannacht, lang wakker gelegen nadat ik naar de wc was geweest en absoluut niet meer in slaap kunnen vallen. Ja na bijna 2 uur wakker te zijn geweest val je wel weer een keer in slaap.

En het draaien in bed was vannacht veel pijnlijker. Van onder voelde ik dan mijn banden (denk ik). Vannacht ook weer wat activiteit in mijn buik, maar ik kan het niet plaatsen.....het zijn volgens mij geen weeen, want volgens mij herken je die meteen. Meer vervelend gevoel aan krampjes. Nu wederom nergens last van, maar die harde buiken heb ik met regelmaat en soms aanhoudend. Nee, ik denk dat ik echt nog moet wachten tot ruim na het weekend, of misschien zelfs nog tot ruim na mijn uitgerekende datum.

Liefs van mij!
Doe mij zo’n Tens J

Gisteravond was het hier weer bingo: volop weeën, maar wederom een valse start.

Ik had me nergens meer op ingesteld hoor, maar toch weer een teleurstelling. ’s Nachts weer redelijk rustig, maar nu weer dat hele zware krampachtige gevoel, alsof ik zwaar ongesteld ga worden. Vanmiddag naar de vk, eens kijken wat die ervan vindt. Ik ben ondertussen echt kapot hiervan (lichamelijk en geestelijk), sorry als ik alleen maar klaag hier. Maar misschien zegt ze wel “je hebt al 4cm ontsluiting” zou mooi zijn. Het kan toch niet zijn dat al dit voorwerk niks doet? Het is pijnlijk genoeg. En ik sta erop dat ze me weer stript! Deze keer moet het toch wel helpen, na een week gerommel, tenminste, zou ik denken.

liefs crini
Blink, heftig allemaal. Wat je hormonen betreft. Het is heel normaal hoor dat die door je lijf gieren. Geef het gewoon een beetje tijd.

Crini, ik heb nu ook al twee nachten en avonden om de 10 minuten harde buiken en pijnlijke bedoel ik dan en een enorm ongesteldheidsgevoel tussen de harde buiken door. Heb jij dat ook al die tijd al?
Cip:Gefeliciteerd, Wow! Wat is dat snel gegaan zeg. Geniet van je kraamtijd!

Crini: Frustrerend hoor! Maar het zit er vast snel aan te komen! Ben erg benieuwd wat de VK zegt tegen je! Laat t ons snel weten!

Nitro:Gecondoleerd meid! En heel veel sterkte alvast dinsdag! Dikke knuf!

Margreet: Wat een drama met dat slapen he! Precies t zelfde hier. Ik heb ook veel banden pijn als ik net uit ben geweest om te plassen. Dan krampt en steekt t wel 2 minuten na!

Wyfke: Als ik van je kraamtranen hoor en je postings lees dan kan ik nu al janken. Man, waarom ben ik zo ongeduldig!

Blink: Tuurlijk moet je eerlijk zijn. Meid wat moet je bang geweest zijn. En je dan ook nog concentreren voor het persen tijdens je paniek. Maar fijn dat uiteindelijk alles goed gekomen is!

Eef: schrikken he dat aankomen. Ik heb zelf geen idee hoeveel ik de afgelopen 3 weken ben aangekomen. Mijn buik is gigantisch geworden. Bij de VK worden we niet gewogen en thuis heb ik er geen een. Ik heb nu zoiets van, ik zie wel hoor. Doe geen rare dingen. Bloeddruk blijft goed etc. Ik hou t nu toch niet meer tegen wat ik aankom!

Bij de VK was alles goed, behalve dat MADAM NOG NIET IS INGEDAALD. Heb ik daar een week lang indalings/oefenweeen voor gehad??? Ze lag in 1ste instantie wel lekker met dr koppie in mn bekken. Maar heeft nog volop ruimte aan de bovenkant van mn buik waardoor ze er zo uitfloepte. Had ik dat koppie weer tussen mn vingers! Nu weet ik dat niet indalen niet betekent dat de bevalling langer op zich laat wachten maar ben er ergens toch wel bang voor.

Kga straks boodschappen doen en liters bitter lemon en ananas etc halen. Veel sex hebben.......... zucht! Sorry vind t nu helemaal niks meer met die mega buik. Maar toch, als t helpt dan doen we t gewoon!

Sinds 2 dagen gigantisch veel harde buiken. Ook als ik lig en soms zijn ze pijnlijk/gevoelig (niet erg pijnlijk hoor) Heb op een gegeven moment een uur lang om de paar minuten een lang aanhoudende harde buik gehad. Dat zakte weer af in de middag en in de avond begon t weer. Maar goed zal wel allemaal oefenen zijn. En ik loop nog wel 4 weken zo rond. Een olifantendracht worrdt t.

Kga zo met een vriendin de stad in en lekker lunchen. Gedachten ff er van af proberen te zetten (alsof dat lukt). Worden jullie niet gek thuis? Ik kan dit niet hoor. Ik wol zo veel, maar kan zo weinig.

Nu lijkt dit een waterval van gezeur, en dat is t ws ook! Hihihihi nee ik moet ophouden. Het gaat allemaal prima! We wachten nog GEDULDIG af!

Sterkte allemaal!!!!

Liefs bibi
ha meiden,

dat wachten valt niet mee he!

Blink, wat een heftige bevalling zeg. echt spannend. Maar gelukkig dat het allemaal goed is gekomen. Goed over blijven praten he, om al die spanning te verwerken!

En nu lekker genieten he, van je kleine mannetje!!

Eef, kan nooit kwaad om te proberen, toch. Ik ben niet zo bang voor de pijn, en als t echt niet uit te houden is kan ik altijd in t ziekenhuis om pijnstilling vragen, maar voor nu hou ik me daar nog niet zo bezig. Maar als het voor jou prettig is omdat alvast te hebben, kan het alleen maar goed zijn!

Margreet, irritant he al die krampjes. Ik heb ze voornamelijk als ik 's nachts wakker lig (of altijd s nachts maar dat je er dan door heen slaapt ofzo) Maar t is allemaal voor t goede doel, hoe meer t nu al verweekt daaronder des te beter. En banden oid heb ik ook lasts van hoor, na draaien of rare bewegingen echt even gemeen pijn.

Crini, ik hoop echt dat je al een flink eind op weg bent!! vriendin van mij heeft ook zonder dat ze t echt wist dagen met al een flink eind onstluiting rond gelopen. En als ze je de vorige keer wilde strippen, zal ze dat nu toch ook wel doen? Succes in iedergeval, ben beniewud.

En hier lekker komen klagen he, daar zijn we voor!!!

Ief, klinkt ook als een goed begin, spannend!

Bibi, kindjes schijnen heel vaak pas in te dalen tijdens de bevalling, dus no worries! En misschien ben jij wel de voglende die bevalt, we weten t niet!

Veel plezier in de stad in iedergeval!

En volgens mij spookt MH ergens rond, want haar schema is aangepast. MH, hoe gaat t met jou en dochter???

hier rustige nacht, wel af en toe wat krampjes, maar niets spannends.
Omdat ik al 2 dagen thuis zit, had ik besloten om de auto te pakken en naar mijn moeder te gaan. Even weg van hier thuis, pfff merk ik dat ik juist vandaag veel en aanhoudende harde buiken heb, zit niet lekker. Niet pijnlijk ofzo. Maar men ik wist dat het ongemakkelijk was, maar dat aanhoudende is gewoon vermoeiend.

Ik ga nu ff lekker op de bank liggen, straks komt vriendlief thuis en gaan we bij mijn ouders eten, wat fijn als je niet zelf hoeft te koken.

Liefs van mij!
Hallo allemaal,

Wat een reacties alweer hier....ik heb nog niet echt het overzicht om op iedereen te kunnen reageren, sorry daarvoor

Dus maar ff algemeen: ik leef met iedereen mee die zo in afwachting zit en ik wens de kersverse moeders heel veel geluk!!!

Ik voel me vandaag alweer een stuk beter. Was gisteravond doodzenuwachtig om te gaan slapen, erg bang dat Lucia weer de hele nacht zo overstuur zou zijn. Zit met name over mijn vriend in, die moet weer aan het werk en kan niet functioneren met zo weinig nachtrust. Zelf kan ik overdag wel een slaapje doen en ik red het ook best tot nu toe. Maar gelukkig....het meisje heeft het vannacht keurig gedaan en heeft haar huiltjes vandaag overdag gedaan. Ik was blij dat de kraamverzorgster erbij was. Volgens haar was het gewoon een beetje gezeur om aandacht, niks meer en niks minder.

Vandaag nog geen kraamtranen, het begint zo langzamerhand een beetje te wennen allemaal en ik krijg vanzelf steeds meer vertrouwen in mezelf en Lucia, doordat de bv zo goed gaat en ze er zo lekker van groeit. De kraamhulp is om 16 uur weggegaan en vriend is pas over een half uur thuis, dus zo kan ik ook langzaam aan wat wennen om alleen te zijn met Lucia.

Er komt gelukkig nog niet veel visite, want ik merk wel dat ik veel behoefte heb aan privacy nu. Vooral omdat de bv nog moet wennen, dan wil ik niet dat er mensen zitten toe te kijken, althans zo voelt dat nu nog.

Nou tot zover even, wel een ego berichtje geworden helaas....

Groetjes Wyfke
eef_79, ik heb geen tens apparaat besteld, maar heb er in t begin van de zwangerschap weleens naar gekeken op internet.

Cip2 en familie, Van harte gefeliciteerd met jullie zoon en broertje!!!!! Vind Levi trouwens een erg leuke naam.

Nitro, Ik zal voor je duimen dat je kleintje nog even blijft zitten tot na dinsdag. Voor het verwerken van t verlies is het toch wel belangrijk (denk ik) dat je naar de begrafenis kan gaan. Nogmaals sterkte gewenst.

Magreet, ik lig ook vaak lang wakker als ik snachts naar de wc ben geweest.

Soms ga ik liggen en ben ik meteen weer vertrokken, maar soms lig ik zo anderhalf uur wakker! En wat bibi-31 ook zegt, vreselijk die krampen na het plassen, maar ja volgens de VK hoort het erbij.

bibi-31, hoe was het in de stad? Lekker gelunched? Hopelijk kon je even bijkomen zo.

Wyfke, ik wil straks ook gewoon rustig bv geven zonder"pottenkijkers" en als het goed loopt dan misschien alleen ouders erbij ofzo, ik vind het in ieder geval logisch dat je privacy wil. Wel fijn dat je op deze manier kan wennen aan het alleen zijn met je dochter, niet ineens een hele dag.

Blink, fijn om te lezen dat het nu dan toch allemaal wel goed gaat.

Crini, hoe is het? Wat zei de VK???

Hier alles goed, al wordt het wel zwaarder, lijkt wel iedere dag een beetje meer. O en ik heb op t moment echt vreselijk snoepzin......heb er maar even aan toegegeven....mmmmmm...

Groetjes Stier18
He meiden

Nou ik had me toch een draak van een vk! Ik had haar nog niet eerder gezien, want woon hier immers nog maar 6 weken en heb ze nog niet allemaal live gezien. Nou ik hoef haar ook nooit weer te zien.

Binnen 1 minuut had ze me aan het huilen en niet omdat ze zo begripvol was, maar omdat ik me een kleine kleuter voelde en zij een strenge, onsympathieke taart van een schooljuf.

Ze keek me zo streng 'vorsend' aan, er kon geen lachje af en ze vroeg niet eens hoe het met me ging! Da's meestal wel de eerste vraag van de vk.

Dus toen ze nergens over begon, begon ik er zelf maar over, maar ze liet me niet uitpraten en zei "ik ga niet zitten wroeten, want dan maak ik het alleen nog maar onrustiger. Dat strippen van vorige week heeft ook niet geholpen en alleen maar de boel onrustig gemaakt. Nouja, dat is niet waar, want het was daarvóór al aan het rommelen. Juist daarom werd ik gestript. Maar ze wilde dus ook niet kijken of het een beetje opgeschoten was, ze had een beter voorstelde "Ik zie dat je aan het eind van je latijn bent (ja gek he?) waarom ga je vanavond niet naar het zhuis, krijgt daar medicatie van de gynacoloog en slaapt daar een nacht goed" Jaaaa, alsof ik daar op zit te wachten. Lekker in het ziekenhuis, niet in je eigen bed en wie vangt de kinderen dan morgenochtend op? Nee dank je. Echt, ze begreep me totaal niet. Ik schaamde me dat ik moest huilen (ja I know, onzin, maar ze maakte me gewoon doodonzeker) en ging me daarvoor weer zitten verontschuldigen.

Vervolgens liet ze me 10 minuten zitten om met een collega te overleggen, terwijl ik zoon uit school moest halen en ze was al 20 min uitgelopen toen ik aan de beurt was, terwijl ik nog maar de 2e in het spreekuur was!

Ik was echt zo ver om een briefje te schrijven dat ik wegmoet. Komt ze terug, wil ze toch even kijken of ik geen vruchtwater verlies (ik had haar verteld dat ik vocht verloor, dat ik niet dacht dat het vruchtwater was, maar omdat ik gister ineens koorts kreeg ik me toch ongerust maakte). Vervolgens gaat ze met dezelfde collega bellen om te zeggen wat ze met mij afspreekt (dat ik vanavond moet laten weten of ik alsnog slaapmedicatie wil). zegt die collega (dat hoorde ik haha) dat kan je me straks toch wel vertellen? Ik vroeg of ik nu weg mocht omdat zoon stond te wachten (had gelukkig de school al wel ingeseind) zegt ze "nee, ik moet eerst nog wat opschrijven" om vervolgens alles op te schrijven wat we afgesproken hebben, voor zichzelf, want ze had het al op mijn kaart gezet! Dat kan toch wel na ik weg ben?

Bij het weggaan zegt ze ook nog "ik snap niet dat je zo graag gestript wil worden, de eerste keer beviel je toch ook pas na 42 weken, ik denk echt niet dat die kleine snel komt hoor" Dus ik, eindelijk pinnig: de 2e kwam anders wel met 40 weken hoor. Ja maar dat ben je nu toch ook nog niet? Nee, ik ben 39 weken en 6 dagen, nee dat is echt nog lang geen 40 weken dacht ik.

Jemig, in de auTo heb ik echt lekker zitten janken. Ik wil haar er echt niet bij als ik ga bevallen!

En natuurlijk ben ik al de hele dag aan het rommelen, maar ik weet dus nog niks. Sinds vanmiddag verlies ik ook weer wat bloed, dus ik heb toch weer goede hoop, alleen lijkt met dat de duivel verzoeken, ik durf echt niks meer te hopen.

Zo langzamerhand ben ik hier alleen maar aan het klagen trouwens, maar mén, het is lang geleden dat iemand me zo van mijn stuk gebracht heeft, wat een onvriendelijk mens.
Er zijn dus 7 vk's in onze praktijk (ik heb er ondertussen 4 van gezien), maar je zult zien dat ik juist haar krijg op het moment supreme...
Crini, wat een taart zeg!!!!!! Jeetje, vind dat ze je wel erg onbeschoft heeft behandeld. Ik hoop voor je dat een andere VK je bevalling zal begleiden.

Dikke Knuffel voor jou!

Groetjes Stier18
Crini, wat een tegenvaller zeg zo'n zure vk! Daar zit je echt niet op te wachten in deze toestand. Als je haar wel bij de bevalling hebt heb je die kleine er door je woede in elk geval zo uit..haha. En wat zei ze dan over het bloedverlies?

Nitro, ik dacht ook al dat MH hier was geweest. Maar op het andere topic heeft ze ook nog niet meegeschreven. Ben je er al een beetje uit met je speech voor dinsdag? Moet je veel regelen voor dinsdag of zijn daar andere bij betrokken?

Stier, heb jij ook al van die buien??? ik ook..maar ben alweer gestraft met 2 dagen maagzuur..aaargggh

Hier weer behoorlijk pijnlijke buiken. En ook zeer regelmatig. Maar ik weet het niet hoor. Waarschijnlijk weer loos alarm. Heb net nog maar een afspraak bij de kapper gemaakt om half 2, lekker even wat gefriemel aan je hoofd heerlijk. Moet nu op mijn 5 mnd neefje passen. Denk lekker knuffelen met het ventje maar hij slaapt natuurlijk..

-X-
Crini, dat is echt niet te geloven he, hoe drakerig sommige vk's zijn. Echt niet leuk, een beetje begrip is toch wel het minste.

Ik hoop dat je uit wraak ondertussen bevallen bent !!!

Ief, leuk zo'n kleine neefje, en lekker verwennen bij de kapper, heerlijk! Ben benieuwd of het bij jou door gaat zetten.

stief, hier ook vreselijk snoepbuien... echt neit normaal.probeer me te verzetten maar dat lukt niet altijd even goed, ben dan ook echt al vreselijk veel aangekomen.... helaas.

wyfke, wel spannend he, voor t eerst alleen met je meisje, maar t gaat vast hardstikke goed. En fijn dat jullie een betere nacht gehad hebben.

Margreet, lekker gegeten bij je ouders?

Net weer bij de gyn geweest, alles ok, bloeddruk goed. Nog wel bloedgeprikt en urine getest, dus daar krijg ik straks nog de uitslag van, maar ik verwacht geen gekke dingen.

en hoe is t met de rest van de ladies?
Hoi hoi

Wilde Nitro even condoleren met het verlies van je oma. Wat ontzettend rot meid!! Dubbel zo hoor. Ik hoop dat je iig bij de begrafenis kan zijn en rustig afscheid kan nemen van je oma, want dat is wel belangrijk natuurlijk. En daarna mag je kindje gewoon komen. Sterkte iig met alles. Het zal allemaal wel heel dubbel voor je aanvoelen nu.

Verder heb ik nog niet bijgelezen, hoop van de week weer eens wat tijd te hebben.

Het gaat hier trouwens prima hoor. Roán is een heerlijk manneke, rustig en lief. Drinkt goed aan de borst (wel met tepelhoedje helaas.....) en meldt zich elke 2 á 3 uur en heel soms zit er 's nachts 4 uur tussen (ook wel lekker). Ik moet wel weer echt wennen aan die gebroken nachten, valt toch weer tegen maarja hopelijk is dat van korte duur.

Liefs Nanette (Luna)
@Luna: fijn dat alles goed met Roan en dat hij goed drinkt aan de borst, waarom heb je trouwens een tepelhoedje nodig als ik vragen mag?

@Nitro: ja het is altijd gezellig bij m'n ouders om daar te eten, mijn zusjes zijn er dan ook vaak, heb er 3. En ze zorgen zo goed voor me, van jongste zusje zelfs een voetmassage gehad. Echt fijn. En ook zij vinden het allemaal spannend hoor wat er komen gaat.

Hopelijk komen er idd geen gekke dingen uit de uitslagen van het bloed en de urine.

@Ief: ook bij jou dus wat veranderingen merkbaar, hopelijk zet het zo snel mogelijk gauw door toch, zou erg fijn zijn.

Groot gelijk dat je nog ff lekker naar de kapper gaat.

@Crini: wat een vervelend mens was dat, ik hoop idd dat je haar niet hebt bij de bevalling.

En ik hoop dat het voor jou nou eindelijk eens allemaal doorzet. Zou toch een opluchting zijn lijkt me.

@Stier: haha die snoepzin, ik ken het.......van de week nog een grote zak (kon het echt niet laten) pepernootjes gekocht. Beetje vroeg, maar had er zo'n zin in. MAaar ik probeer me af en toe wel te beheersen hoor, straks zijn het toch al die extra kilootjes die er moeilijker vanaf gaan volgens mij.

@Wyfke: fijn om te horen dat het zo goed gaat met je. Als ik jou vrolijke stukjes lees, krijg ik er steeds meer zin in.

Kun je niet eens vol trots een fotootje plaatsen van Lucia op de group, ben zo benieuwd hoe ze eruit ziet.

@Bibi: wat vervelend dat je kindje nog niet is ingedaald. Zal toch wel gauw gaan gebeuren hoop ik voor je. Is toch een prettig gevoel als het kindje er ''klaar'' voor ligt.

Gisteravond in bed weer wat gerommel in m'n buik, maar het doet niet echt pijn. Ik kan het soms moeilijk plaatsen wat het is, zijn het m'n darmen of is het idd al het een en ander aan voorwerk. Lastig hoor zo.

Ik hoop dat ik zondag of maandag mag beginnen met het echte werk, zaterdag is vriendlief nog jarig en we hopen eigenlijk niet dat het dan gaat doorzetten. Soms toch wel lastig als je er niets over te zeggen hebt hoor ;o)
Crini, denk je aan je meldplicht.......? Vandaag is D-Day zou het echt helemaal top voor je vinden..

-X-
Meld. Met baby in de buik en met weeën wederom. Vannacht ook flink wat weeën opgevangen en ze worden iets venijniger/pijnlijker in de loop van de tijd. Vanochtend was het rustig, maar nu is het dus weer begonnen. Alleen zit er nog geen regelmaat in en is het nog goed te doen, dus nog steeds voorweeën.

Ik dacht dat ik vorige week de slijmprop al verloren was, maar dat was bij nader inzien slechts een gedeelte, want vannacht ben ik echt een duidelijke prop verloren.

Dus we zetten maar weer in op vannacht. Nee herstel, ik zet nergens op in, dat doe ik niet meer.

Ief, bij jou ook erg spannend dus. Ik ben benieuwd wie van ons het eerste bevalt en ik hoop ik (sorry)
@Crini: zou het dan toch eindelijk veel dichterbij komen nu je weeen sterker worden?

Ik duim nog steeds voor je dat het snel allemaal doorzet.

Duim, duim, duim, duim, duim, duim, duim, duim!!!!

Liefs van mij!
Crini... zou het dan toch?!!!

Ik duim ook heel hard voor je!!

Margreeth, lastig he, al die verschillende dingen in mn buik. Af en toe heb ik ook echt krampen, maar dan naar de wc geweest en dan is t weer weg. Echt irritant dat je dat soms nauwelijks meer uit elkaar kan houden.

Luna, dat klinkt goed, fijn dat roan zo goed aan de borst drinkt. En soms al vier uur er tussen, netjes toch!!

Alle test-uitslagen waren gelukkig weer helemaal goed. dus weer netjes het weekend in.

Vind het vandaag wel zwaar merk ik, buik zit opeens echt in de weg en alles voelt moeilijk... maar morgen gaat t vast weer beter.

Fijne avond!!

En crini, zet m op!
vraagje: hoe voelen harde buiken? ik ben inmiddels 37,5 weken zwanger en heb regelmatig een gespannen buik, alsof mijn huid wordt uitegrekt omdat de buik te klein is voor de inhoud (snappie..?). zijn dit harde buiken? masseren met olie wil nog wel eens helpen.

en ik heb bijna iedere dag wel een uur, anderhalf uur het gevoel dat ik ongesteld moet worden. zijn dit voortekenen voor de bevalling?

ik ben de slijmprop nog niet kwijt.

sorry voor alle vragen, maar ben zwanger van de eerste en heb mot met mijn vk dus ga daar voorlopig even niet meer heen (Crini, je bent dus niet de enige!)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven