Oktober 2007 # 3

26-05-2007 09:36 2021 berichten
Alle reacties Link kopieren
en de groep is te vinden op: http://groups.msn.com/oktober2007/homepage

Dames, hier even een nachtelijke update... Werd om 12 uur wakker met weeen!! Nu weet ik weer hoe het voelt..ik hoop alleen dat het nu wel doorzet het is om de vijf a zes minuten en mijn darmen zijn ook al helemaal geleegd, dus wie weet! Hubby ligt lekker te tukken, maar ik kan er niet van stilliggen, dus ben ik er maar uitgegaan. Bovendien kan ik volgens mij beter verticaal de boel een beetje meehelpen dan plat.

Ik houd jullie op de hoogte.

-X-
Even een update van hieruit:

Om 4:00 werd ik wakker omdat ik (dacht) dat ik moest plassen. Niet dus, kon het niet tegenhouden, het waren dus mijn vliezen. Ik heb de vk gebeld met deze mededeling en gezegd dat het vruchtwater helder is. Ze vertelde dat ze vandaag overdag even langs kwam. En dat ik maar moest proberen om nog wat te slapen. Tja en dat lukte natuurlijk voor geen meter.

Ik voel nu ook wat meer weeenactiviteit, maar nog niks geen regelmaat in te vinden. Dus we wachten af hier.

Vriendlief ligt nog wel lekker te slapen, ben er maar stilletjes uitgegaan. Hij schrok zich kapot toen ik hem wakker maakte om 4:00 uur.

En, toch op de verjaardag van vriendlief he, is vandaag de 6de jarig, dus afwachten of ons kindje vandaag of anders de 7de wordt geboren.

Ik hou jullie op de hoogte zoveel het kan!!

Liefs van mij
AHHH< wat een spanning hier!!! gaaf.

Met een beetje mazzel als crini ook mee doet dus gewoon drie bevallingen tegelijkertijd!!

Ief hoe gaat het nu? is het doorgezet? En is je man al wakker?

Margreet, dus toch op verjaardag van je vriend: In iedergeval alvast gefeliciteerd met je vriend en ben benieuwd of je kindje vandaag nog wordt geboren of morgen.

Allebei heel veel succes!! En natuurlijk ook voor crini die hopelijk al een baby in haar armen heeft!!
quote:marjan77 schreef op 05 oktober 2007 @ 21:36:

vraagje: hoe voelen harde buiken? ik ben inmiddels 37,5 weken zwanger en heb regelmatig een gespannen buik, alsof mijn huid wordt uitegrekt omdat de buik te klein is voor de inhoud (snappie..?). zijn dit harde buiken? masseren met olie wil nog wel eens helpen.

en ik heb bijna iedere dag wel een uur, anderhalf uur het gevoel dat ik ongesteld moet worden. zijn dit voortekenen voor de bevalling?

ik ben de slijmprop nog niet kwijt.

sorry voor alle vragen, maar ben zwanger van de eerste en heb mot met mijn vk dus ga daar voorlopig even niet meer heen (Crini, je bent dus niet de enige!)

Hi Marjan,

als je het gezellig vind mag je rustig met ons mee komen schrijven! Wat je beschrijft klinkt wel als harde buiken, maar ze gaan, in iedergeval bij mij, ook vanzelf wel weg.

Als je op je buik drukt is ie dan echt helemaal hard, als een opgeblazen bal zeg maar.

En zo'n ongesteldheidss gevoel... tja, het kan wat betekenen maar hoeft geloof ik helemaal niet. kan ook indalen zijn, of verweken, of nog duizend andere dingen geloof ik.

Vervelend trouwens dat je mot hebt me je vk. Is het ook een groepspraktijk, zodat je de volgende keer bij een andere tercht kan?

Sterkte in iedergeval!
margreet, ief en crini suc6! spannend hoor 3 tegelijk! wat gaat het toch snel hier! ik wil ook! (bibi, balen he dat we de laatsten zijn die uitgerekend zijn!) Ik heb ook de halve nacht uit bed gelopen maar dat had een andere reden pfff ik had zo'n last van harde buik, kindje lag echt onder mijn ribben dat deed ook zeer, ik had last van mijn nek, rug en ik was misselijk dus voelde me echt beroerd en kon niet meer slapen (vanaf 4 uur en ervoor ieder uur wakker omdat ik me ook al niet lekker voelde) ben uiteindelijk om half 6 maar in bad gegaan en dat hielp tegen alles! daarna ff beschuitje gegeten en warme melk met honing en ik ben toch weer in slaap gevallen van half 7 tot half 10 gelukkig maar ben nu behoorlijk brak!

gisteren vergeten te reageren! hier op topic

crini: ik hoop dat je die vervelende vk niet hebt!!!

margreet: dat is dan een mooi verjaardagscadeautje voor jullie!

groetjes eef
oeh, go Crini, Ief en Margreet!! Wat leuk dat er weer kindjes aan zitten te komen.

Zet 'm op meiden.

liefs Nanette
Even een update:

Weeen komen nog niet echt op gang, vlos is langs geweest en even het een en ander uitgelegd.

Als het zo is zoals het nu is, dus weinig weeen of niet de juiste weeen waardoor de ontsluiting ontstaat dan moet ik morgenvroeg de vlos bellen en belt zij met de gynecoloog en zal ik naar het zh moeten voor wat onderzoekjes en evt zullen de weeen dan worden opgewekt en het kan dan zelfs maandag nog worden. Maar dit is dus de negatiefste weg die ik kan bewandelen. We hopen natuurlijk dat de weeen gewoon goed op gang komen en ik lekker thuis kan bevallen.

Duimen jullie voor me??

Liefs van mij
Margreet, duim duim duim duim.

Ik hoop dat je lekker thuis kan bevallen meid.

Hoe is het met Ief en Crini????

Spannend hoor.

Ben weer weg krijgen zo kraamvisite.

X Nanette
Na een supersnelle bevalling is onze zoon Krijn geboren. Hij weegt 3300 gram. Om een uur of half 3 zetten de weeen goed door en ben ik in bad gaan zitten. Om half 4 heb ik mijn man wakker gemaakt of hij de vk wilde bellen. Toen ze arriveerde had ik volledige ontsluiting en na twee keer persen floepte hij eruit. De vk moest snel mijn man snel roepen want die was druk in de weer voor kruiken omdat de kraamhulp er nog niet was. Wij zijn er beide zonder kleerscheuren vanaf gekomen. Alleen heb ik wel superveel naweeen dat is minder. Wat een rijkdom zo'n smurfje erbij.

Crini en Margreet succes en ik meld mij snel weer
Ief, gefeliciteerd met je zoon!! Jee wat een supersnelle bevalling zeg. Fijn hoor. Nadeel is dan idd wel die verrotte naweeën.

Geniet maar lekker van je zoon en je kraamtijd.

Wat gaat het hard meiden. Nog even en we zijn compleet!!

X Nanette
@Ief: van HARTE GEFELICITEERD met jullie zoon KRIJN!! En wat is het allemaal snel gegaan bij jou. Idd wel een nadeel dan dat je meer last krijgt van naweeen.

Geniet van je mannetje!!

Hier nog altijd erg rustig qua weeen, het lijkt of het allemaal nog niet doorzet.

Begin ook wat vermoeider te raken doordat ik al zo vroeg wakker was.

Net nog wat bezoek gehad voor de verjaardag van vriendlief, mijn ouders en zusjes.

Nu even relaxen en benen omhoog, want m'n enkels zijn echt superdik van het vocht.

Jullie horen van me!

Liefs van mij!
Welkom nieuwe baby's! En dan te bedenken dat ik een week geleden mijn persweeën lag weg te zuchten....wat gaat de tijd snel!!!

Vandaag was de kraamhulp voor het laatst en omdat het zo ontzettend goed klikte vind ik dat best wel jammer. Maar ik denk ook dat het goed is om meer vertrouwen in onszelf te krijgen en ik merk dat dat iedere dag een beetje meer wordt. Het gaat ook gewoon hartstikke goed, de kleine drinkt goed aan de borst en kwam vannacht niet eens uit zichzelf, dus heb haar maar op eigen initiatief (slechts twee keer!) gevoed. Volgens de kraamhulp zal ze spoedig de nachten doorslapen dus dat is voor ons natuurlijk ook wel heel erg fijn!!! Wat boffen we toch denk ik steeds!!!

Volgens mij heeft ze nu weer honger, dus doei!
Ief, gefeliciteerd met Krijn!!

Wat een supersnelle bevalling inderdaad! Geniet lekker van jullie mannetje (en paracetamol schijnt te helpen bij na-weeen)
Ha Margreet, balen dat het nog niet echt doorzet. Vaak wil het tegen de avond sneller gaan, dus ik duim voor je dat het vannacht goed losbarst!!

En misschien nog ff proberen een dutje te doen... Sterkte!!

Nog geen nieuws van Crini, zal het bij haar dan eindelijk echt zover zijn?

Wyfke, wat super dat het zo goed gaat met de kleine, en idd vertrouwen op jezelf is ook heel belangrijk, volgens mij doe je het hardstikke goed!!

Luna, met jou en Roan alles ok?

Eef, wat een prut-nacht! maar gelukkig dat het bad hielp, hoop dat je vnnacht beter slaapt.

Hier nog alles rustig. Ga vanavond nog even naar een feestje toe, wel lekker even eruit. AL moet ik zo wel is zoeken of ik nog iets fatsoenlijks heb om aan te trekken :-)

Crini en Margreet: Succes!!!
Crini gecondoleerd met het overlijden van je oma. Heel triest altijd, zeker nu je op het punt staat om te bevallen.

Ief gefeliciteerd met de geboorte van je zoon Krijn. Het is zeker een snelle bevalling.

Magreet, spannend hoor, vervelend dat de weeen maar niet opgang komen. Ik zal voor je duimen.

Spannend allemaal.

Voor ons is het alweer drie weken geleden, vandaag zijn we voor het eerst naar buiten geweest in de mooie tweelingkar. Het is hier een heerlijke zonnige najaarsdag, dus een goed moment om samen met hond een stukje te gaan wandelen.

Verder hier ook alleen maar goede berichten. De dames drinken goed aan de borst en ik hoef niet bij te voeden. 's nachts vind ik het wel zwaar hoor, ik ben meestal wel een uur bezig. Tegelijk voeden gaat nog niet zo handig. Gelukkig heeft mijn vriend nog een paar weken vrij, dat scheelt wel.

Tot gauw.....
Hoi,

Lees al een tijdje met jullie mee (week of 2a3) en vind het hier zo gezellig!

Schijf ook al ergens anders maar daar is het niet zo als hier.

leef met jullie allemaal mee en moest toch ff reageren hoor.

Ben zelf 10 Oktober van de 2e uitgerekend en wordt maandag bij de vK gestript.

Vorige week ookal geprobeerd maar toen zat allles nog dicht, helaas.

Gefeliciteerd Ief met Jullie zoo'n Krijn.

Wat een supersnelle bevalling zeg!!!!

Maar het nadeel is dan idd die naweeen.

De rest van jullie die al bevallen zijn ook gefeliciteerd natuurlijk.

En diegene die nog moeten....zet 'm op!!!!

Groetjes Catnip
Daar is ze dan eindelijk. Vanochtend om 10 voor 5 geboren, ben net thuis met haar uit het ziekenhuis. Ze weegt maar liefst 4825gram en haar roepnaam is Feline. Bevalling ging qua ontsluiting heel snel, alleen op het laatst werd het spannend, want toen het hoofdje er al half uit was, lag het schoudertje er voor, net als bij zus alleen lag haar hele armpje er dwars voor en moest er aan het schoudertje getrokken worden, omdat ze het spaans benauwd kreeg.

Afwachten of er niet blijvend een zenuw beschadigd is, maar het ziet er vooralsnog uit alsof het wel goed komt, want ze heeft wel spierspanning in d'r handje. Alleen gebruikt ze het armpje nog niet optimaal, ze heeft er duidelijk last van en moet je dus voorzichtig doen met alles. Hopen dat ze er dus niks blijvends aan heeft. '

Haar suikerpsiegel was vanochtend te laag, vandaar dat we de hele dag in het zhuis moesten blijven, na 3 goede suikerspiegels (om de 3 uur geprikt) mocht ze mee. Vanavond om 20.00uur waren we thuis.

't Is een flinke dame dus, met een enorme eetlust en ze moet bijgevoed vanwege de suikerspiegel. Verder heeft ze de hele dag zoet geslapen

liefs crini
Whatever, I do what I want
Ief gefeliciteerd!

Margreet: zet hemop!
Whatever, I do what I want
Hallo allemaal,

Hier ook een berichtje van een meelezer. Ik was zelf 5 oktober uitgerekend van de 2e maar er is hier nog niks gaande helaas. En nu lees ik net dat Crini die ook de 5e was uitgerekend bevallen is! Van harte! En alle anderen natuurlijk ook. Ik kijk elke dag even wie er nu weer bevallen is! Zo spannend wanneer het hier gaat beginnen. Dinsdag weer naar de vk, dus we zullen zien.

Catnip, jij ook succes! Zal dinsdag aan mijn vk eens vragen over dat strippen. Wie weet.

Meiden, geniet of nog even van jullie dikke buiken of al lekker van jullie kleintjes!

Miep
Crini, Gefeliciteerd met Feline!!

Eindelijk dan toch echt doorgezet. Wat een flinke dame trouwens, waren je andere kids ook groot bij de geboorte?

Dat laaste stukje klinkt wel heel eng zeg, en spannend. Maar gelukkig dat het goed is gegaan. En idd hopen dat ze er niets blijvends aan over gehouden heeft. Moeten jullie nu van de week nog extra controles krijgen voor haar suikerspiegel?

En hoe vinden je andere kinderen het?

Lily, fijn dat het goed gaat met jou en je meiden. en t was idd ideaal baby-wandel weer vandaag. Lekker trouwens dat je vriend nog even vrij heeft, je zult wel superdruk zijn.

Catnip, bij jou is ook al spannend dus, met het strippen en alles. Als je het leuk vind kan ik jou, en Miep natuurlijk ook, ook in de tabel zetten. Laat maar weten.

Miep, 40+1 dus, raar lijkt me dat he, als de datum zomaar voorbij gaat. Voel je je nog wel goed?

We hebben stier trouwns vandaag ook nog niet gezien.....
au!! ik geloof dat de weeen zijn begonnen... ahhhh!!!

ben benieuwd of het gelijk doorgaat zetten of dat dit gezellige voorweeen zijn, of het echte werk, maar kon er toch niet meer van slapen, dus vandaar maar ff hier een berichtje.

als t echt doorzet laat ik het straks nog wel weten

liefs, Nitro
goedemorgen, helaas niet doorgezet. na een paar flink pijnlijke weeen stopte het om half zes weer helemaal...

nu nog wel zwaare buik en benen maar verder niets.

ben benieuwd hoe te verder zal gaan.

Margreet, jij ondertussen echte weeeen?
he dus weer twee baby's erbij! crini: gelukkig heeft het doorgezet bij je! gefeliciteerd hoor! pff zo zwaar!! en nog spannend ook op het eind! gelukkig is het allemaal goed gekomen!

ief: ook gefeliciteerd!

margreet: en??? zijn de weeen doorgezet????

lily: het lijkt me wel zwaar ja, twee van die kleintjes

catnip en miep: ook succes

hier gelukkig een betere nacht gehad ik heb nog wel last van mijn nek (spierpijn) maar kon in elk geval slapen... wel veel gedroomd vannacht ben wel twee keer bevallen! de ene keer werd het opgewekt en zat de halve familie gelijk achter de deur te wachten (de deur open dus maakte ik me druk dat die deur dicht moest enzo haha je kan zo raar dromen!) en de andere keer waren precies de mensen erbij die ik er niet bij wilde hebben en degene die er wel bij moeten zijn straks waren er niet!! paniek dus!

pff maar nog niks aan de hand hier helaas!

groetjes eef
Gefeliciteerd Crini met jullie dochter!

Wat een flinke meid zeg!

Wel naar dat incident met haar armpje.

Hopelijk blijkt alles toch goed te zijn.

Balen Miep dat je DE datum voorbij bent.

Dat lijkt me dus echt erg raar.

Strippen kan alleen als de baarmoedermond verweekt is dus als dat bij jou ook is kun je ook gestript worden.

Het is niet altijd succesvol hoor.

Vaak leidt het ook tot niets maar is het proberen waard dacht ik zo.

Balen Nitro dat het bij jou niet heeft doorgezet.

Maar vandaag weer een nieuwe dag met nieuwe kansen.

Had gisteren zelf ook hele lichte weeen maar die hielden ook op.

Pff balen he, als je zo graag wilt maar het gebeurt maar niet.

Je mag me wel bij het schema zetten hoor.

Zou het erg leuk vinden om hier mee te schrijven.

Ff wat info:

Ben 27, heb al een zoon van 2,5 en dit wordt ons 2e kindje.

We weten niet wat het wordt en ik wil graag thuis bevallen.

Ben 10 Okt uitgerekend.

Wat een maffe dromen Eef.

Hoop dat de bevalling in het echt toch een beetje anders gaat, zonder pottenkijkers.

Balen van je nekpijn.

Heb zelf ook veel last van rugpijn omdat ik niet goed meer kan liggen en zitten de laatse tijd, erg lastig.

Groetjes Catnip
Crini Van harte meid! Heerlijk he zo'n kleine in de wieg ipv in je buik . Wat een flinke meid zeg, geen wonder dat je het zat was. En onze kindjes zijn ook nog beide op 6 okt. geboren, wat grappig! Hoe gaat het met je?

Nitro balen dat de weeen niet hebben doorgezet, maar het is vast een begin. Beetje voorwerk is nooit mis.

Hier is alles oke. Na mijn eerste bevalling voelde ik mij alsof ik drie keer door de trein was overreden en nu gaat het prima. Op de naweeen na. Ons ventje doet het super en de bv gaat ook goed. Ik zal zo even twee foto's op de group zetten, als ik het voor elkaar krijg.

-X-

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven