Oktober 2009 (met tabel)

15-03-2009 19:21 1110 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een gloednieuw topic, waarin ik zelf de tabel kan bijhouden.

De link naar het vorige topic, voor wie nog dingen wil nalezen:

Oktober 2009

Hieronder de tabel. Willen jullie duidelijk in vetgedrukte letters de gegevens voor de tabel posten? Dan zie ik het (hopelijk) niet over het hoofd.

http://vivaoktober2009.hyves.nl/
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
Hier alles goed, vrijdag weer naar de gyn en verwacht daar dus weer een echo. Ik heb alleen echt enorm veel last van mijn darmen, vrijdag zelfs bijna van flauwgevallen. Hopelijk is hier iets aan te doen.

Ik ben ook aan het shoppen geslagen. Vandaag kinderwagen gekocht, de mura. Meubeltjes gekeken maar nog niet gekocht. En al gekeken naar spullen op mijn lijstje oa doomoo seat (weet iemand of deze echt handig is?).

Ik kan mij voorstellen dat dit bij een tweede toch echt anders is, dus daarom er nu maar goed van genieten.

Hier wil mijn vriend perse weten wat het wordt, tja voor mij hoeft het niet perse. Misschien is het ook wel handig met kleertjes kopen, die ik dus ook nog helemaal niet gekocht hebt.

Ik ga er dus maar in mee, geen idee of ik het dan ook voor mij ga houden, dat zien we nog wel.
He dames...vandaag ben ik 12 wk en 4 dagen en vanaf deze week ben ik niet meer zo misselijk en heb ik ineens weer zin om vanalles te doen!! Heerlijk...en dat in combinatie met t mooie weer......daar krijgt een mens energie van!

Morgen naar vk om naar hartje te luisteren en als dat goed is gaan we voorzichtig onze omgeving inlichten, ik vind t zo spannend!!!!

Wij willen wel heel graag weten of het een jongetje of meisje wordt, lijkt mij heel speciaal....alhoewel ik het bij de oudste 2 ook heel byzonder vond om t bij de geboorte pas te zien!!! Nou ja, we zien wel!!

Fijne dag allemaal!!

Hoop dat iedereen nu wat meer puf krijgt om wat meer te posten hier!! Gezellig!!
Bijna 15 weken nu (vrijdag), wat gaat het ineens hard! Het leek vandaag of ik ukje al voelde, het lijkt me alleen zo vroeg. Dochter voelde ik ook al heel vroeg, met nog net geen 16 weken (15 weken 6 dagen).

Fijn dat iedereen nu lekker aan het genieten is van haar zwangerschap en lekker shoppen natuurlijk! Wij hebben vrijwel alles nog: babykamer (Lynn krijgt een nieuwe kamer), box, kinderwagen. Maxi cosi moet wel nieuw, die is te oud, mijn nichtje van bijna 7 was de eerste gebruiker.

Ik wil wel graag weten wat het wordt, mijn man kennende maakt het hem niet uit. Vorige keer wisten we het ook en hebben we het ook verteld. Ik vind het leuk om te weten en ook praktisch. Is het een jongetje, dan moeten we (opa en oma) gaan behangen.
Heerlijk , wat een gezellige boel hier!!

Wij willen ook erg graag weten wat het wordt hoor, lijkt mij ook erg speciaal om dat met zijn tweetjes te delen...

Het wachten is nu op mijn zus, 4 mei is ze uitgerekend dus nog anderhalve week.

Nog 2 weekies en dan weer naar de vk, het hartje zal dan denk ik beter hoorbaar zijn.

Heb de week van 4 mei lekker een weekje vrij dus gaan vriendlief en ik maar eens lekker shoppen...

Fijne avond meiden!

Liefs Puck 14w1d
Yo dames, het wordt zeker gezellig hier!

Wij willen het geslacht ook heel graag weten. Nu heb ik met ruim 18 weken een echo, heb geen idee of ze het dan al kunnen zien. Ben benieuwd...

Ik krijg eindelijk een buik! Als je het niet weet, zie je in mijn kleren nog niet dat ik zwanger ben, maar in m;n blootje wel :-).

Gisterenavond hebben we voor het eerst de doptone geprobeerd die we bij Bellytalk hebben besteld en waarmee je het hartje zou kunnen horen. En inderdaad! Ik had hem meteen gevonden, zo leuk!
Wat leuk dat je het hartje zelf hebt kunnen vinden, Watertje!

Mijn buik begint ook wel te groeien nu, maar ik ben niet zo slank, dus dan valt het toch minder snel op heb ik het idee. Mijn dochter vindt wel dat ik een dikke buik krijgt. Vanmorgen lag ze in bed een liedje te zingen over 'grote zus' en riep daarna: mama, jij moet een dikke buik krijgen!

Maandag mag ze mee naar de vk, ben benieuwd hoe ze dat vindt. Ben benieuwd of het echt kan dat ik de baby gisteren gevoeld heb, het leek er wel verdacht veel op, precies van die plopjes die ik de vorige keer ook voelde.

Leuk dat het wat drukker wordt hier, de onzekere periode is zo goed als voorbij he, nu kunnen we echt gaan genieten!
quote:Watertje schreef op 23 april 2009 @ 08:10:

Wij willen het geslacht ook heel graag weten. Nu heb ik met ruim 18 weken een echo, heb geen idee of ze het dan al kunnen zien.

Dat kan al, hoor Watertje!

Ik heb toevallig net ergens gelezen dat het vanaf de 15e/16e week al kan. Maar ja, de baby moet er wel goed voor liggen natuurlijk! Heb al zoveel verhalen gehoord over baby's die hun beentjes bij elkaar hielden, op de knieën zaten etc. etc.

Zo'n doptone lijkt me helemaal niets, althans niet voor mij! Zou het de hele tijd willen proberen en dan helemaal in de stress schieten als ik het hartje niet kon vinden. Ik houd het gewoon maar bij de controles bij de gynaecoloog, lijkt me beter voor mijn eigen gemoedsrust

Ik heb nog steeds contact met de vrouwen met wie ik vorig jaar zwangerschapsgym heb gevolgd. Onze baby's worden deze en volgende maand 1 jaar oud en ter ere daarvan stuurde iemand een groepsfoto rond waar we met zijn allen hoogzwanger op stonden, gemaakt tijdens de laatste cursusavond. De foto is van de zijkant gemaakt, dus de enorme buiken zijn zeer duidelijk zichtbaar. Wel confronterend hoor, hoe gigantisch ik toen was. Ben tijdens de vorige zwangerschap 26 kg aangekomen (ik woog 54, dus werd anderhalf keer zo zwaar, dat merk je wel!!!) en hield ook nog eens enorm veel vocht vast. Echt olifantesk was ik.

Gelukkig ben ik nu nog geen gram aangekomen in de vijftien weken dat ik nu op weg ben (vorige zwangerschap op dit tijdstip al meer dan 5 kg). Niet bewust hoor, ben absoluut niet aan het lijnen en eet alles waar ik zin in heb, maar ik heb gewoon minder eetlust dan toen en heb trek in gezondere dingen.
Hallo, ben een tijdje niet geweest omdat ik me echt helemaal niet goed voelde, en dus niet zo veel vrolijks te melden had. Inmiddels gaat het (een stuk) beter. Leuk om jullie verhalen te lezen.

Die doptone... zou ik thuis ook eng vinden. Vandaag bij de verloskundige geweest, en die vond ook niet één-twee-drie het hartje (uiteindelijk wel). Ik zou thuis voortdurend peentjes zweten!

Bij de vorige zwangerschap weigerde ik de doptone steeds. Vond 't niet nodig omdat ik m'n kind toch de hele dag wel voelde, al vanaf veertien weken. En hij is nog steeds een kind met véél energie. Hoe anders is dat deze keer. Ben nu precies zeventien weken, en ik voel wel af en toe eens wat, maar slechts een paar keer per dag. Buik is ook nog nauwelijks te zien (vorige keer begonnen mensen 't pas een beetje te zien met zeven maanden ofzo).

Verder ook geen grammetje aangekomen, maar da's niet zo gek met de misselijkheid.

Val weer om van de slaap dames, ik blijf jullie lezen!
Nou dames...het spijt maar ik kom toch nog met slecht nieuws...ben nu 13 weken en vorige week had ik keigoede echo....nu ben ik net bij verlosk geweest en het hartje klopt niet meer...Waarschijnlijk gister of vandaag gestopt.

Ik hoor morgen wanneer ik gecuretteerd ga worden (3e x in 1 jaar!!) Ben zoooo verdrietig!!

Heb mn man nog niet eens gesproken!

Laat het hier ff bij...later meer

liefs
Nee! Jet, wat vreselijk. Zit helemaal geschokt achter computer. Meid wat vind ik dit verdrietig voor je :-((((((.

Lieverd, vanaf hier sla ik een arm om je heen. Heel heel heel veel sterkte...
Wat verschrikkelijk Jet! Dat verwacht je nu eigenlijk niet meer...

Heel veel sterkte
Lieve Jet, ook hier kom ik je even een knuffel brengen

Het is niet eerlijk, meid. Heel veel sterkte.
Jet.... ik heb ook een berichtje voor je achtergelaten op het mei topic, maar weet niet of je daar nog gaat lezen vandaag.

Heel veel sterkte lieverd, ook van mij een dikke knuffel. Vind het zo erg voor jullie!!!!

XXX
Jeetje Jet. Heb er geen goede woorden voor maar ontzettend schrikken dit zeg. Heel veel sterkte voor jou en je man.
Watertje! jij krijgt dus al een buikje! :-) geniet er lekker van meid, voor je het weet zit het je enorm in de weg..

Hoe dubbel alles trouwens, jij, Jet, de meiden van mei.. het kan allemaal zo anders lopen dan je hoopt...
Jet heel veel sterkte en wat ontzettend oneerlijk allemaal. Hele dikke knuffel
Jeetje Jet, heel veel sterkte en een hele dikke knuffel vanaf hier!

Dikke kus Marjon
Jet wat is dit triest en oneerlijk. Ben er echt helemaal perplext van. Heel veel sterkte de komende tijd.

Liefs,

India
Jet, ik kreeg helemaal koude rillingen toen ik jouw stukje las. Wat een ellendige bericht. Heel veel sterkte de komende tijd.
Jet, wat ontzettend verdrietig... Heel erg veel sterkte en kracht gewenst om dit op de een of andere manier een plekje te kunnen geven.

@Elza:

ja het voelt wel weer heel raar en dubbel hoor, als je leest hoe snel je hele blije zwangerschap in 1 keer voorbij kan zijn. Ik weet helaas hoe het voelt en hoe ontzettend erg het is. Ik durf inmiddels wel weer een beetje blij me over te geven aan deze zwangerschap (wat erg scheelt is dat ik de 16 weken die Liv is geworden nu voorbij ben. Het voelt nu dus eindelijk allemaal nieuw), maar als ik dan weer zoiets van Jet lees, slaat de schrik me om het hart. Bah, ik vind het zo verdrietig
Lieve Jet,

Vanaf hier ook veel sterkte gewenst en een dikke knuffel.

Liefs Puck
Kom me ook even melden, vandaag controle bij de vk en hartje weer gehoord, we zijn helemaal blij en trots. Over anderhalve week doen we een extra echo, gewoon voor de leuk. Kun je bij onze vk/echo centrum doen als er geen medische indicatie is betaal je 20 euro voor, dat vind ik het echt wel waar want de 20 weken is nu nog zo ver weg. Dus 6 mei gan we even spieken. Bij de 12 weken lag het mooi te stuiteren zo schattig!

Ik heb via een kennis een ouder nodel Mutsy gekregen, mis alleen een stukje waar je de riempjes in moet klikken als je hme later als buggy gaat gebruiken, enig idee of je dat soort riempjes enzo ook los kan kopen?

Tot snel, ik krijg wat meer energie dus hoop wat vaker wat later op te zijn en wat meer mee te gaan schrijven.

DD, 14 wkn 2 dgn.
Ach.. lieve Jet...wat een vreselijk verdrietig nieuws!

Kon ik maar woorden vinden om je troost te geven....

Ik wens je veel kracht toe om met dit verlies om te gaan.

lieve groet,

Redpepper
Beetje dubbel om mijn blije berichtje te schijven na het verdrietige verhaal hierboven, maar doe het toch maar......

Hoi,

Ik ben nieuw hier en zal me even voorstellen. Mijn naam is Fem en ik ben ook uitgerekend in oktober. 8 oktober om precies te zijn! Vorig jaar februari ben ik bevallen van onze dochter. Dit is niet geheel zonder complicaties gegaan. Heb forse pré eclampsie gehad en een spoed keizersnede.

Nu ben ik alweer 16 weken zwanger van ons tweede kindje. Ik voel me goed....(thank God, de vermoeidheid is voorbij)

Afgelopen vrijdag controle gehad en nu lijkt het erop dat mijn bloeddruk weer gerstaag begint te stijgen. Ik ben bang, maar heb ook goede hoop dat het dit keer wel gaat zoals het hoort. Krijg extra controles en er wordt goed voor me gezorgd.

Ik kijk uit naar ons volgende kindje en de tijd die komen gaat (zonder complicaties)

Vanaf nu kom ik lekker meelezen en typen!

tot gauw.....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven