Oktober 2009 (met tabel)

15-03-2009 19:21 1110 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een gloednieuw topic, waarin ik zelf de tabel kan bijhouden.

De link naar het vorige topic, voor wie nog dingen wil nalezen:

Oktober 2009

Hieronder de tabel. Willen jullie duidelijk in vetgedrukte letters de gegevens voor de tabel posten? Dan zie ik het (hopelijk) niet over het hoofd.

http://vivaoktober2009.hyves.nl/
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
Welkom Femme, leuk dat je je bij ons aansluit!

Jet, geen idee of je hier af en toe nog meeleest, maar ik ben heel benieuwd hoe het nu met je gaat. Red je het een beetje, meisje> Moet veel aan je denken....
Ik heb alweer een tijdje niet gelezen, maar ik schrik ook van het nieuws. Jet heel veel sterkte en een dikke knuffel vanaf hier.
Verder had ik deze week een bezoekje aan de gyn vanwege een trombosebeen in mijn vorige zwangerschap. Gelukkig mag ik gewoon onder controle blijven bij de verloskundige. Maar ik moet wel (voor mijn eigen bestwil) beginnen met mezelf weer elke dag te spuiten met een bloedverdunner. Dat is wel balen, zeker omdat de kans dat ik weer een trombosebeen kan krijgen maar 5 % is. Maar ja... als ik weer last krijg is het al te laat...dus dan toch maar tot 6 weken na de bevalling gaan spuiten

Ik heb wel nog even een echo voor de leuk gehad en alles zag er goed uit.

Grappig was toen ik bij de balie van de gynafdeling aankwam drie kinderen van school, waar ik lesgeef, mee aan het kijken waren. Was het een speciale meeloopmiddag. Maar goed dat iedereen al op de hoogte is van mijn zwangerschap
Jet, wat erg... Sterkte! Hoe gaat het nu met je?

Hier verder alles ok, morgen een paar daagjes er tussen uit. Nu nog duimen voor mooi weer... Zit nog ff te twijfelen of ik de positiebroeken zal inpakken, ik pas nog net in een gewone, maar dat zal niet lang meer duren!

groetjes,

Zeetje

15 weken, 5 dagen
Lieve Jet,

ik hoop dat je ons nog kunt/wilt laten weten hoe het met je gaat.

Wat zal het moeilijk voor je zijn meid....

liefs Redpepper
@zeetje... tja, wanneer die posititebroeken, ik ken het!

Ik had er één besteld bij prenatal. zojuist binnengekregen en ik moet bekennen dat ie wel erg lekker zit hoor ... Buikje kan d'r weer goed in.

fijne dagen!

Gr. Fem

16 weken 4 dagen
Hola dames

Men wat ben ik geschrokken van Jet. Ik hoop dat het allemaal een beetje gaat meid.

Bij mij gaat het super. Donderdag avond mijn echo gehad en alles zit er op en eraan. Was dus extra schrikken toen ik vrijdag ochtend helemaal happy hier mijn verhaal wilde doen.

We zijn er in ieder geval bij deze groep wel achter dat er een wondertje in de maak is en dat het allemaal niet vanzelf gaat.

Leuk dat we er weer een nieuwe bij hebben. Hartelijk welkom!!!

De positiekleding heeft hier de plek in de kast weer ingenomen. Geen houden meer aan. Mijn nieuwe tankini is binnen gekomen dus laat de zon maar komen. We zijn ook een beetje bezig met een vakantie uit te zoeken voor de zomer.

Met de gezondheid gaat het goed en de vermoeidheid is ook over. De enige klachten die ik heb zijn mijn darmen. Gelukkig zag ik die hier ook al voorbij komen. Bij mij precies hetzelfde. Bijna tot flauwvallen aan toe.

Un beso!!
Hallo Allemaal

Femme, welkom en nog gefeliciteerd.

Kroko, jouw verhaal kwam mij erg bekend voor. Was vrijdag naar de gyn geweest en toch weer helemaal blij dat alles zo goed gaat. Dan is het flink schrikken als je het verhaal van Jet leest en door alle verhalen hier vind ik het inderdaad allemaal niet zo vanzelfsprekend dat het zo goed gaat.

Ik was het die ook zo'n last had van mijn darmen, weet niet of jij er wat aan hebt, misschien iemand anders wel maar ik werd door de vk gewezen op speciale pakjes sinaasappelsap van nutricia, met drie per dag begint dit nu na een week wel effect te hebben.

Buikje nu toch wel aardig aan het groeien, gaat ineens hard.

Wij zitten erg te twijfelen over een cursus, weet niet welke en is ook wel erg lastig omdat we alletwee onregelmatig werken.

Misschien moet ik maar gewoon alleen de gym doen, kan dit wel regelen. En dan hopen dat de partneravond in de goede week valt. Wilde liever die cursus die je samen doet maar dat is dus echt niet haalbaar. Iemand nog andere ideeen?

De twintig weken echo staat al gepland op 5 juni. Het gaat toch best snel tot nu toe. Mijn uitgerekende datum is nu definitief 21 oktober geworden.

tot snel
Femme, welkom en gefeliciteerd! Ik heb je er in het schema bij gezet.

Vandaag controle bij vk, hartje gehoord, alles was goed. Dochter was mee, die vond het ook wel mooi en heeft aan haar vader uit de doeken gedaan hoe het ging:

en toen moest mama liggen en deed de mevrouw er lijm op en toen met het apparaatje en toen was het weer klaar!

(lijm was de gel voor de doptone )
Ik denk dat ik de baby vandaag voor het eerst voelde... eerst op het werk een soort kriebelig plofje, een aaitje, ik kan het goede woord niet helemaal vinden was ook maar heel kort maar wel heel apart gevoeltje, Later in de bus weer heel kort maar wel heel echt. Ik houd het er maar op dat dat het was word al helemaal blij bij het idee, heh hallo ben je er daarbinnen?
Gefeliciteerd femme. En leuk dat je mee gaat schrijven.

Hier gaat alles goed. Moeheid wordt minder. Energielevel stijgt en de misselijkheid is over. En buik groeit gestaag door. Ben al helemaal om naar zwangerschapskleding. Heb zelf ook veel last van mijn darmen. Ga denk ik ook maar eens op zoek naar die sapjes van Nutricia.

Doubledutch: wat leuk dat je de kleine hebt gevoeld.

Ik denk dat ik me ga opgeven voor zwangerschapsyoga. Met een eigenwijze schattige lopende dreumes in huis merk ik wel aan mezelf dat ik daar zo druk mee ben dat ik vaak niet met mijn zwangerschap bezig ben. Waar ik bij de eerste elke week zat af te tellen. Is dat nu dus wel anders. Dus lijkt mij een zwangerschapscursus wel erg fijn. Dan heb ik tijd om met de kleine in mijn buik bezig te zijn.

Liefs,

India

14 weken
Even een berichtje van mij...

we zijn op vakantie....(voor de kinderen maar gewoon door laten gaan...maar zoooooo dubbel). Gister morgen moest ik naar de gynaecoloog en morgenochtend om 8 uur moet ik me melden voor curettage.........

ik kan jullie niet vertellen hoe ik me voel.........boos, machteloos, enorm teleurgesteld en heeeeeeel heeeeeeeel verdrietig! Tis gewoon zo oneerlijk....

Ik laat t jullie verder nog wel ff weten hoe het gegaan is, al snap ik ook heel goed dat jullie daar niet op zitten te wachten...

liefs en geniet
Jet, ik ken je nog van ons topic. Heeft de gyn. hier nog een 'logische' verklaring voor kunnen geven. 3 miskramen rond de 13 weken dan moet er toch meer aan de hand zijn?

Nogmaals heel veel sterkte ook morgen. Ik weet hoe leeg je je voelt als je dan het zkh. uit stapt.

Even vanaf het mei topic

Jet, ik zal aan je denken morgenochtend.

Het is inderdaad zo oneerijk.

Sterkte.
Hallo allemaal,

Ik hoop dat ik me ook nog bij jullie aan mag sluiten.

Ik ben 14 weken en 2 dagen zwanger en dus uitgerekend op 25 oktober 2009. (Hmm probeerde die datum net vet te maken maar ik geloof niet dat het helemaal gelukt is).

Net jullie hele topic 'doorgespit' en heb het gevoel dat er nog wel ruimte is, zo niet, dan moeten jullie het gewoon zeggen!

Wat een verdrietige verhalen over miskramen, ik merk dat ik daar niet goed tegen kan, zeker niet nu ik zwanger ben.

Ik ben 26, zwanger van de 2e, heb al een zoontje van 2 (uit een eerdere relatie) en heb de afgelopen maanden vreselijk beroerd en misselijk het grootste deel van mijn tijd in bed doorgebracht. Nu is alleen een extreme vermoeidheid gebleven, ik knikkebol op mijn werk en wil het liefst samen met mijn zoon om 19.30 u het bed induiken....(Om te slapen weliswaar).

Heb nog veel meer te vertellen maar dat komt allemaal wel!

Groetjes, augustus

ps. Vlindermama: Ik heb destijds je hele verhaal gevolgd en ook de vlindersite van Yasmine bekeken, vreselijk aangrijpend en ik moet vaak even aan je denken, geweldig dat je nu weer zwanger bent al zal het (net als voor Watertje geloof ik) niet geheel zorgeloos zijn. Ik leef met je mee!
Oh ja, voor de tabel. Heb al een hartje gezien en gehoord, volgende afspraak bij de vk van het ziekenhuis (ben daar onder controle vanwege medicijngebruik) is 14 mei, en op 12 juni hebben we de 20 weken echo.

Ik wil dan graag weten wat het is en mijn vriend gelukkig ook!
Augustus welkom en gefeliciteerd

India: het spul heet stimulance en is in ieder geval te vinden tussen de dieet/natuurproducten bij de AH. Dat maakt het zoeken weer wat makkelijker.

groetjes
Augustus, gefeliciteerd en welkom! Ik heb je in het schema gezet.

Wat vervelend dat je je zo slecht hebt gevoeld, hopelijk ga je je snel beter voelen!

Jet, veel sterkte morgen!

Ik begin rugpijn te krijgen, vorige keer ook rond deze tijd. Ik hoop dat ik het dit keer zonder fysio kan stellen. Ik doe in ieder geval oefeningen, die weet ik nog van de vorige keer en heb ook een boek over bekkenpijn gekocht. Daarin staan ook tips en oefeningen.
Juultje, ik heb sinds 2 weken ook last van mijn rug. Met name m'n lage onderrug. Niet zo heel gek als je bedenkt dat ik een peuter van 19(!)kg heb rondlopen die ik toch ook nog regelmatig moet optillen. Maar wel heel vervelend.

Wat voor soort oefeningen doe jij daarvoor? Ik heb al even zitten googlen maar zie niet echt een site met nuttige tips.

Hier verder alles goed. Vrijdag hebben we weer een echo en dan is ons dochtertje erbij. Ben benieuwd of ze er iets van snapt!

Groetjes Barbera, 14 w 5 d
Barbera, ik zal eens even zoeken of ik iets op papier heb thuis, dat legt beter uit dan wanneer ik het zelf probeer uit te leggen. Straks doe jij de oefeningen verkeerd omdat ik het niet goed uitleg. Ik heb in ieder geval dit boek gekocht: http://www.bol.com/nl/p/b ... 01004005037904/index.html

Daar staan ook oefeningen in.

Pijn is vandaag erger geworden, ik weet nauwelijks hoe ik moet zitten (ben aan het werk), erg irritant. Zondag gaan we op vakantie, hoop dat het dan wat beter gaat. Bij mij is het ook lage rugpijn, die uitstraalt naar beneden.

15 weken, 5 dagen.
Goedemorgen meiden op deze Koninginnedag!

Allereerst heet ik Femme en Augustus van harte welkom. Leuk dat jullie meeschrijven.

Ook hier zat de schrik erin na het bericht van Jet.

Ik was gisteren bij de verloskundige en het duurde echt even voordat ze hartje had gevonden. Blijkbaar zit kleine uk lekker

verstopt.

Ik hoop trouwens dat het voorspoedig is gegaan met Jet.

Gisterenmiddag met mijn buurvrouw gewinkeld. Het was heel gezellig. Zelf grijp ik altijd naar dezelfde makkelijke kleding. Als in spijkerbroek en shirt. Nu met de positiekleding ben ik juist helemaal into meer vrouwelijk gekleed gaan. En de buuf trok steeds superleuke dingen uit de rekken. Ze was zo enthousiast.

Ze had gewild dat ze 13 jaar geleden zoveel aanbod hadden.

Helaas blijkt nu wel dat ik na een drukke, vooral veel gelopen, dag ik veel last krijg van mijn bekken. Tenminste, ik denk dat het mijn bekken is. Meiden met de lage rugpijn... is dat dan boven je billen of meer richting stuitje?

Ook hier twijfel of ik nog iets van een cursus wil gaan doen.

Vorige keer de zwangerschapsyoga gedaan wat me goed beviel.

En inderdaad even een uurtje helemaal voor jezelf en de baby is ook wel lekker. Ik denk alleen dat ik mijn vriend niet meer mee krijg naar de partnerles .

Juultje, wat lief hoe je dochter verteld over de doptone!

Doubledutch, heb je de baby nog een keer gevoeld?

Fijne dag vandaag.

liefs,

Redpepper

15w1d
Redpepper, bij mij is het in het midden van de onderkant van mijn rug, maar ook boven m'n billen, het trekt ook naar beneden toe. Ik moet echt afwisselen wat ik doe (zitten/lopen).

Waar heb je gewinkeld? Ik vind het zo moeilijk om leuke dingen te vinden.
Hoi meiden,

Ik ben vandaag weer in het land der levenden na een dipdagje gisteren. Opeens weer vreselijk moe en misselijk. Het lijkt of deze zwangerschap een zwaardere aanslag op mijn lijf is dan de vorige.....Nu gaat het gelukkig weer.

Nog geen rugpijn gelukkig... Dat kreeg ik de vorige keer alleen aan het einde, toen mijn buik zo ongeveer groter was dan ikzelf.

Wel heb ik pijn in mijn 'liezen' als ik plotseling opsta of nies ofzo. Herkent iemand dat?

Goed, tot zover het klaaguurtje Ik heb gisteravond mijn baby voor het eerst gevoeld en dan vergeet je al die klachten snel weer.

Jet, ik hoop dat je een beetje kan genieten van je vakantie, ondanks het dubbele gevoel.

Een fijne koninginnedag allemaal! Mijn zoontje is vanochtend bij zijn vader maar vanmiddag gaan we nog even lekker de stad in!

Groetjes,
Redpepper, ja nog een gevoeld keer gisteravond in bed, wordt er helemaal blij van. Man wilde gelijk voelen maar dat voel je echt niet aaan de buitenkant, jammer maar dit is eventjes van mij, Hij vind het wel leuk om te horen natuurlijk.

Meisjes geneite van de mooie dag vandaag, met dit zonnetje moet iedereen wel een beetje kunnen genieten of je nu de grootste oranje-fan bent of niet.

Liefs, DDx
Pfffff en dan hoor je het nieuws .... vreslijk zeg dat drama in Apeldoorn. Af en toe denk ik dat ik gek ben om kinderen te gaan krijgen in deze gestoorde wereld. Bah ik ben er echt helemaal verdrietig en naar van.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven