Oktober 2009 (met tabel)

15-03-2009 19:21 1110 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een gloednieuw topic, waarin ik zelf de tabel kan bijhouden.

De link naar het vorige topic, voor wie nog dingen wil nalezen:

Oktober 2009

Hieronder de tabel. Willen jullie duidelijk in vetgedrukte letters de gegevens voor de tabel posten? Dan zie ik het (hopelijk) niet over het hoofd.

http://vivaoktober2009.hyves.nl/
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
Verschrikkelijk wat daar gebeurd is. En dan heeft de dader het nog niet overleefd ook... wat bezielt zo iemand??

Gisteravond film zitten kijken met man, baby was heel gezellig aan het meespartelen in mijn buik. Niet dat ik enorm veel voel hoor, maar ik merkte duidelijke draaibewegingen, hij was lekker aan het koppeltje duikelen
Hoi meiden,

Hier even wat leuk nieuws na al die ellende van gisteren!

Wij zijn net terug uit het ziekenhuis, hebben weer even naar onze uk mogen kijken!

Ons dochtertje was erbij, en ze snapte niet zo goed was ze op dat schermpje moest zien, dus toen zette de gyn ineens de echo op 3d! Jeetje, dat ziet er echt raar uit joh! Een echte baby zie je dan, heel mooi, maar ook wel een beetje eng, met hele dunne armpjes en beentjes, maar voor onze dochter wel meteen een stuk duidelijker.

Alles zag er weer helemaal goed uit, we hoeven nu pas over 5 weken weer terug te komen. Op 10 juni hebben we de 20 weken echo (zijn dan bijna 21 weken, maar dat geeft niet..)

Fijne dag nog! Groetjes Barbera
Wat leuk Barbera! Zo heeft je dochter het ook goed kunnen zien, snapte ze het toen wel een beetje?

Ik ben 20 weken, 6 dagen als ik de 20 weken echo heb, lijkt me niet uitmaken.

Vandaag precies 16 weken!
Hoi meiden,

een wat regenachtige zondagmiddag vandaag helaas.

Dochter ligt even op bed wat even rust in huis betekent.

Gisterenavond ben ik met mijn schoonmoeder naar de musical Joseph geweest. We hadden superplaatsen en konden helemaal

meegaan met wat er gebeurde op het toneel.

De pijn bij mijn stuitje speelt nu en dan op. Ben er op gaan letten en het is steeds na het lopen. Dus daar moet ik goed rekening mee gaan houden.

Juultje, ik heb gewinkeld in Amersfoort. Wel bij H&M, Prenatal en Miss Etam. Het was dat mijn buurvrouw er bij was. Echt zo type wat direct de leukste dingen uit het rek trekt. En ik was ook op zoek naar specifieke kleding. Witte broek, een tuniekje en wat hemdjes. Maar ik blijf het lastig vinden.

Wat leuk dat jij de baby ook al een beetje voelt. Ik kan niet wachten tot ik het eerste plopje voel!

Augustus, die steken in liesstreek ken ik wel. Vooral bij het te snel opstaan. Soms doet het zo'n pijn dat ik in elkaar duik.

Ik had het zojuist nog bij het opstaan om van tafel naar bank te gaan. Dook zo danig in elkaar dat vriend er van schrok. Gelukkig trekt het ook snel weg.

Ook ik heb mijn 20 weken echo met 21 weken. Kon niet eerder ivm een weekendje weg met vriend. En ze zullen het wel weten bij het echobureau. Uiteindelijk ben je met 20 weken eigenlijk 18 weken zwanger. Dus voor mijn dan 19 weken.

Verder gaat het z'n gangetje. Buik groeit goed. Valt mensen ook op. En waar ik de vorige zwangerschap zo op hoopte en niet had, heb ik nu wel. Weelderig dik haar! Ben er helemaal happy mee. En de gedachte dat het na de bevalling net zo hard weer gaat uitvallen stop ik voor het gemak maar even ver weg !

Zojuist ook nog een boek bij BOL besteld om met dochter

te gaan lezen. 'Mam, wat heb je in buik' heet het. Met uitklapplaatjes per maand. Ben benieuwd of het wat is en of dochter het interessant vindt.

Ok meiden,

fijne zondag nog!

liefs,

Redpepper

15w3dagen
Oooooh meiden ik baal: ik ben zo ontzettend verkouden! Pfffft, overal zit snot in mijn hoofd. Gewone neusdruppels mag je niet zomaar gebruiken als je zwanger bent. Nu heb ik homeopatische maar die helpen echt voor geen meter. Pffffft.

Zo, dat moest ik even kwijt.
Watertje! Beterschap!

Ik ben sinds een week of 4 elke ochtend snotverkouden en 's middags is het weer weg.

Schijnt er ook bij te horen!

Redpepper: Ik heb sinds een paar dagen ook last van mijn stuitje en het begon 's avonds met koninginnedag na een hele dag sjouwen op de markt.....ik iedereen vragen wat het kan zijn en iedereen vroeg zich af of het iid met de banden te maken kon hebben; het ik nu ook opgezocht op internet en dat klopt.

Vooral het gaan zitten of staan is erg pijnlijk.

Ga zo weer even wat doen, moet nog een klein wasje wegstrijken; vanavond lekker makkelijk een soepie maken en dan lekker op de bank hangen..

Deze week lekker vrij, heerlijk.

Fijne avond dames!

Liefs Puck, 15w,5d.
Ha allemaal,

Zo, weer terug van een paar dagen weggeweest. Heerlijk bijgekomen, ondanks het wat minder mooie weer. Hopelijk wordt het minder-moe-zijn een structureel feit. Leuk dat sommigen al iets gevoeld hebben! Wij wachten in spanning af...

Ik maar denken dat ik al wekenlang spierpijn heb, wat ik vooral voel bij het opstaan en gaan zitten. Dat blijkt dus ook een kwaaltje te zijn, gezien de verhalen hier. Leerzaam, zo'n forum!

Hier gaat het verder goed, morgen weer een afspraak bij de dietiste en vrijdag naar de vk. Hopelijk weten we dan ook wanneer de 20-wekenecho gepland wordt.

Fijn weekend nog!

groetjes,

Zeetje

16 weken, 5 dagen
*even inbreken voor DD-tje*

DD even hiephiephoera voor het bewegende friemeltje in je buik.
Hee meiden,

Heb lang niets van me laten horen, maar de 12 weken echo was super! De week erop het hartje gehoord!

Misselijkheid is over, alleen wat kwaaltjes zoals pijn in rug, duizelig en moe.

Uitgerekende datum is definitief 2 november. Moet dus eigenlijk verplaatsen :-)

Jet, heel veel sterkte!

14 weken.
Oh wat lief zeg, er lezen een paar lieve meiden mee voor mij *bloos*

Ik slaap steeds zo beroerd... wordt ik wakker om te plassen, kom ik niet weer goed in slaap. Ik hoop dat het een tijdelijk iets is, maak me ook een beetje druk over situatie op het werk dat helpt ook niet natuurlijk.

Er is een kansje dat vlak na mijn terugkeer van verlof de loctie waar ik werk, en daarmee mijn werkplak, komt te vervallen. Ik ben alvast een beetje aan het informeren wat mijn mogelijkheden dan zijn. Een van de huurders in het pand is een advocatenkantoor en de dame die daar arbeidsrecht doet heeft me het een en ander even uitgelgd dus ik heb een iets beter beeld sinds vandaag.

Evenzogoed wel balen hoor die onzekerheid van hoe hat nou zal zijn als ik weer teug kom van verlof. Als ik niet zwanger was ging ik wel een beetje lekker om me heen kijken naar wat anders. Maar goed, het is even niet anders en vooralsnog weegt de zekerheid van een vast contract nog wel even op tegen het onzekere van de toekomstige situatie daarna.

Anyroad, verder gaat het goed. Als ik een nacht wel goed slaap heb ik veel meer energie dan een paar weken geleden en dat missleijke gevoel is weg.

Ook trost op buikje ik heb al wat leuke zwangerscahps kleding aangeschaft en toen ik mijn zomerkleding uit dozen nakeek kwam ik toch ook nog een paar jurkjes en tuniekjes tegen met een hoge "middel" net onder de borsten die nu ook heel goed kunnen als zwangerscahpskleding dus dat scheelt. Alleen de hakjes laat ik maar even grotendeels ingepakt want ik merk toch dat comfort opeens belangrijker is dan sexy benen, haha.

Woensdagavond weer een (extra) echo, leuk! En dan donderdagmiddag op vakantie dus dan ben ik er even bijna 2 weken niet. Ik kom na de echo nog wel even bijkletsen.

Lieve groetjes, DDx

15 wkn, 5 dgn.
Wat herkenbaar al die kwalen! Snot in mijn hele kop (blijkt dat je slijmvliezen opzwellen :-) Vorige zwangerschap ging ik ervan snurken...haha....

Stuitje! Check!

Verder voel ik me ook goed. Bloeddruk begint licht te schommelen, dus verplicht wat rustiger aan doen. Lekker handig dat ik per begin juni weer 32 uur ga werken ipv 24. Lekkere timing.

Nog zo'n kwaal... IK VERGEET ALLES! Wilde een nieuw onderwerp plaatsen en kwam daarvoor op het forum, maar ben nu dus vergeten wat ik wilde posten...pfff....

Oh ja, ik weet hem alweer. Zet m'n vraag hier ook gewoon.

Vorige zwangerschap heb ik mensendieck gedaan, was wel grappig, maar niet heel bijzonder en ben uiteindelijk met een keizersnee bevallen, dus heb niet aan de oefeningen gehad. Zijn er meiden die in de omgeving Amsterdam wonen en die een leuke tip hebben voor pufgym oid? Ik ben niet zo van het samen zwanger zijn enzo....

Greetz!

17 weken en 4 dagen (wat gaat het snel!)
Hoi Femme, dus jij hebt dat ook dat snot in je kop en last van het stuitje...

Iedereen in mijn omgeving kijkt me raar aan als ik vraag of het een zwangercshapskwaaltje kan zijn haha

Grappig dat het dus wel degelijk vaker voorkomt...
Ik ben vandaag erg hormonaal en heb een beoorelingsgesprek... ik heb en beetje medelijden met mijn leidinggevende de tranen zitten hoog geloof ik.. ik zal haar vantevoren waarschuwen. Gelukkig is ze zelf moeder van twee dus ik hoop dat ze er begrip voor heeft. En dat ik tegen de tijd het gesprek is wat meer grip op mezelf heb dan nu eventjes... bah!!!
Oe sterkte DoubleDutch!

Ik ben nog steeds snotverkouden .

Zometeen heb ik een echo waar ik ook wel weer zenuwachtig voor ben... Spannend dus vandaag!!!
He dames,

daar ben ik weer. Alles was prima! Het zag er erg goed allemaal. Ruggetje is dicht, hartje heeft 2 kamers, geen hazenlipje, 5 vingertjes aan iedere hand.

Ennnn met trots kan ik als eerste op deze lijst melden dat ik weet wat het van ons kindje is....

Rapapapapaaaaa: we krijgen een zoon!

En dat vermoedde ik de hele zwangerschap al heel sterk. Nou ja, je hebt natuurlijk altijd 50 procent kans dat je het goed vermoedt he, maar toch, er zit een jochie in m'n buik :-).
Watertje wat fijn dat de echo goed was. En leuk dat je al weet wat het wordt. Had bij de eerste ook een sterk gevoel dat het een knul zou worden.En dat was ook zo. Moet zelf nog ongeveer 5 weken wachten voordat we zeker weten wat het wordt.

DoubleDutch; is alles goed gegaan met je beoordelingsgesprek?Zijn de tranen binnen gebleven? De situatie op je werk is dan ook wel wat onzeker natuurlijk. Hopelijk krijg je goed nieuws

Femme: Dat van het vergeetachtig zijn begint hier ook toe te slaan. Ik denk zooo vaak "Dit moet ik niet vergeten" omdat vervolgens dus wel te doen. Zo zat ik laatst te wachten op het verwarmen van het flesje melk voor mijn zoontje. Was ik de flessenverwarmer vergeten aan te zetten... Dan kan je lang wachten he.

Wel spannend hoe je bloeddruk zich gaat houden Hopelijk blijft dat goed gaan.

Hier gaat alles zijn gangetje. Mijn darmen doen nog wel vaak erg vervelend. Maar goed. Ik heb stimulance gekocht en nu maar hopen dat dat snel zijn werk gaat doen. Verder regelmatig wel al wat last van de onderrug. Heb bij mijn vorige zwangerschap wel wat bekkenbodemtherapie gehad. We zien wel of dat deze keer nodig is.

Fijne dag nog allemaal,

Groetjes

India
Sorry dames, ik heb niet meegelezen laatste weken. Ik heb nu alleen nieuws van Watertje gelezen...super joh!! |Geweldig voor je!

Ik zal binnenkort even verslagje doen van mijn curettage...was behoorlijk heftig en ik voel me ongelooflijk verdrietig en boos en leeg..........

Hoop dat ik nog niet definitief uit het lijstje wordt geschrapt...

tot gauw
Nee Jet, je moet gewoon op het lijstje blijven staan vind ik. Jij hoort er ook bij! Ik weet dat ik het zelf nog steeds mooi vind dat ik ook nog in het lijstje van de Mei-moeders sta...

Dank voor je felicitaties al kan ik me voorstellen dat het best wrang moet zijn. Bij deze een dikke knuffel!
Watertje wat fijn meid. Ik weet de details niet van je vorige zwangerschap maar begrijp wel dat het niet goed gegaan is dus het zal wel een extra opluchting zijn dat alles gewoon goed zit nu, ben ook extra blij voor je echt waar.

Gesprek was een en al waterval maar ik had haar gewaarschuwd. Ben gewoon ook zo moe van het slechte slapen en al 2 dagen overtijd gedaan omdat collega ziek is. Nu is ze er morgen weer niet maar ik heb aangegeven (en was ook wel duidelijk) dat ik het onder de omstandigheden niet trok. Komt er morgenochtend iemand helpen en mag ik de uren die ik gemaakt heb dan meteen opnemen dus ik ga heeeeerlijk uitslapen.

Verder kwam er niet zoveel uit. Ze staan niet erg postief over mijn voorstel tot minder werken maar ik laat me niet uit het veld slaan alleen gooi niet mijn kont tegen de krib maar zorg wel dat ik het officieel goed aanvraag en eigenlijk moeten zij het daarna verder goed uitzoeken want ik sta best goed in mijn recht daarmee.

Verder kwam ze met de opmerking dat als mijn opties maar open moest houden en ze het zou begrijpen als ik elders wel de uren kon werken en meer zekerheid kon krijgen. Oftewel aardig verpakt zouden ze het wel fijn vinden als ik ontslag neem, haha maar die vlieger gaat niet op ik neem de onzekerheid wel even op de koop toe waarbij mijn vast contract en de veiligheid van mijn verlof en rechten als zwangere het het afwegen tegen de rets van de situatie.

Ik blijf in elk geval lekker tot na de zwangerschap kijk daarna wel weer eens verder en om me heen. Ik blijf dus begrip tonen en laat niet teveel los behalve mijn wensen duidelijk an te geven. Maar pfff wel een gedoe hoor 't is niet ideaal geeft wel een zeker mate van stress, allas beter dit dan niets ik wacht het verder wel af...
Poeh DoubleDutch dat is best pittig allemaal zeg. Wat voor werk doe je eigenlijk?

Lijkt me niet fijn, al die onzekerheid. Zeker niet nu...

Zwangerschap is vorige keer idd niet goed afgelopen. Ben na 16 weken bevallen van een dochtertje met een chromosoomafwijking. Het kindje had geen enkele kans. Is in nov gebeurd. Ben in januari weer zwanger geraakt en moet je nu eens zien! Het kan allemaal heel snel veranderen, soms ten kwade maar soms gelukkig ook ten goede.
Hallo allemaal!

DD: Herkenbaar, die strubbelingen op je werk! Laat je niet uit het veld slaan....een vast contract is wel erg prettig tijdens een zwangerschap!

Watertje: Wat fijn dat alles goed is!!! Dat neemt een hoop onzekerheid weg denk ik, of niet?

Een vriendin van mij kwam van de week haar 20 weken echo laten zien (Haar vriend had het helemaal opgenomen op video). Erg bijzonder! Ik kan niet wachten tot het bij mij ook zo ver is, maar moet toch nog een maandje geduld hebben....

Ben verder niet meer misselijk maar wel erg moe, nog steeds. Ik hoop dat het snel weggaat!

Ben nu naar het bevrijdingsconcert aan het kijken maar voel mijn ogen alweer bijna dicht vallen.

Het is een drukke week.... ik probeer mijn huidige appartement te verhuren omdat vriendlief, zoonlief en ik samen in een groter en babyproof huis gaan wonen en heb zo'n vier bezichtigingen per dag!!! Wist niet dat ik zo gewild woonde.... Loop nu dus de hele tijd te vertellen dat ik zwanger ben aan wildvreemden, met een grote grijns op mijn gezicht.......

Goed, ik ga slapen, de vermoeidheid heeft weer gewonnen! Welterusten
Watertje: Wat leuk dat je een goede echo hebt gehad. En leuk dat je al weet wat het gaat worden. Nu kan je gaan genieten.

Wij hebben over 3 weken de echo. En wij willen ook heel graag weten wat het wordt. In mijn vorige zwangerschap wilde het niet weten, maar ik had een heel sterk gevoel dat het een jongen zou worden. En dat was ook zo. Nu heb ik totaal geen idee.

Ik loop erg te kwakkelen. Regelmatig licht verkouden, rommelende/niet werkende darmen. Pijn hier en dan weer daar. Mijn haar zit voor geen meter. Is totaal futloos. En daardoor denk ik weleens dat het een meisje wordt, maar we zullen zien.

Wat ik ergens wel verwacht had, maar ik had gehoopt dat het zou overwaaien, heb ik nu toch weer gekregen bekkeninstabiliteit. Bij de 1e had ik het ook en omdat ik toendertijd nooit sportte dachten ze dat het daaraan lag. De afgelopen 8 jaar heb ik wel gesport, maar ik heb het toch weer.

En ook weer net zo erg als toen. Ik moet echt weer dingen gaan plannen. Dit wel en dat niet. Zodat ik morgen even de stad in kan bijv. Blijft lastig. Regelmatig kom ik erachter dat ik toch weer teveel heb gedaan. En ik kom ik 's avond nauwlijks nog de trap op. Maar ik blijf positief. Ik krijg er tenslotte heel wat moois voor terug.
Zo dames, ook weer een levensteken van mij.

Heb het zo druk de laatste tijd en 's avonds is de computer bezet door mijn man, dus heb ook niet eens tijd om alles te lezen.

Ik las dat Watertje een zoon krijgt, gefeliciteerd. Zelf heb ik ook sterk het gevoel dat het een jongen word, maar we zullen nog even moeten wachten.

Ik las ook dat er al een aantal zijn die de baby voelen. Nou bij mij is het sinds anderhalve week echt heel duidelijk en heel veel, maar daar voor voelde ik ook wel al wat, maar nu echt als ik m'n hand op m'n buik leg.

Verder heel veel last van bandenpijn en af en toe van mijn rug en bekken. Hoop niet dat het doorzet want daar word ik niet blij van. Ook als ik me heel druk heb gemaakt last van harde buiken, maar als ik dan even op bed ga liggen trekt het wel weer weg, gelukkig.

18 mei hebben wij de 20 weken echo, ben dan 20 weken en 2 dagen, dus redelijk op tijd. Bij mijn vorige zwangerschap had ik hem al bij 19 weken, omdat ze dat daar standaard deden ivm eventueel vervolg onderzoek en bedenktijd na een foute echo.

Ja de deurbel gaat dus ik ga stoppen.

Liefs Marjon

18 weken en4 dagen
DD

En een fijne vakantie!!!
Hola meiden

Het zonnetje is hier eindelijk gaan schijnen. Daar klaart een mens gelijk van op.

Watertje wat leuk dat je het al weet. Wij hebben 10 juni de echo. Ben erg benieuwd. Heb eigenlijk geen idee, maar ben wel erg nieuwsgierig.

Vlindermama ook hier last van de banden en cookie rustig aan hè, we moeten nog een tijdje. Ik merk zelf ook dat er deze keer 1 van 17 maanden rond loopt. Ben de hele dag in de achtervolging. Sinds 2 dagen is hij ook aan het lopen. Pfffffffff

Doubled ik heb met je te doen. Lijkt me geen fijne werksituatie. Heb je er dagelijks ook veel last van of is het alleen iets vanuit het management?

Ik ben vanmorgen vroeg naar het ziekenhuis geweest om bloed te laten prikken. Uitgebreide test dus naar de "stad". Was dus weer even zoet. De nekplooimeting was goed en heb daarom ook besloten om geen vruchtwater punctie te doen. Is ook geen verdere aanleiding voor. Voel me wel stukken beter. Hopelijk kan ik dit weekend mijn nieuwe tankini uit gaan proberen. Er heeft namelijk echt een explosie plaats gevonden. De buik is compleet in zicht!!!

Un beso

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven