Oogtest bij 2,5jarige
maandag 4 april 2011 om 20:42
Mijn zoon van 2,5 moet 3 mei naar het oogziekenhuis.
Volgens kdv en cb ziet hij niet goed van dichtbij.
Was ons eerst niet opgevallen, maar het klopt dat hij alles graag van dichtbij bekijkt.
Hij is dus waarschijnlijk bijziend? En moet een brilletje?
Mijn vraag is hoe gaat zo'n oogonderzoek/test bij zo'n jong kind?
Heeft iemand daar ervaring mee?
Volgens kdv en cb ziet hij niet goed van dichtbij.
Was ons eerst niet opgevallen, maar het klopt dat hij alles graag van dichtbij bekijkt.
Hij is dus waarschijnlijk bijziend? En moet een brilletje?
Mijn vraag is hoe gaat zo'n oogonderzoek/test bij zo'n jong kind?
Heeft iemand daar ervaring mee?
Frankly my dear, I don"t give a damn
zaterdag 21 mei 2011 om 21:44
Hij heeft hem en het staat hem leuk
De dikte van de glazen vallen mij nog mee.
Hij wil hem alleen nog niet de hele tijd op, dus maar even oefenen met steeds iets langer op een dag?
Schoonouders blijven bezig met dat ze niet geloven dat hij zo slecht ziet.
Word er een beetje moedeloos van
De dikte van de glazen vallen mij nog mee.
Hij wil hem alleen nog niet de hele tijd op, dus maar even oefenen met steeds iets langer op een dag?
Schoonouders blijven bezig met dat ze niet geloven dat hij zo slecht ziet.
Word er een beetje moedeloos van
zaterdag 21 mei 2011 om 21:55
quote:reisa1978 schreef op 21 mei 2011 @ 21:48:
Misschien toch eens vragen aan jouw schoonouders of zij ook oogarts zijn?
Ze hebben helaas wel veel ervaring met oogartsen, maar willen er gewoon niet aan dat hij -8 heeft.
Zij baseren dat op feiten zoals een poes aan de overkant van de straat zien.
Toen hij een puzzelstukje verkeerd legde met zijn brilletje op was het ook gelijk 'Zie je wel! Hij ziet niets met die bril. Bewijs geleverd!'
Toen we vroegen hoe ze zijn montuur vonden zeiden ze bij Pearl veel leukere gezien te hebben
Ze bedoelen het goed, maar het brengt mij zo aan het twijfelen
Misschien toch eens vragen aan jouw schoonouders of zij ook oogarts zijn?
Ze hebben helaas wel veel ervaring met oogartsen, maar willen er gewoon niet aan dat hij -8 heeft.
Zij baseren dat op feiten zoals een poes aan de overkant van de straat zien.
Toen hij een puzzelstukje verkeerd legde met zijn brilletje op was het ook gelijk 'Zie je wel! Hij ziet niets met die bril. Bewijs geleverd!'
Toen we vroegen hoe ze zijn montuur vonden zeiden ze bij Pearl veel leukere gezien te hebben
Ze bedoelen het goed, maar het brengt mij zo aan het twijfelen
zondag 22 mei 2011 om 20:35
Ik zette dochter in de kinderstoel (16 maanden) met een puzzel ofzo en zette haar bril op en ging zelf ook aan tafel zitten. Als ik de bril opzette gaf ik haar een rozijntje of klein snoepje, dan gingen we samen spelen, na 2 minuten weer een beloning enz. Tot ze haar bril gewoon gewend was.
En het duurt wel een week of 2 voor je hersenen gewend zijn aan een bril.
Het is gewoon een kwestie van wennen voor iedereen. Over 6 maanden is het voor iedereen heel gewoon.
En het duurt wel een week of 2 voor je hersenen gewend zijn aan een bril.
Het is gewoon een kwestie van wennen voor iedereen. Over 6 maanden is het voor iedereen heel gewoon.
woensdag 25 mei 2011 om 13:52
Het gaat goed met zijn brilletje
Heeft de hele dag zijn mondje open van verbazing. Zoveel moois dat hij ziet.
Het enige moment dat hij hem nog af wil zetten is als hij een boekje wil 'lezen' zelf.
Gister hield ik een plaatjes boek van vrij grote afstand en hij kon zo vertellen wat hij zag.
Ben zo blij!
Het enige moment dat hij hem nog af wil zetten is als hij een boekje wil 'lezen' zelf.
Gister hield ik een plaatjes boek van vrij grote afstand en hij kon zo vertellen wat hij zag.
Ben zo blij!
woensdag 25 mei 2011 om 15:58
quote:calvijn1 schreef op 25 mei 2011 @ 13:52:
Ben zo blij!
Wat goed! En kinderen met een bril(letje)... och het staat zo wijs en schattig. Gefeliciteerd!
Wij hebben bij onze dochter nooit verschil gemerkt als ze de bril op had. En eindelijk gister is dat bij ons bevestigd! De bril maakt bij haar niks uit, maakt het misschien zelfs nog erger. Dus wij hebben te horen gekregen dat ze dit jaar nog geopereerd gaat worden!
Wat zal er een wereld voor haar open gaan. En wat ben ik blij (maar ook bang tegelijk...)
Ben zo blij!
Wat goed! En kinderen met een bril(letje)... och het staat zo wijs en schattig. Gefeliciteerd!
Wij hebben bij onze dochter nooit verschil gemerkt als ze de bril op had. En eindelijk gister is dat bij ons bevestigd! De bril maakt bij haar niks uit, maakt het misschien zelfs nog erger. Dus wij hebben te horen gekregen dat ze dit jaar nog geopereerd gaat worden!
Wat zal er een wereld voor haar open gaan. En wat ben ik blij (maar ook bang tegelijk...)