Opgelucht dat ik geen kinderen heb! Wie nog meer?

03-10-2009 11:52 630 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben echt opgelucht dat ik ze niet heb! Lang leve de pil! Zonder kinderen blijf je ook meer kind, raak je minder snel versleten door energiegebrek en zorgen. Dat wil niet zeggen dat ik kinderen niet leuk vind, voor en paar dagen of een paar uur, maar niet 24/7.

http://www.dailymail.co.u ... ls-savages--children.html
Jente, niet om het een of ander, maar vanuit den geschiedisch is het niet meer dan logisch. Wij zijn gemaakt om kindertjes te produceren. Kun je leuk vinden of niet, maar het is een gegeven. Waarom wordt den vrouw ongesteld? Waarom heeft zij eierestokken en baarmoeder? Voor de sier? Nope! Om den soort in stand te houden! Heel vroeger had je daar domweg geen discussie aan, nu zijn wij in de prettige gelegenheid om zelf keuze's te mogen maken. Ongelofelijk fijn, al zeg ik het zelf.

Ik heb 4 kinderen en ben er stevig gek mee. Maar hou mijn kinderen wèl iets voor: geniet van het leven, ontdek de wereld vòòrdat je aan kinderen begint, of er zelfs aan denkt!

Nogmaals, geen veroordeling maar een keuze die je zelf maar moet maken.

Aan elke keuze kleeft een consequentie, en ik vind dat je die dan ook moet dragen no matter what.

Maar mijn hemel, probeer elkaar niet in een hokje te stoppen!

Inderdaad, helaas, het is nog steeds not-done om bewust kinderloos te zijn. maar zo zijn er nog meer maatschappelijke aspecten die not-done zijn. Je mag je best wel laten horen, alleen maar goed, elkaar proberen te begrijpen is alleen maar goed. Want een ieder heeft zo zijn of haar redenen om wel of geen kinderen te krijgen. waar je voor moet oppassen is te verzanden in een respectloos gesprek.....
quote:Zwieber schreef op 03 oktober 2009 @ 19:13:

Vraagje aan de bewust kinderlozen: wat zijn dat in hemelsnaam voor een vriendinnen als ze alleen maar over hun kinderen kunnen praten? Ik vraag het me echt af hoor. Ik ken helemaal niemand die -uh wacht even, schoonzus wel!- het de hele dag over haar kinderen heeft. Lijkt me sowieso enorm irritant, daar hoef je echt niet kinderloos voor te zijn. En tuurlijk, in het begin is het logisch maar zijn die moeders het zelf dan niet zat om alleen maar zichzelf als moeder te presenteren in plaats van als vrouw met ambities, wensen, etc?

Ik heb 2 vrouwelijke parttime collega's. Beiden hebben 2 kinderen en de jongsten zijn al weer 1-2 jaar, dus de nieuwigheid is er wel af zou je denken, maar ze kletsen werkelijk alleen maar over kinderen en aanverwante zaken. Zelfs ik zou mezelf gaan vervelen als ik alleen maar over reizen (mijn persoonlijke passie) zou praten, ik snap dus niet dat het kinderonderwerp bij die vrouwen hun neus niet uit komt.

Overigens heb ik af en toe contact met jeugdvrienden waarvan de kids inmiddels wat ouder zijn. Zij beginnen weer meer aandacht voor de wereld om hen heen te krijgen, dus er is nog hoop.

quote:ColeTurner schreef op 03 oktober 2009 @ 19:38:

[...]

Als ik even mijn cynische kant laat spreken dan zou ik dit willen meegeven aan de bewust kinderlozen die liever genieten van het leven dan dat ze moeten zorgen voor 'kroost'.

- Wees nu blij dat jouw ouders wel een kinderwens hadden.

- Wees straks blij dat de ouders van jouw verzorgers een kinderwens hadden.

Als mijn ouders geen kinderwens hadden gehad, dan had ik van niks geweten en had dus niets gemist. Net of het leven zo'n walk in the park is. En dan ben ik nog goed terecht gekomen.

Het argument dat de kinderen van nu ons later moeten verzorgen vind ik 'n onzin argument. Net alsof mensen kinderen nemen om de soort in stand te houden. Mensen nemen kinderen uit puur egoistische motieven, net zoals ik uit puur egoistische motieven geen kinderen neem.

Verder moet je nog maar afwachten hoeveel van de nieuwe generatie daadwerkelijk in de zorg willen gaan werken.

En moet je er ook niet al te hard op rekenen dat je kinderen je later vaak genoeg willen komen opzoeken als je oud en versleten bent. Mijn ouders hebben 't wel 'ns over vrienden van hen waarvan de kinderen nauwelijks naar de ouders omkijken, want 'drukdrukdruk' en eigen kids die ze van hot naar her moeten rijden en 'n bezoekje aan pa of ma in 't verzorgingstehuis kan er dan niet eens wekelijks vanaf. Best triest.
Waarom is het not-done om uit te spreken dat je geen kinderen wilt. Ik vind het juist te waarderen in mensen dat zo goed nadenken over wel of geen kinderen krijgen.

Ik heb net uitzending van rondom 10 gezien en vind het echt verschrikkelijk hoe achteloos sommige vrouwen doen over kinderen krijgen/opvoeden.

Wat ik dan wel weer jammer vind, is de beweegredenen die hier worden opgeschreven. Het is net alsof je in een hel beland als je kinderen wilt, of dat je juist gek bent om kinderen te willen.
quote:elninjoo schreef op 03 oktober 2009 @ 22:44:

[...]

Ik heb 2 vrouwelijke parttime collega's. Beiden hebben 2 kinderen en de jongsten zijn al weer 1-2 jaar, dus de nieuwigheid is er wel af zou je denken, maar ze kletsen werkelijk alleen maar over kinderen en aanverwante zaken. Zelfs ik zou mezelf gaan vervelen als ik alleen maar over reizen (mijn persoonlijke passie) zou praten, ik snap dus niet dat het kinderonderwerp bij die vrouwen hun neus niet uit komt. Elninjoo, af en toe ben je écht heel grappig!
.
Toch nog een kanttekening, en ik hoop van ganser harte dat het niet als een aanval bedoeld opgevat wordt.

Voorbeeld ( vriendin van mij ):

Zij wilde noooooit geen kinderen, geen haar op haar hoofd die daar aan dacht! wat denk je wel niet! Kost een hoop, kost een hoop energie, geld en verdriet en zorgen, ben jij nou helemaal mal! ( echt, zo zei ze dat tegen mij! )

Zij een aantal jaartjes later jammerlijk zat te klagen dat ze maar niet zwanger kon worden, o wat erg, wat erg!

Want wilde nu het geval? Mevrouw haar biologische klokje was gaan tikken! jawel! Juist van de persoon waarvan we dachten dat dat noooit en te nimmer zou gebeuren!

Madame was 43 jaartjes jong en wilde toch nog kindertjes, na al haar leuke dingetjes in het leven, ja, dit maakte het toch helemaal af, haar leven.

Het lukte niet, dus, de medische mallemolen in. Ja, dat kost me toch een pleur met geld, daar wordt ik haske scheel van. Kost nog meer dan 1 kind op deze aardkloot neerzetten op jonge leeftijd en dat groot laten worden.

Jawel, mevrouw werd zwanger, strenge controle tuulk, want over de 40, risicofactor he? Kindje wordt geboren en o wat een pech, kindje niet helemaal gezond. Tijdens de geboorte niet helemaal goed gegaan, maar ook toch stiekum syndroom van Down, want mevrouw weigerde punctie. Met alle gevolgen van dien: Kindje is nu in een tehuis, na veel geëmmer thuis. Quanta costa??? 3 keer zoveel als 1 gezond kind op deze aardkloot te schoppen. Vervelend genoeg had mevrouw er niet echt veel van geleerd, want ze deed het doodleuk nòg een keer!

Nogmaals, niet om even te trappen, maar wèl even degenen die graag met cijfertjes over de kosten van een kind willen strooien een spiegel voor te houden.

En u toch ff heel persoonlijk: Zeg nooit: NOOIT. Maar gelukkig mag ik mijn persoonlijke mening hier op dit forum vertellen en ik moet zeggen: NU voel ik me pas echt opgelucht.....
'mevrouw dit', 'madame zo'Praat jij over al je vriendinnen zo? Fijne vriendin ben je dan.
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
quote:ColeTurner schreef op 03 oktober 2009 @ 19:38:

[...]

Als ik even mijn cynische kant laat spreken dan zou ik dit willen meegeven aan de bewust kinderlozen die liever genieten van het leven dan dat ze moeten zorgen voor 'kroost'.

- Wees nu blij dat jouw ouders wel een kinderwens hadden.

Waarom?

- Wees straks blij dat de ouders van jouw verzorgers een kinderwens hadden.

Want?

En als kinderloos zijn straks de norm wordt, dan moeten we maar mensen importeren uit derdewereldlanden om ons te verzorgen als we oud en afgetakeld zijn of zelf emigreren naar seniorenresort in een zonnig derdewereldland om ons daar te laten verzorgen. Zoals al die rijke Amerikanen die naar Florida vertrekken.Kindvrijheid wordt heus de norm niet, wees maar niet bang
Weet je waarom ik dit zo neergeplempt heb, HPL? Omdat ze eerst heel erg heeft zitten zeuren en zemelen over mijn kinderen, daar deugde nml. werkelijk niks aan, evenzo aan mij niet. Alleen maar zeuren. Moest alleen maar haar hoogdravende verhalen aanhoren, belde me op de gekste momenten om me te vertellen met wie ze nu weer ge**kt had enz. ( het liefst dus om 4uur in den morgen terwijl ik in mijn kraambed lag), en nu dus alle aandacht wèèr wil, maar nu "om alles wat haar toch allemaal is overkomen". n Ja, sorry, dan heb im dus even hele grote moeite om me goed te houden, hoor. En bovendien, da's idd. puur persoonlijke kwestie, dus niet algemene kost en ja, zo kun je er ook tegenaan kijken: Lekkere vriendin ben jij dan. Ff verder denken is ook niet verkeerd, achter elke ontboezeming schuilt een langer verhaal dan je denkt, dus niet zo kort door de bocht, HPL......
quote:eleonora schreef op 03 oktober 2009 @ 12:11:

Ik ben ook opgelucht dat jij geen kinderen wil hebben als je waarde hecht aan dat achterlijke lijstje. Kinderen hebben iemand nodig die ze niet als een last beschouwd namelijk.

Precies. Het hebben van kinderen is iets dat zo groots is dat je het je niet kunt voorstellen als je ze niet hebt. Het is allesoverstijgende liefde. Voor mijn kinderen doe ik alles.Een cliche maar het klopt wel.

Maar zeker niet aan beginnen als je er zo over denkt. Een kind verdient beter.
Bloesie, dat zal best dat er een heel verhaal achter zit. Maar dan nog, als ik zó over een ander praat dan noem ik diegene geen vriendin. Op die manier praat je nl niet over je vrienden.
quote:Lieve1976 schreef op 03 oktober 2009 @ 23:25:

[...]

Precies. Het hebben van kinderen is iets dat zo groots is dat je het je niet kunt voorstellen als je ze niet hebt. Het is allesoverstijgende liefde. Voor mijn kinderen doe ik alles.Een cliche maar het klopt wel.

Maar zeker niet aan beginnen als je er zo over denkt. Een kind verdient beter.:puke:
quote:HoiPippiLangkous schreef op 03 oktober 2009 @ 23:27:

Bloesie, dat zal best dat er een heel verhaal achter zit. Maar dan nog, als ik zó over een ander praat dan noem ik diegene geen vriendin. Op die manier praat je nl niet over je vrienden.

Zijn we ook niet meer HPL. Heb er wel heel veel van geleerd, niets is zo veranderlijker als een mensch.

Enne, vriendschap is door dik en dun, iets wat de ene keer wat meer van de ene kant komt en de andere keer andersom en gèèn èènrichtingsverkeer. Misschien dat het nu wat duidelijker is.
Waarom begin je dan met 'een vriendin van mij'?
Had idd. anders gemoeten, HPL, excuse le moi.
Het was iig duidelijker geweest
quote:HoiPippiLangkous schreef op 03 oktober 2009 @ 23:27:

[...]

:puke:Hihi, ik wilde het nog net niet doen....heerlijk als een ander het dan wél doet!
Ah jah, krijg je he, als je gewertie hebt en eigenlijk gewoon je nest moet induiken met die loeiende wind om het huis......
Joyce, opgelucht?
quote:Lieve1976 schreef op 03 oktober 2009 @ 23:25:

[...]

Maar zeker niet aan beginnen als je er zo over denkt. Een kind verdient beter.Maar waarom voel je de noodzaak dit in een topic over bewust kindloos zijn te melden? Ik kom toch ook niet in een kindertopic melden dat kindloos zijn zo ontzettend geweldig is.
Nou, het is pas begonnen, heb nog zeker 5 PMS dagen te gaan ;)
Omdat het in zijn algemeenheid nog steeds geen geaccepterd fenomeen is Iris. Detitel van dit topic is ehhhh. nogal prikkelend voor degenen die misschien wèl kinderen hebben of het overwegen ze te krijgen?!
Even een andere opmerking: ik vind het echt belachelijk om te zien dat (vooral vanmiddag) de felle moeders kwamen rellen in dit topic dat bestemd is voor bewust kinderlozen, terwijl er zojuist niet horden kinderloze de boel kwamen verstieren in het topic over bewust 1 kind.

Gewoon omdat het van geen respect getuigd om in andermans topic je afwijkende mening continu te verkondigen. Daarom maakte ik er ook even een grapje over in dat topic.
Het lijkt wel of vrouwen zich aangevallen voelen als iemand zegt ze niet te willen....
quote:Bloesie schreef op 03 oktober 2009 @ 23:44:

Omdat het in zijn algemeenheid nog steeds geen geaccepterd fenomeen is Iris. Detitel van dit topic is ehhhh. nogal prikkelend voor degenen die misschien wèl kinderen hebben of het overwegen ze te krijgen?!Tja die titel zou ook niet mijn keuze zijn. "Bewust kinderloos, wie ook" dekt voor mij de lading beter.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven