Oppas bij de oppas?!

22-01-2010 13:44 171 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil graag weten wat jullie hier van vinden:

WIj gaan binnenkort 4 dagen weg, vliegen naar het buitenland. Wij hebben voor onze 2 kinderen geregeld dat ze naar opa en oma gaan. NU bleek dat opa en oma al iets hadden op één van die avonden, of ze dan mijn zwager en vriendin konden vragen om op te passen. Nu passen zij wel vaker op, dus dat vonden we goed.

Wat hoor ik vanochtend: er kwam een tweede uitnodiging binnen, voor een ander feestje, voor (volgens mij) een dag ervoor. En nu heeft mijn schoonmoeder geregeld dat mijn schoonzus met dr vriend komt oppassen. Zij hebben nog nooit eerder op onze kinderen opgepast. (mede omdat ze niet in ons dorp/omgeving wonen, maar verder weg) Het werd me vanochtend niet voorgelegd, maar medegedeeld.

Eigenlijk ben ik not amused. Zelf letten we goed op dat we bijvoorbeeld niet 2 weekenden achter elkaar een opass hebben, zeker niet als het ze daardoor niet in hun eigen bed slapen.

Nu moeten ze dus wennen aan opa en oma en daar slapen, en krijgen ze 2 avonden achter elkaar dat iemand anders ze te eten geeft en naar bed brengt. Ik reken er maar op dat ik zondags 2 redelijk over de wap-kinderen klan ophalen. Veel er tegen doen, kan ik lastig, want vliegtickets al geboekt ed.

Hoe zouden jullie hier mee omgaan?

Kan ik hieruit opmaken dat je als oudere mens in de samenleving het niet meer zo nauw hoeft te nemen met de afspraken en toezeggingen die je maakt?

Nee, geenzins. Wat een aanstellerij om mensen die anderen een gunst doen en dat goed regelen...
Sorry hoor, maar ik zo hier echt pissig over zijn!

Je vraagt opa en oma als oppas, zij vinden het prima! Dan mag je er toch van uitgaan dat dit geregeld is! En dat ze er dan nog in overleg een avondje tussen uit knijpen en een oppas kunnen regelen die de kinderen goed kennen, vooruit... maar nog een avond weg, en een oppas die de kinderen helemaal niet zo goed kennen: over mijn lijk!

Je hebt toch een afspraak! Als ze het niet willen omdat ze het te zwaar vinden, prima, maar zeg dat dan gewoon, dan kun je misschien iets anders regelen, of niet gaan, maar dit kan echt niet!

Vier dagen/nachten bij je ouders weg is voor kinderen vaak al heel lang en spannend (ik weet niet hoe oud je kinderen zijn?), maar dan ook nog eens met verschillende oppassen erbij waarvan ze er 1 niet eens goed kennen... niet zo handig!

Misschien gaat het goed, maar ik zou dit nooit pikken. Die kinderen zijn toch geen jojo's!

Stel dat ze zich niet prettig/veilig voelen bij die 'onbekende' oppas...en dan? Zijn ze straks helemaal overstuur...leuk hoor, logeren...

Jij dacht het goed geregeld te hebben...ik zou dit wel met hen bespreken. Ik hoop voor jullie dat het allemaal goed gaat en ik wens je veel plezier!
Kinderen zijn flexibel genoeg hoor. Ouders daarentegen....
over de wap?? brrrrrrr

Mobiele telefoons uit de buurt houden. Kunnen die kinderen ook niet wappen..
over de wap?? brrrrrrr

Mobiele telefoons uit de buurt houden. Kunnen die kinderen ook niet wappen..
njb, als het je zo hoog vindt dan ga je toch niet weg? Het zijn per slot van rekening jouw kids.
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
.
Krijg echt zo'n jeuk van die slechte engelse termen.. 'not amused', 'over de wap'... Je kinderen niet flexibel maken voor veranderingen en nieuwe mensen is juist 'not so nice'.
Krijg echt zo'n jeuk van die slechte engelse termen.. 'not amused', 'over de wap'... Je kinderen niet flexibel maken voor veranderingen en nieuwe mensen is juist 'not so nice'.
quote:qwertu schreef op 26 januari 2010 @ 14:00:

[...]

Mijn verhaal gelezen? Valt best mee soms hoor, hoe flexibel kinderen zijn...Ik heb jouw verhaal niet gelezen nee. En ja, ik weet dat niet álle kinderen flexibel zijn. (heb zelf ook zo'n exemplaar rondlopen). Maar ik bedoel dus ook: over het algemeen. Ouders maken zich vaak veel te druk, terwijl kinderen vaak wel met de flow meegaan.
Poeh hee.

Dit zit ik dan te lezen, hoogzwanger en alleen nog maar een baby in mijn buik.

Ik wil mijn baby straks zsm laten wennen aan 'uit' logeren gaan. (Dat zeg ik nu, ik weet het )

Ik vermoed dat ik mijn kind ook snel een paar dagen bij opa en oma achterlaat om lekker zonder kind weg te gaan.

Gelukkig heb ik ouders (van beide kanten) die niets liever willen. Mijn ouders zijn gewend om lange dagen te zorgen voor / passen op kinderen, ook al zijn ze in de zestig. Ze zijn hartstikke fier en fit.

Zou ik boos zijn als ik TO was?

nee, ik vermoed van niet. Maar ook dat is moeilijk te zeggen nu ik nog geen kind heb.

Alles kan nog veranderen bij mij.

Maar als ik om me heen kijk, naar mijn goede vriendinnen met hun kinderen en hoe zij de dingen regelen etc. Dan voel ik me daar heel prettig bij en hoop ik dat ik net 'als hen' word. (kinderen regelmatig uit logeren brengen)

De drie R's

Rust Regelmaat en nog iets??

Zo ben ik in ieder geval niet opgevoed.. Ik ging mee van feestje naar feestje, logeerde hier en daar en vond het prima als kind zijnde..
DTEEZ!
Ranzigheid.
Reinheid Djoelsje, Reinheid.
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
maar nog een avond weg, en een oppas die de kinderen helemaal niet zo goed kennen: over mijn lijk!

Jeetje zeg. Overdreven gedoe.

Wel flexibele kinderen, geen flexibele kinderen, dat maakt niet uit.

Alle kinderen zouden zoiets wel aankunnen of ze moeten leren het aan te kunnen. (Tenzij ze een heel speciale aandoening hebben ofzo maar dat is zelden het geval.)

Het is namelijk iets heel normaals.... Ze zijn volkomen veilig en beschermd onder de hoede van volwassenen, die bekend zijn bij hun familie.

Wat kan je kind er in godsnaam aan over houden? Vraag ik me echt af... Behalve dat het leert dat er verschillende mensen op de wereld zijn die lief voor ze zijn?

Of het niet leuk vindt en daar nog wat om piept?

Ik vind onze maatschappij echt doorgeslagen in de (zogenaamde) bescherming van kinderen, het zijn toch geen porseleinen beeldjes ofzo..

Wat een luxeprobleem, je kinderen twee avonden onder goede hoede in warme bedjes en met eten en drinken achterlaten. In heel veel delen van de werled zouden ze je verbaasd uitlachen.

En ik weet heus wel, we wonen nu eenmaal hier... en de kinderen zijn heel teergevoelig.... maar het kan geen kwaad het zo nu en dan uit breder perspectief te bekijken en te relativeren.

En anders janken ze maar een avondje. En eten en drinken ze maar niet. Het is niet altijd feest he. Weten ze later niks meer van Maar dat zal wel meevallen.

Beetje makkelijk zijn, dan gaat de kindertijd een stuk leuker en gemoedelijker voorbij.

Als je als ouders niet moeilijk overdoet over dit soort volstrekt onbelangrijke zaken in het leven, en zorgt dat kinderen in alle vrolijkheid en veiligheid kunnen gedijen, dan gaat het met die kinderen ook wel goed.
.
Dat is helemaal waar Q, en dat geef ik overal ook aan, dat ik het nu ook nog niet kan weten.

Maar als kind het aankan, hoop ik dat ik het ook aankan, want dat is natuurlijk nog maar de vraag. Wellicht wil ik het zelf gewoon helemaal niet.... Ik veroordeel dus ook niet, ik mijmer wat in mezelf over hoe ik denk dat ik het zou willen, niet wetende of dat uberhaupt mogelijk is.....

Maar zolang die baby nog in mijn buik zit, trap ik die drie R' en gewoon aan de kant!
DTEEZ!
Ik heb een goed boek gelezen, how to talk2kids. (jaja, weet die engelse terminologie)

Eén van de eerste zinnen zegt:

Ik was een goede moeder, voordat ik kinderen kreeg. (heb t boek er niet bij, dus ff uit mn hoofd)

Ik had ook tig ideeen, maar daar zijn er heus een paar van veranderd nu ik kinderen heb.

Daarnaast zijn we vrij flexibel, slepen die kinderen bijna overal mee naar toe. Maar we letten erg goed op, dat tussendoor, thuis, de kids rust krijgen. Juist daardoor hebben we gemerkt, lukt het stukken met dat meenemen naar her en der.

Ik denk ook niet dat mijn kinderen van dit akkefietje iets blijvends krijgen. Maar het valt me wel tegen van mijn schoonouders. Nogmaals, blabla over verwachtingen mijnerzijds etc...blbla(daarvoor moet je maar even de hele discussie lezen )

Nog een paar weken, en dan gaan we! Kan niet wachten!
Ik kan me de ergernis ook wel voorstellen hoor. Afspraak is afspraak, en als je iets toezegt, moet je dat doen. Ook al hebben opa en oma hun best gedaan goede vervangende oppas te regelen, het is niet de oppas die jij voor je kinderen gevraagd hebt. En niet de oppas, die al ja had gezegd. Opa en oma hadden het in mijn ogen vooraf met jullie moeten overleggen: wij hebben deze plannen en willen dit en dat regelen, kunnen jullie je daarin vinden? Enkel en alleen vanwege het feit dat hun belofte aan jullie eerder stond. En dan moeten jullie de keuze maken: ja, is prima en zelf gewoon weggaan, of het is niet prima. En dat is het op niet weggaan, of opa en oma moeten zeggen dat ze dan liever geen 4 dagen willen oppassen.

Staat trouwens voor mij volledig los van het feit dat het familie is die komt oppassen, en dat de kinderen er waarschijnlijk niets aan overhouden. Afspraak is afspraak, en bij wijzigingen van die afspraak, zou er even geraadpleegd moeten worden.
...
Ik kan het me helemaal voorstellen dat je er niet blij mee bent. Zou ik ook echt niet zijn. Is het nog een optie om aan je schoonouders te vragen of ze, als ze laat thuiskomen, nog even proberen wat vocht naar binnen te krijgen bij je jongste? Neemt ze het toevallig van de lepel?
Ik zou niet echt blij zijn met opa en oma.

Maar dat komt omdat mijn kind echt maar heel af en toe bij oma logeert en beide partijen dat echt als een feest zien.

Mijn moeder zou niet naar twee feestjes willen, zou ze te zonde vinden van die dagen.

Maar ik denk dat de kinderen nog wel zullen leven als je ze ophaalt....
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven