oppassen op kind

18-06-2010 10:42 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Help,

ik moet morgen oppassen op een kind van een kennis van me.

nu zou het mooi weer worden en hadden we bedacht dat we wel leuke dingen buiten konden doen.

Helaas, het wordt 14 graden en regen dus we zijn veroordeeld tot binnen blijven waarschijnlijk.

en wat nu? hoe kan ik een kind van 10 nou goed vermaken voor een uurtje of 4 bij mij thuis?

tips welkom hahahaha
Jongen of een meisje?

Meisje: knutselen, met de barbies spelen, film kijken onder een dekentje met popcorn en fris.

Jongen: hut bouwen, gamen, verstoppertje?
wat leuke dvd s halen en wat lekkere dingen om te snoepen?

of is dit nu niet pedagogisch verantwoord?
Gewoon lekker naar buiten gaan. Of even overleggen met het kind. Een kind van 10 weet echt al goed wat hij of zij leuk vindt. Lekker filmpje, iets bakken samen, winkelen, etc.

Heel veel plezier! De tijd is vast om voordat je het beseft!
Volg je hart. Dat klopt.
Koekjes bakken of cakejes, schilderen, kleien en dat afbakken, fotograferen?
Monopoly.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Ik weet niet hoe laat je moet oppassen, maar wat dacht je van Nederlands elftal kijken?
Na regen komt regent, kijk maar in de woordenboek
Voetbal kijken!
WK!! Chips erbij, lekker drinken, oranje shirt aan. Gezellig!

Vindt hij/zij dat niet leuk: Bioscoop? Knutselen? Iets lekkers bakken en meegeven voor thuis? Spelletjes? Lekker in de stad een broodje gaan eten?
Ja voetbal kijken doen we sowieso. Hij ( het is dus een jongen hahah) komt om 9 uur, dus dan moet ik toch ruim 4 uur zien te overbruggen.

Geluk is dat het ventje mij leuk vindt. gebeurt nl ook niet vaak dat kinderen mij leuk vinden hahahaha, dus hopelijk vind hij alles leuk wat we samen doen

Ik heb wel een Wii, dus daarmee kan ik m misschien wel vermaken. en heb happy feet volgens mij nog op de band staan dus dat kunnen we misschien ook wel kijken.
Het kind even bellen en informeren of het kind een voorstel heeft? Het is tenslotte geen vierjarige die geëntertaind moet worden.
Oh, een wii doet het goed hoor!
Is 14 graden tegenwoordig binnenspeel weer?
Tja, vind ik van niet hoor. als het droog is, vind ik ook dat hij best naar buiten kan. Hij woont wel bij mij in het dorp, en het plan was dat ik naar zijn huis zou gaan zodat hij met zn vriendjes evt kon spelen en dat ik er gewoon was mocht er iets zijn. blijkt nu dat plannen wat gewijzigd zijn en komt hij naar mij toe, daarom even de schrik van " wat moet ik in hemelsnaam met zo'n ventje doen?"
Wii-en is altijd leuk!
Na regen komt regent, kijk maar in de woordenboek
Euhm..de voetbal begint pas om 13.30, dus dat ga je dan niet redden. Wii is erg leuk. Filmje huren en in de supermarkt allerlei lekkers halen? En inderdaad, met 14 graden kun je prima buitenspelen (hij waarschijnlijk liever dan jij :D)
Spelletjes spelen, of juist lekker laarzen aan en het bos in. Juist in de regen
Als het droog is zou ik gewoon buiten spelen, anders de Wii voorstellen of een film kijken. Met een kind van 10 kun je wel wat overleggen hoor. Voor de sjeu zou ik ook iets leuks doen met het eten, poffertjes of pannenkoek bakken ofzo?

Kun je evt samen de ingredienten halen, heb je weer wat tijd vol.
Eerst even gamen, daarna lunchen bij de Mac, en tot slot voetbal kijken.
oh die laatste is wel leuk. eerst gamen, dan lekker ergens eten en dan voetbal kijken.

Bedankt zeg, heb er al een stuk meer vertrouwen in dat het gezellig word morgen.
Het moet wel heel erg baggerweer zijn wil je niet (zeker met een stoer kind) gewoon lekker naar buiten kunnen. Koekjes bakken vinden bijna alle kinderen wel leuk en verder is er eigenlijk al heel veel genoemd en ben ik eigenlijk gewoon mosterd en adflkjaf [murmelt nog even in zichzelf door....]
14gr.? tenzij het giet van de regen kun je dan nog prima naar buiten hoor. Lekker een stukkie fietsen of zoiets.

Haal voor later een stapel dvd's
Hup je dutchdress aan, je oppas kind schminken, hij/zij jouw laten schminken, chips en popcorn in slaan en gezellig voetbal kijken.. net als de rest van Nederland! veel plezier!
Oranje koekjes bakken! Spelletjes spelen. (wii-en vink stom). Voetbal kijken idd, de Mac is ook succes gegarandeerd.

Dat schminken vind ik een superplan! Dat ga ik gewoon met mijn eigenste doen!
ik vind het allemaal meer tips voor kleinere kinderen (kleien, koekjes bakken) daar zit een 10 jarige jongen echt niet op te wachten...

Ik zou lekker een potje gaan voetballen of wat BGB zegt, monopoly of risk oid, daarna lekker met een bak chips op de bank voetbal kijken!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven