Overgewicht

22-06-2019 17:17 287 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter heeft overgewicht en wat we ook doen, het wordt steeds erger.

Ze is al 2 jaar op dieet. Ze weet wat gezond eten is, eet vanwege het lekker puh dieet nauwelijks koolhydraten als tussendoortje. Eet ook niet heel veel. Verder 1x per 2 weken ongezond avond eten en de rest gezond. Nooit frisdrank. 1 glas diksap op een dag en verder water. En geen brood maar suikervrije crackers (die eet ze zelf liever dan brood).
Ik zou niet weten wat er nog kunnen veranderen aan haar eetpatroon.

Wat verder wel een dingetje is, ze is traag. Super traag. Alles gaat op zijn half acht. Maar dat zit in haar karakter. Ze is gewoon heel sociaal en super lief voor iedereen. Maar niet actief. Ze danst 2x per week maar ook dat gaat niet heel actief. Verder fietst ze minimaal 20 minuten per dag.

Al met al weet ik het gewoon niet meer. Ik heb de laatste tijd af en toe de boel laten vieren. Dus ze eet wel weer die traktaties op school die ze al anderhalf jaar liet staan. En soms een crackertje tussendoor (nog steeds geen snoep). Maar ik zie nu hoe dik ze wordt. Het gaat vanaf nu af aan weer rigoureus.

Huisarts en ziekenhuis zeggen puur dat ze moet diëten, ze heeft verder geen lichamelijk probleem.

Nu sta ik voor de keuze: gaan we het nog strenger aanpakken (5x in de week gaan sporten ofzo)? Of ook gewoon accepteren dat dit is wie ze is. Ik vind het zo sneu voor haar maar ik maak me ook echt zorgen. Met name als ze over een jaar naar de middelbare school gaat. Kinderen zijn hard daar.

Iemand nog tips?
boobie77 wijzigde dit bericht op 24-06-2019 12:17
3.71% gewijzigd
Ik vind het apart dat ze zo iets simpels als de schildklier in dit geval niet controleren in het ziekenhuis.
anoniem_277465 wijzigde dit bericht op 22-06-2019 17:38
9.09% gewijzigd
Oké, maar je laat serieus dingen niet uitzoeken omdat je kind geen prikje wil?
.
BOOBIE77 schreef:
22-06-2019 17:37
Dus wat je eigenlijk wilt zeggen is vertrouwen hebben dat het goed komt? Geen dieet dus. En haar laten zijn zoals ze is.
Ben jij vroeger gepest op de middelbare school?
.
anoniem_380666 wijzigde dit bericht op 22-06-2019 18:41
99.11% gewijzigd
Arm kind.
Ze heeft geen symptomen voor een schildklier afwijking zeiden ze. Ze raden in het ziekenhuis aan om terug te gaan naar de diëtiste. Zucht, na anderhalf jaar. Ze vond het er verschrikkelijk. Dat doe ik dus niet meer.

En ik ben er geen voorstander van om een kind onder dwang te laten prikken. Wel vind ik nog een optie om bij de angst poli langs te gaan. Daar hebben ze andere manieren om het voor elkaar te krijgen. Dan moet ik nog een verwijzing los peuteren.

Verder is ze trouwens geen kind dat veel moe is, zeker niet. Gewoon alleen niet zo bewegelijk.
.
tessaa wijzigde dit bericht op 17-09-2019 23:11
Reden: privacy
0.00% gewijzigd
Maar nogmaals, waar hebben we het over qua lente en gewicht?
Ze kan in de puberteit ineens een groeispurt krijgen en de lengte ingaan, dat helpt misschien al een stuk.
Ze eet ook netjes fruit en groente als tussendoor. Dat vindt ze op zich geen straf. Ze eet graag gezond.
Maar om nou altijd nee te zeggen bij uitjes en traktaties vind ik zielig.
BOOBIE77 schreef:
22-06-2019 17:44
Ze heeft geen symptomen voor een schildklier afwijking zeiden ze. Ze raden in het ziekenhuis aan om terug te gaan naar de diëtiste. Zucht, na anderhalf jaar. Ze vond het er verschrikkelijk. Dat doe ik dus niet meer.

En ik ben er geen voorstander van om een kind onder dwang te laten prikken. Wel vind ik nog een optie om bij de angst poli langs te gaan. Daar hebben ze andere manieren om het voor elkaar te krijgen. Dan moet ik nog een verwijzing los peuteren.

Verder is ze trouwens geen kind dat veel moe is, zeker niet. Gewoon alleen niet zo bewegelijk.

Vaccinaties krijgt ze ook niet?
BOOBIE77 schreef:

Je zet haar al anderhalf jaar aan het lijnen een kind van 9 jaar ze is nu 11.
Hoe zou jij dit zelf gevonden hebben als kind zijnde?
BOOBIE77 schreef:
22-06-2019 17:45
Ze eet ook netjes fruit en groente als tussendoor. Dat vindt ze op zich geen straf. Ze eet graag gezond.
Maar om nou altijd nee te zeggen bij uitjes en traktaties vind ik zielig.
Volgens mij ligt haar probleem vooral bij jou
BOOBIE77 schreef:

Ja natuurlijk is het ruk om als kind naar een diëtist te moeten. Het lijkt me zorgelijker als ze met plezier zou gaan.
Maar wie is hier nou de ouder en kan het grotere plaatje overzien?
Sommige dingen in het leven zijn nou eenmaal ‘verschrikkelijk’.
Volg het advies van de professionals i.p.v. de emoties van je kind.
.
gordijn87 schreef:
22-06-2019 17:45
Maar nogmaals, waar hebben we het over qua lente en gewicht?
Sorry, ik weet het niet momenteel. Ze is sinds de diëtiste bijna niet meer gewogen. De laatste keer zat ze net over de grens van obesitas. Inmiddels zie ik haar weer groeien. Ze draagt kleding maat s/m.
Maat S en dan overgewicht? Ik snap er niets van.
Ah, je bent niet meer samen met haar vader. Hoe eet ze daar? Misschien gaat daar iets mis.
BOOBIE77 schreef:
22-06-2019 17:48
Sorry, ik weet het niet momenteel. Ze is sinds de diëtiste bijna niet meer gewogen. De laatste keer zat ze net over de grens van obesitas. Inmiddels zie ik haar weer groeien. Ze draagt kleding maat s/m.

Je weet toch wel hoe lang je dochter ongeveer is?
gizzmo-returns schreef:
22-06-2019 17:46
Volgens mij ligt haar probleem vooral bij jou
Maar wat vind je dan dat ik anders moet doen?
Ik leg verder nooit de nadruk op dieet maar dan wel op gezond eten. Ze heeft er nooit echt moeite mee gehad en heeft ook geen moeite met haar eigen gewicht. Zo lijkt het tenminste. Ze heeft vriendinnen zat en is verder een gelukkig kind.
Ik was als kind ook altijd te zwaar. Deed aan sporten, at gezond, nooit een snoeper geweest. Ik heb ook wat onderzoeken gehad, maar kwam niks uit.

Maar mijn ouders hebben mij nooit het idee gegeven dat ik te dik was of dat ze er bovenop zaten. Dat heeft mij, nu terugkijkend, wel heel goed gedaan. Ik mocht er gewoon zijn.

Tijdens de puberteit is dit goedgekomen, de lengte in geschoten en toen was het veel beter verdeeld. Dus het komt wel goed.

Maak je er niet te druk over, dat geeft je kind een heel negatief zelfbeeld. Ze is goed zoals ze is. Je hebt mensen in alle vormen en maten.
BOOBIE77 schreef:
22-06-2019 17:48
Ja dus?
Je kind gaat een tiener worden, een hele mooie meid werk aan haar zelfvertrouwen niet op eeuwig afvallen.
MISSDRAMAQUEEN schreef:
22-06-2019 17:52
Ik was als kind ook altijd te zwaar. Deed aan sporten, at gezond, nooit een snoeper geweest. Ik heb ook wat onderzoeken gehad, maar kwam niks uit.

Maar mijn ouders hebben mij nooit het idee gegeven dat ik te dik was of dat ze er bovenop zaten. Dat heeft mij, nu terugkijkend, wel heel goed gedaan. Ik mocht er gewoon zijn.

Tijdens de puberteit is dit goedgekomen, de lengte in geschoten en toen was het veel beter verdeeld. Dus het komt wel goed.

Maak je er niet te druk over, dat geeft je kind een heel negatief zelfbeeld. Ze is goed zoals ze is. Je hebt mensen in alle vormen en maten.
Kijk, dit is een reactie waar ik iets mee kan. Heel erg bedankt!
gizzmo-returns schreef:
22-06-2019 17:50
Maat S en dan overgewicht? Ik snap er niets van.
Maat s is een damesmaat, een kind van elf zit eerder op maat 152/ 164 misschien maar s of m is voor volwassenen
BOOBIE77 schreef:
22-06-2019 17:54
Kijk, dit is een reactie waar ik iets mee kan. Heel erg bedankt!
Dit kon je echt niet zelf bedenken?
2019 schreef:
22-06-2019 17:54
Ja dus?
Je kind gaat een tiener worden, een hele mooie meid werk aan haar zelfvertrouwen niet op eeuwig afvallen.
Bedankt voor de reacties. Ik denk zeker dat je gelijk hebt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven