Overgewicht
zaterdag 22 juni 2019 om 17:17
Mijn dochter heeft overgewicht en wat we ook doen, het wordt steeds erger.
Ze is al 2 jaar op dieet. Ze weet wat gezond eten is, eet vanwege het lekker puh dieet nauwelijks koolhydraten als tussendoortje. Eet ook niet heel veel. Verder 1x per 2 weken ongezond avond eten en de rest gezond. Nooit frisdrank. 1 glas diksap op een dag en verder water. En geen brood maar suikervrije crackers (die eet ze zelf liever dan brood).
Ik zou niet weten wat er nog kunnen veranderen aan haar eetpatroon.
Wat verder wel een dingetje is, ze is traag. Super traag. Alles gaat op zijn half acht. Maar dat zit in haar karakter. Ze is gewoon heel sociaal en super lief voor iedereen. Maar niet actief. Ze danst 2x per week maar ook dat gaat niet heel actief. Verder fietst ze minimaal 20 minuten per dag.
Al met al weet ik het gewoon niet meer. Ik heb de laatste tijd af en toe de boel laten vieren. Dus ze eet wel weer die traktaties op school die ze al anderhalf jaar liet staan. En soms een crackertje tussendoor (nog steeds geen snoep). Maar ik zie nu hoe dik ze wordt. Het gaat vanaf nu af aan weer rigoureus.
Huisarts en ziekenhuis zeggen puur dat ze moet diëten, ze heeft verder geen lichamelijk probleem.
Nu sta ik voor de keuze: gaan we het nog strenger aanpakken (5x in de week gaan sporten ofzo)? Of ook gewoon accepteren dat dit is wie ze is. Ik vind het zo sneu voor haar maar ik maak me ook echt zorgen. Met name als ze over een jaar naar de middelbare school gaat. Kinderen zijn hard daar.
Iemand nog tips?
Ze is al 2 jaar op dieet. Ze weet wat gezond eten is, eet vanwege het lekker puh dieet nauwelijks koolhydraten als tussendoortje. Eet ook niet heel veel. Verder 1x per 2 weken ongezond avond eten en de rest gezond. Nooit frisdrank. 1 glas diksap op een dag en verder water. En geen brood maar suikervrije crackers (die eet ze zelf liever dan brood).
Ik zou niet weten wat er nog kunnen veranderen aan haar eetpatroon.
Wat verder wel een dingetje is, ze is traag. Super traag. Alles gaat op zijn half acht. Maar dat zit in haar karakter. Ze is gewoon heel sociaal en super lief voor iedereen. Maar niet actief. Ze danst 2x per week maar ook dat gaat niet heel actief. Verder fietst ze minimaal 20 minuten per dag.
Al met al weet ik het gewoon niet meer. Ik heb de laatste tijd af en toe de boel laten vieren. Dus ze eet wel weer die traktaties op school die ze al anderhalf jaar liet staan. En soms een crackertje tussendoor (nog steeds geen snoep). Maar ik zie nu hoe dik ze wordt. Het gaat vanaf nu af aan weer rigoureus.
Huisarts en ziekenhuis zeggen puur dat ze moet diëten, ze heeft verder geen lichamelijk probleem.
Nu sta ik voor de keuze: gaan we het nog strenger aanpakken (5x in de week gaan sporten ofzo)? Of ook gewoon accepteren dat dit is wie ze is. Ik vind het zo sneu voor haar maar ik maak me ook echt zorgen. Met name als ze over een jaar naar de middelbare school gaat. Kinderen zijn hard daar.
Iemand nog tips?
boobie77 wijzigde dit bericht op 24-06-2019 12:17
3.71% gewijzigd

zaterdag 22 juni 2019 om 17:57
Gewoon wel bloed laten prikken natuurlijk. Hoe kom je er anders achter of er iets met haar schildklier is?!
En een nieuwe diëtiste.
Kan je allemaal gewoon met je dochter over praten, en uitleggen dat dat moet om te kijken of er iets mis is in haar lichaam. Ze is oud genoeg om dat te begrijpen.
En ziet ze er ook echt dik uit? Of vind jij haar dik? Ik zou ook graag lengte en gewicht van je horen, zodat ik een beter beeld van je dochter’s probleem kan vormen.
En een nieuwe diëtiste.
Kan je allemaal gewoon met je dochter over praten, en uitleggen dat dat moet om te kijken of er iets mis is in haar lichaam. Ze is oud genoeg om dat te begrijpen.
En ziet ze er ook echt dik uit? Of vind jij haar dik? Ik zou ook graag lengte en gewicht van je horen, zodat ik een beter beeld van je dochter’s probleem kan vormen.

zaterdag 22 juni 2019 om 18:04

zaterdag 22 juni 2019 om 18:12
Haar accepteren en gewoon gezond laten eten. Niet naar diëtisten.BOOBIE77 schreef: ↑22-06-2019 17:51Maar wat vind je dan dat ik anders moet doen?
Ik leg verder nooit de nadruk op dieet maar dan wel op gezond eten. Ze heeft er nooit echt moeite mee gehad en heeft ook geen moeite met haar eigen gewicht. Zo lijkt het tenminste. Ze heeft vriendinnen zat en is verder een gelukkig kind.
Zeggen dat ze prachtig is zoals ze is. En dat ook menen. Zij heeft er minder problemen mee dan jij zeg je. Dan zal het pesten ook wel meevallen.
Mijn middelbare school vriendin was dik. Maar super zelfverzekerd en goed in haar vel. Is nooit gepest. Sterker, ze was een van de 'populaire' meiden van school.
I wanna live my life with the volume full!

zaterdag 22 juni 2019 om 18:21
Maat s valt meestal smaller dan 152/164.
Hier heel blij toen dochter xs paste. Want heel dun maar wel 165 lang.
Dus hoe klein is dochter van TO dat ze te dik is maar wel maar S past?
zaterdag 22 juni 2019 om 18:22
Dat ik haar nu even zo zie neem ik mezelf ook kwalijk. Het is een moment opname, dat wel. Andere dagen vind ik haar weer prachtig.
Ik heb er altijd wat moeite mee als ik haar met dans voorstellingen zie tussen al die dunne meiden.
En eigenlijk niet eens echt haar figuur als wel haar houding. Ze is gewoon lomp. Hard om te zeggen en dat zal ik haar nooit zeggen maar het is wel zo. Buik vooruit en rug krom en serieus kijken. Ik mis de pit als ik dat zie.
Ik ben zo trots als haar als iemand haar plaagt en ze geeft een sneer terug. En ik ben zo trots op haar vermogen mensen te verbinden. En ik ben zo trots op haar als de de kleintjes gerust stelt als ze op het podium moeten en ze zijn bang. Maar haar houding tijdens dansen is niet echt mooi. Maar we hoeven niet alles te goed te kunnen.
Mijn moeder vertelde me ooit dat ik niet aan een vriendje kwam omdat ik geen uitstraling had. Het deed aan de ene kant enorm veel pijn. Aan de andere kant ben ik er wat aan gaan doen. Buik in, borst vooruit en stralen. Maar dat durf ik haar niet te zeggen. Ik wil haar niet de pijn geven die het me toen gaf.
Ik heb er altijd wat moeite mee als ik haar met dans voorstellingen zie tussen al die dunne meiden.
En eigenlijk niet eens echt haar figuur als wel haar houding. Ze is gewoon lomp. Hard om te zeggen en dat zal ik haar nooit zeggen maar het is wel zo. Buik vooruit en rug krom en serieus kijken. Ik mis de pit als ik dat zie.
Ik ben zo trots als haar als iemand haar plaagt en ze geeft een sneer terug. En ik ben zo trots op haar vermogen mensen te verbinden. En ik ben zo trots op haar als de de kleintjes gerust stelt als ze op het podium moeten en ze zijn bang. Maar haar houding tijdens dansen is niet echt mooi. Maar we hoeven niet alles te goed te kunnen.
Mijn moeder vertelde me ooit dat ik niet aan een vriendje kwam omdat ik geen uitstraling had. Het deed aan de ene kant enorm veel pijn. Aan de andere kant ben ik er wat aan gaan doen. Buik in, borst vooruit en stralen. Maar dat durf ik haar niet te zeggen. Ik wil haar niet de pijn geven die het me toen gaf.
boobie77 wijzigde dit bericht op 22-06-2019 18:56
9.18% gewijzigd

zaterdag 22 juni 2019 om 18:24
BOOBIE77 schreef: ↑22-06-2019 18:22Dat ik haar nu even zo zie neem ik mezelf ook kwalijk. Het is een moment opname, dat wel. Andere dagen vind ik haar weer prachtig.
Ik ben zo trots als iemand haar plaagt en de geeft een sneer terug. En ik ben zo trots op haar vermogen mensen te verbinden. Maar haar houding is niet echt aantrekkelijk vind ik zelf. Sorry.
Ga alsjeblieft in therapie. Dit is jouw probleem, niet het overgewicht van je dochter.
.

zaterdag 22 juni 2019 om 18:26
Met zo'n moeder heb je geen vijanden nodig. En dan bedoel ik zowel jou als je moeder.BOOBIE77 schreef: ↑22-06-2019 18:22Dat ik haar nu even zo zie neem ik mezelf ook kwalijk. Het is een moment opname, dat wel. Andere dagen vind ik haar weer prachtig.
Ik ben zo trots als iemand haar plaagt en de geeft een sneer terug. En ik ben zo trots op haar vermogen mensen te verbinden. Maar haar houding is niet echt aantrekkelijk vind ik zelf. Sorry.

zaterdag 22 juni 2019 om 18:28
Er valt niet veel te zeggen over toekomstig gewicht. Nicht hier altijd fors geweest. Nu in de groei is het een spriet.
Buurmeisje was een spriet en daar zat geen gram teveel aan....nu een tiener en een mooie meid met rondingen.
Laat het gaan..gun haar die traktatie, het ijsje met mooi weer. Ik zou hier als kind heel onzeker van worden. Nu leer je haar dat lekker eten helemaal verkeerd is terwijl het echt geen kwaad kan in een gezond eetpatroon.
Buurmeisje was een spriet en daar zat geen gram teveel aan....nu een tiener en een mooie meid met rondingen.
Laat het gaan..gun haar die traktatie, het ijsje met mooi weer. Ik zou hier als kind heel onzeker van worden. Nu leer je haar dat lekker eten helemaal verkeerd is terwijl het echt geen kwaad kan in een gezond eetpatroon.
zaterdag 22 juni 2019 om 18:31

zaterdag 22 juni 2019 om 18:34
Ons kind heeft ook overgewicht. Wat mij juist is verteld is het volgende: laat kind gezond eten en meer bewegen. Ze groeit vanzelf wel in haar gewicht. Als jullie je als ouders gaan focussen op haar gewicht en op een dieet werk je juist een eetprobleem, zo niet een eetstoornis in de hand. (Medische oorzaken zijn hier dus uitgesloten.)
Wij vertellen ons kind dat ze mooi is en dat ze goed is zoals ze is, altijd.
TO, ik denk eerlijk gezegd dat het voor jou ook goed zou zijn om een paar gesprekjes met een psycholoog te voeren. Het is niet oké zoals jij over je dochter denkt en praat. Waarom is ze niet goed zoals ze is?
Wij vertellen ons kind dat ze mooi is en dat ze goed is zoals ze is, altijd.
TO, ik denk eerlijk gezegd dat het voor jou ook goed zou zijn om een paar gesprekjes met een psycholoog te voeren. Het is niet oké zoals jij over je dochter denkt en praat. Waarom is ze niet goed zoals ze is?
I told you walking was idiotic.

zaterdag 22 juni 2019 om 18:37
Ik zou eerder medelijden voelen dan afkeer, vooral om het fatshamen overal, je gunt haar natuurlijk als moeder ook dat ze erbij hoort en vaak zijn dikkere kinderen inderdaad het mikpunt van pesterijen, en is het sneu als ze zo uit de toon valt op een toneel.
Ik hoop voor haar dat ze er vanzelf uitgroeit, vaak zie je bij fotos van knappe bnn'rs dat ze als kind ook heel anders waren, ze is nog jong.
Ik hoop voor haar dat ze er vanzelf uitgroeit, vaak zie je bij fotos van knappe bnn'rs dat ze als kind ook heel anders waren, ze is nog jong.

zaterdag 22 juni 2019 om 18:58
Klopt, daar maak ik me dus ook echt wel zorgen om. Daarom zit ik steeds in strijd wat we moeten doen en ik hoop op goede tips.