Peuter aankleden

05-12-2010 09:27 77 berichten
Alle reacties Link kopieren
Is dat nou normaal tegenwoordig? Mijn dochter laat haar kind altijd in een luier en een T-shirt rondlopen. Dus blote beentjes en geen sokjes of pantoffeltjes. Ik heb het dus over binnenshuis.

Als ik er wat van zeg reageert ze nogal beledigd en beweert dat kleine kinderen gauw oververhit raken. Zelf zit ze natuurlijk wel met een vest en een lange broek op de bank en die kleine (32 maanden) speelt op de kale vloer (laminaat) met bijna niks aan. Ik vind het zoooo bezopen!

Vanaf dat de baby geboren is behandelt ze het al zo, ook maar 1 katoenen dekentje, zelfs in de winter, maar wel zelf onder een donzen dek kruipen. Ik snap hier niks van.
If you say one more time that islam is NOT a believe of peace..I will kill you!
[quote]RosaP schreef op 05 december 2010 @ 12:00:

[...]

Bibber. Wat is het enorm koud in jouw huis! Of rennen jullie de hele tijd rondjes?

De kinderen wel maar ik draag een warme trui.
je ziet ze weinig en als je ze dan ziet zeg je dat? Bemoeizuchtig, laat ze hun eigen kinderen opvoeden met hun eigen ideeën. Ze weten vast zelf het beste hoe dat moet.

Mijn dochter van net 5 loopt altijd zonder sokken en s'avonds in een dunne pyjama (zonder sokken) op de bank. Ze heeft het altijd te warm.

Thermostaat staat hier op 19 en boven is alles uit en overdag de ramen open. S'nachts trekt ze haar pyjama uit omdat ze het te warm heeft! En ja, ze is verkouden maar wie niet met dit weer?

kinderen kunnen prima zelf aangeven of ze het te koud hebben

EDIT: dochter trekt net haar t-shirt uit..
quote:Xaloy schreef op 05 december 2010 @ 09:40:

Onze peuter loopt er ook vaak zo bij. Heeft het altijd veel te warm.

Ik word ook moe van al die mensen die het altijd maar beter weten: over mijn kind notabene. Dus: bemoei je er niet zo mee.Eerste wat mijn kleuter doet binnen, sokken uit. En vaak ook nog broek. En trui. Lekker in hemd en onderbroek. Als ze het niet koud heeft, whatever.
quote:Saaar schreef op 05 december 2010 @ 09:59:

[...]

Maar met 32 maanden weet een kindje echt niet wat het beste voor hem is.Nee maar in huis, met 19 graden, kind wordt buiten goed aangekleed, kind is gezond, dan is er toch niks aan de hand?
[quote]mimootje schreef op 05 december 2010 @ 15:21:

je ziet ze weinig en als je ze dan ziet zeg je dat? Bemoeizuchtig, laat ze hun eigen kinderen opvoeden met hun eigen ideeën. Ze weten vast zelf het beste hoe dat moet.

quote]

Ik was daar gisteren om sinterklaas te vieren, haar schoonouders waren er ook, vroegen ook een paar keer, over sokjes enzo. Ik wilde ook graag foto's maken en filmen, maar zo armoedig als ze er uitzag, ik heb wel gefilmd en verder dacht ik laat maar.
Dat is helemaal geweldig: je vindt dat je kleinkind er armoedig uitziet zonder broek en sokjes en daarom zeg je haar niet op de foto?

Hoe is je band met je dochter verder? Want ik denk dat ik een groot probleem met mijn moeder zou hebben als ze zich zo zou opstellen...
Nou ja zeg... Sorry dat ik het zeg, maar ben blij dat mijn moeder niet zo denkt. Juk!
Mienietjefietje, ik kan me ook voorstellen dat je het - minimaal - een ongezellig gezicht vindt, zeker als er visite is.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:Xaloy schreef op 05 december 2010 @ 15:55:

Nou ja zeg... Sorry dat ik het zeg, maar ben blij dat mijn moeder niet zo denkt. Juk!Je weet toch niet wat ze dénkt? Misschien denkt en vindt ze van alles maar zegt ze niks, dat kan ook nog natuurlijk.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Nee bgb, dat denkt mijn moeder niet. Zeker weten.
quote:Saaar schreef op 05 december 2010 @ 10:08:

[...]

boeiend

Jij klinkt als een bemoeizuchtige moeder, Irritant is zoiets.Tsjonge, jonge! Gelukkig heb ik niet zo'n krampachtige verstandhouding met mijn dochter dat we elkaar niet af en toe op iets zouden kunnen wijzen, of ongezouten de waarheid vertellen. Dit gebeurt over en weer dus wat is hier mis mee?
quote:Boro schreef op 05 december 2010 @ 10:10:

[...]

Dit dus.

Mijn kinderen willen ( wilden ) nooit sokken aan. Ook niet in de winter in huis. Een hemd dragen ze ook nooit, vinden ze niet lekker zitten onder de kleding. Als ze het wel koud krijgen kunnen ze dat prima zelf aangeven.

Alleen geen sokjes aan, zou ik ook niet zo erg vinden. en verder:

Dit schrijft de GGD:

Weer je tegen de kou

Het is koud in Nederland. Een lage (gevoels)temperatuur kan gezondheidsrisico’s met zich meebrengen. Vooral voor ouderen, chronisch zieken en jonge kinderen. Het lichaam moet meer inspanning leveren om zich warm te houden.

De GGD’en geven een aantal wintertips.

Gezondheid

Een temperatuur onder het vriespunt kan gezondheidsrisico’s met zich meebrengen. Vooral voor ouderen, chronisch zieken en jonge kinderen. Het lichaam moet meer inspanning leveren om zich warm te houden. Hart en longen worden extra belast. Voor ouderen, mensen met COPD en/of hart- en vaatziekten is dit riskant. Jonge kinderen lopen risico op onderkoeling; zij kunnen niet goed aangeven dat ze het koud hebben.
quote:Yamuna schreef op 05 december 2010 @ 10:06:

mijn meisje loopt al de hele ochtend poedelnaakt ... ze wil geen kleren aan.

nou dan niet

(binnenshuis uiteraard)'t is toch anders als ze zelf hun kleertjes uittrekken. In dit geval was dat dus echt niet zo. Kleine lag te slapen, werd wakker, en mijn dochter concludeerde dat ze warm was (allicht als je ligt te slapen, lijkt mij) en trok toen broek en sokken uit.
Mientje lieve schat, heel leuk die tips, maar die gelden voor buiten. Als je dochter haar kind met deze sneeuw nou in haar ondergoed buiten zou zetten, ja dan heb je gelijk.

Wat betreft een armoedig gezicht en daarom geen foto willen nemen? Tja dan zou ik geen enkele foto van de kids hebben. De ene keer zitten ze onder de verf, dan onder de chocola, dan lopen ze in ondergoed of zelfs jaja in blote billen, zit zn haar met tienduizend kruinen, heeft hij snottebellen van hier tot daar, tja
quote:blijfgewoonbianca schreef op 05 december 2010 @ 15:56:

[...]

Je weet toch niet wat ze dénkt? Misschien denkt en vindt ze van alles maar zegt ze niks, dat kan ook nog natuurlijk.

Ik denk idd nog een heleboel meer en zeg daar niks over, echter dit werd me echt te gortig.

Ook heb ik wel eens eerder iets gezegd als ik zag dat de baby (toen 8 maanden of zoiets) gewoon een koude fles kreeg, zo recht uit de koelkast. Ik heb heel netjes gevraagd of ze zelf ook altijd koud aten, nou dat was dus niet zo......
quote:gizz schreef op 07 december 2010 @ 15:12:

Mientje lieve schat, heel leuk die tips, maar die gelden voor buiten. Als je dochter haar kind met deze sneeuw nou in haar ondergoed buiten zou zetten, ja dan heb je gelijk.

Wat betreft een armoedig gezicht en daarom geen foto willen nemen? Tja dan zou ik geen enkele foto van de kids hebben. De ene keer zitten ze onder de verf, dan onder de chocola, dan lopen ze in ondergoed of zelfs jaja in blote billen, zit zn haar met tienduizend kruinen, heeft hij snottebellen van hier tot daar, tjaDie foto's hebben wij ook hoor, echter dit was sinterklaasfeest en dus oma's en opa's, tantes en bezoek.....en kun je dan je kind niet een beetje leuk aankleden. Ik heb nu ook gefilmd maar da's dan meer voor het nageslacht zelf.
Ik zou het ook echt heel erg raar vinden.
En als dat nu gewoon een keer een dagje is, of in de zomer, maar als er bezoek komt? En elke dag? Heel typisch en ik zou me daar als moeder ook zorgen over maken.
Ik heb ook hele andere gedachtes over opvoeding/verzorging dan mijn schoonmoeder. Zij zegt een keer waar ze zich over verbaasd, ik leg een keer mijn mening uit en daarmee is het klaar. Het zijn mijn kinderen maar zij mag haar mening geven.

Zij is bijv. gewend om kinderen met koorts lekker te laten zweten en ik schrok me rot toen mijn zieke zoontje in een romper, dikke pyjama, slaapzak en onder een dikke deken lag..... maar ik respecteer haar goedbedoelde handelingen (en het feit dat ze op mijn zieke kind wil passen die niet naar kdv mag) en leg haar dan gewoon uit dat het advies nu is om een kind zo luchtig mogelijk in bed te leggen. Ik merk dat zij dit raar vindt en het er eigenlijk niet mee eens is maar ze accepteert het gewoon.
Ik vind het ook echt niet normaal, met dit weer alleen een t-shirt en luier en alleen onder een katoenen dekentje slapen.

Onze meiden trekken ook al-tijd hun sokken uit en lopen met ijskoude kakkies rond, ondanks dat we 100 keer zeggen dat de pantoffels weer aanmoeten, maar echt wel dat ze onder een lekker dekbed liggen en dat ze tenminste lange mouwen hebben en een broek aan.
Toen mijn nichtje 2,5 was liep ze liefst helemaal in haar nakie rond, ook toen ze bij ons in huis was. Ik vond het wel grappig eigenlijk, ik was alleen bang dat ze misschien nog niet helemaal 100 procent zindelijk was. Ze sprong ook zo in haar blootje bij opa op de nek (op de bank), die dat wat ongemakkelijk vond .

Het is dat mijn dochter nog niet helemaal door heeft hoe ze haar kleren uit moet trekken, maar ik denk dat zij het zeker ook gaat doen. Soms is ze al zo aan het trekken aan haar trui. En haar sokjes trekt ze standaard uit sinds ze een maand of vier was. Tegenwoordig, met 16 maanden probeert ze ze ook weer aan te trekken, maar dat lukt haar nog niet.
Mijn dochter van bijna 2 loopt ook graag in alleen een rompertje rond, liefst ook nog zonder luier als het even kan. Met blote voeten. Niets mis mee, we zitten hier binnen, geen tocht oid. Hooguit wat meer werk als we naar buiten willen. Maar ik ga haar echt niet tegen haar zin aankleden alleen omdat opa en oma komen.

Ze slaapt ook onder een katoenen dekentje, wel met een slaapzakje aan (katoen) maar 90 % van de tijd ligt het dekentje ergens anders dan zij dus slaapt ze alsnog onder één laag katoen.

Koude flessen vinden sommige baby's gewoon lekkerder.

Je zegt dat je het 'heel netjes zegt', ik denk dat je dochter de kritiek best tussen de regels door kan horen, zeker aangezien ze nogal beledigd reageert. En het is nooit leuk als iemand (zeker je moeder) kritiek heeft op je opvoeding.
quote:mienietjefietje schreef op 07 december 2010 @ 15:16:

[...]

Die foto's hebben wij ook hoor, echter dit was sinterklaasfeest en dus oma's en opa's, tantes en bezoek.....en kun je dan je kind niet een beetje leuk aankleden. Ik heb nu ook gefilmd maar da's dan meer voor het nageslacht zelf.

Ghegheghe hier had pappa ons dochter aangekleed. mijn man heeft niet echt talent voor het uitzoeken van kleertjes (understatement!) ik vroeg mijn man nog of ik niet wat anders uit de kast moest plukken ... maar nee man vond dit mooi

opa en de oma's keken gelukkig verder dan de afschuwelijke kledingcombinatie, en zagen alleen nog maar de twinkelende oogjes en het grote plezier van hun kleinkind

en als mn dochter verhaal komt halen als ze 16 is .... dan heeft pappa de schuld
Het voorrecht van oma zijn is om niet meer op te voeden.

Je dochter niet over wat zij in jouw ogen beter wel of niet zou moeten doen en zeker niet je kleinkind.

Laat je oordelen/andere inzichten varen.... Laat ook wat je denkt en waar je over tandenknarst gewoon gaan omdat jij niet de opvoeder bent.

Zeker niet zolang je veroordelend overkomt/schrijft over tegenwoordige opvoeding en adviezen van CB.

Je mag simpel en gewoon genieten van je kleinkind!

Komt kleinkind wel eens een weekendje bij jou logeren?

Heb jij zelf ervaren dat kindje liever wel sokjes, broekje enzo aanheeft en dan niet oververhit raakt?

Als kleinkind een tijdje bij jou is, heerlijk bij jou speelt en rond keutelt... heb jij zelf dan andere ervaringen?

Verwen kleinkind bij jouw thuis met alles erop en eraan, kom er zelf achter en kijk dan of jouw plaatje wel of niet klopt...
Ik kan me goed voorstellen dat je je bezorgd maakt over je kleinkind, want ook ik vind dit echt niet normaal. Maar ja, meer dan voorzichtig af en toe wat zeggen, kun je denk ik helaas niet doen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven