Peuter aankleden

05-12-2010 09:27 77 berichten
Alle reacties Link kopieren
Is dat nou normaal tegenwoordig? Mijn dochter laat haar kind altijd in een luier en een T-shirt rondlopen. Dus blote beentjes en geen sokjes of pantoffeltjes. Ik heb het dus over binnenshuis.

Als ik er wat van zeg reageert ze nogal beledigd en beweert dat kleine kinderen gauw oververhit raken. Zelf zit ze natuurlijk wel met een vest en een lange broek op de bank en die kleine (32 maanden) speelt op de kale vloer (laminaat) met bijna niks aan. Ik vind het zoooo bezopen!

Vanaf dat de baby geboren is behandelt ze het al zo, ook maar 1 katoenen dekentje, zelfs in de winter, maar wel zelf onder een donzen dek kruipen. Ik snap hier niks van.
If you say one more time that islam is NOT a believe of peace..I will kill you!
Ik vraag me eigenlijk af, of dit nu mijn dochter zelf is, of dat dit gestimuleerd wordt door het CB
Mijn zoontje loopt ook het liefst alleen in luier door het huis omdat hij weer snel jeuk heeft of het zit hem gewoon niet lekker, maakt niet uit wat voor kleding hij aan heeft. Dus ik zou me niet zo druk maken.

Dus als de kids naar buiten gaan en wel goed gekleed zijn en verder weinig ziek, dan zou ik me er verder niet mee bemoeien.
Elke dag is er een! Maak er dus elke dag een feestje van!
quote:mienietjefietje schreef op 05 december 2010 @ 10:01:

[...]

Nee het is geen luiheid, gewoon hun overtuiging, ze zijn er niet vanaf te brengen, niet dat ik er heden ten dage nog veel over zeg. Ik zit me meer stilletjes te verbijten.Gewoon accepteren dat jij het anders zou doen. Dat zal je nog wel met meer dingen rondom huishouden en opvoeding hebben.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
mijn meisje loopt al de hele ochtend poedelnaakt ... ze wil geen kleren aan.

nou dan niet

(binnenshuis uiteraard)
laat ze dat lekker zelf uitzoeken ? Je hebt het aangegeven, zij doen er niks mee/vinden het niet nodig. Klaar!
quote:mienietjefietje schreef op 05 december 2010 @ 10:03:

Ik vraag me eigenlijk af, of dit nu mijn dochter zelf is, of dat dit gestimuleerd wordt door het CB

boeiend

Jij klinkt als een bemoeizuchtige moeder, Irritant is zoiets.
Ja, dat vind ik echt.
quote:Saaar schreef op 05 december 2010 @ 09:59:

[...]

Maar met 32 maanden weet een kindje echt niet wat het beste voor hem is.Zeg ik dat dan?
quote:Xaloy schreef op 05 december 2010 @ 09:40:

Onze peuter loopt er ook vaak zo bij. Heeft het altijd veel te warm.

Ik word ook moe van al die mensen die het altijd maar beter weten: over mijn kind notabene. Dus: bemoei je er niet zo mee.

Dit dus.

Mijn kinderen willen ( wilden ) nooit sokken aan. Ook niet in de winter in huis. Een hemd dragen ze ook nooit, vinden ze niet lekker zitten onder de kleding. Als ze het wel koud krijgen kunnen ze dat prima zelf aangeven.
Wij hebben allemaal last van Jouw stemmingswisselingen !
quote:Yamuna schreef op 05 december 2010 @ 10:06:

mijn meisje loopt al de hele ochtend poedelnaakt ... ze wil geen kleren aan.

nou dan niet

(binnenshuis uiteraard)Tsja, en je denkt ook natuurlijk....als ze 18 is doet ze dit ook niet meer!
quote:mienietjefietje schreef op 05 december 2010 @ 10:10:

[...]

Tsja, en je denkt ook natuurlijk....als ze 18 is doet ze dit ook niet meer!Dat is maar de vraag...
Ja, dat vind ik echt.
Laat je dochter het lekker zelf uitzoeken. Zij is de opvoeder, niet jij. Niks zo vervelend als een oma die zich met de opvoeding bezig gaat houden. Peuters geven echt wel aan als ze het koud hebben hoor. Bovendien bewegen kinderen tien keer zoveel als wij en hebben het (blijkbaar, ik heb ook 4 kinderen) niet zo snel koud.

Ik zit overdag met tien truien, broek en maillot, dikke sokken en sloffen, terwijl mijn kinderen de hele dag in dunne pyamaatjes, zonder badjas, zonder sloffen rondrennen.
quote:Saaar schreef op 05 december 2010 @ 10:12:

[...]

Dat is maar de vraag...Haha, ja, dat hoop je dan maar!
Mijn oudste van 4 loopt ook het liefst in haar ondergoed in het huis. En de thermostaat staat op 18,5 en boven staat ook bij ons de verwarming uit.
Mijn dochter is nu zes en loopt het liefst ook in haar ondergoed thuis. Zodra ze binnen is vraagt ze of haar broek uit mag . Sokken heeft ze altijd uitgetrokken zodra ze de kans had. Van mij mag ze.

Sloffen hebben we in allerlei soorten geprobeerd, ze blieft ze niet, zo lang als ze bestaat gaat ze blootsvoets door het leven (binnenshuis en bij normale temperaturen ook buitenshuis). Op school houdt ze gelukkig wel alles aan, hoewel, een los vest hoef ik haar niet aan te doen, dat raakt ze kwijt.

En ze is bijna nooit ziek. Sommige kinderen zijn nu eenmaal warmbloedig.
quote:Xaloy schreef op 05 december 2010 @ 09:57:

Met 32 maanden kan een kind heus zelf wel aangeven of het koud is of niet.

Een kind van die leeftijd kan prima zelf aangeven of ze het te koud heeft maar als vervolgens elke keer dat ze dit aangeeft mama boos wordt omdat mama vind dat het kind maar wat gehard moet worden dan geeft het kindje het op een gegeven moment wel op aan te geven dat ze het koud heeft en zal ze niet meer durven.

Ik vind het tercht dat to zich zorgen maakt als ouders zelf wel heel dik zijn aangekleed en kind zonder sokken en broek laten rondlopen vooral als de voetjes en beentes wel behoorlijk koud aanvoelen.
ik ben zelf heel erg kouwelijk en heb altijd met dikke vesten en pantoffels aan. Daarom kleedde ik mijn dochter ook altijd heel warm aan, en wilde ik dat ze sloffen of tenminste sokken aan had. Maar sinds ongeveer een jaar merk ik dat ze heel warm is en dat ze snel "oververhit" raakt (heeft het heel warm en gaat zweten en wordt chagrijnig daardoor). Nu kleed ik haar minder warm aan dan mezelf en ze geeft zelf ook aan of ze het te warm heeft. (dochter is nu 3,5jr.).
quote:Sientje 2 schreef op 05 december 2010 @ 10:59:

Mijn oudste van 4 loopt ook het liefst in haar ondergoed in het huis. En de thermostaat staat op 18,5 en boven staat ook bij ons de verwarming uit.

Bibber. Wat is het enorm koud in jouw huis! Of rennen jullie de hele tijd rondjes?

On topic: ik vind het wel apart om je kind er zo bij te laten lopen en zelf lekker warm gekleed te zijn. Ook omdat ze dat al van baby af aan doet. Doe dan iig een maillot ofzo aan. Op de koude grond zitten is voor niemand leuk!
Sugarmiss, je verzint er nu een heel verhaal omheen.
Naar aanleiding over je opmerking over het dekentje: tegenwoordig wordt aangeraden baby's niet meer onder een dekbed te leggen omdat dat de kans op wiegedood aanzienlijk verhoogt. Wellicht goed om even in gedachten te houden
3 kinderen hier, twee hebben het altijd koud en 1 kan ik niet onder een dekbed krijgen, oké hij is nu 12, dus mag het allemaal zelf weten, maar heel zijn leven heeft ie het al warm, behaagelijk. Met het weer van gisteren gaat hij het liefst zonder winterjas naar buiten, een vest op z'n hoogst.

En ik kan op mijn kop gaan staan, maar hij heeft het echt nooit koud. Denk dat hij nog nooit een sjaal om heeft gehad.

Zit ik daar met een snuggie op de bank.

Hij die het nooit koud heeft is ook het minste ziek, of dat komt omdat hij zijn temp. zo goed kan regelen? ik weet het niet.

(je zou trouwens zijn oma eens moeten horen, want natuurlijk doe ik het ook helemaal fout)
Ik zou me er persoonlijk enorm aan storen als mijn moeder zicht zo met mijn kind zou bemoeien.

In oma's huis gelden oma's regels en bij mij thuis mijn regels. Dus als spruit half naakt wil rondlopen en ik vind dat oké dan is het oké.

Trouwens, mijn dochter is ruim 4,5 en loopt altijd op blote voeten. Ik moet er niet aan denken, maar zij vindt het prettig. Sokken aandoen heeft geen zin, die zijn binnen een minuutje weer uit. Wij hebben ook een koude laminaatvloer met de CV op 20 graden. Blijkbaar vindt ze het prettig, ik laat het maar zo.
Dochter van bijna twee loopt ook een groot deel van de tijd in haar blote benen. Ze wordt keurig aangekleed als ze haar bed aankomt, maar in de loop van haar spel gaan al snel haar broek en sokken uit, bv. als ze speelt dat ze op het potje gaat. En no way dat ze die broek daarna weer aandoet. Ik vraag zo om het half uur of ze het niet koud heeft en of ze geen broek/sokjes aan wil, maar als het antwoord 'nee' is laat ik het daar ook weer bij.

Ze weet zelf dondersgoed wanneer ze het koud heeft. Keukenvloer is echt koud nu, dus sokloos komt ze vanzelf minder in de keuken. Onlangs (vorige week!) heeft ze zelfs een minuut of tien buiten gelopen zonder jas, omdat ze hem pertinent niet aan wou. Nou, laat het haar dan maar voelen, ze merkt het vanzelf. Daar krijgt ze echt niets van! En inderdaad, na een tijdje kwam ze zelf haar jas weer halen.

Enne... ik werk zelf op het CB, maar kledingadviezen geef ik daar echt nauwelijks. Krijgt de vraag hoeveel ze nou eigenlijk aan moeten regelmatig (vooral over baby's), maar het is eigenlijk onmogelijk daar iets algemeens over te zeggen. Dat doen we dus ook niet. Afgezien van het 'dekentje i.p.v. dekbed'-advies, dat is er inderdaad ivm. risico op wiegendood.
quote:Josje75 schreef op 05 december 2010 @ 12:17:

Ik zou me er persoonlijk enorm aan storen als mijn moeder zicht zo met mijn kind zou bemoeien.

Hoezo bemoeien, ik zie ze nauwelijks want ze wonen in een andere stad, en dan zeg ik hoogstens "moet ze niet een lange broek, sokken aan?"

En dat zeg ik al geeneens meer, maar ik blijf het stom vinden.
quote:mienietjefietje schreef op 05 december 2010 @ 13:19:

[...]

Hoezo bemoeien, ik zie ze nauwelijks want ze wonen in een andere stad, en dan zeg ik hoogstens "moet ze niet een lange broek, sokken aan?"

En dat zeg ik al geeneens meer, maar ik blijf het stom vinden.

Ik erger me dood als mensen zo iets zeggen.

"moet hij geen sokken aan? "

Alsof ik dat zelf niet kan bedenken. Ik ben moeder hoor, ik weet heel goed wat mijn kinderen wel en niet moeten. En ze moeten qua kleding in huis dus helemaal niets. Als ze het koud hebben geven ze het vanzelf aan.
Wij hebben allemaal last van Jouw stemmingswisselingen !
Mien, je bemoeit je er misschien niet direct erg veel mee, maar je opent wel een topic op Viva erover. Kennelijk zit het je erg dwars. Indirect bemoei je je er enorm mee en kan je het niet laten gaan. Dat is bemoeien. Of je dat nou leuk vind om te horen of niet!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven