Peuter aankleden

05-12-2010 09:27 77 berichten
Alle reacties Link kopieren
Is dat nou normaal tegenwoordig? Mijn dochter laat haar kind altijd in een luier en een T-shirt rondlopen. Dus blote beentjes en geen sokjes of pantoffeltjes. Ik heb het dus over binnenshuis.

Als ik er wat van zeg reageert ze nogal beledigd en beweert dat kleine kinderen gauw oververhit raken. Zelf zit ze natuurlijk wel met een vest en een lange broek op de bank en die kleine (32 maanden) speelt op de kale vloer (laminaat) met bijna niks aan. Ik vind het zoooo bezopen!

Vanaf dat de baby geboren is behandelt ze het al zo, ook maar 1 katoenen dekentje, zelfs in de winter, maar wel zelf onder een donzen dek kruipen. Ik snap hier niks van.
If you say one more time that islam is NOT a believe of peace..I will kill you!
Dit is heel erg bezopen. Ik vind het zelf ook koud op een laminaatvloer. Maar heeft je dochter geen man en hoe denkt hij er over?
Onze peuter loopt er ook vaak zo bij. Heeft het altijd veel te warm.

Ik word ook moe van al die mensen die het altijd maar beter weten: over mijn kind notabene. Dus: bemoei je er niet zo mee.
Hoi,

Ik kan me voorstellen dat je bezorgd bent. Lijkt me ook heel oncomfortabel voor het kindje! Komt je kleindochter wel tevreden/ voldoende verzorgd over?

Wat bedoelt ze met "oververhit"? Zou je op een rustig moment (als kleindochter er niet bij is) het er niet eens over willen hebben en dan ook (op een rustige manier) het verschil tussen je dochters eigen kleding en dat van je kleindochter noemen?

Is er misschien een andere reden, dat ze het kind niet wil verwennen of zoiets? Of "stevig/ sterk" wil maken? Kleedt ze het buitenshuis wel voldoende warm aan? Is het kind vaak ziek?

Anders misschien toch iets om met iemand anders over te praten, dit lijkt me niet helemaal gezond,

Succes ermee, lijkt me een lastige klus!
Ik voel me zo moedellooos
Als het kind zich er niet prettig bij voelt dan zal hij/zij het wel laten merken denk ik. .
quote:Xaloy schreef op 05 december 2010 @ 09:40:

Onze peuter loopt er ook vaak zo bij. Heeft het altijd veel te warm.

Ik word ook moe van al die mensen die het altijd maar beter weten: over mijn kind notabene. Dus: bemoei je er niet zo mee.Loop jij ook met je blote benen en een t-shirt door het huis?
Ja rustig erover praten heb ik natuurlijk al geprobeerd. Mijn schoonzoon was er ook bij. Ik vertelde mijn standpunt en wees hun erop dat ze toch zelf met lange broeken sokken en zelfs laarzen in de kamer zaten. Maar hun argument is, het kindje loopt te rennen, dus die is oververhit. Maar ja, het kindje speelt meestal gewoon op de vloer, het huis is klein, daar kun je echt geen marathon gaan rennen.
Ik denk dat het er ook van af hangt hoe warm ze het in huis heeft?

Maar toch, als ze zelf in een lekker vest loopt en onder een dons dek kruipt....
quote:Uggla schreef op 05 december 2010 @ 09:44:

Als het kind zich er niet prettig bij voelt dan zal hij/zij het wel laten merken denk ik. .Ja dat moet ik wel toegeven, kind is happy. Maar ik heb haar nog nooit zonder verkoudheid gezien. Dus ze is toch wel vatbaar voor virusjes, naar mijn mening omdat zo blotig rondlopen toch je weerstand vermindert.
Wanneer het puur door luiheid komt, dan is het heel erg fout.

Maar mijn kind trekt zodra ze de kans krijgt ook haar kleren uit
Ja, dat vind ik echt.
quote:bbibi schreef op 05 december 2010 @ 09:50:

Ik denk dat het er ook van af hangt hoe warm ze het in huis heeft?

Maar toch, als ze zelf in een lekker vest loopt en onder een dons dek kruipt....

Termostaat staat stevast op 19 graden, wat ik zelf niet erg behaaglijk vind, de mijne staat op 22, maar ja ik ben dus oud.

De verwarming staat boven altijd af, want het huis is goed geisoleerd, zeggen zij!
Als ze het hartje zomer zou doen terwijl de mussen van het dak vallen dan kan ik het goed begrijpen.

Maar een laminaatvloer, tenzij er vloerverwarming is, voelt meestal toch wel koud aan. Mijn keuze om een kind in zijn nakie rond te laten lopen en spelen in de winter zou dan ook niet mijn keuze zijn.

Voelen de beentjes koud aan? Dan zou ik me er toch tegenaan bemoeien en er toch weer een keer rustig over gaan praten. Het kind kan tenslotte nog niet voor zichzelf opkomen. En niet ieder kind huilt als het zich ongemakkelijk voelt.
Maar helaas heb je er verder weinig over te zeggen, het is niet jouw kind.

En verder klinkt het niet als mishandeling, dus moet je toch maar een stap terug doen.
Ja, dat vind ik echt.
quote:Saaar schreef op 05 december 2010 @ 09:53:

Maar mijn kind trekt zodra ze de kans krijgt ook haar kleren uit Nee het is geen luiheid, als kindje buiten is geweest, dan wordt dus alles weer uitgetrokken zodra het binnen is. (Soms door het kind zelf, soms door mijn dochter). Buiten kleden ze het wel goed aan, gelukkig.
Mijn ene kind liep ook de helft van de tijd zo rond. Ze had het inderdaad snel warm. Dat heeft ze nog.

Ik heb het snel koud, dus de verwarming staat hier altijd vrij hoog.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
quote:Xander68 schreef op 05 december 2010 @ 09:46:

[...]

Loop jij ook met je blote benen en een t-shirt door het huis?

Ben ik mijn peuter?

Wat een onzin zeg. Mijn zoon heeft een enorme kachel in zijn lichaam. Hij zweet 's nachts als hij helemaal onder de dekens ligt. Als hij een trui aan heeft krijgt hij een kletsnatte kop. Ik niet nee. Maar ik ben mijn peuter niet.
Mijn kinderen trekken ook het liefst sokken en broek uit. Mijn schoonmoeder zegt er ook wel eens wat van, maar mijn kinderen zullen het echt niet doen, als ze het koud vinden. En mijn kinderen zijn vrijwel nooit ziek...
Home is where your wifi connects automatically.
quote:mienietjefietje schreef op 05 december 2010 @ 09:55:

[...]

Nee het is geen luiheid, als kindje buiten is geweest, dan wordt dus alles weer uitgetrokken zodra het binnen is. (Soms door het kind zelf, soms door mijn dochter). Buiten kleden ze het wel goed aan, gelukkig.

Nou dan, je dochter weet hoe je er in staat.

Dan laat ze verder.

Zo koud is 19 graden echt niet.
Ja, dat vind ik echt.
Met 32 maanden kan een kind heus zelf wel aangeven of het koud is of niet.
Als het buiten 19 graden is zit half nederland spontaan in korte broek en t-shirt buiten. Dus wat dat betreft...
quote:Xaloy schreef op 05 december 2010 @ 09:57:

Met 32 maanden kan een kind heus zelf wel aangeven of het koud is of niet.Maar met 32 maanden weet een kindje echt niet wat het beste voor hem is.
Ja, dat vind ik echt.
quote:Xaloy schreef op 05 december 2010 @ 09:57:

Met 32 maanden kan een kind heus zelf wel aangeven of het koud is of niet.Oh ja, dat is eigenlijk ruim 2,5. Nou dan kan een kind inderdaad wel aangeven of het koud is of niet.
quote:mienietjefietje schreef op 05 december 2010 @ 09:53:

[...]

Termostaat staat stevast op 19 graden, wat ik zelf niet erg behaaglijk vind, de mijne staat op 22, maar ja ik ben dus oud.

De verwarming staat boven altijd af, want het huis is goed geisoleerd, zeggen zij!Dan ben ik het met je eens, dat dit ook te fris is
quote:Saaar schreef op 05 december 2010 @ 09:53:

Maar mijn kind trekt zodra ze de kans krijgt ook haar kleren uit Nee het is geen luiheid, gewoon hun overtuiging, ze zijn er niet vanaf te brengen, niet dat ik er heden ten dage nog veel over zeg. Ik zit me meer stilletjes te verbijten.
Op die leeftijd kunnen ze echt wel zeggen dat ze het warm of koud hebben. Verkouden wordt je door een virus. Je weerstand verminderd door te weinig vitamine, niet door een beetje frisse kleding. En de gemiddelde peuter is het hele jaar door verkouden. Ik vind je nogal oordelen.

Ik kan je alleen zeggen hoe het er bij ons aan toe gaat. Ons huis is erg koud, dus ik zorg altijd dat de kids lekker een warme broek aan hebben, lekker warm shirt, sokken, slofjes. Helaas aan mijn oudste van 3 niet besteed. Binnen no time is alles uit en loopt hij heerlijk in ondergoed in het rond. 's nachts krijgt hij een lekkere pyjama aan en een deken en ook die is binnen de kortste keren uit. Hij ligt dan boven de dekens in alleen zijn ondergoed. Ik laat het nu maar zo. Blijkbaar heeft hij het snel warm of vindt hij het juist lekker. Als hij het wel koud heeft komt hij het namelijk wel zeggen.

de een heeft het nu enmaal sneller koud dan een ander

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven