Peutertopic II

20-05-2019 21:38 3002 berichten
Deel 2, deel 1 zat rammetje vol.

Originele OP (met dank aan Nijntje):
Na het babytopic en het dreumestopic..

Tijd voor de eigenwijze peuters!

Ik ben twee en ik zeg nee
Ik ben drie en ik wil het nie

Kom maar door met alle vragen, ervaringen, frustraties en vooral ook trotse verhalen over de leeftijdsfase waarin onze kleine ukjes ineens uitgroeien richting slimme, nieuwsgierige kleuters! :love:
Alle reacties Link kopieren
Lavendel_12 schreef:
05-08-2019 20:06
Balen maartje! Zoals je het zegt beeld ik me in dat peuter zich vandaag heeft verstopt en stiekem een dutje is gaan doen :hihi:
Bijna goed. Hij zat achterop de fiets en opeens besefte ik me dat ik hem al een tijdje niet had gehoord... :facepalm:
Lavendel_12 schreef:
05-08-2019 20:03
Ik ben nieuwsgierig!
Het heet 't Hooge Holt en is in Gramsbergen.
Maartje2016 schreef:
05-08-2019 20:38
Bijna goed. Hij zat achterop de fiets en opeens besefte ik me dat ik hem al een tijdje niet had gehoord... :facepalm:
Hier slaapt ie ook pas net nadat we vanmiddag allemaal in slaap waren gevallen en peuter 2, 5u ipv 1, 5 heeft geslapen. :frusty:
Aardbei-banaan schreef:
05-08-2019 10:52
Zoon helpt eigenlijk nooit mee in de keuken. Hij helpt mee met koffie zetten en zit soms op het aanrecht te kijken als 1 van ons aan het koken is.

Wij zijn nog niet bezig met het zindelijk krijgen van zoon. Hij is wel heel geïnteresseerd in de wc. Ik wil eigenlijk geen potje gaan gebruiken, vind dat 3x niks om in de kamer te hebben staan.

Zoon krijgt met het hete weer ook een boxer over zijn luier aan, anders trekt hij zelf zijn luier uit.

Dierenrijk Nuenen is leuk! Wij hebben daar een abonnement op en gaan regelmatig een ochtend daarheen.
Hier kan ik mij dus echt niks bij voorstellen. Dochter probeert alles uit, zit overal aan en heeft echt niet het geduld langer dan 5sec stil te zitten terwijl wij iets aan het doen zijn...

Mijn idee was om met stickers te gaan werken voor het zindelijk worden maar ze was al zindelijk voor ik de stickers in huis had :yes:
Ik denk ook dat het vanzelf komt, hier heeft het wel enorm geholpen dat ze door de wc verkleiner met trapje heel makkelijk zelf op en af de wc kan en we enorm enthousiast reageerden wanneer het geluk was. Potje ga ik met baby straks ook niet mee beginnen, vind het maar ranzig als daar op gepoept wordt.

Overigens ben ik heel blij dat dochter buiten de deur nog steeds een luier accepteert als wij die geven. Het is nog maar 1x gebeurd dat ze er ook in geplast heeft maar ik vind het wel zo'n relaxt gevoel als we op stap zijn.
Haha nou mijn peuter van ruim 2,5 zit ook bij mij op het aanrecht en houdt dat soms wel een half uur vol zonder uit zichzelf ergens aan te komen. Gewoon lekker kletsen, soms eens wat toegestopt krijgen, soms vragen of ie ergens mee mag helpen. Geniet hij enorm van.
Kleuter daarentegen.. die kan nog geen 2sec overal vanaf blijven.

Hier geen onderbroekjes over de luier. Ik zie dat als iets wat je draagt als je zindelijk bent. Als alternatief voor de luier dus.
Hier heb ik nog niet gekookt met peuter. We hebben een vrij kleine keuken en het gasfornuis heeft een ontstekings meganisme waardoor je het gas zo aan kan draaien. Dat vind ik nog een beetje eng. In het najaar lijkt het me leuk om samen cup cakes of koekjes te bakken.

Juf roos was een succes, normaal is ze vrij beweeglijk maar ze zat nu zo aandachtig te kijken en mee te zingen. Echt heel schattig :flirting:
Pip_pip schreef:
06-08-2019 11:19
Hier heb ik nog niet gekookt met peuter. We hebben een vrij kleine keuken en het gasfornuis heeft een ontstekings meganisme waardoor je het gas zo aan kan draaien. Dat vind ik nog een beetje eng. In het najaar lijkt het me leuk om samen cup cakes of koekjes te bakken.

Juf roos was een succes, normaal is ze vrij beweeglijk maar ze zat nu zo aandachtig te kijken en mee te zingen. Echt heel schattig :flirting:
Leuk! Dan ga ik het hier toch ook weer overwegen, zoon vindt meezingen altijd geweldig!

Hadden jullie nou met of zonder Juf Roos zelf?
maartje2016 wijzigde dit bericht op 06-08-2019 11:47
4.01% gewijzigd
Zo. De kampeermeuk is redelijk onder controle, was 1 van 3 draait, bij mam staan nog 2 schone wassen, dus nog vijf schone wassen opruimen morgen en dan is alles weer 'normaal' dan zijn ook de wegwerp luiers op en ga ik weer naar wasbaar.

God wat heeft ze genoten zeg :)
Dochter helpt hier nog niet met snijden, maar misschien moet ik het haar eens laten proberen. Ze wil wel altijd kijken tijdens het koken (en snoepen). Ze staat dan op zo'n IKEA krukje. Twee weken geleden ging het fout toen mijn man aan het koken was en raakte ze de rand van de koekenpan aan met haar wijsvinger :-$ Brandblaar.. Hopelijk heeft ze ervan geleerd (en mijn man ook)

Rosings, wat fijn dat jullie zo genoten hebben!
Ja het was leuk Maartje, ze heeft voor het eerst popcorn gegeten. Ik had zoet voor haar maar ze nam alleen mijn zoute dus ik heb het maar omgewisseld.
Juf roos was er ook, dat was van te voren, wij dachten aan de vroege kant te zijn maar er stonden al mensen en de rij werd alleen maar langer.

Ah wat leuk Rosings! Poeh he 5 wassen opbergen... heb daar echt een hekel aan haha
Ik kook al vanaf dat hij zes maanden is met hem op het aanrecht.

Hij moet later ook 1 keer in de week voor papa en mama gaan koken dus goed dat hij het nu meekrijgt.
Wat fijn dat jullie het zo leuk gehad hebben Rosings. Maar die was altijd he... Ik sta er ook keer op keer weer versteld van.

Man is vrij vandaag en ik heb een extra dagje vrij genomen. Vanmorgen ben ik met zoon op stap geweest naar treinen museum in de buurt. Rondje in de stoomtrein, naar de miniatuur trein kijken. Hij vond het prachtig.
@due: dank voor de tip van het vakantiepark, ziet er leuk uit! Ook leuk om tips voor dagjes uit hier te lezen.

@zindelijk: hier nog weinig interesse in potje bij 2j4m. Hij snapt wel dat wij op de wc plassen, en dat er poep en plas in zijn luier zit, dus komt wel goed.

@WP: leuk vooruitzicht, straks voor jullie laten koken :mrgreen: .
happiness = reality - expectations
Envelop schreef:
05-08-2019 21:33

Hier kan ik mij dus echt niks bij voorstellen. Dochter probeert alles uit, zit overal aan en heeft echt niet het geduld langer dan 5sec stil te zitten terwijl wij iets aan het doen zijn...
:rofl: zoon ook hoor, meestal staat de 1 te koken en de ander zoon tegen te houden om geen vlijmscherpe messen oid te pakken. Zoon zit ook max 5 minuten op het aanrecht hoor haha.

Fijn dat het kamperen zo goed is bevallen rosings :biggrin:
Hoi!

Ik lees al een tijdje mee, en zou het leuk vinden om ook af en toe mee te schrijven. :hello:

Ik ben moeder van 2 kleine draakjes: een peuterpuber dochter van 3 jaar en 4 maanden en een bijna peuter zoon van 21 maanden.
Welkom draakje! :hello:

Toepasselijke nick, slaat die op je peuters of jezelf ;-) ?
Welkom draakje!

Ik wil net naar bed gaan, ligt peuterdochter languit in ons bed :roll: Dat is voor het eerst..
fiona2018 schreef:
06-08-2019 23:46
Welkom draakje!

Ik wil net naar bed gaan, ligt peuterdochter languit in ons bed :roll: Dat is voor het eerst..
Haha dat hadden wij laatst ook. Wel schattig ❤ Ze lag ook echt op mijn plekje.
Welkom Draakje :cheer2:

@Fiona dat moet een verrassing zijn :wtf: Hoe heb je het opgelost?

Hier werd peuter vanmorgen ultra bijdehand wakker. Gooide gelijk al zijn eisen op tafel: koekje, televisie kijken en snel een beetje! :| Toen er van ons uit een ‘nee’ kwam begon hij te schreeuwen ‘Maaaahg ik teeeleeeviiiiesiiiie kiiiiiiiihjkee?, IK MOET NU TELEVISIE KIJKEN!’ :'(

Ik heb hem in de hoek gezet :bye: Daarna dimde peuter lichtelijk. Ik ben een klein beetje blij dat hij nu naar het kdv is :-$

@Rosings fijn dat het kamperen leuk was :) Hoe ging het slapen?
Ik had ook helemaal niets gehoord, maar er staat geen babyfoon meer en de baby was erg aan het huilen. Ze lag bovenop de dekens met haar hoofd bij het voeteneind en haar knuffel ernaast.

We hebben net een nieuw bed en ik moest haar er steeds optillen, omdat het bed te hoog is. Maar blijkbaar kan ze er wel gewoon zelf opklimmen :whip:

Het is inderdaad wel schattig :)
Welkom draakje!

@fiona dat klinkt wel heel schattig inderdaad. Heb je haar terug naar haar eigen bed kunnen tillen? Je man is ook weer thuis toch? Het is je gelukt :thumbsup:

Haha GC dan is het wel even lekker dag ze een paar daagjes kdv gaan he. Als je straks stopt met werken gaat hij dan ook nog of is hij dan altijd thuis?
@Glitter: ik heb mijn man geroepen en die heeft haar naar bed getild. Ze werd er niet wakker van gelukkig.
Geniet van de rust nu, hij weet in elk geval wel wat hij wil :lol:

Hier heeft dochter iets bedacht voor als haar slaapschaapje nog niet wakker is: op de drempel van haar kamer gaan staan "Mama, ik heeft geplast! Mag ik een schone luier alsjeblieft?"
Teckeltje88 schreef:
07-08-2019 08:09
@fiona dat klinkt wel heel schattig inderdaad. Heb je haar terug naar haar eigen bed kunnen tillen? Je man is ook weer thuis toch? Het is je gelukt :thumbsup:
Ja, het is gelukt! Mijn man is weer thuis voor een paar dagen, even rust in huis :) Hij keek wel lichtelijk benauwd toen ik hem eraan herinnerde dat ik over drie weken weer aan het werk moet, en hij dan dus de hele dag moet doorbrengen met beide kinderen. En dat is dan alleen overdag :-?
Zoon vraagt hier wel eens of hij in het grote bed mag slapen. Ervaring leert dat hij dan binnen 1 tel slaapt, we laten hem liggen tot wij gaan slapen en man tilt hem dan over naar zijn eigen bed.

Hij is er nog nooit uit zichzelf gaan liggen, hij vraagt het tot nu toe wel altijd lief.
Teckeltje88 schreef:
07-08-2019 08:09
Welkom draakje!

Haha GC dan is het wel even lekker dag ze een paar daagjes kdv gaan he. Als je straks stopt met werken gaat hij dan ook nog of is hij dan altijd thuis?

Peuter blijft tijdens de verbouwing van het nieuwe huis nog op het huidige kdv en daarna misschien 2 ochtenden per week naar het peuterarrangement bij het kdv waar zijn nieuwe basisschool ook zit. Maar dat hangt af van of het echt nodig is voor hem of mij. Opa en oma passen 1 dag per 2 weken op.

Ik ben wel heel benieuwd hoe het straks is na de verbouwing. We wonen nu piepklein en moeten echt ergens heen om iets te kunnen doen. Straks hebben we een huis waarvan alleen al de (ongeïsoleerde) zolder al zo groot is als ons huidige huis o_o

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven