Peutertopic II

20-05-2019 21:38 3002 berichten
Deel 2, deel 1 zat rammetje vol.

Originele OP (met dank aan Nijntje):
Na het babytopic en het dreumestopic..

Tijd voor de eigenwijze peuters!

Ik ben twee en ik zeg nee
Ik ben drie en ik wil het nie

Kom maar door met alle vragen, ervaringen, frustraties en vooral ook trotse verhalen over de leeftijdsfase waarin onze kleine ukjes ineens uitgroeien richting slimme, nieuwsgierige kleuters! :love:
fiona2018 schreef:
07-08-2019 08:14
Ja, het is gelukt! Mijn man is weer thuis voor een paar dagen, even rust in huis :) Hij keek wel lichtelijk benauwd toen ik hem eraan herinnerde dat ik over drie weken weer aan het werk moet, en hij dan dus de hele dag moet doorbrengen met beide kinderen. En dat is dan alleen overdag :-?
Over 3 weken al weer :-o ben je er AL aan toe?
Zal wel even wennen zijn voor hem maar komt vast goed.
Alle reacties Link kopieren
Teckeltje88 schreef:
07-08-2019 08:21
Over 3 weken al weer :-o ben je er AL aan toe?
Zal wel even wennen zijn voor hem maar komt vast goed.
Ik werk (gelukkig) thuis, dus dan is de overgang niet zo groot. Anders zou ik er nog niet aan toe zijn denk ik, de tijd vliegt echt. Het zal vast wennen voor hem zijn inderdaad, maar hij kan nog steeds de baby aan mij geven als ik moet voeden.
Gisteren was mijn vader hier en hij zei letterlijk "Ja, maar als Fionaman zulke lange diensten heeft gehad, dan moet hij wel eerst uitrusten. Dan is het wel zwaar voor hem om de hele dag met de kinderen te zijn". Echt, mijn mond viel ervan open. :hamer:
fiona2018 schreef:
07-08-2019 08:12
@Glitter: ik heb mijn man geroepen en die heeft haar naar bed getild. Ze werd er niet wakker van gelukkig.
Geniet van de rust nu, hij weet in elk geval wel wat hij wil :lol:

Hier heeft dochter iets bedacht voor als haar slaapschaapje nog niet wakker is: op de drempel van haar kamer gaan staan "Mama, ik heeft geplast! Mag ik een schone luier alsjeblieft?"
Wat zijn ze toch inventief, die peuters :whip:

fiona2018 schreef:
07-08-2019 08:14
Ja, het is gelukt! Mijn man is weer thuis voor een paar dagen, even rust in huis :) Hij keek wel lichtelijk benauwd toen ik hem eraan herinnerde dat ik over drie weken weer aan het werk moet, en hij dan dus de hele dag moet doorbrengen met beide kinderen. En dat is dan alleen overdag :-?

Ja je hebt het maar mooi volbracht :high5:

En dat bleke snoetje trekt mijn man ook als hij een hele dag of weekend 1-op-1 met peuter is. Hij kan het prima alleen communiceert niet zo soepel met peuter. Dus hij heeft de ganse dag (naast dikke lol ook) miscommunicatie met peuter en dat is voor beide heel vermoeiend. Meestal gaat hij gericht iets dóen met peuter zoals naar een grote speeltuin, museum, etc.

Alleen dan moet ik wel een gevulde tas aan de deur hangen want man vergeet drinken, luiers, voedsel mee te nemen :-| Agh inmiddels vergeet hij iig niet meer peuter in de auto..
Wat schattig fiona! Hier nog nooit gebeurt maar de klink van haar slaapkamer staat ook omhoog ivm geen traphekjes dus ze kan niet zelf dr kamer uit.
Haha man kijk er dus al naar uit!
Slimme peuter heb je :lol:

Ik vind het soms ook helemaal niet erg als peuter dag naar kdv moet/gaat hoor Glitter! Volgende week heb ik vrij op haar kdv dag en man denkt er ook over vrij te nemen. Gaan we lekker samen luieren, ergens lunchen, enz. Fijn dagje met zijn tweeën!

Peuter klautert ook steeds meer. Ik zou toch zweren laatst dat ik een boekje na het voorlezen op de kast had gelegd, maar de volgende ochtend lag het boekje in dr bed. Dat zou dan betekenen dat nadat ik weg ben gegaan, ze op de kist is geklommen, daar rechtop op is gaan staan, om vervolgens het boekje van bovenop de kast de pakken. :facepalm: Ze klimt nu ook sinds een poosje zelf in de autostoel, handig!
fiona2018 schreef:
07-08-2019 08:26
Ik werk (gelukkig) thuis, dus dan is de overgang niet zo groot. Anders zou ik er nog niet aan toe zijn denk ik, de tijd vliegt echt. Het zal vast wennen voor hem zijn inderdaad, maar hij kan nog steeds de baby aan mij geven als ik moet voeden.
Gisteren was mijn vader hier en hij zei letterlijk "Ja, maar als Fionaman zulke lange diensten heeft gehad, dan moet hij wel eerst uitrusten. Dan is het wel zwaar voor hem om de hele dag met de kinderen te zijn". Echt, mijn mond viel ervan open. :hamer:

Lijkt mijn schoonvader wel.. die heb ik laatst voorgerekend wat mijn salaris zou zijn als ik betaald kreeg voor mijn toekomstige ‘thuisblijfmoederschap’. Hij vond een beetje dat ik dan ‘’niks meer inbracht, in het gezin’’ :whip: en dat ik de helft van ons huis af tik met de verkoop van mijn zaak heb ik maar niet genoemd.

Agh die man verschoond nog steeds geen luiers. Dat vindt ie vies :-| 3 kinderen, 3 kleinkinderen en nooit een luier aangeraakt :facepalm:
Huh? Ga je thuisblijfmoeder worden?
Maartje2016 schreef:
07-08-2019 08:40
Huh? Ga je thuisblijfmoeder worden?

:lol: Ja

Mijn bedrijf is verkocht, de laatste projecten bijna klaar en dan :bye:
Ja de oudere generatie heeft soms rare ideeen, toen ik zwanger was liep mijn contract af en moest ik na mijn verlof een andere baan vinden toen zei mijn moeder. Ja het is natuurlijk wel fijn voor de man als je thuis bent want hij werkt zo hard.. uhh hallo 1950 belde en wil haar denkbeelden terug!

Vanmorgen riep peuter zodra het schaapje wakker was vanuit haar kamer papa mama wakker worden! Haha
fiona2018 schreef:
07-08-2019 08:26
Dat scheelt! Fijn dat je dan niet hoeft te kolven. Oohh die opmerking, wat erg zeg. Werken is minder vermoeiend dan heel de dag met kinderen is mijn ervaring eigenlijk :-D.
Hier gelukkig niet herkenbaar dat de oudere generatie vindt dat man meer recht heeft op rust dan ik. Al kan schoonmoeder soms zeggen dat man wel heel moe zal zijn. Dan denk ik wel eens uhh ja ik niet dan? Maar houd dan wijselijk mijn mond maar.
GlitterCupcake schreef:
07-08-2019 08:45
:lol: Ja

Mijn bedrijf is verkocht, de laatste projecten bijna klaar en dan :bye:
Leuk :-D

Welkom in de meest onderschatte beroepsgroep ;-)
Mijn schoonvader weigert poepluiers maar verder draaien alle 3 de opa's hun hand niet om voor een vieze luier. Man heeft vrijwel geen dag alleen met de kinderen want kan met zijn werk niet, ofja mag niet van de baas.
Pip_pip schreef:
07-08-2019 08:49
Ja de oudere generatie heeft soms rare ideeen, toen ik zwanger was liep mijn contract af en moest ik na mijn verlof een andere baan vinden toen zei mijn moeder. Ja het is natuurlijk wel fijn voor de man als je thuis bent want hij werkt zo hard.. uhh hallo 1950 belde en wil haar denkbeelden terug!

Vanmorgen riep peuter zodra het schaapje wakker was vanuit haar kamer papa mama wakker worden! Haha

Hier wordt juist een beetje min gedaan over thuisblijfouders. Generatiegenoten weten niet wat ze moeten zeggen als ik zeg dat ik stop met werken. Meestal komt er na een stilte een ‘Ja nou lekker als dat kan’ uit. Één vriendin snapte het en zei ‘oh lekker dan kan je eindelijk weer gaan koken en kweken (fruit/groenten) en ga je dan weer dineetjes geven zoals vroeger’ Kijk die had het door :-*

En de generatie boven ons vinden óf dat ik niks meer inbreng in het gezin of de maatschappij óf ze vragen letterlijk hoe we dan straks ons nieuwe huis gaan betalen :-| Als of we daar niet over nagedacht hebben... :roll:
Teckeltje88 schreef:
07-08-2019 08:56
Hier gelukkig niet herkenbaar dat de oudere generatie vindt dat man meer recht heeft op rust dan ik. Al kan schoonmoeder soms zeggen dat man wel heel moe zal zijn. Dan denk ik wel eens uhh ja ik niet dan? Maar houd dan wijselijk mijn mond maar.

Misschien ziet ze je man als zwakker dan jij ;-)
GlitterCupcake schreef:
07-08-2019 09:11
Misschien ziet ze je man als zwakker dan jij ;-)
Haha. Dat denk ik niet hoor. De oudste zoon, haar oogappeltje....

Zou niks voor mij zijn thuisblijfmoeder. Maar als je daar wel gelukkig van wordt is dat toch helemaal prima? Ieder zijn ding!
Ik zou ook zo’n stilte laten vallen tbh. Gewoon omdat ik er niet aan moet denken. Ik hou van mijn kinderen, maar ook van even geen kinderen vermaken. Heerlijk om te werken soms. Dus ja, ik zou even moet schakelen van mijn eigen gevoel naar ‘oh wacht, een ander denkt daar natuurlijk anders over en is daar juist heel blij mee!’
Dezelfde stilte zou ik ook laten vallen als iemand me zegt 40 uur te willen werken. Ook iets wat ik zelf niet wil en wat heel even moet landen voor ik realiseer dat een ander dat wél wil. Het is gewoon schakeltijd :mrgreen:
Maartje2016 schreef:
07-08-2019 09:00
Leuk :-D

Welkom in de meest onderschatte beroepsgroep ;-)

:cheer2: Ik heb er zin in!
Oh jaaa mijn schoonvader is er ook zo eentje. Hij is al bijna 80 (mijn man is ietsje ouder en schoonvader werd op latere leeftijd pas vader). Ik ben arts en in zijn hoofd ben ik de verpleegster en zijn al mijn collega's mannelijke artsen waar ik heel braaf naar luister.....Tuuuuurlijk!!
Nijntje* schreef:
07-08-2019 09:15
Ik zou ook zo’n stilte laten vallen tbh. Gewoon omdat ik er niet aan moet denken. Ik hou van mijn kinderen, maar ook van even geen kinderen vermaken. Heerlijk om te werken soms. Dus ja, ik zou even moet schakelen van mijn eigen gevoel naar ‘oh wacht, een ander denkt daar natuurlijk anders over en is daar juist heel blij mee!’
Dezelfde stilte zou ik ook laten vallen als iemand me zegt 40 uur te willen werken. Ook iets wat ik zelf niet wil en wat heel even moet landen voor ik realiseer dat een ander dat wél wil. Het is gewoon schakeltijd :mrgreen:

Ja heb je wel gelijk in. Maar die stiltes voelen wel erg lang. En zo’n ‘why?! Je bent niet goed snik’ blik er bij helpt ook niet voor het positieve gevoel :-P)
anoniem_370054 wijzigde dit bericht op 07-08-2019 09:29
0.31% gewijzigd
GlitterCupcake schreef:
07-08-2019 09:20
Ja heb je wel gelijk in. Maar die stiltes voelen wel erg lang. En zo’n ‘why?! Je bent niet goed snik’ er bij helpt ook niet voor het positieve gevoel :-P)
Ik snap wel wat je bedoeld, soms lijkt het of ik me moet verontschuldigen dat ik de hele dag thuis ben met de kinderen. Of vooroordelen dat ik niet kan klagen over het huishouden, want ik heb er alle tijd voor, want ik ben thuis, dus hoezo kom ik soms niet aan stofzuigen toe?! Of opmerkingen waarom mijn man af en toe de boodschappen doet, hij werkt toch al de hele dag? Ja, en ik heb een dreumes en een peuter die zichzelf van een natje en droogje voorzien en zichzelf vermaken en opvoeden :bonk:

Ik heb er een keer over geklaagd bij man en zijn opmerking was toen dat ik een thuisblijfmoeder ben en geen thuisblijfhuisvrouw, dat deed me wel weer goed :-D

(vooral omdat ik een verdomd goede moeder ben en de meest vreselijke huisvrouw die ik ken)
lola-lily schreef:
07-08-2019 09:18
Oh jaaa mijn schoonvader is er ook zo eentje. Hij is al bijna 80 (mijn man is ietsje ouder en schoonvader werd op latere leeftijd pas vader). Ik ben arts en in zijn hoofd ben ik de verpleegster en zijn al mijn collega's mannelijke artsen waar ik heel braaf naar luister.....Tuuuuurlijk!!

Oh wat simpel van je schoonvader.

Mijn man krijgt van Jan-en-alleman een schouderklopje voor de aankoop van ons huis O_o Ik nooit.
Ach het is verder een lieverd en een geweldige opa, dus ik maak me er niet meer druk om,hoewel ik hem wel blijf verbeteren.

Dat van die schouderklopjes herken ik van uit de pasgeboren baby tijd. Man werd de hemel in geprezen omdat hij 1,5 dag minder ging werken. Dat ik ook een dag minder ging werken, daar had niemand het over.
Nou Lola lily Wat belachelijk. Er is zoon raadsel over artsen. Even nadenken hoor, hoe was het ook weer. Een vader en zijn zoon hebben een ongeluk gehad. In het ziekenhuis aangekomen blijkt dat de jongen geopereerd moet worden. De chirurg van dienst zegt niet te kunnen opereren, omdat het kind familie is. Wie is de chirurg?

@GC ook bizar over de aankoop van jullie huis. Lekker naast je neer leggen dat soort opmerkingen.
Maartje2016 schreef:
07-08-2019 09:27
Ik snap wel wat je bedoeld, soms lijkt het of ik me moet verontschuldigen dat ik de hele dag thuis ben met de kinderen. Of vooroordelen dat ik niet kan klagen over het huishouden, want ik heb er alle tijd voor, want ik ben thuis, dus hoezo kom ik soms niet aan stofzuigen toe?! Of opmerkingen waarom mijn man af en toe de boodschappen doet, hij werkt toch al de hele dag? Ja, en ik heb een dreumes en een peuter die zichzelf van een natje en droogje voorzien en zichzelf vermaken en opvoeden :bonk:

Ik heb er een keer over geklaagd bij man en zijn opmerking was toen dat ik een thuisblijfmoeder ben en geen thuisblijfhuisvrouw, dat deed me wel weer goed :-D

(vooral omdat ik een verdomd goede moeder ben en de meest vreselijke huisvrouw die ik ken)

Mijn man kijkt er juist enorm naar uit dat ik meer thuis ben omdat ik een goede huisvrouw ben :-D Tijdens mijn studie en werk daarvoor was ik veel meer thuis. Toen at hij lekkerder, waren zijn kleren gestreken en huis altijd ‘bezoek klaar’. Ik vind huishouden heerlijk :-$

Ik heb de laatste tijd al meer tijd en de liefde van mijn man gaat echt door zijn maag. Er staan ook weer verse kruiden/tomaten in de vensterbank te kweken, al het beddengoed is weer strak wit (i.p.v. grijzig) en iedereen heeft minder last van huisstofmijt. Hierbij loopt de planning en inkoop voor de verbouwing strak. Dat zou ik niet met een baan kunnen combineren.

Daarnaast heb ik veel van peuter zijn baby en dreumes tijd gemist. Dat zou ik bij een nieuwe baby anders willen.
Ik ben ook geen goede huisvrouw. Vind poetsen echt vreselijk maar het is wel altijd fijn als het gedaan is. Beetje dubbel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven