Peutertopic II

maandag 20 mei 2019 om 21:38
Deel 2, deel 1 zat rammetje vol.
Originele OP (met dank aan Nijntje):
Na het babytopic en het dreumestopic..
Tijd voor de eigenwijze peuters!
Ik ben twee en ik zeg nee
Ik ben drie en ik wil het nie
Kom maar door met alle vragen, ervaringen, frustraties en vooral ook trotse verhalen over de leeftijdsfase waarin onze kleine ukjes ineens uitgroeien richting slimme, nieuwsgierige kleuters!
Originele OP (met dank aan Nijntje):
Na het babytopic en het dreumestopic..
Tijd voor de eigenwijze peuters!
Ik ben twee en ik zeg nee
Ik ben drie en ik wil het nie
Kom maar door met alle vragen, ervaringen, frustraties en vooral ook trotse verhalen over de leeftijdsfase waarin onze kleine ukjes ineens uitgroeien richting slimme, nieuwsgierige kleuters!

vrijdag 9 augustus 2019 om 10:24
Zo, ik zal bij de jongste ook zó blij zijn als hij geen slaapjes meer hoeft. Wat een gedoe is dat tochMaartje2016 schreef: ↑09-08-2019 10:22Die van mij is ook alweer bijna 3![]()
En eerlijk is eerlijk, uitjes worden nu steeds leuker nu die wat ouder is, zonder slaap kan en zijn mening kan geven![]()

Fijne verjaardag alvast!

vrijdag 9 augustus 2019 om 12:52
Wij hebben nog samen in een topic over baby's van maart/april 2016 geschreven! Mijn oudste is dus ook 3,5, dat is inderdaad best een verschil. Bijna kleuters al! Maar de kleine man wordt in november 2, dus ik heb ook nog wel een echt peutertje. Jij hebt een tweede zoon gekregen lees ik?Morgenstond_ schreef: ↑09-08-2019 10:12Jij bent echt goed op de hoogte van uitjes en dingen die te doen zijn! Ik las via jou laatst ook al over dat water corso hier in de buurt.
Verder schrijf (en lees) ik hier niet echt meer mee. Er zit voor mij te veel verschil tussen een net/bijna peuter van 2 en die van mij van 3.5.
vrijdag 9 augustus 2019 om 13:06
Ik heb hier nog niet eerder meegeschreven, maar nu toch ook hulp nodig.
Mijn dochter (2) sliep altijd voorbeeldig, sinds vorige week is ze bang en zijn er monsters. Ze moet verschrikkelijk huilen zodra een van ons de kamer uit gaat. Ze is ontzettend bang.
We hebben inmiddels "monsterspray" geprobeerd en een lampje op de kamer. Gaan mee in de fantasie en jagen alle monsters de kamer uit. De rolluiken zijn nu dicht zodat ze niet klapperen door de wind, maar we weten nu niet meer wat we nog kunnen doen om haar zich weer veilig te laten voelen in haar kamer. Het middagslaapje is er ook af, dus ze is echt wel moe s'avonds.
Ik lees overal dat ook dit een fase is, maar ik vind het zo sneu en zou haar zo graag willen helpen. Dus alle tips zijn welkom!
Mijn dochter (2) sliep altijd voorbeeldig, sinds vorige week is ze bang en zijn er monsters. Ze moet verschrikkelijk huilen zodra een van ons de kamer uit gaat. Ze is ontzettend bang.
We hebben inmiddels "monsterspray" geprobeerd en een lampje op de kamer. Gaan mee in de fantasie en jagen alle monsters de kamer uit. De rolluiken zijn nu dicht zodat ze niet klapperen door de wind, maar we weten nu niet meer wat we nog kunnen doen om haar zich weer veilig te laten voelen in haar kamer. Het middagslaapje is er ook af, dus ze is echt wel moe s'avonds.
Ik lees overal dat ook dit een fase is, maar ik vind het zo sneu en zou haar zo graag willen helpen. Dus alle tips zijn welkom!
vrijdag 9 augustus 2019 om 13:09
Waar zitten de monsters? Bij de buurjongen onder zijn bed, dus hebben ze de lattenbodem eruit gehaald, matras op de grond en was het probleem opgelost. (Ze hebben een kura van ikea, dus dan hoef je ook niet over een gekke rand te klimmen)
Slaapt ze eigenlijk al in een groter bed? Of nog in een ledikant?
Welkom trouwens!
Slaapt ze eigenlijk al in een groter bed? Of nog in een ledikant?
Welkom trouwens!

vrijdag 9 augustus 2019 om 13:25
Maartje, de monsters zitten op de muur, bij het raam en naast de kast. Ze is erg groot voor haar leeftijd dus slaapt al een hele tijd in een peuterbed, geen gekke rand dus gelukkig. Ze klimt dan ook zelf uit bed als ze bang is (of nachtmerries heeft) en gaat uit haar kamer.
Wat een creatieve oplossing bij jouw buurjongen
Wat een creatieve oplossing bij jouw buurjongen

vrijdag 9 augustus 2019 om 13:31
Wat lastig, als de monsterspray ook niet werkt. Wat voor lampje heeft ze? Dochter heeft sinds kort een redelijk fel lampje bij haar bed, die ze zelf aan en uit kan klikken. Nou is ze nooit bang geweest voor monsters, maar dat lampje zorgt er wel voor dat ze zelf de controle heeft en daardoor in bed blijft.
Of anders misschien een nieuwe 'bescherm'knuffel?
Of anders misschien een nieuwe 'bescherm'knuffel?
vrijdag 9 augustus 2019 om 13:37
Fiona ik kreeg vanmorgen al een berichtje dat mijn man een paw patrol knuffel heeft gekocht als waakhond. Ik zal eens kijken naar een ander lampje, ze kan deze ook zelf aan en uitklikken.
Maartje wij hadden de rolluiken op ventilatiestand, dat gaf wel schaduwen op de muur. Die hebben we nu helemaal dicht gedaan. De muur er uit slopen vinden de buren denk ik minder leuk
Ze ziet ze ook op andere plekken, dus het is ook wel veel peuterfantasie ben ik bang.
Ze heeft de monsters nog uitgezwaaid na de monsterspray, dus snapte wel hoe het werkte. Zelf ook nog even mogen sprayen. Ze waren alleen zo weer terug.
Maartje wij hadden de rolluiken op ventilatiestand, dat gaf wel schaduwen op de muur. Die hebben we nu helemaal dicht gedaan. De muur er uit slopen vinden de buren denk ik minder leuk

Ze ziet ze ook op andere plekken, dus het is ook wel veel peuterfantasie ben ik bang.
Ze heeft de monsters nog uitgezwaaid na de monsterspray, dus snapte wel hoe het werkte. Zelf ook nog even mogen sprayen. Ze waren alleen zo weer terug.

vrijdag 9 augustus 2019 om 13:43
Toen onze peuter (bijna 3) over monsters begon hebben we gezegd dat monsters, net als de knuffels in zijn bed, vriendjes zijn. En soms zijn ze er en soms niet. Ze gaan bij alle kindjes op bezoek en kijken dan rond of spelen wat. We hielden het luchtig.
Dus monsters zijn hier niet eng, maar van harte welkom
Heeft ze al een zaklamp? Die van de Ikea waar je aan moet draaien is grappig.
Dus monsters zijn hier niet eng, maar van harte welkom

Heeft ze al een zaklamp? Die van de Ikea waar je aan moet draaien is grappig.

vrijdag 9 augustus 2019 om 13:46
Ah, dat klopt ja! Dat jouw tweede dan alweer bijna 2 is joh! Heb niet goed onthouden dat je zoveel eerder zwanger was dan ikDraakje1188 schreef: ↑09-08-2019 12:52Wij hebben nog samen in een topic over baby's van maart/april 2016 geschreven! Mijn oudste is dus ook 3,5, dat is inderdaad best een verschil. Bijna kleuters al! Maar de kleine man wordt in november 2, dus ik heb ook nog wel een echt peutertje. Jij hebt een tweede zoon gekregen lees ik?

Ik heb inderdaad een tweede zoon; die is nu bijna 14 maanden.
vrijdag 9 augustus 2019 om 14:21
Als je het niet erg vind dat hij van de jongensafdeling komt: probeer de c&a eens! Die hebben al seizoenen lang een hoop truien en shirts waar monsters op staan.Koekiemonster26 schreef: ↑09-08-2019 14:16Thanks voor alle tips! We gaan er eens wat toepassen![]()
Maartje ik ga eens kijken naar een monster pyjama!
Glittercupcake, wij zeggen ook dat dit lieve monsters zijn.. helaas is ze het er niet mee eens
Succes

vrijdag 9 augustus 2019 om 15:21
Iemand tips om kotslucht van huid te krijgen?
Peuter heeft gespuugd op het kdv en man heeft hem opgehaald. Ik neem aan dat beide peuter hebben afgenomen maar er zit een kotslucht aan peuters handjes. Wassen met water en zeepsop werkt niet
Ik kan niet zo goed tegen die lucht en inmiddels is man ook ziek. Dus ik heb peuter.
Peuter heeft gespuugd op het kdv en man heeft hem opgehaald. Ik neem aan dat beide peuter hebben afgenomen maar er zit een kotslucht aan peuters handjes. Wassen met water en zeepsop werkt niet

Ik kan niet zo goed tegen die lucht en inmiddels is man ook ziek. Dus ik heb peuter.
vrijdag 9 augustus 2019 om 16:12
O, dat weer ik nog. Dat was van die kindershampoo van cars, frozen of een andere kinderheld

vrijdag 9 augustus 2019 om 16:18
Nog even over de monsters... pas op met sprays, monsterpyjama’s en samen met de zaklamp zoeken en zo. Het zijn op zich mooie oplossingen, maar je bevestigt er wel mee dat er dus inderdaad monsters zijn/bestaan. Niet elke peuter reageert daar goed op.
En tegen de kotslucht inderdaad belachelijk sterk ruikende zeep/shampoo gebruiken (Cars, Zwitsal of juist de goedkoopste stinkzeep uit de winkel).
En tegen de kotslucht inderdaad belachelijk sterk ruikende zeep/shampoo gebruiken (Cars, Zwitsal of juist de goedkoopste stinkzeep uit de winkel).

vrijdag 9 augustus 2019 om 16:22
Teckeltje88 schreef: ↑09-08-2019 16:17Oef GC sterkte met kotsende man en peuter. Hoop dat het jou bespaard blijft!
Ik hoop het ook