Peutertopic II

20-05-2019 21:38 3002 berichten
Deel 2, deel 1 zat rammetje vol.

Originele OP (met dank aan Nijntje):
Na het babytopic en het dreumestopic..

Tijd voor de eigenwijze peuters!

Ik ben twee en ik zeg nee
Ik ben drie en ik wil het nie

Kom maar door met alle vragen, ervaringen, frustraties en vooral ook trotse verhalen over de leeftijdsfase waarin onze kleine ukjes ineens uitgroeien richting slimme, nieuwsgierige kleuters! :love:
Alle reacties Link kopieren
Ik heb even geruststelling nodig. Vandaag weer dagverslag gekregen waarin werd vermeld dat hij het eng vond met kleuters en zich terugtrok. Is dat ook een fase?
Oh ja hij is 22 maanden......
Zit hij net in een nieuwe groep Wester? Dochter was opeens stil en timide toen ze bij de kleuters kwam maar nu niet meer en ze heeft ook vriendjes.
Pip_pip schreef:
13-08-2019 16:20
Zit hij net in een nieuwe groep Wester? Dochter was opeens stil en timide toen ze bij de kleuters kwam maar nu niet meer en ze heeft ook vriendjes.
Nee hier zit hij al anderhalf jaar, maar ze willen m aan nieuwe groep laten wennen omdat hij half oktober overgaat naar andere groep.

Ik vind t prima maar ik wil gewoon weten dat het niet afwijkt ofzo. Klinkt dat vreemd?
Westerpaviljoen schreef:
13-08-2019 16:29
Nee hier zit hij al anderhalf jaar, maar ze willen m aan nieuwe groep laten wennen omdat hij half oktober overgaat naar andere groep.

Ik vind t prima maar ik wil gewoon weten dat het niet afwijkt ofzo. Klinkt dat vreemd?

Niemand wil van nature afwijken want dan is je overlevingskans lager.

Maar wat zegt het kdv? Maken zij zich zorgen?

Want als ik zeg dat onze peuter met 22 maanden al 2 maanden met de peutergroep mee ging omdat hij gewoon meeliep en volop mee deed, wat dan? Dan denk ik dat hij niet alles tegelijk kan. De onze rent gek en fietst raar. Komt vast wel goed :thumbsup:
Quest schreef:
13-08-2019 13:43
Glitter jouw peuter is echt een ik durf alles, als ik dat zo lees dan ben ik een heel klein beetje blij dat dochter nog zo voorzichtig is in alles! Niet dat ze een seconde stil zit en 100 dingen tegelijk doet wordt soms moe als ik naar haar kijk , denk dan mens ga ff zitten man!

Ja die schommelmat is ideaal hangt heel laag dus ze kan er zelf in, hebben ook zo een ronde schommel soort net ook zo laag en dan een baby schommel voor zoon, glijbaan eraan die nu op de laagste stand staat. Wat zo tof is aan zo een groot speel toestel is dat je er ook lakens overheen kan hangen en daar spelen ze dan ook onder.
Aanrader zijn ook fruit struiken, dochter vreet de hele dag de tuin leeg, bessen bramen aardbeien ect ect! Van de week heeft dacht ze lekker appel eten maar die was nog niet rijp aan haar gezicht te zien hahaha!
Verder staat overal nog zooi die opgeruimd moet worden in de schuur maar ze vermaakt zich juist met stapels emmers bakkem met modder enz! En de kippen zijn haar matties!

Klinkt leuk bij jullie in de tuin! Ik ga idd bramen tegen de muren op stekken, leuk voor de koters en vogels :yum: Die schommelmat lijkt mij vooral ook leuk omdat ik dan niet hoef te duwen. Dat vind ik zo geestdodend :-$ En ik wil een zand/water baan maken met iets om een emmertje te kunnen hijsen boven de zandbak.

Onze peuter is ook dol op kippen. Laatst waren we pruimen plukken bij vrienden en die hadden ook kippen in de gaard. Komt peuter dolblij aanhollen met een kip tegen zijn borst geklemd o_o En we dachten nog van te voren ‘zullen we aan peuter uitleggen dat kippen met de pootjes op de grond moeten blijven?’ Maar we dachten dat peuter niet snel genoeg zou zijn om er eentje te pakken :wtf:
Oh glitter whahahaha heb je een foto van de kip knuffel?

En een linkje naar die schommelmat die je niet hoeft te duwen?
@WP ik herken het niet sorry
De mijne is net als die van GC met 21 maanden over gegaan naar de peuters omdat hij zich het schompes verveelde op de babygroep. En hij heeft het er uitstekend naar zijn zin. Laat zich commanderen/bemoederen door de oudere meisjes, bouwt duplo en blokken met de grote jongens. En heeft soms ruzie om speelgoed. Hij laat zich de kaas niet van het brood eten daar.

Ik ben ook benieuwd naar de schommelmat zonder duwen. Dat duwen is inderdaad dodelijk saai.
Wij hebben een groep tot 3 jaar, daarna de oudere groep.
Kdv heeft het nog niet eerder meegemaakt bij een kind van zijn leeftijd wel bij jongere kinderen. Maar ze maken zich geen zorgen. Vanmiddag had hij wel leuk buiten gespeeld zeiden ze. We gaan iig cold turkey over naar de andere groep.
Komt vast goed. Op die leeftijd kunnen ze best even moeten wennen aan nieuwe dingen. Zoon heeft dat als wij iemand op bezoek gaan waar hij nog niet vaak is geweest bijvoorbeeld. Dan hangt hij het eerste kwartier aan m'n been. Of als er geen andere kindjes zijn dan hangt hij continue aan m'n been.
Het zal ook vast een fase zijn maar ja voor mij is het ook allemaal nieuw:)
Wat zei het Kdv erover Wester? en hoe is hij in een andere omgeving?

Oo wat klinken jullie tuinen heerijk Glitter en Quest, wij hebben meer een stadstuin. wel staat er een zandtafel in en kan ze met haar loopfiets uit de voeten. Maar ik zou het liefste een grotere tuin willen. verder was het huis perfect en ook qua lokatie dus dat was mijn enige compromis.
Oh onze tuin is echt een postzegel helaas. Zoon kan daar echt niet met z'n loopfiets uit de voeten. Wel staat er een glijbaan en een schelp zandbak maar daar zit hij deze zomer weinig in. Of ik erbij zitten :facepalm:

Die schommelmat klinkt heel handig en ben ik dus zeer benieuwd naar. Er hangt nu zo'n houten baby ding met paard. Vindt hij heel leuk maar ik wat minder met dat eeuwige geduw...
Hier ook geen herkenning. Peuter en baby zitten op een 0-4 groep en als dreumes van 1,5 maakte het zoon al niet oud of het kind met zijn favoriete speelgoed 6 maanden of bijna 4 was.
Ik zoek een leuke winterjas maat 98. Wil niet buiten de boot pissen dus ben er vroeg bij maar the usual suspects Zara, we, h&m en hema vind ik niks leuks. Jullie nog goede shop tips?
Teckeltje88 schreef:
13-08-2019 19:53
Ik zoek een leuke winterjas maat 98. Wil niet buiten de boot pissen dus ben er vroeg bij maar the usual suspects Zara, we, h&m en hema vind ik niks leuks. Jullie nog goede shop tips?
Ik heb geen idee :) vorig jaar jasje op de groei gekocht maar de groei ging minder hard, ik hoop dat ze hem nog past :) scheelt weer zoeken :)
GlitterCupcake schreef:
13-08-2019 16:50
Klinkt leuk bij jullie in de tuin! Ik ga idd bramen tegen de muren op stekken, leuk voor de koters en vogels :yum: Die schommelmat lijkt mij vooral ook leuk omdat ik dan niet hoef te duwen. Dat vind ik zo geestdodend :-$ En ik wil een zand/water baan maken met iets om een emmertje te kunnen hijsen boven de zandbak.

Onze peuter is ook dol op kippen. Laatst waren we pruimen plukken bij vrienden en die hadden ook kippen in de gaard. Komt peuter dolblij aanhollen met een kip tegen zijn borst geklemd o_o En we dachten nog van te voren ‘zullen we aan peuter uitleggen dat kippen met de pootjes op de grond moeten blijven?’ Maar we dachten dat peuter niet snel genoeg zou zijn om er eentje te pakken :wtf:
Hahahhaha glitter ik kom niet meer bij, serieus en kippen zijn niet zo makkelijk te pakken wat een held!
Leuk he zo met de tuin bezig zijn!

Wp beetje herkenbaar dochter ging pas met 20 maanden naar kdv en heeft ook echt 2 maanden nodig gehad om te wennen ze is net wat gevoeliger en meer kat uit de boom kijken! Gaat nu goed! Misschien is echt nog even wennen!

Teckel ik heb toevallig net bij de hm die bruine camel kleurige jas besteld en vandaag binnen gekregen voor dochter hele mooie kleur en echt fijn stofje vind ik!

Linkje van de mat , we hebben een iets andere maar zelfde idee

https://www.bol.com/nl/p/kbt-sampa-nest ... gKBkfD_BwE
Wat hebben jullie een grote tuinen! Hier ook een postzegel, er kan wel een badje in en er staat een mini speelgoedhuisje, nog een tuinset en de tuin is vol. Met de fiets kan dochter daar niet meer spelen. Wel heel blij overigens met onze postzegel, we hebben geen groene vingers en dochter vind het heerlijk om er buiten te spelen.

Wow glitter, ik dacht dat dochter best een durfal is maar die vangt echt nog geen kip. Wel stoer zo'n jochie :-D

Zijn jullie serieus al naar winterjassen aan het kijken? O_O Daar vind ik het echt nog te vroeg voor, straks is kind al gegroeid voordat je hem kan dragen. Bovendien moeten we nog op zomervakantie en duurt de winter nog heeeeeel lang voor mijn gevoel.
Mja wil niet dat alle leuke straks uitverkocht zijn. Maar goed ik zie nu geen leuke dus ga eind september nog eens kijken.
Nee ik ben ook nog niet bezig geweest met winterjassen. Vorig jaar had ze er een van de Zara. Misschien hebben ze al leuke dingen bij kleertjes.com of kix online teckel.

Wij gaan in september nog met vakantie dus heb ook nog een beetje de zomer in mijn bol 😀
Ik heb de helft van de winterkleding al binnen :cencored: Het echt leuke spul is zo uitverkocht en ik heb geen trek om echt te moeten zoeken. Komende winter zijn we ook aan het verbouwen dus wil ik niks misgrijpen.

@ Teckel heb je al bij de Next gekeken? Ik hou hun nieuwsbrief in de gaten. Het gaat daar ook snel. Het zijn wel lekkere warme jasjes die goed tegen water/wind kunnen.

Kip: ja we hebben een filmpje Rosings! :-D Niet van de eerste kip want die liet hij los zodra ik hard begon te lachen. Maar het bleek dat hij een handje voer uit de voederton pakte (we hadden dat net ervoor met zijn allen gedaan) en dan voor zijn voetjes strooit. Dan wacht hij tot er een kip op zijn laarzen staat met de kont naar achter en grijpt hij de kip :lol: Na een paar keer vertrouwde de kippen het niet meer.

Tuin: Jaaa wij hebben straks een top tuin :cheer2: En daar hebben we heel veel zin in. Nu hebben we niks. Geen tuin, geen balkon, niks. Er komt ook een klimmuur, zo’n spanband en klautertouw aan boom. En een trampoline :jump:
Oh GC wat een top peuter. En hilarisch dat die kippen het niet vertrouwden. Je nieuwe tuin klinkt als een droom. Heerlijk. Ik zou ook wel graag meer tuin willen en man wil graag kippen
Zoon is er ook gek van alleen ik vind ze eng o_o

Mijn ervaring is idd ook dat het leuke spul zo uitverkocht is. Ga eens bij Next kijken dank.
Hier ligt al jas in de kast die ik vorig jaar tweedehands heb gekocht.

Wij hopen een mooi huis te vinden met grotere tuin. Heb de kinderen al een fatsoenlijke trampoline beloofd (want dta vind ik zelf ook leuk). Maar dan moeten de sollicitatiegesprekken deze week eerst ergens op uitdraaien
Westerpaviljoen schreef:
13-08-2019 16:12
Ik heb even geruststelling nodig. Vandaag weer dagverslag gekregen waarin werd vermeld dat hij het eng vond met kleuters en zich terugtrok. Is dat ook een fase?
Dochter is pas met kdv gestart toen ze peuter werd dus geen herkenning.

Dagverslag hoorde ik ook pas afgelopen weekend van.Wij hadden laatst vrienden op bezoek en we hadden het over kdv. Hun kdv heeft schijnbaar een eigen app waarin de leidsters hele verhalen schrijven over wat hun zoon heeft gedaan, op het moment doet en hoe hij zich voelde incl foto's. Ze krijgen dat op de kdv dagen van zoon ook halverwege dag een melding dat er een nieuwe update is over hun zoon. Ze lieten het zien op de telefoon, maar echt ik vond het toch wel bizar. Ik had echt medelijden met de leidsters.
Dat doen ze bij ons niet maar misschien is dit verschil met kdv in een grote stad en kdv in een kleinere plaats.

Ik heb laatst al een winterjas bij Ter Stal gekocht. Nog geen winterkleding gekocht maar ze is ook niet zo'n harde groeier dus eerst nog maar eens kijken wat ze boft past.
anoniem_64c6c4c645fab wijzigde dit bericht op 14-08-2019 00:04
20.69% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven