Peutertopic III
maandag 23 december 2019 om 08:16
Het is ook fijn om jullie verhalen te lezen met zindelijk worden en alle andere herkenbare zaken met peuters.
Zo zie je maar dat ieder kind iets doet op hun eigen manier en krijg ook op dir manier goeie ideeen van jullie.
Echt fijn.
Wij hebben nu ook date avond met om en om iets verzinnen (dank envelop
)
Vriend dacht eerst, moet dat. En de dag erna ging hij het trots vertellen tegen vrienden haha.
Ach teckel. Balen zeg. Ga je ook nog naar de huisarts vandaag?
Fijn fiona, aan de betere hand. Hopelijk wordt man niet ziek.
Ik heb lekker geslapen tot baby wakker werd, 6:15/6:30. Wauw, de eerste echte doorslaapnacht. En peuter komt net uit bed, lekker bij me in bed kruipen.
Zo zie je maar dat ieder kind iets doet op hun eigen manier en krijg ook op dir manier goeie ideeen van jullie.
Echt fijn.
Wij hebben nu ook date avond met om en om iets verzinnen (dank envelop
Vriend dacht eerst, moet dat. En de dag erna ging hij het trots vertellen tegen vrienden haha.
Ach teckel. Balen zeg. Ga je ook nog naar de huisarts vandaag?
Fijn fiona, aan de betere hand. Hopelijk wordt man niet ziek.
Ik heb lekker geslapen tot baby wakker werd, 6:15/6:30. Wauw, de eerste echte doorslaapnacht. En peuter komt net uit bed, lekker bij me in bed kruipen.
maandag 23 december 2019 om 08:54
Wat knap al die zindelijke peuters!
Hoop hier ook binnenkort wat meer vooruitgang.
Hoe is het dan begonnen bij jullie?
Soms wil dochter zonder luier lopen vindt ze heerlijk en dan op de wc zitten, maar gebeurd niks.
Fiona fijn dat je man nu lekker vrij is, het was wel een weekje voor je zeg!
En dan nu iedereen beter worden zodat jullie allemaal beetje fijne kerst hebben!
Teckel dat is balen zeg dat je nu met baby thuis zit, snap helemaal wat je bedoelt , is nu omschakelen en hopen dat ze lekker slaapt overdag.
Glitter is het druk met klussen? Hoop dat alles goed is bij jullie.
Hoop hier ook binnenkort wat meer vooruitgang.
Hoe is het dan begonnen bij jullie?
Soms wil dochter zonder luier lopen vindt ze heerlijk en dan op de wc zitten, maar gebeurd niks.
Fiona fijn dat je man nu lekker vrij is, het was wel een weekje voor je zeg!
En dan nu iedereen beter worden zodat jullie allemaal beetje fijne kerst hebben!
Teckel dat is balen zeg dat je nu met baby thuis zit, snap helemaal wat je bedoelt , is nu omschakelen en hopen dat ze lekker slaapt overdag.
Glitter is het druk met klussen? Hoop dat alles goed is bij jullie.
maandag 23 december 2019 om 09:18
Quest, ik heb vh voorjaar een potje in huis gehaald en wc bril verkleiner. We zijn begonnen met hem elke avond op de wc te zetten. Daar zagen we dat hij wist hoe hij moest plassen. Hij ging druk zetten zeg maar. Dus wisten we dat hij al bewust van het 'mechanisme'. Hij was er toen alleen nog niet aan toe om helemaal zonder luier te gaan. Toen was het mooi weer, veel in z'n blote kont gelopen. En regelmatig naar het potje verwezen. Toen vakantie en weer kdv en lag het even stil. Wel steeds blijven aanbieden maar hij wilde niet. Prima. Toen was hij aan het spelen paar weken terug en zag dat hij moest poepen. Dus toen op potje gezet en heeft ie daar gepoept. Hij was zo trots dat ik zei dat kunnen we best vaker doen hé, zullen we gaan oefenen. Vond hij een goed idee. Sticker kaart gemaakt. En in blote kont laten lopen thuis. Want met onderbroek of broek aan ging het nog steeds mis. Dit was zo rond sinterklaas periode. Rustig opgebouwd. Ochtend een periode bloot, dan lueir om en naar buiten en geen aandacht aan besteed. Na middag slaapje luier af gedaan en weer bloot tot het avondeten. Ging super goed. Twee keer een poep op de grond maar ging goed. Op een gegeven moment gaf hij zelf aan dat hij niet meer bloot wilde. Dus kleren aan en vanaf dat moment was hij zindelijk. Nog twee keer poep in de broek gehad maar dat lijkt nu ook volledig verleden tijd. Hij doet het allemaal zelfstandig. Mij plassen of mij poepen zegt hij dan. Broek naar beneden en gaat op potje. Samen door de wc spoelen. Gister in de supermarkt moest hij weer, gelukkig hebben ze daar een wc. Heel spannend voor hem, want een grote wc. Maar is ook gelukt. Rustig naar huis gewandeld en naar alle poezen, slakken en takken etc gekeken, moest ie toch ineens plassen. Dus snel op het plankje gehesen en naar huis gesjeesd.en ja hoor, droog thuis en mega plas op de pot. Durf wel te zeggen dat hij echt zindelijk is nu. 2 jaar 3 maanden 
Mijn tip: rustig beginnen! Op vaste momenten op potje/wc zetten. Bijv voor het middag slaapje, voor 's avonds naar bed. Zo zijn wij begonnen.
Mijn tip: rustig beginnen! Op vaste momenten op potje/wc zetten. Bijv voor het middag slaapje, voor 's avonds naar bed. Zo zijn wij begonnen.
maandag 23 december 2019 om 10:24
Ah dat is balen teckel! Hopelijk valt het mee en is baby redelijk te pas.
Ik baal ook, baby heeft al weken diarree (regelmatig echt waterdunne en/of slijmerige ontlasting). We hebben z'n ontlasting laten onderzoeken maar er is helaas geen bacterie of dergelijke te vinden. Alles wijst erop dat hij een voedsel intolerantie heeft, we gaan eerst prikken voor coeliakie en mogen dan weer gaan zoeken met allergoloog en diëtist wat er is. Ik had zo gehoopt dat het bij 1 allergisch kind zou blijven... Nu maar hopen dat het geen coeliakie of melk is, dat zijn samen met ei toch wel de meest lastige om rekening mee te houden.
Ik baal ook, baby heeft al weken diarree (regelmatig echt waterdunne en/of slijmerige ontlasting). We hebben z'n ontlasting laten onderzoeken maar er is helaas geen bacterie of dergelijke te vinden. Alles wijst erop dat hij een voedsel intolerantie heeft, we gaan eerst prikken voor coeliakie en mogen dan weer gaan zoeken met allergoloog en diëtist wat er is. Ik had zo gehoopt dat het bij 1 allergisch kind zou blijven... Nu maar hopen dat het geen coeliakie of melk is, dat zijn samen met ei toch wel de meest lastige om rekening mee te houden.
maandag 23 december 2019 om 10:36
oh nee, dat is inderdaad balen Envelop!
Beterschap voor de kleintjes!
Zindelijk: hier nog niet, wellicht nu we na kerst een weekje thuis zijn eens proberen. Hij gaat soms wel op het potje zitten maar er komt dan niets. Dan zegt'ie: 'doet het niet'
. Dus denk dat'ie het wel snapt!
Beterschap voor de kleintjes!
Zindelijk: hier nog niet, wellicht nu we na kerst een weekje thuis zijn eens proberen. Hij gaat soms wel op het potje zitten maar er komt dan niets. Dan zegt'ie: 'doet het niet'
happiness = reality - expectations
maandag 23 december 2019 om 10:51
Balen envelop. Wanneer krijg je een beetje uitslag ervan?
Zindelijk worden.
Eerst begonnen met op het potje zitten. 0 interesse. Dus laten gaan, ook prima.
Na een paar maanden nog een keer geprobeerd, vond het wel interessant. Geen plas op het potje. Na een paar dagen was de interesse weg.
Daarna potje weer geïntroduceerd, ook in de kamer gezet dat het zichtbaar was wilde af en toe op het potje met een plas. Maar daar bleef her ook bij. Wilde absoluut niet de luier uit.
Dat is lang zo gebleven. Vaste momenten op het potje.
Daarna weer een poos geen interesse. Maar merkte aan alles dat hij het wel onder controle had. Kon aangeven als hij ging plassen/poepen maar wilde dat in de luier doen.
Dus nu doorgepakt, geen luier aan. Wilde hij in eerste instantie ook niet, maar heb toch doorgezet.
Hij moet even vertrouwen in zichzwlf krijgen dat hij het kan. En dat krijgt hij nu!
Al 3 dagen zonder luier en maar 1 klein ongelukje dat hij te laat was. (Omdat hij moest wachten op de wc)
Hij gaat graag op de grote wc en kan er zelf ook op.
Zindelijk worden.
Eerst begonnen met op het potje zitten. 0 interesse. Dus laten gaan, ook prima.
Na een paar maanden nog een keer geprobeerd, vond het wel interessant. Geen plas op het potje. Na een paar dagen was de interesse weg.
Daarna potje weer geïntroduceerd, ook in de kamer gezet dat het zichtbaar was wilde af en toe op het potje met een plas. Maar daar bleef her ook bij. Wilde absoluut niet de luier uit.
Dat is lang zo gebleven. Vaste momenten op het potje.
Daarna weer een poos geen interesse. Maar merkte aan alles dat hij het wel onder controle had. Kon aangeven als hij ging plassen/poepen maar wilde dat in de luier doen.
Dus nu doorgepakt, geen luier aan. Wilde hij in eerste instantie ook niet, maar heb toch doorgezet.
Hij moet even vertrouwen in zichzwlf krijgen dat hij het kan. En dat krijgt hij nu!
Al 3 dagen zonder luier en maar 1 klein ongelukje dat hij te laat was. (Omdat hij moest wachten op de wc)
Hij gaat graag op de grote wc en kan er zelf ook op.
maandag 23 december 2019 om 11:01
@sneeuwbal, ik heb pas net de uitslag van z'n ontlasting gekregen, vanmiddag prikformulieren ophalen voor coeliakie en de rest gaat via de allergoloog die gemiddeld een wachttijd van 4mnd heeft. Denk dat we er wel eerder terecht kunnen maar echt snel zou het niet gaan. Hopelijk kan ik vanmiddag ook direct door om te prikken voor de coeliakie.
"Gelukkig" zijn we al bekend met alle instanties. Ik ga zelf vast contact zoeken met de diëtist van dochter die werkt direct samen met de allergoloog en kan ook veel uitzoeken.
@zindelijk worden, buurjongetje was zindelijk geworden en dochter heeft het daar afgekeken. Ze werd wakker en zei dat ze geen luier meer wilde, eerst vond ik het geen goed idee maar we hebben het toch gedaan en sindsdien is ze zindelijk. Puur geluk hebben dus in ons geval
"Gelukkig" zijn we al bekend met alle instanties. Ik ga zelf vast contact zoeken met de diëtist van dochter die werkt direct samen met de allergoloog en kan ook veel uitzoeken.
@zindelijk worden, buurjongetje was zindelijk geworden en dochter heeft het daar afgekeken. Ze werd wakker en zei dat ze geen luier meer wilde, eerst vond ik het geen goed idee maar we hebben het toch gedaan en sindsdien is ze zindelijk. Puur geluk hebben dus in ons geval
maandag 23 december 2019 om 11:16
Wat enorm balen Envelop, hopelijk zijn jullie er snel achter waar hij allergisch voor is.
Wat knap, alle zindelijke kindjes! Zoon doet het op het KDV echt super goed, gaat geregeld plassen en poepen op de wc. Thuis is het maar net hoe zijn bui is. Heeft hij geen zin of is hij boos oid dan gebeurt er ook niks. Hij geeft het ook niet aan dat hij moet plassen of poepen. Hier dus gewoon nog een luier aan.
Beterschap ook voor alle zieken.
Ik zit me te vervelen op het werk, ben in mn eentje op kantoor en heb alles wat gedaan moet worden al gedaan
en merk dat veel klanten van ons ook gesloten zijn nu, krijg ook bijna geen mails oid binnen. Dat word vandaag en morgen veel internetten denk ik zo.
Wat knap, alle zindelijke kindjes! Zoon doet het op het KDV echt super goed, gaat geregeld plassen en poepen op de wc. Thuis is het maar net hoe zijn bui is. Heeft hij geen zin of is hij boos oid dan gebeurt er ook niks. Hij geeft het ook niet aan dat hij moet plassen of poepen. Hier dus gewoon nog een luier aan.
Beterschap ook voor alle zieken.
Ik zit me te vervelen op het werk, ben in mn eentje op kantoor en heb alles wat gedaan moet worden al gedaan
maandag 23 december 2019 om 11:20
Hier nog steeds geen interesse in zindelijkheid. Als het voor de zomer niet komt dan gaan we in de zomer actief bezig. Dan is ze ook bijna 3,5 Wel knap van al jullie peuters!
Ze was vorige week een avond zo aan het spugen en drie keer bed verschoond, volgende dag was het over. Maar vanochtend was ze rond 6 uur aan het huilen dat ze broodje wilde eten, een knuffel wilde, bij ons in bed wilde, enz. Niks voor haar. Vanochtend had ik haar op man gelegd en viel ze weer diep in slaap. Bij het ontbijt wilde ze niks en de melk heeft ze net over de bank en mij gespuugd. Lang geleden dat ik zure melk over me heen heb gehad.
Ze wijst net naar haar mond en zegt *naam* niet meer spugen, is op. Ik weet niet wat het is, ze had 37,6 dus geen woeste verhoging maar duidelijk niet lekker. Hopelijk is ze met de kerst weer dr zelf.
Balen envelop, jammer dat het er dan misschien toch inzit dat baby ook allergie heeft. Hopelijk heb je snel uitslag.
Inderdaad GC lang niet meer gezien. Hopelijk gaat alles goed.
Ze was vorige week een avond zo aan het spugen en drie keer bed verschoond, volgende dag was het over. Maar vanochtend was ze rond 6 uur aan het huilen dat ze broodje wilde eten, een knuffel wilde, bij ons in bed wilde, enz. Niks voor haar. Vanochtend had ik haar op man gelegd en viel ze weer diep in slaap. Bij het ontbijt wilde ze niks en de melk heeft ze net over de bank en mij gespuugd. Lang geleden dat ik zure melk over me heen heb gehad.
Balen envelop, jammer dat het er dan misschien toch inzit dat baby ook allergie heeft. Hopelijk heb je snel uitslag.
Inderdaad GC lang niet meer gezien. Hopelijk gaat alles goed.
maandag 23 december 2019 om 11:48
Envelop
Wat balen zeg, ik had ook zo voor jullie gehoopt dat de jongste niet allergisch zou zijn.
Teckeltje, sterkte vandaag! Gelukkig heeft de baby geen koorts meer.
Lavendel, beterschap voor peuter! Mijn dochter had ook een aantal dagen 's ochtends geen koorts of lichte verhoging, maar dan werd dat toch koorts aan het einde van de dag. De temperatuur loopt meestal op in de loop van de dag.
Over zindelijkheid: hier nul interesse tot ze op een ochtend liep te klieren bij het luier verschonen. Ik heb de luier afgelaten en gezegd dat ze het dan op het potje moest doen. En ze was eigenlijk direct zindelijk. De maanden daarvoor heb ik echt geprobeerd haar elke avond op het potje te zetten enzo, maar dat wilde ze niet of er kwam niets. En van het een op het andere moment kon ze het opeens. Ook 's nachts is ze bijna altijd droog, maar dan heeft ze nog wel een luier om voor de zekerheid.
Teckeltje, sterkte vandaag! Gelukkig heeft de baby geen koorts meer.
Lavendel, beterschap voor peuter! Mijn dochter had ook een aantal dagen 's ochtends geen koorts of lichte verhoging, maar dan werd dat toch koorts aan het einde van de dag. De temperatuur loopt meestal op in de loop van de dag.
Over zindelijkheid: hier nul interesse tot ze op een ochtend liep te klieren bij het luier verschonen. Ik heb de luier afgelaten en gezegd dat ze het dan op het potje moest doen. En ze was eigenlijk direct zindelijk. De maanden daarvoor heb ik echt geprobeerd haar elke avond op het potje te zetten enzo, maar dat wilde ze niet of er kwam niets. En van het een op het andere moment kon ze het opeens. Ook 's nachts is ze bijna altijd droog, maar dan heeft ze nog wel een luier om voor de zekerheid.
maandag 23 december 2019 om 12:27
maandag 23 december 2019 om 13:04
He envelop je was er al een beetje bang voor he herinner ik me. Wat vervelend. Hopelijk valt het toch mee én kun je toch wat sneller terecht. Zielig voor je mannetje!
Lavendel, beterschap! Hopelijk idd voor de kerst beter.
Baby is gelukkig best goed te pas. Ze ligt nu net voor haar tweede dutje. Ik zit ook even lekker. Man is naar een crematie en verwacht ik pas nadat de kids op bed liggen thuis. Peuter ga ik tussen 5 en 6 ophalen van kdv.
Lavendel, beterschap! Hopelijk idd voor de kerst beter.
Baby is gelukkig best goed te pas. Ze ligt nu net voor haar tweede dutje. Ik zit ook even lekker. Man is naar een crematie en verwacht ik pas nadat de kids op bed liggen thuis. Peuter ga ik tussen 5 en 6 ophalen van kdv.
maandag 23 december 2019 om 15:58
Zindelijk. Hier dochter eigenlijk een paar maanden geleden al interesse maar toen was ik hoogzwanger. En zoals verwacht totaal voorbij toen baby er was. Nu gaat t heel goed eigenlijk. Heb gewoon geen luier meer omgedaan.
Peuter is ook ziek hier. Hele tijd spugen. Man ook, hopelijk blijft t baby en mij bespaard..
Beterschap voor al de andere zieken.
Peuter is ook ziek hier. Hele tijd spugen. Man ook, hopelijk blijft t baby en mij bespaard..
Beterschap voor al de andere zieken.
maandag 23 december 2019 om 19:37
Wow even heel trots hier! Zei ik laatst nog dat ik niet dacht dat die speen hier makkelijk weg zou gaan heeft dochter ze vanavond allebei in de prullenbak gegooid!
Ik had nav het forum aan haar gezegd dat ze een cadeau zou krijgen als ze zonder speen ging slapen en nu een paar dagen later heeft ze bedacht dat het daar tijd voor is.
Ik heb helemaal geen cadeau gekocht dus daar moet ik nog wat op bedenken voor morgenochtend
Ik had nav het forum aan haar gezegd dat ze een cadeau zou krijgen als ze zonder speen ging slapen en nu een paar dagen later heeft ze bedacht dat het daar tijd voor is.
Ik heb helemaal geen cadeau gekocht dus daar moet ik nog wat op bedenken voor morgenochtend
dinsdag 24 december 2019 om 00:00
dinsdag 24 december 2019 om 08:18
Wat goed Envelop!! Ik heb het cadeautje pas na twee goede nachten gegeven, omdat ik bang was dat ze anders na één nacht de speen weer wilde
We hebben samen iets uitgezocht in de winkel.
Due, mijn peuter wilde een half jaar geleden ook geen neusspray toen ze helemaal vol zat. Uitleg had geen zin, heel soms hielp het als ze het eerst zelf bij haar knuffel mocht doen. Maar meestal was het gewoon in de houdgreep en dwingen.
Hier lijkt man nu toch ook ziek
Due, mijn peuter wilde een half jaar geleden ook geen neusspray toen ze helemaal vol zat. Uitleg had geen zin, heel soms hielp het als ze het eerst zelf bij haar knuffel mocht doen. Maar meestal was het gewoon in de houdgreep en dwingen.
Hier lijkt man nu toch ook ziek
dinsdag 24 december 2019 om 09:00
Wat goed Envelop! Hoe heb je het uiteindelijk opgelost met het cadeau?
Ik heb van het weekend ook laten vallen dat we binnekort de speentjes weg doen omdat speentjes voor babies zijn en hij een grote jongen is. Hij beaamde dat hij een grote jongen is maar wilde nog geen afstand doen van zijn speentjes
In het nieuwe jaar gaan we er wat meer aandacht aan besteden zodat ze de deur uitgaan.
Vriend opperde al om ze aan een ballon vast te maken en dan de lucht in...
Ik heb van het weekend ook laten vallen dat we binnekort de speentjes weg doen omdat speentjes voor babies zijn en hij een grote jongen is. Hij beaamde dat hij een grote jongen is maar wilde nog geen afstand doen van zijn speentjes
Vriend opperde al om ze aan een ballon vast te maken en dan de lucht in...
dinsdag 24 december 2019 om 09:03
Ohhhh wat een ziekenboeg hie rweer .
Lavendel hoe is het met dochter nu ?
Teckel, heb je Ha te pakken gekregen?
rosings hoe is het met rozetje nog fit ?
enevelop wat knap zeg, zo worden ze toch ineens snel groot he.
Due ik zou gewoon dwingen , shceelt zoveel ellende, vrij neus beter slapen , eten drinken. geefttoch verlichting.
Fiona, nee toch ik hoop toch niet dat je straks voor 3 moet zorgen.
Bedankt voor de zindelijkheids verhalen, ik kijk wel even wanneer ik ermee start.
ze is nu even niet in the mood , pfffft mijn hemel. alles is strijd en alles is dicussie.
Hier is dreumes nu ook ziek, gister avond huilen zo verdrietig , wou alleen op zijn zij liggen bij me, aan zijn oortjes krabben ,nou dan weet ik het al weer, ik ben nu werken en hoop dat hij beetje opknapt, als het erger wordt toch noch even naar de HA.
WINTER SUCKS! ik wil zomer zonder snotneuzen
Vandaag komen mijn ouders en de cadeaus zijn ingepakt , kan niet wachten tot ik hun gezichtjes zie
morgen naar schoonouders en 2de kerstdag lekker niks.
wat gaan jullie allemaal doen ?
Lavendel hoe is het met dochter nu ?
Teckel, heb je Ha te pakken gekregen?
rosings hoe is het met rozetje nog fit ?
enevelop wat knap zeg, zo worden ze toch ineens snel groot he.
Due ik zou gewoon dwingen , shceelt zoveel ellende, vrij neus beter slapen , eten drinken. geefttoch verlichting.
Fiona, nee toch ik hoop toch niet dat je straks voor 3 moet zorgen.
Bedankt voor de zindelijkheids verhalen, ik kijk wel even wanneer ik ermee start.
ze is nu even niet in the mood , pfffft mijn hemel. alles is strijd en alles is dicussie.
Hier is dreumes nu ook ziek, gister avond huilen zo verdrietig , wou alleen op zijn zij liggen bij me, aan zijn oortjes krabben ,nou dan weet ik het al weer, ik ben nu werken en hoop dat hij beetje opknapt, als het erger wordt toch noch even naar de HA.
WINTER SUCKS! ik wil zomer zonder snotneuzen
Vandaag komen mijn ouders en de cadeaus zijn ingepakt , kan niet wachten tot ik hun gezichtjes zie
wat gaan jullie allemaal doen ?
dinsdag 24 december 2019 om 09:20
Doe dit alsjeblieft niet i.v.m. het milieu..Aardbei-banaan schreef: ↑24-12-2019 09:00Vriend opperde al om ze aan een ballon vast te maken en dan de lucht in...
Quest, Ik hoop vooral niet dat mijn man nu met de kerst ziek is en dan vrolijk tweede kerstdag weer gaat werken
Wat een zieken allemaal zeg. Is er iemand in dit topic waarbij het hele gezin beter is? Rosings, hopelijk wordt Rozetje niet weer ziek deze kerst. Het wordt een kerst vol hoesten en snotneuzen als ik dit zo lees..
Man ligt nog in bed, ik heb baby ook net naar bed gebracht en ik ben met peuter een heel Duplo-dorp met treinbaan aan het maken. Heerlijk, die momenten..