Peutertopic III

15-10-2019 22:12 3010 berichten
Na het babytopic en het dreumestopic nu alweer het derde peutertopic!
Voor iedereen die mee wil schrijven over hun leuke (of nu even niet zo leuke) peuter!
Sterkte due, wat verdrietig. Ik heb geen ervaring.
Alle reacties Link kopieren
He wat naar due. Ik heb geen tips voor je. Sterkte :redrose:
Maartje2016 schreef:
17-01-2020 08:10
Oei, Due, wat naar om dat te horen. Staat degene ook dicht bij de kinderen? (Hoeft natuurlijk niet automatisch)

Misschien hebben ze op kanker.nl tips? Of bestaat er een prentenboek waarin ziekte wordt uitgelegd?

Sterkte! :hug:

Edit: even gegoogeld, ik zou persoonlijk voor Grote boom is ziek gaan, maar als je "prentenboeken kanker" intypt komt er o.a. een boekenlijst voorbij met verschillende kinderboeken erop. Maar ik heb geen ervaring, dus weet ook niet of bovenstaand boek wat is :$
Ja ze is dol op mijn jongens :heart:. Alleen laatste tijd heeft ze ze door drukke schema's weinig gezien.
Oh due, wat heftig en verdrietig! Heel veel sterkte!
Due-scimmie schreef:
16-01-2020 22:33
Iemand die mij zeer dierbaar is, heeft naar alle waarschijnlijkheid kanker. (Officiële uitslag komt nog, het zag er niet goed uit dus kans is groot).
Iemand in zo'n situatie gezeten sinds kind is geboren en hoe en wat wel of niet vertellen aan kind?
Ach nee. Veel liefde en sterkte due.
Sterkte due.

Ik lees nu met rozetje af een toe een boekje over ziek zijn en boekjes over doodgaan, 1x per week ofzo. En heb bij de Bieb een boekje over emoties gehaald.
Op dit moment verbind ik daar nog niks aan vast, maar zodra pa slechter wordt (kan tussen nu en 8 maanden zijn) komt daar tijdens het lezen een gesprekje bij, onze opa is ook ziek/gaat ook dood.
Als we dit weekend naar opa gaan zeg ik nog niks over ziek zijn, maar als hij merkbaar anders gaat zijn dan vertel ik het in de auto er naar toe denk ik. Opa is ziek dus hij ziet er anders uit/is erg moe.
Sterkte Due en Rosings.

@due, ik zou het proberen nog niet te zwaar te maken voor dochter, zoals ik het lees is er nog hoop? Ik hoop in elk geval heel erg dat het meevalt, wel goed dat je je peuter hierin betrekt.

@Rosings, voor jou ook heftig, betreft het je eigen vader?
Ja ze weten ook nog niks(Is namelijk ook nog niet algemeen bekend dus nog ver van hun bed show) . Dinsdag of woensdag komt er meer duidelijkheid maar ziek is vrijwel zeker of ze moeten er ontzettend naast zitten. Wat ik natuurlijk wel heel erg hoop. Maar nog niet in deze situatie gezeten dus geen idee hoe kinderen hiermee omgaan.
Envelop schreef:
17-01-2020 11:44
Sterkte Due en Rosings.

@due, ik zou het proberen nog niet te zwaar te maken voor dochter, zoals ik het lees is er nog hoop? Ik hoop in elk geval heel erg dat het meevalt, wel goed dat je je peuter hierin betrekt.

@Rosings, voor jou ook heftig, betreft het je eigen vader?
Ja, mijn vader. De uitslag van vandaag maakt 8maanden het positieve scenario. We zien opa eens per maand ofzo, dus ze zal er niet veel van meekrijgen denk ik. Oma, dat wordt vervelend, daar heeft ze een hechte band mee. Kunnen we mooi oefenen met opa.

(Hij heeft nu nog 6% nierfunctie, dalende lijn)
Sterkte Due en rosings. Hier wel soortgelijk iets gebeurd maar toen was dochter baby dusja.

Weet iemand of er een speelgoed topic is ofzo? Of heeft iemand hier tips? Ik ben op zoek naar een mooie pop voor dochter.Ik weet niet hoe het kan maar we zijn dochters pop kwijt, ze had zo'n baby born met zacht lijfje een kleine. Ik wil eigenlijk een nieuwe die wat meer menselijk is zeg maar.
Ja er is een speelgoed topic. Verder weinig ervaring. Zoon heeft een baby born maar doet er niks mee.
Naniene schreef:
17-01-2020 20:33
Sterkte Due en rosings. Hier wel soortgelijk iets gebeurd maar toen was dochter baby dusja.

Weet iemand of er een speelgoed topic is ofzo? Of heeft iemand hier tips? Ik ben op zoek naar een mooie pop voor dochter.Ik weet niet hoe het kan maar we zijn dochters pop kwijt, ze had zo'n baby born met zacht lijfje een kleine. Ik wil eigenlijk een nieuwe die wat meer menselijk is zeg maar.
Wij hebben deze, die heeft dochter van Sinterklaas gekregen:
https://www.bol.com/nl/p/baby-born-soft ... oductTitle

Zeker een upgrade na de kleine met het zachte lijf, ook al omdat je haar kan aan- en uitkleden. (En de ogen kunnen open en dicht, ze kan huilen en plassen) Met de kleine wordt nu wat minder gespeeld, of ze mag samen met de grote spelen, of ze mag als pop voor de grotere pop dienen :proud:

Wat trouwens een grote hit was, was om er ook een magisch flesje bij te kopen.
Wij hebben deze en die doet het verrassend goed voor dat geld: https://www.bol.com/nl/p/eddy-toys-magi ... uctPageUrl

Dit is trouwwens de link naar het speelgoedtopic: kinderen/het-grote-speelgoedtopic-2019/ ... #p30352235

Edit: ik zie nu de prijs in de link van de pop staan, dat hebben wij er niet voor betaald. Wij hebben hem gekocht tijdens een aanbieding, ik weet niet of ik er 40 euro voor over zou hebben gehad :$
Dankje Maartje. Ik ga even naar het speelgoedtopic kijken. Kon het niet vinden. Ogen open en dicht is wel een must ja. Een magisch flesje heeft ze al.
Wat heftig Due en Rosings, veel sterkte :hug:

Wij zijn weer terug van ons midweekje weg, we hebben het heerlijk gehad. En volgende maand gaan we weer :cheer: Dochter heeft een vriendinnetje gemaakt in het zwembad, ze scheelden maar een maand. En ze waren zo leuk samen aan het spelen. Normaal is dochter heel verlegen maar nu nam ze echt het voortouw. En dus echt samen aan het spelen en elkaar nadoen, dat heb ik nog niet eerder gezien. Leuk, deze leeftijd :love:
Maartje, jij bent echt de speelgoedkenner! :-D

Rosings, ook sterkte voor jou!

Super leuk fiona, dat samen spelen. Zoon gaat dat ook steeds meer doen. Volgens mij schelen jouw dochter en mijn zoon niet zoveel met leeftijd.
En volgende maand weer, lekker!

Ik heb vd week pasfoto"s van baby laten maken voor paspoort. Wij gaan in feb naar engeland :) ook zin in.

Wij hebben dit weekend nog verlaat kraambezoek, en vandaag en morgen en gaan zelf ook nog op kraambezoek haha. Verder dus maar rustig aan.

Wat zijn jullie plannen?
Dat klinkt fijn Fiona!

Vriend was een nachtje weg met vrienden dus ik was gisteren alleen met zoon, hij is super lief geweest heel de dag. 's Avonds kwam de oppas zodat ik even naar de verjaardag van een vriendin kon. Vanochtend met zoon en vriendin en haar kindjes naar het bos geweest en daarna lekker geluncht daar.
Vriend is inmiddels weer thuis, zoon ligt te slapen en ik even rustig op de bank.
Wij hebben een fijn weekend gehad in ieder geval :)

Verder iedereen ook een goed weekend gehad?
Ach wat naar zeg, knuffel voor Due en Rosings :hug:.
Ik zou ook niet zo goed weten hoe je zo'n situatie aan kinderen uitlegt. Tip van Maartje over boekjes is een goede, en misschien hebben de PMers op het KDV nog tips?

@Fiona: fijn zeg, heerlijk nagenieten!

@aardbei: klinkt als een heel fijn weekend! Hier zijn we gaan klussen in het nieuwe huis en een dagje thuis aanrommelen en spullen vast inpakken. Peuter beseft wel dat er een nieuw huis is, dat we daar ook gaan wonen en uit het huidige huis weggaan nog niet zo geloof ik. Soms lijkt hij wat uit zijn doen (we sjezen wat vaker op en neer tussen de huizen, hij is ook wat vaker even bij opa en oma als wij iets moeten doen) maar verder lijkt het nog niet zo'n grote impact te hebben. Met daadwerkelijk verhuizen en ander kdv zal het wel even anders zijn, maar dat zien we dan wel.
happiness = reality - expectations
Wij hebben een weekend zonder kids gehad. Voor het eerst sinds bijna een jaar (geboorte dochter). Was echt genieten, maar ook blij dat ze er weer zijn. Aankomend weekend (van donderdag tm zaterdag) is man weg en weekend erna heeft hij dienst. Dat vind ik behoorlijk balen. Maar kom ik ook weer overheen.

Peuter wordt echt zo groot. Hij is echt helemaal zindelijk en praat als een malle. Hij heeft ook humor en maakt grapjes. Hij fietst. Jejem waar blijft de tijd. Morgen heb ik weer een dagje met ze thuis. Heerlijk nadat ik ze een weekend niet heb gezien. We gaan 's ochtends even naar de bieb en verder geen plannen. Sowieso lekker knutselen en kleien want daar is peuter dol op.

@whoops succes met verhuizen en klussen. Dat zal best even een zware dobber zijn voor peuter, maar komt hij ook wel weer overheen.
Wat schattig Fiona, en leuk om te zien dat ze zo genoot in het zwembad!

aardbei, dat klinkt heerlijk en een goed idee om als man er niet is een oppas in te schakelen.

Whoops, hectische tijd maar leuk om alle vorderingen in het huis te zien! Onze dochter had het in het begin wel lastig met inslapen en het nieuwe adv maar was snel gewend en heeft allemaal vriendjes in de straat. Dus dat komt helemaal goed!

Wij zijn op kraambezoek geweest, zo schattig en wat is een newborn toch klein! dochter was lief en voorzichtig met de baby. En was super leuk aan het spelen met dochter van vrienden, echt twee giebel meisjes! Verder zijn we naar de schoonouders geweest want dochter wilde daar naartoe, nou dat was helemaal prima!
Peuter is al 2 keer in een week uit bed gevallen. Is dit weer een fase? Is dit herkenbaar? Hij ligt al bijna een jaar in meegroeibed en vrij kleine opening en ineens valt die dus uit bed...
Hier is hij 1x uit bed gevallen toen hij het bed net had, maar verder niet. Sorry, niet herkenbaar. Draait hij extra in zijn slaap? Ik leg hem wel altijd weer netjes in het midden voor ik zelf naar bed ga...
Maartje2016 schreef:
21-01-2020 08:41
Hier is hij 1x uit bed gevallen toen hij het bed net had, maar verder niet. Sorry, niet herkenbaar. Draait hij extra in zijn slaap? Ik leg hem wel altijd weer netjes in het midden voor ik zelf naar bed ga...
Ja dat doe ik ook altijd. Gisteravond wezen kijken en hij lag 'gewoon goed'. Hij is dan ook z'n favo knuf kwijt dus een en al drama, krijsen, gillen. Baby ook wakker natuurlijk. Gelukkig zijn ze allebei weer gaan slapen maar ik niet echt meer helaas.
Wij hebben hier tegenwoordig zijn favo knuffel dubbel in bed liggen (ook de reserve versie), scheelt al een hoop gezeur. Ik weet nog niet hoe ik het ga doen als hij over allebei tegelijk heen heeft gespuugd, maar misschien gaat dat wel nooit gebeuren, dus daar ga ik me nu noh maar niet deuk om maken.
Ik heb vanmorgen idd de reserve knuf uit de kast gepakt.
Zoon is 'pas' twee keer uit bed gevallen, wij hebben het idee dat hij dan heel druk heeft gedroomd en veel heeft bewogen. Hij lijkt dan ook nog half te slapen als we bij hem op de kamer komen als hij is gevallen.

Succes met klussen Whoops.
En wat fijn, een weekend met z'n tweeen Teckeltje!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven