Peutertopic III

15-10-2019 22:12 3010 berichten
Na het babytopic en het dreumestopic nu alweer het derde peutertopic!
Voor iedereen die mee wil schrijven over hun leuke (of nu even niet zo leuke) peuter!
Toevallig is Rozetje 2 dagen geleden nog uit bed gevallen. Volgens mij was ze druk aan het dromen ze was erg bewegelijk, ik werd van haar wakker vlak voordat ze viel.
Alle reacties Link kopieren
Onze peuter ligt bij ons. Maar in eenpersoonsbed zou hij er denk ik regelmatig uit kukelen. Hij draait minimaal keer 180 graden in bed.
Due-scimmie schreef:
21-01-2020 11:10
Onze peuter ligt bij ons. Maar in eenpersoonsbed zou hij er denk ik regelmatig uit kukelen. Hij draait minimaal keer 180 graden in bed.
God ja, die voetjes in je gezicht. En dan wordt zij kribbig dat ik haar verplaats :) hahaha
rosings schreef:
21-01-2020 11:18
God ja, die voetjes in je gezicht. En dan wordt zij kribbig dat ik haar verplaats :) hahaha
Precies. Al liggen ze meer in man's gezicht en ribben gelukkig. In nieuwe huis krijgt hij meteen twijfelaar of tweepersoonsbed als het past.
Maartje2016 schreef:
21-01-2020 08:45
Wij hebben hier tegenwoordig zijn favo knuffel dubbel in bed liggen (ook de reserve versie), scheelt al een hoop gezeur. Ik weet nog niet hoe ik het ga doen als hij over allebei tegelijk heen heeft gespuugd, maar misschien gaat dat wel nooit gebeuren, dus daar ga ik me nu nog maar niet druk om maken.
Dat is dus snel gegaan. Knuffel 1 zit nog in de was en knuffel 2 is nu ondergespuugd. Heb zoon een andere knuffel aangeboden, maar "liever niet, anders wordt die straks ook vies en nat".
Maartje2016 schreef:
21-01-2020 11:32
Dat is dus snel gegaan. Knuffel 1 zit nog in de was en knuffel 2 is nu ondergespuugd. Heb zoon een andere knuffel aangeboden, maar "liever niet, anders wordt die straks ook vies en nat".
Je moet het ook niet opschrijven :D hahaha

Wat een lieve reactie :) Liever niet... Een knuffeldoekje misschien als je zoiets hebt?

Beterschap!
Due-scimmie schreef:
21-01-2020 11:28
Precies. Al liggen ze meer in man's gezicht en ribben gelukkig. In nieuwe huis krijgt hij meteen twijfelaar of tweepersoonsbed als het past.
ik heb nu een peuterbedje staan voor haar, waar ze wel af en toe in gaat liggen en 1 keer 2 uurtjes heeft geslapen. (wil dat ze altijd zelf kan kiezen waar ze slaapt). Maar ik overweeg ook om er een 1 persoons of twijfelaar neer te zetten. Waarom genoegen nemen met een peuterbedje als je nu in een bed van 1.60 ligt met je moeder tegen de rand aan geplakt.
Maartje2016 schreef:
De vivavloek
rosings schreef:
21-01-2020 11:43
ik heb nu een peuterbedje staan voor haar, waar ze wel af en toe in gaat liggen en 1 keer 2 uurtjes heeft geslapen. (wil dat ze altijd zelf kan kiezen waar ze slaapt). Maar ik overweeg ook om er een 1 persoons of twijfelaar neer te zetten. Waarom genoegen nemen met een peuterbedje als je nu in een bed van 1.60 ligt met je moeder tegen de rand aan geplakt.
Ja hij heeft 1 persoonsbed met rand rondom en logeerbed. Maar die wil ik doorschuiven naar zijn kleine broer. Dus dan moet er toch nieuwe komen en wel makkelijk als iemand er bij kan liggen.
Maartje2016 schreef:
Dat zal je altijd zien... Inderdaad, de Viva vloek.
Wel schattig dat je zoon geen andere knuffel wil omdat hij bang is dat die anders ook vies word.
Acb wat sneu maartje.

Zoon zegt zulke dingen ook vaak, ik reageer altijd dat dat niet erg is en ik het weer kan wassen.
Gister liet hij een beker yogi om zich heen vallen, huilen! Hij vond het zo erg.

Uit bed vallen: op vakantie 2x uit een gewoon bed, zonder rek. In zijn eigen peuter bed nog nooit geloof ik, of een keer toen we die net hadden.
De opening zit (expres) bij zijn voeten, want hij ligt wel heel vaak tegen de rand.
Wel zielig, hopelijk valt hij er nu niet meer uit.

Ik ga zo een houten treinbaan via marktplaats halen, als cadeautje voor mijn zoon(s). Ben benieuwd wat hij er van vind als ik hem ophaal van het kdv.
Volgens mij schelen ze inderdaad niet veel Sneeuwball, mijn dochter is van begin november. Leuk, Engeland!!

Aardbei-banaan, dat klinkt als een heerlijk weekend. Ik heb geen vriendinnen met kinderen in de buurt en ik mis dat wel stiekem.

Whoopsadaisies, verhuizen zorgt altijd voor onrust maar hopelijk valt het bij jullie mee en went hij straks snel.

Teckeltje, fijn dat jullie even qualitytime hebben gehad. Wij plannen nu heel bewust 1x per week een dateavond in waarop we volle tijd voor elkaar hebben. Maar ik zou ook wel weer eens samen een weekendje weg willen. De baby is alleen heel erg eenkennig op dit moment dus voorlopig zit dat er even niet in. Wat is dat zindelijk worden snel gegaan bij je peuter!

Pip, hoe gaat het met jou en je zwangerschap, hoeveel weken ben je nu? En beseft dochter dat ze grote zus wordt?

Over het uit bed vallen: dochter heeft zo’n plankje bij het hoofdeinde. Die heeft ze ook echt nodig want ze ligt vaak helemaal aan de rand of zelfs overdwars. Op vakantie sliep ze in een boxsping, en daar viel ze dus uit. Ik heb uiteindelijk een stoel tegen haar bed gezet om dat te voorkomen. Misschien droomt hij veel Teckeltje, en beweegt hij daardoor meer?

Maartje, beterschap voor peuter!

Hier gaat alles goed. Dochter wordt zo oud, wijs en zelfstandig. Ik vind het heerlijk! Vandaag heeft ze een opstandige dag, ik denk dat ze erg moe is nog van het weekje weg en de peuterspeelzaal die weer begonnen is (ze gaat nu 3 ochtenden en de ochtenden zijn ook een half uur langer geworden sinds het nieuwe jaar). Maar het is mijn werkdag, dus mijn man zijn probleem :proud:
Ach Maartje, de vloek van het Viva forum, zoals Due al zei. Beterschap!
Ah Maartje wat sneu, beterschap!

Fiona, herkenbaar. Als peuter moe is van de dagen ervoor of slecht heeft geslapen kan ze ook opstandig zijn. Vannacht heeft ze bijna het klokje rond geslapen, gisteren toen ik haar ophaalde van het kdv zei ze al voel me niet zo lekker, bleek ze koorts te hebben. Toen ze bij me zat viel ze in slaap en hebben we haar in bedje gestopt.

Zwangerschap gaat goed, ik ben nu 28 weken. Afgelopen maand was ik thuis omdat de vk+ huisarts dat hadden aangeraden. Slaap maanden slecht, en nog steeds de befaamde zwangerschapsklachten. Morgen twee uur proberen, als het niet gaat ga ik weer naar huis.
Dochter beseft wel dat ze zus wordt en vertelt dat ook trots aan iedereen!
Poehee, peuter had echt een jankdag met de hoofdletter J. Geen idee wat er nou was. Maar man man man. Ik werd er gek van. Niks was goed. Hij wilde alleen maar de hele dag bellenblazen. Maar ik niet. :frusty:

Maar, tis stil. Ik zit. Ben gevloerd.

@maartje beterschap!
Hier hadden kinderen beiden een goede dag op kinderdagverblijf zonder drama bij wegbrengen :yes:.

Hoorde trouwens ook dat maar 60% gehoor geeft an oproepje voor bevolkingsonderzoek. Gaan jullie?
due-scimmie wijzigde dit bericht op 27-01-2020 16:18
33.56% gewijzigd
Oh due wat heftig. En zo jong nog. Heel erg veel sterkte :hug:

Ik ben geweest ja vorig jaar. Heb geen hpv dus dat is positief. Iedereen die ik ken geeft gehoor aan de oproep.
Heftig, due, heel veel sterkte!

Hier ga ik wel als ik 'n oproep krijg, 2x tot nu toe. (en godzijdank 2x goed)
Jeetje due wat heftig, sterkte!

Ja ik las het ook en verbaasde me over het percentage. Ik ben 2x geweest, dat soort dingen zijn niet mijn hobby maar het is beter als ze er vroeg achter komen.

Teckel, kun je een beetje bijkomen van vandaag?
Sterkte due! Hoe zijn ze er achter gekomen als ze nog geen 30 was?

Ik ben ook nog geen 30, vriendinnen ook niet, dus nooit een oproep gehad
Als ik die krijg, ga ik wel. Genoeg ellende gezien al, ook bij jonge meiden.

Pff teckel, nu lekker uitrusten.

Pip, balen dat het werken niet gaat. Maar jij/jullie zijn belangrijker! Neem jw rust.

Zoon was superblij met zn (en zn broertjes) nieuwe treinbaan. Heeft heerlijk gespeeld. Had gezegd dat het voor hem en baby is. Zegt hij: als baby groter is, gaan we samen spelen. :heart:
Fiona, ik kan me voorstellen dat je het jammer vind dat je geen vriendinnen hebt die kinderen hebben. Het is af en toe zo fijn om even te klagen over rotdagen of juist trotse momenten te delen. Is toch ook fijn om te doen met mensen die jou + kind in real life kennen.

Dat zijn heftige dagen Teckeltje. Hopelijk kan je nu lekker uitrusten.

Jeetje, due wat heftig. Ik ben nog geen 30 maar zou zeker naar het bevolkingsonderzoek gaan. Bij mijn zus en een van mijn beste vriendinnen zijn onrustige cellen gevonden... betekend vooralsnog weinig gelukkig maar moet wel in de gaten gehouden worden. Kan me niet goed voorstellen dat je je niet gaat. Sterkte :redrose:
sneeuwball schreef:
21-01-2020 21:04
Sterkte due! Hoe zijn ze er achter gekomen als ze nog geen 30 was?

Ik ben ook nog geen 30, vriendinnen ook niet, dus nooit een oproep gehad
Als ik die krijg, ga ik wel. Genoeg ellende gezien al, ook bij jonge meiden.
Ze vloeide tussen haar menstruaties door dus had afspraak bij huisarts gemaakt voor de zekerheid.

Ik ben zelf wel een stresser want heb dat ook al paar maanden dus nu ook maar voor mezelf afspraak gepland want dat bleef ik uitstellen.
Ik ben nu 1x geweest voor het onderzoek. Dat was een half jaar na mijn bevalling en eerlijk gezegd maakt het onderzoek zelf me niet zoveel meer uit nadat ik een bevalling heb meegemaakt. Gelukkig was alles goed! Ik snap ook niet waarom mensen geen gehoor geven aan de oproep. De buurvrouw twijfelde en heb haar aangeraden te gaan. Het is maar een kleine moeite.
Ik zou liever ook al eerder oproep krijgen voor borstonderzoek. Mijn moeder was 41 toen ze overleed aan de gevolgen van borstkanker en ik hoor zo vaak dat vrouwen op jongere leeftijd al borstkanker hebben.

Pip: wat vervelend dat werken nu niet lukt, maar kan me ook voorstellen dat als je slecht slaapt werk erbij ook zwaar valt. Slaap je slecht door de zwangerschap?

Fiona: kan me voorstellen dat je dat wel mist. Ik had vriendinnen met kinderen en dan rond dezelfde leeftijd dus je kan ook tips vragen en zeuren over dezelfde dingen/fase. Heel fijn om Mijn verhaal kwijt te kunnen. Mijn vriendin toendertijd zonder kind begrijpt me nu beter nu ze zelf ook een kindje heeft. Is toch anders.

Over vandaag gemengde gevoelens. Werd s'ochtends gebeld door psz dat ze bleef huilen en koorts had. Ik dacht dat ze misschien weer oorontsteking had dus toch nog langs de huisarts. Wel wat beginnend, maar niet erg genoeg voor antibiotica. Dus nu hopen met zetpil en neusspray dat het over gaat of in ieder geval niet erger wordt. Maar ene moment is ze vet zielig en andere moment staat ze bij wijze van op de bank te springen. :facepalm: Snap dr soms niks van, die peuter.
Jeetje due, wat heftig. :hug: Wat is de prognose?
Bij mij werden wel onrustige cellen gevonden na het bevolkingsonderzoek (pap3a en cin2). Vanwege mijn wens voor een tweede heb ik een jaar afgewacht en toen ik net zwanger was bleek dat mijn lichaam het zelf heeft opgeruimd. Komend jaar moet ik weer voor een controle. Het blijft ergens spannend want ik bloed eigenlijk al sinds de geboorte van de baby 7 maanden geleden. Ik denk/hoop dat het door het spiraaltje komt.

Lavendel, beterschap voor peuter!
Wat heftig, Due!
Ik zou wel voorstander zijn het te vervroegen naar 25 jaar. Ik ben nu 2x geweest, afgelopen september nog, en alles was goed. 2 vriendinnen hadden wel recent HPV.

Wat sneu al die uit-bed-vallers! Hier is een kant uit het ledikant en kon ik een apart inzetstuk kopen met uitsparing bij haar voeten. Ze ligt wel eens tegen de rand, maar draait nooit 180 graden ofzo.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven