Peutertopic III

15-10-2019 22:12 3010 berichten
Na het babytopic en het dreumestopic nu alweer het derde peutertopic!
Voor iedereen die mee wil schrijven over hun leuke (of nu even niet zo leuke) peuter!
Peuter zit in een bellen blaas fase. Hij wil alleen maar bellen blazen. Pro tip van man: bouw een ombouw van duplo om het potje heen en peuter regelt het verder zelf.
Alle reacties Link kopieren
Hoe ziet dat er precies uit dan? Peuter is hier ook vreselijk fan van bellenblazen maar snapt nog niet dat hij het potje recht moet houden (oh, en hard genoeg blazen lukt ook nog niet echt dus wat hij er zo leuk aan vindt? :huh: ) met tot gevolg continu lege potjes en bellenblaas op de vloer...
Man heeft op een duplo plaat een soort huisje om het potje heen gebouwd waardoor het potje er in vast staat. Peuter laat het ook gewoon staan nu. Scheelt enorm.
O, dat potje! Ik dacht dat hij een eigen toilet voor je zoon had gebouwd :facepalm:
Maartje2016 schreef:
22-01-2020 10:44
O, dat potje! Ik dacht dat hij een eigen toilet voor je zoon had gebouwd :facepalm:
:HA:
Ik las ook wel eens om die potjes gewoon buiten met duck tape aan tafelpoot te maken. Onze peuter vond dat alleen geen goed plan dus trok ze los.
Due-scimmie schreef:
22-01-2020 10:56
Ik las ook wel eens om die potjes gewoon buiten met duck tape aan tafelpoot te maken. Onze peuter vond dat alleen geen goed plan dus trok ze los.
Haha dit heb ik gisteren ook binnen overwogen maar kon geen ductape vinden.
Ah wat lief sneeuwbal! en leuk dat hij zo gezellig ging spelen met de treinbaan, wij hebben een simpele van Ikea maar daar is nog niet veel belangstelling voor.

Sinds het begin van de zwangerschap slaap ik slecht, wordt meerdere keren per nacht wakker of wordt om vier uur wakker en daarna slaap ik niet meer. Daarbij ben ik nog steeds vaak misselijk, duizelig en heb brandend maagzuur. Met werk en alles eromheen ging dat op een gegeven moment niet meer.

Ooo bellenblaas, vindt het sinds de zomer rotspul. Een paar super leuke kleren zijn erdoor verpest. Zaten opeens rare vlekken in na het wassen, na speurwerk oa hier op viva bleek het de reactie van bellenblaas op wasmiddel te zijn. Dus als ze gemorst hebben eerst de kleding met gewoon water spoelen.
Ooww bellenblaas, nee hoor hier geen fan. Vind ook altijd heel irritant als het weer bij een traktatie zit. Dus zoiezo niet binnen.

Heftig pip. Sterkte!

Hier vanochtend weer naar de ha gebeld en moet eerst weer langskomen voordat hij een kuur voorschrijft. Ze haag vanochtend bij het uit bed halen 39 graden. Zal je zien gedraagt ze zich na het telefoontje weer vrolijker :facepalm: . Voel me dan toch altijd wel weer opgelaten. Zeker als straks blijkt dat de ontsteking toch niet erger is geworden, dan voel ik me helemaal een sukkel. Maar goed manlief zegt ook: peuter is nog geen enkele keer een oorontsteking zelf te bovengekomen en ze heeft al weinig reserves en nu at ze de laatste tijd weer goed en nu is het meteen weer prut met eten. Maar goed de man is thuis gekomen en gaat straks met peuter naar de ha. Ben benieuwd.
Wij hebben het bellenblaas potje met een tiewrap aan de regenpijp vast gemaakt. Binnen mag er geen bellenblaas open, van vlekken in kleding hebben wij nog nooit last gehad (en ik heb ook wel eens bellenblaas getrakteerd :mrgreen: )
Hoe gaat het met dochter lavendel?
Envelop lief dat je het vraagt. Uiteindelijk toch een fikse oorontsteking. Gisteren was het licht in haar linkeroor en vandaag was dr rechteroor goed ontstoken. Vreemd hoe dat zo kan verlopen, maar goed weer aan de ab, dit keer met een breder spectrum ofzo. Moet toch leren meer op mijn moedergevoel te vertrouwen, want die was dus toch wel juist.

Hoe was het op je werk pip?

Laatste keer dat ze bellenblaas meekreeg had peuter de dop er zelf al afgekregen in de auto o_o
Ik ben bezig met het bedenken van de traktatie van dochter en denk dat ik de andere mama's trakteer op confetti :mrgreen:

Laatst kreeg man ook een knutselwerkje van peuter mee met heel veel glitter. Dus hij zei: ow fijn glitters......... Kdv medewerkster goh dat zeggen alle andere ouders ook :clown:
Peuter trakteert dit jaar paw patrol stickers en smoothies. Als de rest net zo stickert als zoon is het allemaal in 1 dag op.
Beterschap voor je dochter lavendel. Hopelijk doet de AB snel zijn werk.

Hier nog geen idee voor de traktatie, zoon is pas in juli jarig dus heb nog even :)
Ach lavendel, hopelijk werkt de antibiotica snel.

Bellenblaas vind zoon helemaal leuk. Maar mag het alleen met toezicht en buiten.
Ik heb het ook wel eens gegeven als traktatie.
Ik doe vaak iets wat zoon ook leuk zou vinden.
Die vlekken kende ik niet. Wel zonnebrand vlekken...

Mijn zoon is van oktober en das helaas geen maand om waterijsjes te trakteren :(

Mij zoon zou paw patrol stickers en smoothie traktatie helemaal het einde vinden. En paw patrol, en stickers!! En smoothie.
Dat wordt vast een succes!
Man vindt mij toch best een strenge moeder maar bellenblaas mag van mij gewoon binnen. Niet met zo'n bellen pistool of die vellen blaas machine. Maar een beetje blazen tegen zo'n stokje waar dan als ie geluk heeft 3 bellen pwler kder uit komen maar vaker geen of een kan toch prima binnen? Of zie ik iets over het hoofd?
Wij hebben een houten vloer dus daarom mag het niet.

In ons oude huis met laminaat vond ik het niet erg.
Bellenblaas in duplo ombouw was een succes. Thnx voor de tip. Hier zijn ze vaak 'op', heb vaak geen zin in de vlekken op de vloer en meubels. Peuter blaast met consumptie, dus ik weet niet of de vlekken vooral vd bellenblaas, zijn gespuugspetter of de combinatie komen.
funnymiss schreef:
22-01-2020 22:13
Bellenblaas in duplo ombouw was een succes. Thnx voor de tip. Hier zijn ze vaak 'op', heb vaak geen zin in de vlekken op de vloer en meubels. Peuter blaast met consumptie, dus ik weet niet of de vlekken vooral vd bellenblaas, zijn gespuugspetter of de combinatie komen.
Op de vloer vind ik niet zo'n probleem. Die is toch altijd wel vies met 2 kinderen en een hond. Hier wordt overigens ook met zeer veel consumptie geblazen haha. Maar zo in de duplo dat ik hem niet vast hoef te houden vind ik het echt geen probleem. Voorheen was het hier ook vaak 'op'.

Peuter had vannacht een nachtmerrie. Denk ik? Gelukkig is hij weer gaan slapen. Baby werd niet wakker van zijn gegil, scheelt weer.
Ah beterschap lavendel! Op de huisartsenpost zeiden ze een keer dat ze het juist serieus nemen als moeder zich zorgen maakt.

Ah teckel wat sneu, gelukkig werd de baby niet wakker.

Bellenblaas binnen mag hier ook niet, in ons nieuwe huis ligt een mooie houten vloer.

Werken ging wel ok, ze waren heel aardig maar na twee uurtjes was het ook wel mooi geweest. Maandag ga ik weer.
Beterschap Lavendel! Peuter hier ook oorontsteking.

Ik moet traktatie verzinnen voor baby, wordt over ca 2 weekjes 1 jaar.
sneeuwball schreef:
22-01-2020 21:08

Mijn zoon is van oktober en das helaas geen maand om waterijsjes te trakteren :(

Mij zoon zou paw patrol stickers en smoothie traktatie helemaal het einde vinden. En paw patrol, en stickers!! En smoothie.
Dat wordt vast een succes!
Ja hier februari kind dus ook geen ijs optie. En baby maart trouwens dus ook geen ijsweer.

Ja paw patrol is life hier in huis :-) en heb nu voor 12 euro 27 stickervellen. En voor zijn verjaardag krijgt hij pawpatroller en allemaal losse poppetjes en auto's :-) (Gisteren opgehaald via marktplaats).
Ja lavendel, beterschap voor peuter. Voor Snowgirl ook.

Pip fijn dat het goed ging op je werk. Pas maar goed op jezelf hoor!

Wij wonen in een crappy huurhuis met laminaat vloer. Bank zit altijd al onder de vlekken van melk kotsjes of peuter troep. Eens in de maand was ik de hoezen. Heb ik circa 1 dag een schone bank. Vloerkleed is vd vlooienmarkt 5 euro. Dus het kan me allemaal weinig bommen haha. En met dit weer 3u buiten bellen blazen bedank ik voor.

Iemand had hier zo'n trappetje voor de wc toch? Peuter is nog te klein om zelf er op te klimmen maar we zijn allebei wel klaar met het potje. Ik overweeg dus zo'n trap ding voor de wc. Maar ze zijn nieuw 30 euro. Vind ik toch weer een flinke investering. Overweeg mp, maar ergens vind ik dat ranzig...
Super leuk due! Paw patrol is hier ook een favoriet!

Teckel, wij hebben een laag opvouwbaar krukje van de bouwmarkt voor in de wc Gekocht als opstapje.
Pip_pip schreef:
23-01-2020 08:34
Super leuk due! Paw patrol is hier ook een favoriet!

Teckel, wij hebben een laag opvouwbaar krukje van de bouwmarkt voor in de wc Gekocht als opstapje.
Ik heb zo'n plastic krukje vd ikea wit met groene stippen,maar dan kan hij er dus nog niet opstappen...
Wat jij bedoelt is dat hoger?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven