Peutertopic III
zondag 23 februari 2020 om 21:53
zondag 23 februari 2020 om 21:55
Voor baby en peuter heb ik van de apotheek cetomacrogol op advies van de huisarts. Werkt prima. Baby had laatst na ziek zijn wat plekken. Twee dagen smeren en tis weg.Due-scimmie schreef: ↑23-02-2020 21:18Succes vannacht teckel!
Iemand tips voor zalf of crème of iets bij eczeem? Baby heeft paar plekken in oa knieholtes.
zondag 23 februari 2020 om 21:57
Wij smeren heel veel cetomacrogol, verder niet zwemmen en niet vaker dan 2x in bad / onder de douche zonder zeep producten. Na alles wat we geprobeerd hebben werkt dat het beste. Daarnaast hormoon op de plekken waar het eczeem te erg is (dreumes) of waar dochter aangeeft jeuk te hebben (peuter).Due-scimmie schreef: ↑23-02-2020 21:18Succes vannacht teckel!
Iemand tips voor zalf of crème of iets bij eczeem? Baby heeft paar plekken in oa knieholtes.
maandag 24 februari 2020 om 09:34
maandag 24 februari 2020 om 11:20
Och jeetje Teckel, klint echt enorm heftig. Gelukkig niet naar de HAP gehoeven. Rust jij maar lekker uit op kantoor
kan me voorstellen dat op kantoor zijn nu de hemel op aarde is. Hopelijk gaat het snel beter met peuter.
Hoe was de carnaval voor de vierders?
Zoon moest echt enorm wennen op het begin, al die mensen die raar waren verkleed, de harde muziek en vooral de drukte. Na een tijdje ging het goed en stond hij zowaar te 'dansen' (lees: met een vingertje te zwaaien en bewegingen met zijn hoofd te maken). En toen we naar huis gingen begon hij te huilen omdat hij verder carnaval wilde vieren, haha.
Vandaag mocht hij verkleed naar het KDV komen dus hij was vanochtend helemaal blij dat hij zijn pak weer aan mocht.
Hoe was de carnaval voor de vierders?
Zoon moest echt enorm wennen op het begin, al die mensen die raar waren verkleed, de harde muziek en vooral de drukte. Na een tijdje ging het goed en stond hij zowaar te 'dansen' (lees: met een vingertje te zwaaien en bewegingen met zijn hoofd te maken). En toen we naar huis gingen begon hij te huilen omdat hij verder carnaval wilde vieren, haha.
Vandaag mocht hij verkleed naar het KDV komen dus hij was vanochtend helemaal blij dat hij zijn pak weer aan mocht.
maandag 24 februari 2020 om 12:10
Ik had gisteravond een buikvirus (misschien vandaag ook nog, ben nog niet helemaal fit). Ik zat op het toilet met een emmer op schoot (excuus voor de beelddenkers). Rozetje was uit bed gekomen en stond naast me mn knie te aaien/zachtjes met dr handje te 'kloppen' terwijl ze steeds 'och mama toch' bleef zeggen. Mama ziek, spuug, och mama toch.
Ze was echt superlief
Ze was echt superlief
maandag 24 februari 2020 om 12:11
Dochter hier heeft het voor elkaar gekregen om in de polonaise van de prins meegenomen te worden, haha. Ze was midden in de kring aan het dansen en blijkbaar vonden ze haar wel schattig, dus is ze opgepakt en op iemand zijn schouders gezet
Dochter vond het helemaal geweldig, dus die is nu verkocht. Ze was ook zo uitgeput dat ze de hele nacht geslapen heeft. Welliswaar in ons bed, maar het begin is er.
Bij ons was het in de kantine van een sporthal, dus zoon heeft zich voornamelijk vermaakt op de springkussens die ze daar hadden neergezet. Het is dat hij een hondenpak aan had en anderen ook verkleed waren, maar anders had het voor hem elk feestje kunnen zijn
Volgend jaar gaan we een en ander maar combineren, pakken we hier het kindercarnaval en gaan we op zondag bij die studiegenoot van mijn man naar de optocht.
Bij ons was het in de kantine van een sporthal, dus zoon heeft zich voornamelijk vermaakt op de springkussens die ze daar hadden neergezet. Het is dat hij een hondenpak aan had en anderen ook verkleed waren, maar anders had het voor hem elk feestje kunnen zijn
Volgend jaar gaan we een en ander maar combineren, pakken we hier het kindercarnaval en gaan we op zondag bij die studiegenoot van mijn man naar de optocht.
maandag 24 februari 2020 om 12:40
Hier wilde peuter niet mee, dus ben alleen met baby even geweest. Hij vond het prachtig.
Peuter zei achteraf dat ie het eng vond. Momenteel is echt alles spannend en eng als hij iets niet wil, maar weet niet zo goed hoeveel daarvan echt eng is.
Ze voorspellen woensdag sneeuw trouwens
. Ik hoop erop want heb lekker mijn thuisdag dan.
Peuter zei achteraf dat ie het eng vond. Momenteel is echt alles spannend en eng als hij iets niet wil, maar weet niet zo goed hoeveel daarvan echt eng is.
Ze voorspellen woensdag sneeuw trouwens
maandag 24 februari 2020 om 13:53
Beterschap Rosings, wat stond Rosetje jou lief bij! Hopelijk knap je snel weer op.
Dat klinkt leuk Maartje
Ik zie het al helemaal voor me! Leuk voor zoon dat hij zich goed heeft vermaakt op het springkussen, dat zou zoon ook heel erg leuk gevonden hebben.
Due: herkenbaar dat 'eng'. Zoon zegt dat ook regelmatig terwijl er dan niks aan de hand is. Of dat hij 'bang' is. Fijn dat baby het wel leuk vond.
Ik hoop geen sneeuw woensdag, moet gewoon werken en Nederlandse sneeuw kennende zal de sneeuw donderdags niet meer top zijn.
Dat klinkt leuk Maartje
Due: herkenbaar dat 'eng'. Zoon zegt dat ook regelmatig terwijl er dan niks aan de hand is. Of dat hij 'bang' is. Fijn dat baby het wel leuk vond.
Ik hoop geen sneeuw woensdag, moet gewoon werken en Nederlandse sneeuw kennende zal de sneeuw donderdags niet meer top zijn.
dinsdag 25 februari 2020 om 07:31
Sneeuw hoeft van mij ook niet zo. Ben afhankelijk van de ns...
Rosings weer boven Jan? Wat was Rozetje lief voor je
Maartje, wat grappig dat verschil tussen dreumes en peuter. Duidelijk andere karakters als ik 't zo lees.
Hier is peuter weer een beetje beter. We moeten wel weer even in het gareel want hij is onwijs verwend toen hij ziek was en dat merken we. Draak!
Volgens mij is het deze morgen best aardig weer dus we gaan lekker in de tuin scharrelen.
Rosings weer boven Jan? Wat was Rozetje lief voor je
Maartje, wat grappig dat verschil tussen dreumes en peuter. Duidelijk andere karakters als ik 't zo lees.
Hier is peuter weer een beetje beter. We moeten wel weer even in het gareel want hij is onwijs verwend toen hij ziek was en dat merken we. Draak!
Volgens mij is het deze morgen best aardig weer dus we gaan lekker in de tuin scharrelen.
dinsdag 25 februari 2020 om 11:40
Teckel, fijn dat zoon een beetje beter is. En dan nu weer de opvoeding , bij dochter ook nog niks te zien ?
Rosings wat fijn dat jij ook weer beter bent .
Hoop toch echt niet op sneeuw, wordt altijd zo een prut bende.
Hier vanmorgen weer 04:30, peuter is dan klaar wakker wordt er niet goed van. de ene week slaapt zr 3 ochtenden tot 0800 ( meetal als z enaar KDV moet lekker handig) dan weer tot 04:30 dan weer tot 0600. Geen peil op te trekken.
Zoon slaapt als het stil is gewoon uit, maar wordt vaak wakker omdat ik dochter dan vertel dat ze haar ogen weer dicht moet doen, resultaat 2 kids om half 6 over de zeik.
Rosings wat fijn dat jij ook weer beter bent .
Hoop toch echt niet op sneeuw, wordt altijd zo een prut bende.
Hier vanmorgen weer 04:30, peuter is dan klaar wakker wordt er niet goed van. de ene week slaapt zr 3 ochtenden tot 0800 ( meetal als z enaar KDV moet lekker handig) dan weer tot 04:30 dan weer tot 0600. Geen peil op te trekken.
Zoon slaapt als het stil is gewoon uit, maar wordt vaak wakker omdat ik dochter dan vertel dat ze haar ogen weer dicht moet doen, resultaat 2 kids om half 6 over de zeik.
dinsdag 25 februari 2020 om 11:42
Nope. De opvang is dicht door de carnaval. Donderdag weer naar kantoor. Oma komt zo even hier tv kijken met rozetje en dan ga ik als razende Roelie de bovenverdieping opruimenTeckeltje88 schreef: ↑25-02-2020 11:35Allebei fijn maar vooral dat laatste! Kan jij vandaag uitrusten op kantoor?
Hoe doen jullie dat trouwens? Opruimen en poetsen met een peuter in huis? Als ze er bij zijn en 'meehelpen' of als ze slapen/er niet zijn?
dinsdag 25 februari 2020 om 11:55
Hier peuter en dreumes, heb vanmorgen de was opgevouwen en opgeruimd terwijl de jongens in hun kamers aan het spelen waren. Af en toe even kijken bij ze of zij bij mij.rosings schreef: ↑25-02-2020 11:42Nope. De opvang is dicht door de carnaval. Donderdag weer naar kantoor. Oma komt zo even hier tv kijken met rozetje en dan ga ik als razende Roelie de bovenverdieping opruimen
Hoe doen jullie dat trouwens? Opruimen en poetsen met een peuter in huis? Als ze er bij zijn en 'meehelpen' of als ze slapen/er niet zijn?
Toen dreumes naar bed was, keuken opgeruimd. Peuter was aan het kleuren. Stofzuigen terwijl ze beide door de kamer dartelen/kruipen.
dinsdag 25 februari 2020 om 12:03
Fijn dat oma even komt.rosings schreef: ↑25-02-2020 11:42Nope. De opvang is dicht door de carnaval. Donderdag weer naar kantoor. Oma komt zo even hier tv kijken met rozetje en dan ga ik als razende Roelie de bovenverdieping opruimen
En dat huishouden ja. Zo veel mogelijk als ze er niet zijn of als man er is en dingen met ze doet. De keuken doe ik vaak samen met peuter. Hij kliert dan in de wasbak terwijl ik poets. Badkamer doe ik ook wel als ze in bad zitten. En het had dan als ze op bed liggen. Voor boven hebben we een robot stofzuiger die daar een boel bij kan houden. Beneden zuig ik elke avond als ze op bed liggen en 2x dweilen. De wc doe ik tussen de bedrijven door. Bijna dagelijks want zittend plassen bij een jongen blijkt nogal veel troep te geven.
dinsdag 25 februari 2020 om 12:51
Met poetsen ligt het eraan wat ik ga doen, alles met een natte doek afnemen, stofzuigen etc mag zoon 'meehelpen'. Wc/badkamer doen we als hij in bed ligt. Het scheelt veel dat we een schoonmaakster hebben, het is voor ons een kwestie van bijhouden.
Pff balen Catco, van dat slapen.
Zoon stond vanochtend rond 6u langs bed. Helemaal nat. Ik weet niet hoe hij het voor elkaar heeft gekregen maar hij was enorm doorgelekt. Hem dus maar eerst schoongemaakt en schone kleren aan etc, bed afgehaald. Toen dat was gedaan ging mijn wekker natuurlijk een kwartier later...
Pff balen Catco, van dat slapen.
Zoon stond vanochtend rond 6u langs bed. Helemaal nat. Ik weet niet hoe hij het voor elkaar heeft gekregen maar hij was enorm doorgelekt. Hem dus maar eerst schoongemaakt en schone kleren aan etc, bed afgehaald. Toen dat was gedaan ging mijn wekker natuurlijk een kwartier later...
dinsdag 25 februari 2020 om 13:14
hier doe ik het meeste met de kids erbij opzaterdag na d eboterham, peuter vindt het fabtastisch om te helpen en zoon hobbelt lekker mee, zorg dat voordat ze naar be dgaan alles is gebeurd en dan geniet ik 1.5uur van een schoon huis haha.
Ik krijg net een filmpje van man doorgestuurd , en dan vergeet ik de vroege ochtenden weer, ze zijn aan het stoeien in de schelp libi nog wat , geweldig dan smelt ik weer
Soms zou ik zo graag wat fotos of fimpjes willen delen met jullie stom dat het niet kan via een soort van link waar niemand anders dan openbaar bij kan.
Ik krijg net een filmpje van man doorgestuurd , en dan vergeet ik de vroege ochtenden weer, ze zijn aan het stoeien in de schelp libi nog wat , geweldig dan smelt ik weer
Soms zou ik zo graag wat fotos of fimpjes willen delen met jullie stom dat het niet kan via een soort van link waar niemand anders dan openbaar bij kan.
dinsdag 25 februari 2020 om 13:28
Catco, misschien moeten we dan toch eens overstappen naar een geheime FB-groep o.i.d. Hoewel je dan het anonieme wel kwijt bent.
Hier: ik lees jullie allemaal maar we zijn hier weer ziek. Ik ben het zo zat! Nu weer een verkoudheid maar ik voel me er echt belabberd door, heb ook koorts. Het begon bij baby en peuter begint nu ook te snotteren. Maar als ik het hier allemaal zo lees zijn we niet de enige die dit hele seizoen al ziek zijn.
Wat betreft huishouden: dat doe ik tussendoor waar de kinderen bij zijn. Maar ik moet eerlijk zeggen dat grote klussen (badkamer/keuken/ramen lappen) erbij inschieten sinds de baby is geboren. Komt wel weer. Was ophangen/opvouwen doe ik beneden als ze allebei wakker zijn, net als stofzuigen. Peuter vermaakt zich altijd wel, toen ze wat jonger was hielp ze met knijpers aangeven.
Hier: ik lees jullie allemaal maar we zijn hier weer ziek. Ik ben het zo zat! Nu weer een verkoudheid maar ik voel me er echt belabberd door, heb ook koorts. Het begon bij baby en peuter begint nu ook te snotteren. Maar als ik het hier allemaal zo lees zijn we niet de enige die dit hele seizoen al ziek zijn.
Wat betreft huishouden: dat doe ik tussendoor waar de kinderen bij zijn. Maar ik moet eerlijk zeggen dat grote klussen (badkamer/keuken/ramen lappen) erbij inschieten sinds de baby is geboren. Komt wel weer. Was ophangen/opvouwen doe ik beneden als ze allebei wakker zijn, net als stofzuigen. Peuter vermaakt zich altijd wel, toen ze wat jonger was hielp ze met knijpers aangeven.
dinsdag 25 februari 2020 om 13:41
Ik zit in diverde facebook en appgroepen. Best leuk om een gezicht erachter te zien. En soms elkaar te zien toch Teckeltje?!Catco schreef: ↑25-02-2020 13:14hier doe ik het meeste met de kids erbij opzaterdag na d eboterham, peuter vindt het fabtastisch om te helpen en zoon hobbelt lekker mee, zorg dat voordat ze naar be dgaan alles is gebeurd en dan geniet ik 1.5uur van een schoon huis haha.
dinsdag 25 februari 2020 om 13:46
Fiona, getver, dat klinkt niet fijn, deze winter is ook wel weer heftig met snotneuwen enz. hoop dat je er snel vanaf bent. ben vroeger bijna nooit ziek geweest , maar met de kids pak ik echt alles mee.
Snowgirl, ik heb ook 1 appgroep van een topic 4 jaar geleden , super leuk indd gezicht erbij en fijne is dat je zo een bericht kan typen ipv het fantastishce forum hier haha
Maar ik snap dat niet iedereen openbaar wil gaan.
Snowgirl, ik heb ook 1 appgroep van een topic 4 jaar geleden , super leuk indd gezicht erbij en fijne is dat je zo een bericht kan typen ipv het fantastishce forum hier haha
Maar ik snap dat niet iedereen openbaar wil gaan.