Peutertopic

06-02-2018 18:53 3042 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na het babytopic en het dreumestopic..

Tijd voor de eigenwijze peuters!

Ik ben twee en ik zeg nee
Ik ben drie en ik wil het nie

Afbeelding

Kom maar door met alle vragen, ervaringen, frustraties en vooral ook trotse verhalen over de leeftijdsfase waarin onze kleine ukjes ineens uitgroeien richting slimme, nieuwsgierige kleuters! :love:
Met dit weer en zwanger: allebei 😂😂
Maartje2016 schreef:
27-07-2018 15:29
:HA:

Autocorrect of dikke vingers?
:rofl:

Dankje voor de tips!
Haha! Dank voor de tips, wij kunnen ons assortiment ook wel wat uitbreiden.
Hoe gaat het nu met slapen Maartje?

Dochter ligt nu voor het eerst te slapen in haar grote bed :-o Mijn man bracht haar naar bed en ze sleepte deze keer bijna al haar knuffels mee naar het grote bed in plaats van alleen haar slaapknuffels. We lazen haar daar al een maand structureel voor. En blijkbaar voelde dit voldoende veilig. Want voor het eerst koos ze ervoor om na het verhaal in het grote bed te blijven en niet naar haar ledikant te willen. Ze heeft nog een tijdje liggen te kletsen en is daarna in slaap gevallen. Ik ben benieuwd hoe dat het nu verder gaat.
Herinner je gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag
Wij hebben op dag 5 na bijna 2 uur het bed weer in elkaar gezet :$

Daarna nog een half uur drama, want zoon kon opeens het bed niet meer uit, hij had aan zijn vrijheid geroken, haha. Sindsdien slaapt hij trouwens opeens de nachten door én doet hij weer een middagslaapje.

Over een paar weken gaan we het weer proberen, als het wat koeler is.

Fijn dat het bij jullie wel gelukt is!
Fijn dat je zoon nu in ieder geval weer goed slaapt Maartje!

Dochter heeft nu twee nachten en 1 middag in haar grote bed geslapen en ze heeft het super gedaan! We vinden het nog steeds bizar. Ze heeft echt een maand nodig gehad om te wennen en ineens was ze om. Ik ben benieuwd of dat ze deze lijn door gaat zetten. Ik ben vandaag 40+1 weken zwanger. Dus haar wereld staat binnenkort op zijn kop. De baby gaat straks toch eerst in de wieg slapen, dus er is geen druk mocht het straks toch weer even wat minder gaan.
Mijn peuter van net 2.
Mijn man was bezig op zijn kamer met iets te monteren.

Papa lukt het? Zal ik het even doen?

—>Krijg ik even een spiegel voor gezet :rolling:
anoniem_63de039daf4d4 wijzigde dit bericht op 31-07-2018 13:30
Reden: Typfoutje
2.04% gewijzigd
Hier ging het overgaan naar grote bed heel makkelijk. Wel hebben we eentje die echt twee is als het op eten aankomt. Warm eten is de duivel. En dan ook alles wat hij vroeger wel at: rijst, aardappelen, vlees, groente, soep, vis, etc. Als het warm is, krijg je het er niet in. Brood eet hij wel goed, maar de schijf van vijf halen we al maanden niet meer.
Zo, peuter heeft een nieuw woord geleerd: zo. Ik vroeg me af hoe ze er bij komt, maar ik heb mezelf erop betrapt dat ik het heel vaak gebruik. Goed zo, we gaan zo, klaar zo, zo! opgeruimd. Het is bijna irritant hoe veel je dat woord dus kan gebruiken, vooral als je het bij een ander hoort ;-)
Je begint je post er al mee :rofl:
Maartje2016 schreef:
02-08-2018 12:37
Je begint je post er al mee :rofl:
Dat was ook als grapje bedoeld :-D
Elifantje schreef:
02-08-2018 12:41
Dat was ook als grapje bedoeld :-D
Haha, dat had ik al bedacht, maar meteen daarna kwam het besef dat ik een fles van alleen water zonder poeder probeerde te maken, dus ik was even afgeleid :$
Maartje2016 schreef:
02-08-2018 12:49
Haha, dat had ik al bedacht, maar meteen daarna kwam het besef dat ik een fles van alleen water zonder poeder probeerde te maken, dus ik was even afgeleid :$
:rofl:

Hier helpt het dat dochter haar knuffels (vriendjes noemt ze die) mee mag nemen in haar grote bed. In haar ledikant sliep ze met drie knuffels. Nu zijn het er heel wat meer :-$ Maar ze voelt zich veilig en toch enigszins geborgen en slaapt tot nog toe super.

Inmiddels 40+4 weken zwanger en nog geen enkel spoor van onze zoon te bekennen.
Oef, red je dat nog een beetje met de warmte?
Dochter van bijna 4 zegt net, maar mama als de auto mij plat rijdt dan pomp je mij toch gewoon weer op :-]
sneeuwwitje80 schreef:
02-08-2018 19:35
Dochter van bijna 4 zegt net, maar mama als de auto mij plat rijdt dan pomp je mij toch gewoon weer op :-]
Heerlijk die kinderlogica :rofl:

Dochter van net twee is soms wel creatief met woorden. Een lantaarnpaal noemde ze laatst een paallamp. Met 1.5 jaar noemde ze zeewier een visboom. En een stethoscoop is nog steeds een hartje-boem-boem.
Dames, wie o wie heeft voor mij de tip om mijn zoontje zindelijk te krijgen. Hij wilde steeds niet op de wc, maar heeft er wel af en toe een plasje op gedaan. Echter nu sinds twee dagen wil hij er helemaal niet meer op. Tot driftbuien aan toe. Zo gauw hij er af is en zijn onderbroek weer aan heeft plast hij. Hij heeft het nu ook over monsters, maar wat ik ook doe om ze weg te jagen hij gaat er niet op.
Hoe oud is je zoon? Ik ben er nog niet in thuis met mijn net-peuter. Misschien even de druk eraf halen en gewoon weer een luier(broekje) aangeven en wachten totdat hij zelf aangeeft weer te willen? Of iets van een beloningssysteem wat je op de wc hangt met bv stickers waarbij hij een sticker mag plakken voor elke keer dat het goed gaat.

Mijn dochter van net twee zei laatst dat ze moest gaan poepen (meestal heeft ze al gepoept als ze het aangeeft). Dus ik vroeg of dat ze op de wc of op het potje wilde. Nou echt niet dus. Ze keek me aan alsof ik knettergek was en poepte daarna in haar luier. Helemaal prima, ze is er gewoon nog niet aan toe.
Meghan, hoe oud is je zoon?

Chiao, hier ook een dochter die nu aangeeft dat ze moet poepen. 1 keer op het potje, maar sindsdien weigert ze dat. Ik laat het voor nu maar. Ze is net twee, dus zo’n haast heb ik niet.

Wat een dag vandaag. Peuter moe, ik moe. Geen goede combinatie. Nu hangen we allebei met een ipad op de bank. Zei ik laatst niet nog dat peuter niet zoveel filmpjes kijkt? Nu ff wel dus...
Mijn zoontje is drie dus het word wel tijd dat hij zindelijk wordt. Vandaag bij het KDV is het wel goed gegaan. Laten we hopen dat het morgen weer beter gaat.

@eli; hier dacht ik ook nee hij krijgt niet zo vaak de ipad, maar met nummer 2 erbij is het soms een uitkomst.
Met die warmte is er ook weinig alternatief, wij hingen gisteren ook met een film aan op de bank.
Hier vandaag ook een peuter die vanmiddag huilend wakker werd na haar middagslaapje. En dat gebeurd dus niet zomaar. Het arme kind was zeiknat van het zweet. Nog kouder kleden gaat helaas niet. Ze heeft alleen een luier en een onderbroek aan in haar bed. Ik ben blij als het weer wat koeler wordt. Zeker aangezien ik vandaag ook alweer ruim 41 weken zwanger ben...
Chiao, succes nog even en alvast veel plezier gewenst met de baby! Nog even en hij/zij is er!
Meghan: mijn zoon is ook 3 en moest niks van het potje weten. Hij moest er elke avond verplicht op maar deed dan maar heel soms een plas en zei doodleuk dat potjes voor andere kinderen waren en dat hij lekker in zn luier plast en poept.
Maar van de iPad is hij helemaal gek en dat mag hij normaal alleen na 17:00 uur.

Toen hij op een dag op het potje had geplast, heb ik hem de iPad gegeven en gezegd dat hij een aflevering Nijntje mocht kijken. Hij vroeg compleet verbaasd of het 17:00 uur was en ik vertelde: nee maar als je een plasje op het potje doet, mag jij een aflevering kijken.
Vanaf dat moment ging het als een speer. Ik heb hem die week limo gegeven i.p.v. water zodat hij lekker veel dronk en veel kon ‘oefenen’. Een week later was hij zindelijk voor urine, nog een week later ook voor ontlasting en weer een week later was het potje vervangen door de wc.

Het bleek hier een kwestie van de juiste motivatie vinden, die duidelijk niet vanuit hemzelf kwam :-D
Wel in combinatie met de juiste leeftijd, zodat je zeker weet dat hij het fysiek ook kan.
Als iPad niet werkte had ik daarna de snoepjes uitgeprobeerd, had ik al bedacht.
Elifantje schreef:
08-08-2018 07:13
Chiao, succes nog even en alvast veel plezier gewenst met de baby! Nog even en hij/zij is er!
Dankjewel! De uitslagen van de controles die ik nu om de dag heb zijn nog steeds perfect. De baby zit nog letterlijk te goed ondanks de termijn (41+5 vandaag). De strippogingen helpen tot nog toe te weinig. Het zet steeds niet door. Mijn dochter had ook geen haast. Die is met 41 weken spontaan geboren. Ik ga er inmiddels vanuit dat ik deze keer ingeleid moet gaan worden.

Er staat een potje in de kamer waar dochter soms met haar kleding aan even opzit. Verder geloof ik het op dit moment nog wel even. Ze is er ook nog echt niet klaar voor. Ze ligt nu sinds twee weken in haar grote bed, wat ze super doet. En haar wereld staat binnen nu en enkele dagen ondanks alle voorbereidingen compleet op zijn kop zodra de baby er eindelijk is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven