Peutertopic

06-02-2018 18:53 3042 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na het babytopic en het dreumestopic..

Tijd voor de eigenwijze peuters!

Ik ben twee en ik zeg nee
Ik ben drie en ik wil het nie

Afbeelding

Kom maar door met alle vragen, ervaringen, frustraties en vooral ook trotse verhalen over de leeftijdsfase waarin onze kleine ukjes ineens uitgroeien richting slimme, nieuwsgierige kleuters! :love:
o_o :-o wat eng Envelop!
He bah Envelop wat verschrikkelijk naar!! Is ze lang weg geweest?
Schrikken envelop!

Hier kukelde peuter vanochtend van halverwege de trap naar beneden :cry:. Ik had traphekje boven niet goed dicht gedaan dus hoorde hem dichtgaan dus ik snel met baby naar de trap want zat nog op bed en toen was peuter al naar beneden aan het klimmen. En dat kan hij eigenkijk wel maar mag hij niet. En dat ging heel goed tot hij halverwege toch uitgleed. :"-(. Hij had wel pijn maar niet erg gelukkig.

Iets met slaaptekort enzo. :-(. Bleek autodeur ook open te hebben laten staan bij kdv terwijl ik hem wel op slot had gedraaid.
Envelop schreef:
29-03-2019 12:38
Nog geen idee of de baby allergieën heeft, hij heeft nog niks anders gehad dan de borstvoeding. Over 2 weken is hij 4mnd en gaan we met de hapjes beginnen. Heel benieuwd!
Kan hij niet ook via de borstvoeding bepaalde stoffen binnenkrijgen, of was dat bij je dochter ook pas later? Vier maanden alweer, wat vliegt de tijd..
Oh Aapje, voor jullie ook al zo'n schrik vanochtend. Wat kan slaaptekort dan veel met je doen hè.. Gelukkig is het goed afgelopen, hopelijk leert hij ervan.

Hier heeft dochter vanochtend voor het eerst met haar potloden op een meubel getekend :whip:
Oh wat schrikken Envelop! Als ze nog niet had gegeten kan dat zeker met inspanning wel een goede verklaring zijn. Ik neem aan dat ze ook relatief vroeg (vergeleken met een volwassene) naar bed gaat, en dan is het dus best een lange periode dat zo'n peuter niets eet. Hopelijk gaat het verder gewoon goed vandaag.

Aapje, bij jou ook schrikken zeg. Ik ben daar ook altijd als de dood voor bij peuter. Maar die van ons is nu dus 3 en mag wel af en toe voor ons uit de trap af en alleen de trap op. Ik blijf erop hameren dat hij voorzichtig moet doen op de trap en dat de trap geen plek is om grappen en grollen uit te halen. Hij neemt het gelukkig vrij serieus.
@morgenstond: Ja naar boven mag hij sowieso als ik erachter loop maar kan hij ook heel goed zelf. Naar beneden loop ik er dus ook meestal voor maar wil hij niet worden vastgehouden en kan dat dus wel maar ergens was zijn concentratie weg omdat hij nu naar mij boven keek.
Schrikken envelop!! En wat heeft de allergie van jullie dochter veel gevolgen in het dagelijks leven, poeh! Petje af voor jullie!
Jeetje envelop, dat is schrikken! Alles nu weer goed?
Even een vraag. Ik heb het idee dat hier de laatste kiezen doorkomen. Vandaag 3 zure spuitluiers en dan die ellendige nachten. Maar hij ziet zo wit, lijkt verder niet ziek te zijn. Kennen jullie dat? Hij heeft dat nooit, en ziet er nu zo beroerd uit...
Ik herken het wel funnymiss, maar er is hier nog geen kies te zien. Het kan allebei, kiezen of een beetje ziekjes.

Na vier dagen nachten kan ik zeggen: operatie speen weg is geslaagd :cheer2: Het enige nadeel is dat ze niet meer uitslaapt. Met haar speen werd ze heel rustig wakker en viel ze regelmatig nog even in slaap. Nu gaat het direct van 1 tot 100: "Mamaaaaaa, mamaaaaa, mamaaaa" en dat op repeat net zolang tot ik haar kamerdeur opendoe :facepalm: Ze blijft wel keurig in haar bed liggen, dat dan weer wel..
Phoe eng envelop! Hoe gaat het nu?

@aapje, hier mag peuter zelf de trap op, naar beneden ook nog niet alleen, het is net wat je zegt, meestal kan hij dat best, maar even afgeleid en een misstap is zo gemaakt. Wel schrikken!

@Fiona, hier ook sinds een kleine week zonder speen. Spenen zijn voor baby's en dus alleen voor zijn broertje. De zijne heeft hij toen in de prullenbak gegooid. Moet zeggen dat het eigenlijk vrij goed gaat. Heel af en toe vind hij de speen van zijn broertje wel heel interessant.
Zo heb ik het ook gebracht Snowgirl. Soms vraag ik "En ben jij een baby?" en dan zegt ze "neeeeeheeeeee" :rolling: Ik hoor nog wel elke avond het hele verhaal door de babyfoon, alsof ze het zichzelf nog even moet vertellen. "Speen weggegooid. Prullenbak. Speen voor baby. Kadootje uitgezocht"

Ik hoop dat als de baby er is, ze het wel accepteert als haar zusje wel een speen heeft. Maar dat duurt nog even dus tegen die tijd is ze het vast vergeten.

Probeert je peuter niet stiekem de speen van de baby te pakken? En hoe gaat het verder met de baby?
Ben ik hier trouwens als enige bang voor het invoeren van de zomertijd? Onze peuter was als baby en dreumes twee weken bezig om in de juiste tijd te komen. Ik heb er zelf ook een hekel aan.

Tis niet dat ik zit uit te kijken naar twee weken onrust :-[
fiona2018 schreef:
30-03-2019 08:20
Zo heb ik het ook gebracht Snowgirl. Soms vraag ik "En ben jij een baby?" en dan zegt ze "neeeeeheeeeee" :rolling: Ik hoor nog wel elke avond het hele verhaal door de babyfoon, alsof ze het zichzelf nog even moet vertellen. "Speen weggegooid. Prullenbak. Speen voor baby. Kadootje uitgezocht"

Ik hoop dat als de baby er is, ze het wel accepteert als haar zusje wel een speen heeft. Maar dat duurt nog even dus tegen die tijd is ze het vast vergeten.

Probeert je peuter niet stiekem de speen van de baby te pakken? En hoe gaat het verder met de baby?
Heel af en toe haalt hij de speen stiekem uit de mond van zijn broertje. Die zet het dan op een krijssen en dat vind peuter dan toch wel zielig en gaat dan de speen weer terugstoppen.

Met de baby gaat het goed! Dinsdag alweer 2 maanden. Hij groeit als kool en is over het algemeen een vrolijk mannetje. S' nachts laat hij al 5,5/6 uur tussen de flessen.
Wat fijn dat het zo goed gaat Snowgirl! Hoe vindt peuter het, dat hij nu een grote broer is?

Glitter, ik ben eigenlijk helemaal niet zo bang voor de zomertijd. Maar aangezien ik thuis werk, zijn we nooit echt gebonden geweest aan wekkers. Nu ik dit typ besef ik dat dochter tegenwoordig naar de psz gaat en dat ze maandag dus nog wel eens moe zou kunnen zijn.
Schrikken zeg envelop en aapje.. hoe gaat het nu met ze?

Ik vind de zomer/wintertijd nooit zo erg. Ik doe ook niets aan voorbereiding. Als de klok verzet is, ga ik gewoon normaal door zegmaar.

Zoon is ziek. Heeft flinke koort en een oorontsteking. De dokter denkt ook krentenbaard. Daar heb ik mijn twijfels over, want de plekjes die hij heeft zijn helemaal niet rond zn mond.
En ik heb ook nog geen plekjes, en hij heeft toch al een aantal keer met zn gezicht op de mijne gelegen.

En helemaal fijn... ik ben ook ziek. Koorts en kan niets binnenhouden, zelfs water niet afgelopen nacht.
Ellendig, samen ziek zeg.
Ach envelop en aapje, dat was schrikken bij jullie!

Wisselen van de tijd is altijd twee a deie dagen morrelen en miepen en dan zijn ze er hier weer klaar mee. We draaien de volgende dag altijd gewoon programma op de nieuwe tijd en denken er verder maar niet teveel over na.
Beterschap Sneeuwball. Samen ziek zijn is echt vervelend, helemaal als je zwanger bent. Is je vriend niet ziek?

Wij doen het net zoals Shaun. Ik zet de klokken de avond van tevoren al op de nieuwe tijd en de volgende dag doen we niets anders dan normaal.
Gelukkig is mn vriend niet ziek, dus hij zorgt goed voor ons. Terwijl zoon en ik maar een beetje hangen.

Denk ook niet dat ik ziek geworden was als ik niet zwanger was.
In de zwangerschap van zoon was ik ook vatbaar voor van alles in het begin. Toen kreeg ik ook een oorontsteking en ziek daarbij.

Maar moeders kunnen niet ziek zijn.. zegt mn vriend zelfs haha.
Ik wil ook van die speen af, dus heb bij bibliotheek boekje erover gereserveerd en ga er denk ik volgende week aan beginnen. We moesten bijna noodgedwongen dit weekend ervan af wnat heb er 2 van de 4 weggegooid en eentje is op kdv blijven liggen gisteren maar had er nog 1.

Zoon heeft geen last van het vallen.

En die zomertijd vrees ik eigenlijk niet zo. Is ie wat later wakker tenminste.
Aapje, ik heb de kapotte spenen juist bewaard en duidelijk in beeld in zijn slaapkamer laten liggen. Op de avond van de laatste speen heb ik duidelijk gezegd dat als hij deze ook stuk maakte hij geen spenen meer had (nog even dramatisch wijzen naar de kapotte spenen). Volgende ochtend natuurlijk laatste speen kapot. S avonds wilde hij een speen maar zag dat ze allemaal stuk waren. Beetje mopperen en huilen. Volgende dag zelfde verhaal. Derde dag pakte hij zelf alle kapotte speenrestjes op en smeet ze in de prullenbak. Nooit meer wat over gehoord. Ik stond er wel versteld van maar ben blij dat we van de speen af zijn.
Nou ik heb er meer 2 weggegooid omdat hij die toch niet wilde. Die waren niet goed vond hij.
Wat naar sneeuwball, beterschap! Wij willen ook van de speen af maar als het aan haar ligt heeft ze m de hele dag in. Het mag alleen in de auto, bed en tijdens het verschonen boven. Het is nooit anders geweest en toch vraagt ze er nu ook steeds om als we in de woonkamer zijn, komt ook omdat ze ze zich niet fijn voelt.

Ze heeft vandaag koorts, geeft zelf aan pijn te hebben en kon haar ogen amper openhouden, merk dat ik het nu toch wat spannend vind of ze weer flauw valt. Hopelijk is ze dinsdag beter want dan hebben we weer een provocatie test in het zkh.
Ah zielig :( En ik snap je angst.

Ik was vandaag ook behoorlijk ziek. Gelukkig kon peuter naar mijn vader en hoefde mijn man alleen voor mij en baby te zorgen :biggrin:

Oh en die peuter van mij (2.5) slaapt nog met een speen. Mijn baby (9mnd) was er na een week of 6 wel klaar mee :huh:
Wij hebben de speen een paar maanden terug plotseling weg gedaan. Bij de opvang wilden ze een nieuwe en aangezien hij bijna 3 zou worden vond ik het onnodig daar geld aan uit te geven. Thuis ook meteen weg gedaan. Hij is heel lang geen makkelijke slaper geweest en daarom hadden we dat uitgesteld, maar het viel echt alles mee. In de speen van onze baby was hij niet in het bijzonder geïnteresseerd.

Zomertijd was ik alleen bang voor omdat peuter nu dan in het licht naar bed gaat. Maar hij zei daar vandaag niets over, dus dat zal wel loslopen.

Zijn jullie peuters (al) bezig met dat ze een jongen of meisje zijn en dat een lichaam van een jongen en meisje er dus anders uitzien? En hoe leggen jullie "dood" uit? Ik noemde dat vandaag, dat als je niet kan zwemmen en je in diep water komt je dan dood gaat. Peuter vertaalde dat later als "naar de doden gaan" ;-) Eerder hield ik het concept dood een beetje af, maar hij begrijpt natuurlijk steeds meer.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven