Phil en Teds babynestje

01-03-2010 12:01 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Even een praktisch vraagje. Ik heb net een nieuwe (tweedehands) Phil en Teds wagen gekocht en wil er zo mee naar buiten, heb alleen geen idee hoe je dat plastic kapje nu voor het babynestje doet; het ziet er zo benauwd uit! Iemand toevallig ervaring mee?

Bedankt!!
Even googelen op gebruiksaanwijzing? Of vragen aan degene van wie je hem gekocht hebt?
staan alleen heel onduidelijke foto's op.. kan er geen wijs uit worden...
klik

Heb je hier gekeken?
MILF in the making ;-)
Ja... ik zie nergens een foto van wagen met babynestje en dan ook nog van de achterkant genomen zodat ik kan zien hoe het plastic moet hangen... ik weet het, rare vraag..
Bedoel je de plastic regenkap? Die hangt er inderdaad gewoon overheen, maar is niet benauwder dan wanneer de regenkap gewoon over het zitje hangt, voor een ouder kind. Ik neem aan dat je de regenkap niet uuuren over de wagen hebt hangen?

Als je baby in de cocoon ligt, dan ligt het met de hoofdzijde aan jouw kant, dat weet je he?

Hmm, volgens mij is het geen regenkap, maar een plastic beschermkapje tegen de wind.. maar nu begin ik te twijfelen..

Baby ligt idd met zijn hoofd naar mij toe, maar heb je dan niets om hem te beschermen tegen de wind, zoals een kap bij een gewone wagen, of maak ik het allemaal onnodig ingewikkeld?
mijn wagen ziet er trouwens wel iets anders uit (is een Kiwi), en ik bedoel het kapje tussen het babyhoofdje en mij.. als iemand het nog begrijpt...
Ik denk dat je het onnodig ingewikkeld maakt

Je loopt er zelf vlak achter en er is een opstaande rand en natuurlijk de zijkanten wat je kind beschermt. Als het echt keihard waait dan zou ik de volledige regenkap gebruiken. Weet niet precies wat voor beschermkapje jij dan hebt, zal wel een extra flap aan de achterkant zijn?
Ik heb ook een tweedehands Phil & Teds wagen en een babynestje, maar ik heb geen plastic beschermkapje tegen de wind, alleen een regenhoes en een kap op het bovenste gedeelte.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
quote:rin schreef op 01 maart 2010 @ 12:40:

mijn wagen ziet er trouwens wel iets anders uit (is een Kiwi), en ik bedoel het kapje tussen het babyhoofdje en mij.. als iemand het nog begrijpt...Oh sorry ik ging er automatisch vanuit dat je het over de Sports Double had, ik wist niet dat er meerdere soorten zijn met een cocoon. Gewoon even "google image" doen - phil & teds kiwi raincover, dan vind je vast wel een voorbeeld.
Is idd een extra flap aan de achterkant, en maak dus onnodig ingewikkeld allemaal :-). Je hebt ook gelijk Ainnee, kindje zal voldoende beschermd zijn door mij en opstaande randje van de wagen. Nou, ga me er nu toch maar aan wagen.. Bedankt!!
Het is een fijn ding, hoor. Ik wilde er eerst niet aan, maar nu ben ik blij dat ik er eentje heb, ze zijn zoveel handiger dan die brede duowagens. Je krijgt wel heel veel opmerkingen a la 'oh, ligt er daar nog eentje?'
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Je wilt niet weten wat er door me heen ging bij het lezen van deze topictitel hahaha
Ze liggen in het nestje goed ingepakt hoor. Lekker gaan wandelen.

Dat flapje is inderdaad de "regenhoes" die voorkomt dat degene in het nestje nat wordt.
Home is where your wifi connects automatically.
Okee, via google kwam ik dus hier. Heb van het weekend eens gekeken naar deze Phil & Teds, zelfs op internet wat filmpjes gezien, maar dat babynestje is tot ca. 4 maanden volgens mij??

Nou dat vind ik wel heel krap.. mijn eerste baby zag er bij geboorte al uit als een baby van 3 maanden, als de 2e dat ook heeft, ben ik zo uitgenest in dat nestje...

Wat zijn jullie ervaringen hier mee?
DTEEZ!
Ja, na een paar maanden is het wel gebeurd. Ik legde het matrasje van de moses basket in die bak, en zo kon ze zonder die cocoon erin liggen (volgens mij kun je ook schapenvachtjes kopen die speciaal voor de P&T gemaakt worden). En met een maand of 5, 6 kunnen ze al wat rechterop (je hebt ritsen aan de zijkant, zodat de bak helemaal rechtop kan als dichtgeritst of nog half kan liggen als opengerists).
Hmm, ik kan het me even niet zo goed voorstellen Ainne.

Ik zou eigenlijk eens naar een winkel moeten gaan en daar moeten kijken. Maar ik weet wel dat mijn eigen baby, ook al is hij zo groot, na 6 maanden uit de reiswieg in de buggy ging en daar zit hij nog niet echt jofel zeg maar... vandaar dat ik wat twijfel bij dat ze al wat rechterop kunnen zitten. Heb geen idee of ze dan ondersteund worden, kunnen glijden of wat dan ook.

Daarom denk ik maar eens een keer zo'n wagen bekijken in een winkel..

Tnx Ainne!
DTEEZ!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven