Pijn week na curretage

20-01-2010 20:15 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb 1,5 week gelden een curretage gehad (had het topic geopend curretage of pillen na missed abortion) en heb na een week weer pijn in mijn buik en rug. Zeurderige pijn met af en toe steekjes. Na de curretage heb ik weinig pijn gehad, het lijkt wel of het nu na ruim een week steeds erger wordt.

Het ziekenhuis heb ik gebeld, ze zeggen dat ik het nog even aan moet kijken, dat je lichaam soms zelf nog achter gebleven weefsel afstoot.

Komt iemand dit bekend voor?
Ja. Ik ben een ruime week na de curretage zelfs onderzocht omdat ik weer pijn kreeg en bleef vloeien. Alles was goed, maar: 'ik moest niet vergeten dat het toch een operatie is geweest en dat dit erbij hoort'. Tja, dan hadden ze het in eerste instantie niet moeten doen voorkomen of je bij wijze van spreken dezelfde middag weer boodschappen kon gaan doen.

Maar als je het niet vertrouwt, gewoon weer bellen, hoor.

Uiteindelijk heeft het licht vloeien (bruin bloed) bij mij zeker 4 maanden geduurd en heeft het een half jaar geduurd voordat de boel weer orde was. Ben nog een keer teruggeweest en toen was het dat het niet abnormaal was dat het een half jaar duurde. Jammer genoeg hebben ze dat allemaal niet van te voren verteld.
Herkenbaar. Een week na mijn eerste curettage verloor ik na een dag pijn ook ineens drie stolsels. Daarna was het over. Maar als je het niet vertrouwd, gewoon even bellen hoor!
Bij mij duurde het vloeien beide keren vier weken. Dat vertellen ze er inderdaad niet bij!

Schijnbaar hoort dat bij mij, na de bevalling (het is goedgekomen dus) vloeide ik bijna vier maanden in plaats van de gebruikelijke zes weken!
Ring, hier ook. Ik heb 5 maanden gevloeid na de bevalling, maar toen bleek ik een poliep te hebben en ben ik weer gecurreteerd

En na de curretage van de miskraam testte ik 6 weken later nog positief, dat kan ook niet. Zegt men.
quote:Bagheera schreef op 20 januari 2010 @ 20:21:

[..] en heeft het een half jaar geduurd voordat de boel weer orde was. Ben nog een keer teruggeweest en toen was het dat het niet abnormaal was dat het een half jaar duurde. Jammer genoeg hebben ze dat allemaal niet van te voren verteld.

Bij mij vertelden ze dat ook pas toen ik na zes weken een controleafspraak maakte omdat ik nog steeds zo nu en dan behoorlijk wat bloed verloor.

Na zes maanden had ik nog steeds vage buikklachten, en ben ik weer terug gegaan. Op een echo was toen niks bijzonders te zien.

Die maand werd ik zwanger.
Bedankt voor jullie reacties! Vandaag lijkt het een stukje beter te gaan. Kijk het nog wel even aan.

Bagheera, ik was ook verbaasd toen ze zei: 'ja dat horen we heel vaak' toen ik zei dat ik na een week weer pijn had. Na de curretage kreeg ik een brief mee waarin stond dat de pijn na twee dagen over moest zijn...

beetje suf die info. Ik heb nu zo veel ervaringen met een curretage van andere vrouwen gelezen, als je dat vergelijkt met de info in het ziekenhuis...dat slaat echt nergens op, zo weinig info je daar krijgt.

Ze zeiden dat alles mooi schoon was na de curretage, maar ik verloor twee uur later een mega stolsel, ik vraag me dan af, was het niet te zien, of heeft het zich later gevormd?

Maar goed heeft weinig zin me er druk over te maken. er zijn veel ergere dingen in de wereld.
Ik vond het ook raar. Er wordt gezegd dat het appeltje-eitje is. Nou kan. Vervolgens ga je je een aansteller voelen omdat je nog steeds pijn hebt, uiteindelijk ga je toch maar bellen en word je onderzocht en dan blijkt het toch erbij te horen. Als ze nou eerlijk zeggen hoe het zit.....

'Binnen zes weken wordt u weer ongesteld en dan is alles weer normaal'. En achteraf is een half jaar helemaal niet gek. Vind ik niet erg, maar licht mij dan goed voor. Ik voelde me niet goed, ben nog een keer gecontroleerd op een baarmoederontsteking omdat ik klachten bleef houden en heb me daar zorgen om gemaakt. Je bent emotioneel ook nog best kwetsbaar na een miskraam en dan dat er ook nog bij.

Dat stolsel zal zich wel later hebben gevormd van het wondje in je baarmoeder. Dat zal wel nagebloed hebben en dat gaat stollen.

Wellicht een lichtjepuntje: net zoals bij Miffy waren bij mij na 6 maanden de klachten over, werd ik normaal ongesteld en ik was direct erna zwanger .

Beterschap en sterkte!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven