Playmobil opruimen.

22-12-2009 15:00 47 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoe ruim ik Playmobil op?

Ik word GEK van die zooi. We hebben een aantal van die grote onderdelen waar natuurlijk duizend en één kleine dingetjes bij horen.

Hoe doen jullie metgezellen, dit?

Mn halve woonkamer staat vol. (Ja, bij 2 kinderen favoriet speelgoed)

(En het MOET beneden blijven omdat boven vloerbedekking ligt, daar kunnen de piraten, boeren en politiemannen niet staan, dan vallen ze om...)
quote:zusenzo schreef op 22 december 2009 @ 15:25:

Dan zien ze weer wat ze eigenlijk hebben.Gewoon de bak omkiepen werkt net zo goed. Wij zijn nogal van de makkelijke, geloof ik. Hoppa kiep, alles over de vloer, er wordt uitgezocht waarmee ze willen spelen al uitroepende: oh ja, die is ook leuk! En die! Oh, deze was ik vergeten! En de rest gaat weer terug in de bak...
Inad en ik zijn echt twee verschillende personen.
Ik had het vroeger op een grote houten plaat staan ; gemakkelijk ( nou ja ) op te tillen met stofzuigen en dweilen.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:Supersmollie1 schreef op 22 december 2009 @ 15:29:

[...]

Gewoon de bak omkiepen werkt net zo goed. Wij zijn nogal van de makkelijke, geloof ik. Hoppa kiep, alles over de vloer, er wordt uitgezocht waarmee ze willen spelen al uitroepende: oh ja, die is ook leuk! En die! Oh, deze was ik vergeten! En de rest gaat weer terug in de bak...Lijkt mij een stuk makkelijker dan van dat gesorteerde...
Wat was ik blij dat mijn ouders.. uh Sint.. voor beide dochters playmobil hadden gekocht in afsluitbare huisjes. Voor de jongste een poppenhuis en voor de oudste een prinsessenkasteel. Ze kunnen zo alle troepjes (heel veel!) erin schuiven en dan het huis/kasteel dichtklappen. Als het dicht is, kan niks er meer uitvallen. Ideaal! Het huis en kasteel gaan daarna op een hoog schap in de kast. Ze mogen het er niet zelf uitpakken.

Ik heb het echt tot mijn doel gemaakt dit speelgoed niet 'tot soep' te laten verworden. (Hobby van dochters: al het speelgoed bij elkaar gooien in een grote doos en dan door de zelfgemaakte soep heen roeren...gek word ik ervan! Maarja, wel creatief he?!)
quote:Banba schreef op 22 december 2009 @ 15:05:

[...]

Haha, dat dacht ik ook altijd; 'bij mij geen grote bakken met zooi speelgoed, ik ga alles gesorteerd opruimen'. In de praktijk mieter ik alles 's avonds van een afstand in de box Wat heerlijk om te lezen! Ik zet meteen al mijn plannen om speelgoed gesorteerd op te ruimen in de ijskast. Dacht al dat het aan mij lag
Het is zoals het is
Ik zette vroeger mijn playmobil-poppetje weer terug in de vensterbank als ik klaar was met spelen.

Wat heb ik een rotjeugd gehad, als ik hier lees hoeveel playmobil jullie kinderen hebben. Maar het is nu ook een stuk goedkoper. Laatst voor een neefje een playmobilpoppetje voor 2,50 gekocht!

Ik had er bijna ook één voor mijzelf meegenomen.
quote:delphicat schreef op 22 december 2009 @ 15:20:

[...]

Maar waarom moet het dan weer in elkaar? Je bedoelt neem ik aan dat als je ooit een auto, een helikopter en een vliegtuig hebt gekocht, dat je nu die drie modellen weer hebt lopen puzzelen?

Waarom? Het idee van lego is toch dat je alles met alles kunt combineren?

Dat is ook zo maar met de verhuizing kwijlden onze vrienden bij het zien van alle lego. Dus in het weekend hebben we iedereen uitgenodigd en daarna met zijn allen gezellig zitten bouwen. Wat toen nog niet af was heb ik zelf afgemaakt. Nu gaat het op Zoonliefs zolder en maken we er een soort dorp van

Wat hij er daarna weer mee doet, dat mag hij zelf weten
quote:absoluteEinstein schreef op 22 december 2009 @ 15:49:

Laatst voor een neefje een playmobilpoppetje voor 2,50 gekocht!

Ik had er bijna ook één voor mijzelf meegenomen. Heb ik gewoon wel gedaan. Ik kon de Mongoolse krijger niet laten liggen. Staat nu tussen Boeddha en fotolijstjes in
Kinderen zijn hier ook helemaal gek van playmobil (en ik eigenlijk ook ). Hier dus hetzelfde probleem met de grote dingen, ik weet gewoon niet waar ik het moet laten. Er staat 1 ding op zoons kamer, maar daar speelt hij dus amper mee omdat hij boven spelen niet gezellig vindt. En voor de rest heb ik wat planken leeg geruimd in de boekenkast. Ik ben er niet blij mee, dus ik lees mee voor dé oplossing!
quote:mevrouwk schreef op 22 december 2009 @ 15:12:

Tsja, maar bijv de piratenboot is 50 cm bij 60 cm, die past nergens in.

(Ik heb al andere bakken volgeladen met ander speelgoed) Maar blij die Playmobil is alles qua maat en vorm zó onhandig!

Jaaaahhhhh.....hier ook een piratenboot (Kruidvat ) en een Ark van Noach. Helemaal zo'n onding!

Nadeel van Duploo/playmobil/Lego /racebanen/treinrails vind ik ook, dat als het eenmaal uit elkaar is, en het komt in een grote krat terecht, ik het zowat niet meer in elkaar krijg .

Moet ik ALLE bouwtekeningen bewaren.....ook weer in een aparte klapper of doos.
Ja, je moet alle bouwtekeningen bewaren en de doos eigenlijk ook.

Wij hebben ook dozen met duplo en houten treinrails. De duplo zit allemaal door elkaar en af en toe wordt het winkeltje opgebouwd met behulp van het bouw voorbeeld. Mijn oudste dochter (3) kan het met een beetje hulp zelf opbouwen.

@AE: Schaam je vooral niet voor het kopen van Playmobil voor jezelf. Mijn man is hier in ons gezin degene die de meeste lego heeft...
quote:delphicat schreef op 22 december 2009 @ 15:59:

[...]

Heb ik gewoon wel gedaan. Ik kon de Mongoolse krijger niet laten liggen. Staat nu tussen Boeddha en fotolijstjes in Dat was precies die die ik wilde! Met die enorme baard.
En waar laten jullie het spul als het in elkaar zit?

Dat is dan met name de vraag bij Lego. Mijn zoon (en ik nog meer.....) is dol op Lego. Maar als hij dan een hijskraan in elkaar heeft, of een happer oid, dan moet dat ergens staan. Het staat nu op een dressoirkast maar zijn broertje van anderhalf kan er dan soms ineens bij en loop er dan mee te zwaaien. Hoe doen anderen dat. Gewoon alles gelijk weer de bak in, of nog ergens uitstallen oid?

Misschien moet ik een speciale bak voor 'inelkaarlego'.
Lack lage tafel van Ikea (zonder onderblad) met daarop de 'kunstwerken'. Daar onder twee grote bakken op wieltjes voor de rest van de meuk. En er bovenop een ladenkastje van de bouwmarkt (voor schroefjes e.d.) voor het klein frutselspul.

's Avonds worden de kinderen geacht zelf alles op te ruimen (lees alles in die bakken te gooien). Dreigement: dat alles wat ík moet opruimen, in de vuilnisbak belandt. Werkt uitstekend
quote:Morrie schreef op 22 december 2009 @ 19:39:

En waar laten jullie het spul als het in elkaar zit?

Dat is dan met name de vraag bij Lego. Mijn zoon (en ik nog meer.....) is dol op Lego. Maar als hij dan een hijskraan in elkaar heeft, of een happer oid, dan moet dat ergens staan. Het staat nu op een dressoirkast maar zijn broertje van anderhalf kan er dan soms ineens bij en loop er dan mee te zwaaien. Hoe doen anderen dat. Gewoon alles gelijk weer de bak in, of nog ergens uitstallen oid?

Misschien moet ik een speciale bak voor 'inelkaarlego'.

Dochter (en ik inderdaad ) is ook gek op Lego. Alles wat ze opgebouwd heeft staat op haar kamer, daar is ze op dit moment een hele 'stad' mee aan het bouwen. Ze heeft een stuk of 10-15 van die grote onderplaten en daar heeft ze dus echt een hele hoek van gemaakt in haar kamertje.

Playmobil vind ik zelf dus echt geen drol aan. Dochter tot nu toe ook niet ik zit er zelfs aan te denken alles wat we hebben (nog van man geweest) maar gewoon op marktplaats te gooien.
Fien bouwt 'wereldjes' en die staan een tijdje op haar werkblad in de slaapkamer. De rest gaat in vier bakken.

1 voor Playmobil

1 voor de Barbies

1 voor Hello Kitty, My Little Pony en Strawberry Shortcake

1 voor de overige kleine poppetjes

Ze heeft het ziekenhuis, een paar huizen, het circus en de dierentuin van Playmobil, dat staat op kasten/planken/het werkblad (heel breed, bijna 4 meter).

Een keer in de maand ruim ik alles op, tegenwoordig samen met haar, en dan zorgen we dat alles in de juiste bakken terecht komt en dan richten we de huisjes e.d. weer gezellig in.

Zo probeer ik het een beetje op orde te houden.
Vroeget hadden mijn ouders Curver kratten waar onze Playmobil en Lego inzat. 2 kratten voor de Playmobil en 2 voor de Lego. Mijn vader heeft ook van die gereedschapbakken gekocht voor kleine spulletjes maar dat werkte niet echt. De grote dingen stonden bij mijn broertje onder het schuine dak.

Ik heb nu zelf 2 kinderen maar nog te klein voor playmobil en Lego, maar kom om in de troep speelgoed. Wij hebben na de Sint een kast van IKEA aangeschaft. De expedit met 8 vakken kan ook liggen. Daarin 8 grote manden en die netjes ingedeeld. 1 kookspulletje, 1 poppenkleertjes en verkleedkleren, 1 auto's, 1 muziekinstrumentjes, 1 tekenspulletjes, 1 barbie my little pony en popjes, 1 babyspeelgoed, 1 puzzels en spelletjes. Kan eventueel nog gestapeld of iets netjes neergezet worden op de kast. Vind het nu al erg handig. In de boekenkast staan 2 rieten manden van de Xenos. 1 met Little People en 1 met MegaBloks. BOven hebben ze de IKEA kratten waaronder 1 met Duplo.

Ik vind het wel zo handig om het zo op te ruimen. Mijn huis ziet er iig al 2 weken netjes uit en is veel sneller opgeruimd.

Wij hebben bij Ikea 2 lage kastjes gekocht waar je van die bakken in kan schuiven. Je kan er bakken bij kopen in verschillende grote.

Wij hebben nu in totaal 5 bakken (4 kleintjes voor teken spul, treinspoortje en boekjes) 4 wat grotere voor little people, spulletjes voor het keukentje, playmobiel en duplo, en dan nog 2 grote voor poppen al al het ander overgebleven spul.

Die 2 kastjes hebben we tegen elkaar geschoven en doet nu dienst als speeltafeltje (tafelhoogte). 2 stoeltjes erbij en klaar!!!

(staan en nu trouwens nog steeds wel 1 grote curvebak met prinsessenkleren en een kleine met barbies).
Zoonlief zijn Lego staat nu ook op zolder zodat hij er mee kan spelen. Alles helemaal in elkaar en met straten erbij. Supergaaf

In een ordner bewaar ik alle boekjes, in plastic insteekhoesjes.

Mocht iemand ook alle lego weer op willen bouwen: ik had per kleur alles gesorteerd en op een theedoek gelegd. Dan kun je het gemakkelijk verplaatsen door de punten bij elkaar te pakken.
Laten spelen met Playmobil / Lego op het grootste laken dat je kunt kopen.

Voor het opruimen til je gewoon de punten naar elkaar toe en sodemieter je laken plus inhoud in een grote Curver-krat.

Je kunt er ook speciale "speelkleden" voor kopen, met een trektouwtje, maar die zijn poepieduur en waarschijnlijk onpraktisch.

Overigens heb ik al het mini-mini-spul geconfisqueerd (al vóórdat het cadeau werd gegeven). Ik verrek het vierkant om eerst de vloer af te moeten speuren voordat ik ga stofzuigen.
Hé, ik lees nu die theedoek-tip.

Bitterballen, iemand ?

Lekker

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven