Playmobil opruimen.
dinsdag 22 december 2009 om 15:00
Hoe ruim ik Playmobil op?
Ik word GEK van die zooi. We hebben een aantal van die grote onderdelen waar natuurlijk duizend en één kleine dingetjes bij horen.
Hoe doen jullie metgezellen, dit?
Mn halve woonkamer staat vol. (Ja, bij 2 kinderen favoriet speelgoed)
(En het MOET beneden blijven omdat boven vloerbedekking ligt, daar kunnen de piraten, boeren en politiemannen niet staan, dan vallen ze om...)
Ik word GEK van die zooi. We hebben een aantal van die grote onderdelen waar natuurlijk duizend en één kleine dingetjes bij horen.
Hoe doen jullie metgezellen, dit?
Mn halve woonkamer staat vol. (Ja, bij 2 kinderen favoriet speelgoed)
(En het MOET beneden blijven omdat boven vloerbedekking ligt, daar kunnen de piraten, boeren en politiemannen niet staan, dan vallen ze om...)
dinsdag 22 december 2009 om 15:02
Bij Blokker / Hema van die grote plastic bakken gekocht en daar wordt alles wat niet nodig is ingemieterd. Levert een hels kabaal op als dat ene poppetje gezocht moet worden... Ik wilde zelf nog wat kleine bakjes erbij kopen om het gesorteerd op te ruimen, maar de realiteit is dat als het opgeruimd moet worden alles er ineens ingekiept wordt.
Inad en ik zijn echt twee verschillende personen.
dinsdag 22 december 2009 om 15:04
dinsdag 22 december 2009 om 15:05
Mijn ouders hebben van die bakken van de bouwmarkt waarin je spijkers en schroeven sorteert (van boven open, met een hengsel en stapelbaar, pff, hoe leg ik het uit). Daarin is de opa-en-oma playmobil een stuk beter gesorteerd dan die grote mand waarin het bij ons zit en die inderdaad altijd in één keer leeggekieperd wordt...
Pluk de dag! - In loving memory A.C. ❤
quote:Supersmollie1 schreef op 22 december 2009 @ 15:02: Ik wilde zelf nog wat kleine bakjes erbij kopen om het gesorteerd op te ruimen, maar de realiteit is dat als het opgeruimd moet worden alles er ineens ingekiept wordt.Haha, dat dacht ik ook altijd; 'bij mij geen grote bakken met zooi speelgoed, ik ga alles gesorteerd opruimen'. In de praktijk mieter ik alles 's avonds van een afstand in de box
The time is now
dinsdag 22 december 2009 om 15:08
Ik heb bakken van de ikea (vierkant, met wieltjes).2 bakken vol met duplo, 2 kratten met houten trein, 1 bak met lego, 1 bak met playmobil. De gebouwen van playmobil staan gewoon los op de tafel. Playmobil moet bij ons juist op de slaapkamers blijven, anders verdwijnt alles in de stofzuiger. (beneden zuig ik minimaal 1x per dag, boven ong. 1x per 2 weken)
Een vriendin van mij heeft van die bakken met vakjes gekocht waar eigenlijk schroeven en spijkers in horen (bouwmarkt) en daar heeft ze al het kleine spul (pistolen, bezems, servies, hoeden, riemen etc.) in. Dat werkt goed omdat er weinig in 1 zo'n vakje kan, je kunt het per thema opbergen en je kunt het makkelijk weer vinden, want er zit zo'n doorzichtige deksel op.
Een vriendin van mij heeft van die bakken met vakjes gekocht waar eigenlijk schroeven en spijkers in horen (bouwmarkt) en daar heeft ze al het kleine spul (pistolen, bezems, servies, hoeden, riemen etc.) in. Dat werkt goed omdat er weinig in 1 zo'n vakje kan, je kunt het per thema opbergen en je kunt het makkelijk weer vinden, want er zit zo'n doorzichtige deksel op.
dinsdag 22 december 2009 om 15:08
quote:mevrouwk schreef op 22 december 2009 @ 15:04:
Tsja loop zo maar langs da Blokker voor de grootste curver bakken die er bestaan. (Want het liefst wil ik bakken die ik kan opstapelen)
Zoiets is dan handiger dan die stapelbakken, want de kinderen kunnen het zelf misschien niet stapelen (de mijnes niet iig) en dan ben je alsnog aan het ruimen voor ze.
Tsja loop zo maar langs da Blokker voor de grootste curver bakken die er bestaan. (Want het liefst wil ik bakken die ik kan opstapelen)
Zoiets is dan handiger dan die stapelbakken, want de kinderen kunnen het zelf misschien niet stapelen (de mijnes niet iig) en dan ben je alsnog aan het ruimen voor ze.
dinsdag 22 december 2009 om 15:10
hier wordt het Polly Pocketspul ook gesorteerd opgeruimd. Uk heeft al snel doorgekregen dat je dan een stuk leuker weer begint met spelen omdat je alles kan vinden. Dus sorteert ze zelf ook bij het opruimen.
Ik heb een grote sorteerdoos voor het inimini spul en de rest meubels, winkels, scooters etc zit in een plastic ladenkastje met vier laden.
Ik heb een grote sorteerdoos voor het inimini spul en de rest meubels, winkels, scooters etc zit in een plastic ladenkastje met vier laden.
oh that purrrrrrrrrfect feeling
dinsdag 22 december 2009 om 15:14
Interessant genoeg lijken de oudsten het juist leuk te vinden om voor ze echt kunnen gaan spelen alles bij elkaar te zoeken. Of ze combineren ineens het een met het ander, wat ze misschien niet met elkaar gecombineerd hadden als alles netjes apart was opgeruimd.
dinsdag 22 december 2009 om 15:15
quote:mevrouwk schreef op 22 december 2009 @ 15:12:
Tsja, maar bijv de piratenboot is 50 cm bij 60 cm, die past nergens in.
(Ik heb al andere bakken volgeladen met ander speelgoed) Maar blij die Playmobil is alles qua maat en vorm zó onhandig!Ik heb van Curver nu een bak gekocht waar zelfs het huis in zijn geheel in zou passen, wat een enorm ding! Maar niet alles zit bij ons in de bakken. Het is met name de poppetjes, de autootjes, bootjes e.d. en de echt grote dingen staan ergens op een kast als er niet mee gespeeld wordt.
(Ik heb al andere bakken volgeladen met ander speelgoed) Maar blij die Playmobil is alles qua maat en vorm zó onhandig!Ik heb van Curver nu een bak gekocht waar zelfs het huis in zijn geheel in zou passen, wat een enorm ding! Maar niet alles zit bij ons in de bakken. Het is met name de poppetjes, de autootjes, bootjes e.d. en de echt grote dingen staan ergens op een kast als er niet mee gespeeld wordt.
dinsdag 22 december 2009 om 15:16
dinsdag 22 december 2009 om 15:18
quote:mevrouwk schreef op 22 december 2009 @ 15:12:
(Ik heb al andere bakken volgeladen met ander speelgoed) Maar blij die Playmobil is alles qua maat en vorm zó onhandig!Het cruiseschip van Polly staat bovenop die plastic ladenkast. Past ook nergens in idd.
(Ik heb al andere bakken volgeladen met ander speelgoed) Maar blij die Playmobil is alles qua maat en vorm zó onhandig!Het cruiseschip van Polly staat bovenop die plastic ladenkast. Past ook nergens in idd.
oh that purrrrrrrrrfect feeling
dinsdag 22 december 2009 om 15:20
quote:fussie schreef op 22 december 2009 @ 15:16:
Ha, heb er net 3 dagen legobouwen opzitten. Alles zat los door elkaar in een grote box (lang leve ikea) maar nu zit het weer in elkaar. Ook al zo'n horror
Toch blijf ik bij de grote box voor alle lego, en dan maar af en toe wat terug bouwen en uitzoeken.
Maar waarom moet het dan weer in elkaar? Je bedoelt neem ik aan dat als je ooit een auto, een helikopter en een vliegtuig hebt gekocht, dat je nu die drie modellen weer hebt lopen puzzelen?
Waarom? Het idee van lego is toch dat je alles met alles kunt combineren?
Ha, heb er net 3 dagen legobouwen opzitten. Alles zat los door elkaar in een grote box (lang leve ikea) maar nu zit het weer in elkaar. Ook al zo'n horror
Toch blijf ik bij de grote box voor alle lego, en dan maar af en toe wat terug bouwen en uitzoeken.
Maar waarom moet het dan weer in elkaar? Je bedoelt neem ik aan dat als je ooit een auto, een helikopter en een vliegtuig hebt gekocht, dat je nu die drie modellen weer hebt lopen puzzelen?
Waarom? Het idee van lego is toch dat je alles met alles kunt combineren?
dinsdag 22 december 2009 om 15:21
dinsdag 22 december 2009 om 15:21
Hier net zo een drama, alleen dan met de barbies!
Ook een grote curver trolley gekocht, met 3 bakken/lades. Wat er niet in past staat er boven op. In den beginne had dochter alles netjes in kleine bakjes, badkamerspulletjes bij elkaar keukengerei bij elkaar, boomhut bij elkaar, maar dat werkt niet. (mede ook doordat het serviesje van de boomhut ook best in de keuken gebruikt kan worden, etc)
Nu gaat alles gewoon in de lades, en eens per zoveel tijd word het gesorteerd. Erg makkelijk ook bij het opruimen, lades open, en schuiven maar!
Ook een grote curver trolley gekocht, met 3 bakken/lades. Wat er niet in past staat er boven op. In den beginne had dochter alles netjes in kleine bakjes, badkamerspulletjes bij elkaar keukengerei bij elkaar, boomhut bij elkaar, maar dat werkt niet. (mede ook doordat het serviesje van de boomhut ook best in de keuken gebruikt kan worden, etc)
Nu gaat alles gewoon in de lades, en eens per zoveel tijd word het gesorteerd. Erg makkelijk ook bij het opruimen, lades open, en schuiven maar!
dinsdag 22 december 2009 om 15:23
quote:Elskefiederelske schreef op 22 december 2009 @ 15:21:
Nu gaat alles gewoon in de lades, en eens per zoveel tijd word het gesorteerd. Erg makkelijk ook bij het opruimen, lades open, en schuiven maar!Maar waarom moet het dan eens in de zoveel tijd gesorteerd worden? Of willen je kinderen dat zelf graag?
Nu gaat alles gewoon in de lades, en eens per zoveel tijd word het gesorteerd. Erg makkelijk ook bij het opruimen, lades open, en schuiven maar!Maar waarom moet het dan eens in de zoveel tijd gesorteerd worden? Of willen je kinderen dat zelf graag?
dinsdag 22 december 2009 om 15:27