Puber-perikelen
woensdag 23 maart 2011 om 13:02
Hoi hoi,
Ik vraag me af of er hier ook mama's zijn van puberdochters en/of zoons. Ben zelf mama van een puberdochter van 13 jaar en een zoon van 4 jaar. Mijn vriendinnen hebben eigenlijk allemaal kinderen in de baby/peuter/kleuter-categorie en met hen kan ik niet echt dingen delen over mijn puberdochter.
Lijkt me wel fijn om te zien hoe anderen met hun puber om gaan!
Groetjes
Ik vraag me af of er hier ook mama's zijn van puberdochters en/of zoons. Ben zelf mama van een puberdochter van 13 jaar en een zoon van 4 jaar. Mijn vriendinnen hebben eigenlijk allemaal kinderen in de baby/peuter/kleuter-categorie en met hen kan ik niet echt dingen delen over mijn puberdochter.
Lijkt me wel fijn om te zien hoe anderen met hun puber om gaan!
Groetjes
zondag 12 juni 2011 om 16:04
Hier is pubert op kamp geweest (voor het kamp was hij vrij schappelijk) en daar heeft 'ie puberen geleerd denk ik. Wij allemaal zijn stom en hij verschanst zich in zijn kamer en komt daar alleen uit om weg te gaan of naar de tv te turen.
Wij hebben dus ook een issue met thuisblijven of meekomen, al een paar jaar eigeniljk. Op dit moment is de regel nog: je gaat maar mee als ik het belangrijk vind dat je mee gaat, je mag thuisblijven als ik denk dat het verantwoord is. Ik ben nog heel erg aan het wennen aan dat 'ie echt een eigen leven gaat hebben dat veel meer los van ons is dan tot nu toe (hij was nogal huiselijk). Zolang 'ie nog lekker bij me komt liggen om naar een verhaal te luisteren zal het wel een faaaase zijn.
Hij doet niet meer érg vervelend als hij mee moet.
Wij hebben dus ook een issue met thuisblijven of meekomen, al een paar jaar eigeniljk. Op dit moment is de regel nog: je gaat maar mee als ik het belangrijk vind dat je mee gaat, je mag thuisblijven als ik denk dat het verantwoord is. Ik ben nog heel erg aan het wennen aan dat 'ie echt een eigen leven gaat hebben dat veel meer los van ons is dan tot nu toe (hij was nogal huiselijk). Zolang 'ie nog lekker bij me komt liggen om naar een verhaal te luisteren zal het wel een faaaase zijn.
Hij doet niet meer érg vervelend als hij mee moet.
zondag 12 juni 2011 om 21:44
Puberzoon was in groep 8 nog echt een speels kind,1 maand in de brugklas en hij was opeens een echte puber,voordat hij naar school ging moest eerst zijn haar precies zo zitten zoals hij wilde,tig keer in de spiegel kijken of het nog goed zat en toen eindelijk naar school.Voor kleding hoef ik alleen maar met hem naar Jack&Jones en Sting,hij weet precies wat hij wil,dus we zijn zo weer thuis want dan heeft er alweer genoeg van shoppen.Zijn grootste hobby's sporten en gamen.