Radeloos en zo moe..

07-09-2019 12:27 91 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik weet even niet meer waar ik het zoeken moet.. Alvast bedankt als je dit verhaal wil lezen :daisy:

Onze zoon van 9 weken oud deed het in het begin fantastisch! Ik geef borstvoeding en na wat opstartproblemen en pijn bij aanhappen ging alles goed en groeide hij als kool.
Toen hij 3 weken oud was begon het huilen.. Zo hard krijsen, overstrekken, helemaal rood aanlopen.. We dachten krampjes. Op het consultatiebureau en van omgeving wat tips gekregen en niets hielp echt. Hij kwam iedere 1,5 uur voor de borst, wij dachten honger of clusteren maar waarschijnlijk was het comfort zoeken tegen de pijn. Maar van zovaak eten krijg je meer krampjes, dus proberen er iets langer tussen te laten, wat gek aanvoelt voor mij maar ook iets meer rust bracht. Snachts bakeren we hem in, want hij is zo onrustig dat hij zichzelf wakker schopt en slaat. Overdag slaapt hij eigenlijk niet.... Hij is super moe, maar slapen hooguit 20 minuten na een voeding op mij of in de draagzak een beetje dommelen.

Na nog eens 2 weken viel ons op dat hij veel met zijn tong duwde en veel slikte, hij spuugt wel eens maar niet extreem.. onderzoek op internet leert ons over reflux.
We gaan naar de huisarts en die schrijft zonder blikken of blozen nexium voor, dat remt de aanmaak van maagzuur.
Intussen een bezoek aan de osteopaat gebracht en dat wilden we even afwachten voor we de medicijnen zouden geven. Zij voelde veel spanning en een overgevoeligheid en gaf de tip dat ik zou stoppen met koemelk eten. Dit gedaan en na een week zagen we echt verbetering! Met ups en downs maar toch een stijgende lijn. Dit geeft hoop!

Na een paar dagen heel hard huilen toch aan de nexium begonnen, ik sta er niet perse achter want hij is zo jong nog en de bijwerkingen liegen er ook niet om.. Helaas zien we na 5 dagen geen positief resultaat alleen een toename van de hoeveelheid die hij teruggeeft. (raar?)

We hebben nu een doorverwijzing naar de kinderarts maar dat is afwachten wanneer we terecht kunnen, de osteopaat voelde nog steeds veel spanning op de darmen en vermoedt nog een overgevoeligheid.

Inmiddels huil ik iedere dag en voel ik me zo tekort schieten. Ik zie zijn hongersignalen niet meer want hij huilt zoveel en duwt zijn tong en slikt de hele tijd.. Ik voel me leeg, heb geen energie voor wat dan ook, zou gezond moeten eten maar kan niets creatiever verzinnen dan bananen en boterhammen met kipfilet. Ik mis de kaas vreselijk en zou me het liefst op een dikke pizza storten.

De borstvoeding is een waar gevecht omdat hij zoveel last heeft, hij is ook minder hard gegroeid (nog wel in het groen) en de spanning tussen mijn man en mij loopt ook op. Hij werkt fulltime in ploegen en zorgt voor zover mogelijk voor de kleine als hij thuis is, maar we kunnen nu niets doen en dat is zo vreselijk... Man wil dat ik stop met borstvoeding want dat zal rust brengen zegt hij, maar dat lost niets op aan zijn reflux. We dragen hem de hele dag, want slapen doet hij niet in zijn bed. De fopspeen wil hij wel maar de reflux duwt hem er uit. De medicijnen zijn we mee gestopt want dat voelt gewoon niet goed.

Ik heb gevoelens dat ik mijn leven terug wil, bijna spijt dat ik dit kind gekregen heb want natuurlijk niet waar is maar de vermoeidheid frustraties en onzekerheid zorgen ervoor dat zulke gedachtes naar voren komen. Ik wil niet dat mijn zoon pijn heeft, ik wil geen ongelukkige baby.. Ik moet over een paar weken weer aan het werk maar ik zou niet weten hoe ik dat moet trekken..

Wat wil ik met dit verhaal? Het van me afschrijven denk ik? Ik had wel bedacht dat dit een zware tijd zou zijn maar nu er iets mis is met onze zoon is het zo onvoorstelbaar heftig wat ik allemaal voel dat ik letterlijk niet meer weet waar ik het zoeken moet. Alles komt op me af.. Herkent iemand dit?
anoniem_280491 wijzigde dit bericht op 07-09-2019 12:37
Reden: Kleine verbeteringen
5.61% gewijzigd
Als ik je berichten lees krijg ik flash backs van onze babytijd. Vreselijk was dat. Oké, het wordt beter, maar misschien nog niet volgende week of volgende maand. Zeg tegen jezelf dat je het goed doet en het helemaal niet gek is dat je rotgevoelens hebt. Het is gewoon hardstikke zwaar als je baby veel huilt en duidelijk last heeft van iets en je niet weet hoe je hem kan helpen.

Heb je al paracetamol geprobeerd? Even kijken naar het gewicht van je baby.
Geef Nexium misschien nog wat langer de tijd.
Drinkt je baby misschien te veel in één keer met buikpijn als gevolg?

Heel veel succes, houd moed!
azrielle schreef:
07-09-2019 13:21
Dankje, misschien is het wel nodig ja.. Zorgverlof.
Dat is het inderdaad wel hoe het voelt alsof ik mijn kind belast met bv.. wist ik maar waarmee precies, dan zou ik het direct schrappen

Een ervaring vanuit mijn omgeving die voor drie totaal verschillende kindjes gold: schrap alles wat scherp of apart is. Geen spaanse pepers, geen uien (ook geen zilveruitjes dus), zuinig met suiker, zout en peper, ook zuinig met pakjes en zakjes, kruiden en specerijen, geen azijn (dressings, rode kool, zuurkool), geen koffie
Eigenlijk komt het er op neer dat je zo puur mogelijk moet eten. Je kunt je biefstukje gewoon bakken maar niet combineren met kruidenboter (knoflook). Ik denk dat je het wel ongeveer snapt.
En dan was er nog eentje die vervolgens nog reageerde op noten en een ander die problemen had met brood.
Maar goed, uiteindelijk zijn ze inmiddels allemaal toe aan vaste voeding (eentje is al drie jaar), maar de moeders waren niet blij in die periode, niks is zo erg als je kleintje dat brult omdat er iets is en jij heb geen idee wat.

Plus: Je voelt je nu schuldig naar je man toe, want die heeft gewerkt. Ik kan je verzekeren dat een hele dag met een krijsende baby niet vergelijkbaar is. Spreek het uit naar je man, doe oordopjes in en ga naar bed, desnoods bij je ouders. Slaap een paar uur. Dan kun jij er weer tegen en kan je man een paar uur die oordopjes in doen, zodat hij ook kan slapen. Of laat hem een paar uur snurken op het werk, zodat hij fit is als hij het overneemt.

Soms moet je even omdenken.

Heel veel sterkte :hug:
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
.
anoniem_352267 wijzigde dit bericht op 25-11-2019 10:17
99.88% gewijzigd
ps Je eet veel bananen. Daarvan wordt regelmatig beweerd dat het stopt. Ik weet niet of het waar is maar kans dus dat je kindje daar ook niet goed op reageert.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
azrielle schreef:
07-09-2019 12:39
Omdat de voeding terug omhoog komt wil hij niet eten, maar hij wil tegelijk wel eten wat ervoor zorgt dat hij 100x aanhapt en afhapt. Hij wordt boos omdat het niet lukt/pijn doet.
Lactatiekundige heeft gekeken en alles gaat verder goed op het gebied van voeden, behalve dit
Dit deed mijn dochter ook. Bleek spruw te zijn. Vooral dat telkens loslaten (zuigen deed gewoon zeer) waardoor ze weer te veel lucht binnen kreeg die krampjes veroorzaakte). Ik heb bij haar nooit de typische 'witte plekjes' gezien dus dat zou het wel niet zijn. Uiteindelijk begonnen mijn borsten na elke voeding te branden, kloven die niet dicht gingen... Toen ik ging behandelen met kokosolie ging het binnen een paar dagen beter.

TO, je klinkt zo overweldigd. Ik hoop dat je de borstvoeding kan volhouden tot je bij de kinderarts bent geweest en dat de kinderarts dan even de touwtjes in handen neemt. Volgens mij heb je gewoon even iemand nodig die zegt: dit is de lijn die we gaan uitzetten. Dit gaan we doen. Dan voelt het hopelijk minder uitzichtloos waardoor jullie je ook beter staande kunnen houden.
Hoe leg je hem aan? Laatst bij vrienden (hij is huisarts) werd het kindje langgestrekt aangelegd. Voetjes naar beneden. Hierdoor zakt de melk sneller. Ik had het nooit eerder gezien, maar zag er wel logisch uit.
Sterkte TO, ik heb hetzelfde gehad met onze oudste. Dat was een combi van koemelkallergie en verborgen reflux. Maar omdat koemelkallergie in onze familie erg veel voorkomt, is daar wel snel op gehandeld. Het is afschuwelijk. Ook ik zag niet in hoe ik weer ooit moest gaan werken. En ik durfde nauwelijks meer de deur uit omdat hij het overal op een krijsen zou zetten. Maar het kwam goed.

Verder: wat op het internet staat, hoeft niet altijd voor alle baby’s te gelden. Mijn oudste vond inbakeren en de draagzak afschuwelijk. Wel werd hij rustig van een beetje rechtop zitten in de maxicosi (kan natuurlijk niet te lang, maar dan kon ik even douchen).

Je doet het supergoed en dat je af en toe denkt: waar ben ik aan begonnen?, doet niks af aan je moederliefde.
Dank jullie wel, ik zie het inmiddels weer wat helderder. 1 van de redenen dat we gestopt zijn met het geven van de nexium is inderdaad omdat we nog niet bij de kinderarts zijn geweest. Medicijnen zijn wat mij betreft een latere optie,maar zomaar lukraak medicijnen geven stond me al tegen.

Stappen nu zijn dus wachten op de afspraak kinderarts, ik ga wel ook via bioresonantie laten testen op allergie want dat is dus een gevalletje baadt het niet dan schaadt het niet, (overigens had ik zelf vroeger ook kma dus leek ons het logisch om iig drastisch te minderen daarmee, en het is echt al een verschil met een paar weken terug!)
Dame van de GGD belt me maandag en komt vrijdag langs.
Diëtist is gecontact voor hulp bij eventueel dieet, kolf is inmiddels ook geregeld mochten we besluiten kunstvoeding een kans te geven. Man staat niet negatief tegenover zorgverlof, en ik heb 3 goede vriendinnen vanmiddag in vertrouwen genomen en alle gevoelens gedeeld. Zo fijn het met anderen erover te hebben en te horen dat de herkenning zo groot is,al is iedere situatie toch anders. Ook hier! Echt heel lief hoe jullie meedenken en me steunen. Vooral om te horen dat er even doorheen zit en denken waar ben ik aan begonnen niets afdoet aan mijn moederliefde.. Dankjewel :rose:
Heel herkenbaar, dit hebben wij vorig jaar ook gehad. Reflux en daardoor elk uur willen drinken. Extreem huilen, en niet slapen. Ik voelde me net zoals jij nu. Verschrikkelijke tijd vond ik het. Denk er nog steeds met een naar gevoel aan terug.

Qua baby kan ik geen tips geven die hier nog niet staan. Behalve misschien de maxi cosi op de wandelwagen klikken, ligt je baby minder plat.

Voor jezelf: je krijgt heel veel adviezen en anderen denken altijd beter te weten wat jij zou moeten doen nu. Dat is niet zo. Jij weet het het best want jij bent de moeder. Je voelt het zelf wel aan als je een goede tip krijgt die kan werken.
Het is gewoon zwaar en het is helemaal ok om dat te voelen. En: Je doet niks fout. Je hebt alleen de juiste oplossing nog niet.

Het wordt ècht beter. Heb je nu niks aan, maar het is zo. Bij ons kwam er na 15 weken meer rust en nam het huilen erg af. Hij sliep toen ook in zijn bed ipv alleen in draagzak.

Oja toch nog een baby-tip: voor krampjes gebruikte ik een olie van planten gemaakt. Kocht het bij een apotheek in Hilversum, die maken het daar zelf. Topspul! 3x per dag onder de voetjes masseren en lekkere warme sokken erover. Het hielp echt. Ik geef het nu standaard als kraamcadeau. Als je meer wilt weten laat maar weten.
Je kan eindeloos zelf gaan diëten waarbij je eeuwig twijfelt of wat je eet nu helpt of niet

Of

Je stopt met bv en start met hypoallegene flesvoeding waarbij je man, moeder, vriendin, zus je ook daadwerkelijk kan helpen door voedingen over te nemen en je dus echt even kan slapen

En helpt de fv niet tegen het huilen dan heeft het alsnog dat je meer rust hebt

Kies voor gemakt nu want je loopt op je tandvlees en daar heeft je kindje het meest aan!

Daarnaast met een fles kan je een ritme en regelmaat gaan invoeren want de voeding is altijd dezelfde hoeveelheid

Ook dat kan een baby die bv overprikkeld is extreem veel rust geven
Standaard fles, wakkere en slaaptijden
Ook nog even een praktische tip, die bij onze kinderen fantastisch werkte (zal ook wel per kind verschillen, maar het proberen waard):

Na het eten een half uurtje een beetje lopen en hobbelen met kind terwijl je hem 'op kop' op je arm houdt. Dus hand in zijn kruis, zijn buik over de lengte van je onderarm en zijn hoofdje rust dan in je elleboogholte. (Hoop dat de beschrijving helder is)
Werkte hier enorm tegen krampjes. Kind werd er erg rustig van en liet na een tijdje scheten waar je bang van werd, daarna konden we ze weer redelijk weg leggen.
absor schreef:
07-09-2019 19:15
Je kan eindeloos zelf gaan diëten waarbij je eeuwig twijfelt of wat je eet nu helpt of niet

Of

Je stopt met bv en start met hypoallegene flesvoeding waarbij je man, moeder, vriendin, zus je ook daadwerkelijk kan helpen door voedingen over te nemen en je dus echt even kan slapen

En helpt de fv niet tegen het huilen dan heeft het alsnog dat je meer rust hebt

Kies voor gemakt nu want je loopt op je tandvlees en daar heeft je kindje het meest aan!

Daarnaast met een fles kan je een ritme en regelmaat gaan invoeren want de voeding is altijd dezelfde hoeveelheid

Ook dat kan een baby die bv overprikkeld is extreem veel rust geven
Standaard fles, wakkere en slaaptijden
Dat is vloeken op het viva forum hier! O_O hoe durf je het te zeggen!

PS: TO, pak die fles ipv de kolf, je bent doodmoe zeg je. Live voeden elke anderhalf uur en daarna kolven is geen recept voor slaap hè? De fles met baby aan man/moeder/schoonmoeder/vriendin geven wel! Dus pizza naar binnen werken ipv een kale boterham met kipfilet zonder peper/uien/knoflook/melk/kaas (WTF doen mensen zichzelf aan voor BV waarvan de uiteindelijke voordelen nihil zijn?) En een nacht doorslapen.

Maar hé, dat is vast een slecht én heel ontaard advies want BV voor alles!

Sorry voor mijn sarcasme maar ik kan er met de pet niet bij. Kies voor slaap! Dus deel die voedingen!
BlauweMolly schreef:
07-09-2019 19:09
Heel herkenbaar, dit hebben wij vorig jaar ook gehad. Reflux en daardoor elk uur willen drinken. Extreem huilen, en niet slapen. Ik voelde me net zoals jij nu. Verschrikkelijke tijd vond ik het. Denk er nog steeds met een naar gevoel aan terug.

Qua baby kan ik geen tips geven die hier nog niet staan. Behalve misschien de maxi cosi op de wandelwagen klikken, ligt je baby minder plat.

Voor jezelf: je krijgt heel veel adviezen en anderen denken altijd beter te weten wat jij zou moeten doen nu. Dat is niet zo. Jij weet het het best want jij bent de moeder. Je voelt het zelf wel aan als je een goede tip krijgt die kan werken.
Het is gewoon zwaar en het is helemaal ok om dat te voelen. En: Je doet niks fout. Je hebt alleen de juiste oplossing nog niet.

Het wordt ècht beter. Heb je nu niks aan, maar het is zo. Bij ons kwam er na 15 weken meer rust en nam het huilen erg af. Hij sliep toen ook in zijn bed ipv alleen in draagzak.

Oja toch nog een baby-tip: voor krampjes gebruikte ik een olie van planten gemaakt. Kocht het bij een apotheek in Hilversum, die maken het daar zelf. Topspul! 3x per dag onder de voetjes masseren en lekkere warme sokken erover. Het hielp echt. Ik geef het nu standaard als kraamcadeau. Als je meer wilt weten laat maar weten.
Hoi TO,

Ik vind je situatie ook heel herkenbaar en hoewel ik weet dat bovenstaande uitspraak goed bedoeld is, kreeg ik daar altijd een vreselijk gevoel van want ik begreep overduidelijk niks van mijn baby want die krijste alleen maar, dus wat was ik dan voor moeder?

Heb je zijn oren al eens laten nakijken? Mijn baby bleek veel oorontstekingen te hebben.

En achteraf had ik ook veel eerder moeten stoppen met bv, maar ik had ook dat gevoel van: dan kun je niet meer terug. Achteraf denk ik: het had nauwelijks erger kunnen worden, dus waar was ik dan bang voor? En je weet dan in ieder geval dat je de ‘last’ meer kan delen, dus die winst heb je zeker.

Sterkte en je doet wat je kan!
Ik begrijp zelf ook niet de strijd dat moeders persee kost wat het kost bv wil geven. Of wat sommigen doen vermelden hoelang ze bv gegegeven hebt, net alsof het een prestatie is. Bv in het begin is belangrijk maar tegenwoordig is de kwaliteit van bv en fv steeds minder aan het worden.
Maar...
Dat is ieder zijn eigen keuze. To staat wél achter bv en begrijp het gevoel wel als je moet stoppen. Niets is goed of fout! Hoop voor haar dat ze rust weer krijgt. Ze doet het goed!
azrielle schreef:
07-09-2019 14:42
Zo, je staat wel open voor hulp en advies, of niet? Heb de tijd genomen om vanuit mijn eigen professie adviezen te geven, blijkbaar ben je zelf in je openingspost niet duidelijk (we bakeren ‘s nachts in, dit klinkt niet bepaald als ‘ we bakeren overdag in zijn bedje ook in’). Als je niet openstaat voor andermans adviezen, waarom vraag je hier dan hulp? Maar blijkbaar past dit bij je, want ook van je huisarts neem je niet alles aan, terwijl je een osteopaat wel blind vertrouwt. Nogmaals 1 tip: ga terug naar de basis en stop met overal ‘in het wilde weg’ maar iets doen waarvan je niet weet of het gaat werken.
Ah wat een vervelende tijd op deze manier he. Wij hebben zoiets meegemaakt met onze jongste, behalve reflux dan. Maar wel altijd huilen, onrustig en overdag niet slapen. En echt, het gaat ooit over. Op dit moment zie je er waarschijnlijk niet doorheen, maar het is echt zo. Bij ons is het uiteindelijk beter gegaan toen ik met 7 maanden ben gestopt met bv en begonnen met pepti. Achteraf heb ik spijt gehad dat ik dit niet maanden eerder had geprobeerd, maar dat weet je gewoon niet. Ik vind baby’s altijd zeer raadselachtige wezens. Of ik heb geen moederinstinct :) zelfs nu twijfel ik nog wel eens of het echt de pepti was of dat ze gewoon ouder werd.
Maar je gaat dit echt overleven en dan is er alleen nog maar een herinnering, meer niet :there:
1 tip nog, ik lees een paar x over hypo allergene voeding. Maar dat is echt wat anders dan zonder koemelk. Dat gaat niet genoeg zijn als het kma is.
Vertrouwen - als je alles loslaat, heb je twee handen vrij
Sterkte ik weet dat het je pijn doet en uitput als de kleine zo huilt. :hug:

Hier zijn al ontzettrnd goede tips gegeven hopelijk kan je er wat mee.

En als je kiest voor fles voel je dan niet schuldig. Je hebt je best gedaan.
Blijf in jezelf geloven !
azrielle schreef:
07-09-2019 15:00
Bedankt voor alle reacties dusver, ik ben inderdaad erg moe en op zulke momenten zie ik niks meer zitten. Dat zakt gelukkig snel weg en ik kan er met veel mensen over praten. Het koemelkvrij is niet makkelijk maar ik sta sowieso er wel achter om geen zuivel te eten en voel me er zelf ook beter bij! Alleen af en toe die pizza ja.....
Het is echt een guilty pleasure! Kaas!

Ik ga met man bespreken wat de opties zijn voor zorgverlof, zowieso als we kunstvoeding zouden gaan proberen wil ik blijven kolven en dan heb ik man nodig, want kolven met een krijsende baby in de box is niet ideaal. Ik heb budget vanuit zorgverzekering voor aanschaf of huur kolf.

Ik hoop dat ze me maandag al bellen voor een afspraak bij kinderarts, ze gingen de doorverwijzing op prioriteit beoordelen en evt sturen ze me een brief met een afspraak. Als dat weken gaat duren ga ik schakelen en vechten voor een eerdere afspraak.

Verder hoop ik dat het er ook gewoon een beetje bij hoort en onze zoon zijn plaats in de wereld een beetje vindt. Dat het vanzelf wat beter wordt. Want soms denk je omg komt dit ooit goed?
Mij gevoel zegt nog niet te willen stoppen met bv maar ik ben zeker niet van plan er aan onderdoor te gaan. Het mag absoluut niet ten koste gaan van alles dat zal ik zeker in de gaten houden!

Het is goed om te lezen dat sommige dingen zoals het dragen er ook een beetje bij horen. En nogmaals heel lief van jullie allemaal om te reageren en mee te denken! Ik waardeer het enorm want ik kan alle positiviteit gebruiken!
Als je pizza zo enorm mist zou je zelf pizza kunnen maken met:
Vegan pizzabodem:
https://www.jumbo.com/tante-fanny-vers- ... 163941ROL/

En dan beleggen met:
-tomatensaus
- Vegan Kaas: https://www.jumbo.com/wilmersburger-veg ... 147122STK/
-<ingrediënten die je lekker vindt op een pizza>
BlauweMolly schreef:
07-09-2019 19:09

Heel benieuwd naar de olie, klinkt zeker als een prima kraamcadeau!
Polsjef schreef:
07-09-2019 17:01
Hoe leg je hem aan? Laatst bij vrienden (hij is huisarts) werd het kindje langgestrekt aangelegd. Voetjes naar beneden. Hierdoor zakt de melk sneller. Ik had het nooit eerder gezien, maar zag er wel logisch uit.
Ik leg hem vaak aan in de achteroverleunende stand, ik half op rug en hij op buik op mij. Dan moet het tegen de zwaartekracht in, omdat ik dus best veel melk geeft is dit volgens lactatiekundige een fijne manier. Naderhand hou ik hem rechtop..
Is er eigenlijk gekeken of je baby spruw heeft?

Verder niet zoveel tips, sterkte!
Zijn je borsten niet te vol.....Bij mijn oudste had ik zoveel melk, dat hij huilde omdat hij bij het drinken te veel melk binnen kreeg.....Ik zou hulp vragen van een borstvoedingsdeskundige.

Gelukkig hield dt probleem op na 12 weken, en heb ik de oudste tot 13 maanden bv gegeven.
Ik heb je een pb gestuurd over die olie 🌸
Allereerst :hug: :hug:
Het is nu erg zwaar maar het is een fase en het wordt makkelijker :hug:

Ik heb niet de tijd om alle reacties door te lezen dus misschien ben ik dubbel.
Ik heb een tweeling van 11 weken. Ik herken wat jij omschrijft van een paar weken geleden (wel iets minder heftig) toen ze wat minder gingen drinken en ik last kreeg van overproductie. Door de heftige toeschietreflex klokten ze veel extra lucht mee waar ze flink last van hadden.
Je zou natuurlijk ook flesvoeding kunnen proberen terwijl je kolft om je productie op peil te houden. Als je baby goed reageert op de flesvoeding, kun je altijd nog besluiten of je zelf een dieet gaat volgen of toch stopt met borstvoeding.

Sterkte in ieder geval!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven