Radeloos en zo moe..

07-09-2019 12:27 91 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik weet even niet meer waar ik het zoeken moet.. Alvast bedankt als je dit verhaal wil lezen :daisy:

Onze zoon van 9 weken oud deed het in het begin fantastisch! Ik geef borstvoeding en na wat opstartproblemen en pijn bij aanhappen ging alles goed en groeide hij als kool.
Toen hij 3 weken oud was begon het huilen.. Zo hard krijsen, overstrekken, helemaal rood aanlopen.. We dachten krampjes. Op het consultatiebureau en van omgeving wat tips gekregen en niets hielp echt. Hij kwam iedere 1,5 uur voor de borst, wij dachten honger of clusteren maar waarschijnlijk was het comfort zoeken tegen de pijn. Maar van zovaak eten krijg je meer krampjes, dus proberen er iets langer tussen te laten, wat gek aanvoelt voor mij maar ook iets meer rust bracht. Snachts bakeren we hem in, want hij is zo onrustig dat hij zichzelf wakker schopt en slaat. Overdag slaapt hij eigenlijk niet.... Hij is super moe, maar slapen hooguit 20 minuten na een voeding op mij of in de draagzak een beetje dommelen.

Na nog eens 2 weken viel ons op dat hij veel met zijn tong duwde en veel slikte, hij spuugt wel eens maar niet extreem.. onderzoek op internet leert ons over reflux.
We gaan naar de huisarts en die schrijft zonder blikken of blozen nexium voor, dat remt de aanmaak van maagzuur.
Intussen een bezoek aan de osteopaat gebracht en dat wilden we even afwachten voor we de medicijnen zouden geven. Zij voelde veel spanning en een overgevoeligheid en gaf de tip dat ik zou stoppen met koemelk eten. Dit gedaan en na een week zagen we echt verbetering! Met ups en downs maar toch een stijgende lijn. Dit geeft hoop!

Na een paar dagen heel hard huilen toch aan de nexium begonnen, ik sta er niet perse achter want hij is zo jong nog en de bijwerkingen liegen er ook niet om.. Helaas zien we na 5 dagen geen positief resultaat alleen een toename van de hoeveelheid die hij teruggeeft. (raar?)

We hebben nu een doorverwijzing naar de kinderarts maar dat is afwachten wanneer we terecht kunnen, de osteopaat voelde nog steeds veel spanning op de darmen en vermoedt nog een overgevoeligheid.

Inmiddels huil ik iedere dag en voel ik me zo tekort schieten. Ik zie zijn hongersignalen niet meer want hij huilt zoveel en duwt zijn tong en slikt de hele tijd.. Ik voel me leeg, heb geen energie voor wat dan ook, zou gezond moeten eten maar kan niets creatiever verzinnen dan bananen en boterhammen met kipfilet. Ik mis de kaas vreselijk en zou me het liefst op een dikke pizza storten.

De borstvoeding is een waar gevecht omdat hij zoveel last heeft, hij is ook minder hard gegroeid (nog wel in het groen) en de spanning tussen mijn man en mij loopt ook op. Hij werkt fulltime in ploegen en zorgt voor zover mogelijk voor de kleine als hij thuis is, maar we kunnen nu niets doen en dat is zo vreselijk... Man wil dat ik stop met borstvoeding want dat zal rust brengen zegt hij, maar dat lost niets op aan zijn reflux. We dragen hem de hele dag, want slapen doet hij niet in zijn bed. De fopspeen wil hij wel maar de reflux duwt hem er uit. De medicijnen zijn we mee gestopt want dat voelt gewoon niet goed.

Ik heb gevoelens dat ik mijn leven terug wil, bijna spijt dat ik dit kind gekregen heb want natuurlijk niet waar is maar de vermoeidheid frustraties en onzekerheid zorgen ervoor dat zulke gedachtes naar voren komen. Ik wil niet dat mijn zoon pijn heeft, ik wil geen ongelukkige baby.. Ik moet over een paar weken weer aan het werk maar ik zou niet weten hoe ik dat moet trekken..

Wat wil ik met dit verhaal? Het van me afschrijven denk ik? Ik had wel bedacht dat dit een zware tijd zou zijn maar nu er iets mis is met onze zoon is het zo onvoorstelbaar heftig wat ik allemaal voel dat ik letterlijk niet meer weet waar ik het zoeken moet. Alles komt op me af.. Herkent iemand dit?
anoniem_280491 wijzigde dit bericht op 07-09-2019 12:37
Reden: Kleine verbeteringen
5.61% gewijzigd
Hypoallergene kunstvoeding helpt toch niet bij koemelkallergie? Wel die Neocate of die andere... ben de naam kwijt.
Je hoeft natuurlijk niet óf borstvoeding óf flesvoeding te doen. Je kan ook bijvoorbeeld de nachtvoedingen flesvoeding kunnen maken zodat dit gemakkelijker op te vangen is samen met je man, zonder dat je de borstvoeding op moet geven.

Met het compleet koemelkvrij eten zonder dat duidelijk is of er uberhaupt sprake is van een koemelkallergie zou ik ook even wachten (zeker omdat je geen geweldig groot effect ziet). Dit kan namelijk ook zorgen dat een allergie erger wordt. Mijn kind had ook een koemellallergie (vrij ernstig, als er een druppel melk op haar huid kwam kreeg ze al galbulten), maar door de kinderarts werd juist gezegd om te blijven eten zoals ik deed (dus met melk, kaas etc.) zodat dochter dit in extreem verdunde/afgebroken mate toch binnenkreeg.

Heel veel succes ermee in ieder geval!
Als je ervoor kiest hypoallergeen te eten:
Weeg jezelf. Om de dag.
En als je afvalt bel je de diëtist.

Want combinatie slaaptekort, onrust en gewichtsverlies is heel vruchtbaar voor depressie.

Dus wat wel:
- je bent zijn moeder en daarom belangrijk
- je moet slapen in goed voor hem te kunnen zorgen. Minimaal zes uur. Ga om acht uur naar bed, zodat je wat uren pakt.
-flesvoeding is géén valsspelen of slecht moederschap. Misschien is hij wel geen bv kind, kan hij makkelijker drinken uit een fles of is de voeding beter en veiliger op zijn intoleranties af te stemmen.
-je mag zorgen dat je het leuk hebt en kunt genieten van je baby. Wat daarvoor dan ook nodig is. Liever fv en samen zwemmen dan vijf verschillende disciplines aflopen.

Slaap eerst, maak dan de balans op. En luister naar je man. Hij is de vader en heeft veel minder hormonen door zijn lijf gieren. En hij wil dat het goed met jullie alledrie gaat.
Madderijn schreef:
07-09-2019 23:26
Als je ervoor kiest hypoallergeen te eten:
Weeg jezelf. Om de dag.
En als je afvalt bel je de diëtist.

Want combinatie slaaptekort, onrust en gewichtsverlies is heel vruchtbaar voor depressie.

Dus wat wel:
- je bent zijn moeder en daarom belangrijk
- je moet slapen in goed voor hem te kunnen zorgen. Minimaal zes uur. Ga om acht uur naar bed, zodat je wat uren pakt.
-flesvoeding is géén valsspelen of slecht moederschap. Misschien is hij wel geen bv kind, kan hij makkelijker drinken uit een fles of is de voeding beter en veiliger op zijn intoleranties af te stemmen.
-je mag zorgen dat je het leuk hebt en kunt genieten van je baby. Wat daarvoor dan ook nodig is. Liever fv en samen zwemmen dan vijf verschillende disciplines aflopen.

Slaap eerst, maak dan de balans op. En luister naar je man. Hij is de vader en heeft veel minder hormonen door zijn lijf gieren. En hij wil dat het goed met jullie alledrie gaat.
Mooi verwoord. Amen.
TO, ik hoop dat je ligt te slapen! :hug: :heart:
Azrielle waardevol advies wordt hiervoor gegeven. Sowieso goed dat je het hier deelt. Jouw situatie is gekmakend. Wij hebben hetzelfde meegemaakt en hier bleek het enkel verborgen reflux te zijn. Maagzuurremmers en osteopaat maakten helaas niet het verschil. Wij wisselden elkaar af met ‘s nachts met zoon lopen. Vanaf 5 uur maakten we een wandeling met draagzak. Het was uitputtend maar wat hielp is vertrouwen houden in jezelf en het kind en ervan uitgaan dat deze fase voorbij gaat. Hier duurde het een jaar en juist werk bood afleiding. Hoe uitgeput we ook waren, even de andere werkelijkheid bood afstand. Ik weet niet wat voor werk jij doet. Het moet natuurlijk geen veiligheidsrisico’s met zich meebrengen. Onze zoon is nu 4 en sinds twee jaar een geweldige slaper.
Ik wens je sterkte toe en hoop dat je heel binnenkort meer rust mag krijgen.
Ik kan even niet op iedereen apart reageren maar wil jullie wel laten weten dat ik jullie lees, en hoor. Al deze dingen weet ik goed maar ik heb iemand nodig die me dat vertelt en het is heel fijn het hier te lezen van zoveel verschillende mensen! Super fijne tips en hele mooie berichten.. Dankjewel!

Gisteravond om 23.00 de laatste voeding, en ik naar zolder vertrokken. Duurde even voordat ik sliep en werd om 2.30 wakker omdat ik toch even wilde kolven als man ging voeden, direct daarna weer ingeslapen en tot 6.30 geslapen :thumbsup: en ik voel me alsof ik op vakantie ben geweest haha! Lekker in ons eigen bed de ochtend voeding gedaan en nog heerlijk een uurtje samen met zijn 3 wat gedommeld.

Ik lees ook over sprongetjes, dat wist ik ook wel dat die bestonden maar door alle stress is me dat dus helemaal ontschoten. Want, de stijgende lijn kan er nog steeds wel zijn maar de sprong zit hem misschien ook wel in de weg!

In ieder geval energie voor een nieuwe dag, papa is er ook de hele dag dus samen lukt dat zeker :heart: ik ben zo blij dat hij me deze nacht gunde, de schat! :heart:
Dat klinkt fijn to! De dag ziet er heel anders uit na genoeg slaap.
.
anoniem_352267 wijzigde dit bericht op 25-11-2019 09:54
0.00% gewijzigd
Geen tips of adviezen, maar zag dit artikel voorbij komen en moest aan dit topic denken. https://www.nrc.nl/nieuws/2019/09/05/na ... s-a3972303
Heh wat een harde en geen fijne start met jullie kleintje!

Om te beginnen; word lid van de fb pagina; borstvoeding aan een baby met voedselintolleranties.
Hier staan veel tips, recepten maar kun je vooral je verhaal kwijt en ervaringen wisselen. (En er is heeerlijke melkvrije kaas!! Wilmersburger kaas) ben ik dus via die pagina te weten gekomen.
Ook duurt het echt wel een aantal weken voordat alle melk sporen uit de bv zijn. En zullen de darmen van je kleintje moeten herstellen. Logisch dus dat je niet direct 100% resultaat ziet. (Mocht het dus een allergie zijn)

Overstrekken is in ieder geval een teken dat er iets niet lekker zit!

Hou de ontlasting even in de gaten. (Slijmerig, evt bloed enzo)

een allergie hoeft niet samen te gaan met eczeem wat heel veel mensen/artsen beweren.

Als de medicatie tegen reflux niet werkt zijn er nog andere medicijnen wat evt wel zou kunnen werken. Dat is even zoeken. Het kan ook even duren voordat het werkt. Door het zuur kan de slokdarm geïrriteerd zijn. Dit moet eerst herstellen voordat de klachten weg gaan.

Kan het zijn dat je kindje voornamelijk voormelk krijgt? Daar kan ook de groenige ontlasting van komen. Maar zoals ik begrijp is dat maar af en toe. Dus dat zal vast niet het probleem zijn.

Hopelijk heb je snel een tevreden kindje!!
-
Kacheltje90 schreef:
08-09-2019 23:14
Heh wat een harde en geen fijne start met jullie kleintje!

Om te beginnen; word lid van de fb pagina; borstvoeding aan een baby met voedselintolleranties.
Hier staan veel tips, recepten maar kun je vooral je verhaal kwijt en ervaringen wisselen. (En er is heeerlijke melkvrije kaas!! Wilmersburger kaas) ben ik dus via die pagina te weten gekomen.
Ook duurt het echt wel een aantal weken voordat alle melk sporen uit de bv zijn. En zullen de darmen van je kleintje moeten herstellen. Logisch dus dat je niet direct 100% resultaat ziet. (Mocht het dus een allergie zijn)

Overstrekken is in ieder geval een teken dat er iets niet lekker zit!

Hou de ontlasting even in de gaten. (Slijmerig, evt bloed enzo)

een allergie hoeft niet samen te gaan met eczeem wat heel veel mensen/artsen beweren.

Als de medicatie tegen reflux niet werkt zijn er nog andere medicijnen wat evt wel zou kunnen werken. Dat is even zoeken. Het kan ook even duren voordat het werkt. Door het zuur kan de slokdarm geïrriteerd zijn. Dit moet eerst herstellen voordat de klachten weg gaan.

Kan het zijn dat je kindje voornamelijk voormelk krijgt? Daar kan ook de groenige ontlasting van komen. Maar zoals ik begrijp is dat maar af en toe. Dus dat zal vast niet het probleem zijn.

Hopelijk heb je snel een tevreden kindje!!
Het lijkt me een zeer slecht idee om oververmoeid ook nog eens je eigen dieet onder de loep te nemen.

Ja borstvoeding is goed en fijn als het loopt, maar soms is flesvoeding gewoon een beter alternatief..

En dan ben je heus geen faalmoeder. Zorg eerst goed voor jezelf, kun je daarna ook goed voor je kind zorgen.
june. wijzigde dit bericht op 09-09-2019 11:23
70.44% gewijzigd
Seriously?
Goedzo! Fijn te horen. En af en toe moet ie dat soort bijslaapnachtjes echt voor jezelf creëeren.
june. schreef:
09-09-2019 11:19
Het lijkt me een zeer slecht idee om oververmoeid ook nog eens je eigen dieet onder de loep te nemen.

Ja borstvoeding is goed en fijn als het loopt, maar soms is flesvoeding gewoon een beter alternatief..

En dan ben je heus geen faalmoeder. Zorg eerst goed voor jezelf, kun je daarna ook goed voor je kind zorgen.
Daarom kan ze dus kijken op de fb pagina. Kan ze zelf beslissen of ze het ziet zitten ja of nee. Maar vooral kijken of ze dingen herkend van haar baby. En met die fb pagina werd het voor mij juist een stuk makkelijker omdat er meer kon dan ik dacht. En ja ook ik ben na een aantal weken overgegaan op kunstvoeding. Dus hier geen bv maffia hoor.

Of ze op dieet gaat mag ze helemaal zelf bekijken. ;) lijkt me dat wij haar niet hoeven te vertellen of ze bv of kv gaat geven.
Bedankt voor de tip van de fb pagina. Voor nu ga ik zeker bv blijven geven tot we iets meer weten van de kinderarts. Stel dat ik meer dingen uit ga sluiten mag het zeker niet ten koste gaan van mijn gezondheid en gemoedstoestand dus dat bekijken we als het zover is. Ik zag zoiets somber in maar inderdaad is er meer mogelijk dan ik eerst dacht qua voeding!
We hebben een goede dag gehad vandaag en ik lag er al om 21.00 in samen met kleintje. Kan ik niet slapen zeg... O_O
Wat fijn dat jullie een goeie dag hebben gehad!
En je hebt een goeie instelling. Alles stap voor stap bekijken.

En herkenbaar van dat optijd in bed liggen en dan niet kunnen slapen haha. Maar je hebt in ieder geval een rustige avond gehad.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven