Rammelende eierstokken DEEL 2

08-04-2010 09:46 2508 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie wil er meepraten over haar kinderwens?

Heb jij ook rammelende eierstokken maar is je vriend nog niet toe aan kinderen, lucht hier je hart!

Hier kun je je 'ei' kwijt bij lotgenoten

xx

NaamLeeftijdSTART..!!N.O.D.ZwangerWanneer uitgerekendNukje33April/Mei 201029 maart 2011janine2000131April 2010 31 januari 2011Boefje29December 2009 18/09/10Frutje30Augustus 201031 augustusPipo31Oktober 2010Verkademeisje30Januari 2010 19/11/2010Assie7831Begin 2011Orchis29begin 2011Orchid34Begin 2010 12-12-10Lavender 32?Spingstof29December 2010Moimoi29April 201026 juniMoos8623juni/juli 2010?Minie86 (gaat voor de tweede)23augustus 2010Meis, 9 sep 2009Hofje7732??[/quote]
hoi allemaal,

heb lekker vrij de rest van deweek.

ben er blij om want kom me net als de rest totaal niet meer motiveren om ook maar iets nuttigs te doen.

@janine: heb de aflevering van zembla bekeken. moet zeggen dat het een erg heftige aflevering is. vooral dat stel dat 2x een kindje op heeft moeten geven ivm met zwangerschapsvergiftiging.

nu nog een goed moment vinden om het aan mijn vriend te laten zien.

verder heb ik hele lieve schoonouders en ouders.

mijn moeder zou het liefst al een kleintje zien aan deze kant.

helemaal sinds mijn jongere broertje een kleine heeft. ( 2 jaar)

mijn schoonouders hebben al een hele bubs aan kleinkinderen en die vragen er eigenlijk ook nooit naar.

@chococa: welkom.

@nukje: wat een aparte reactie van nukkeman.

hoop wel dat hij begrijpt dat als je onbeschermde seks hebt er van alles kan gebeuren.

heb je er al een gesprek over gehad.

@ de rest geniet van de komende heerlijke dagen. duurt niet lang meer en dan zijn al die prettige dagen tussendoor weer verleden tijd. helaas.
Zooo, daar ben ik ook weer een keer.

@ de nieuwen: welkom!

@ nukje: gek he, mannen... De mijne kan naar anderen heel relaxed doen als er vrienden van hem zitten te piepen over dat ze het zo eng vinden en er de komende 5 jaar nog niet aan moeten denken. Maar in zijn eigen situatie is hij een stuk minder relaxed. Vind ik dan ook weer moeilijk te rijmen.

@chococa: Jeee, op mijn 17de moeder zou echt een ramp geweest zijn. Ik was toen echt zelf nog een kind! Hoewel ik wel denk dat je er snel volwassen door wordt, al die verantwoordelijkheid.

Net een paar heerlijke dagen op vakantie geweest in Duitsland, met een groep vrienden. Echt zo gezellig! Een stel had hun kindje mee, 9 maanden. En dat ging gewoon hartstikke goed, ook al was het weer niet helemaal geweldig en konden de nachten in een tentje behoorlijk koud zijn. Een andere vriendin is zwanger, dus je begrijpt wel waar het vaak over ging... . Lekker een beetje aantutten met de baby, maar als ze een vuile luier had lekker aan de ouders geven: leuk!

Alleen: iedereen was het erover eens dat het kindje het super deed en zo makkelijk was, maar mijn vriend vond dat ze toch nog wel veel gezeurd/gejengeld had. Wat denkt hij nou hoe het zal zijn?!

Maar toch de twijfels die de kop op steken: als je dit nu dagelijks hebt? Een paar dagen tutten met zo'n kind is leuk, maar elke dag? En dat je dan geen dagje meer voor jezelf hebt? Wheeee!

Nou ja, over die twijfels hebben we hier ook al pagina's vol geschreven...

En nou ga ik ook nog solliciteren op een andere baan. Maar dan voel ik me weer schuldig: stel ik word aangenomen, en raak meteen komend schooljaar zwanger? Dat vind ik eigenlijk niet zo netjes. Of stel dat ik daardoor geen vast contract krijg? Daar kan ik nu echt over piekeren...

Sorry voor het lange ego-verhaal...
@ Orchis: bij mij steken die twijfels ook elke dag nog de kop op. Maar ik denk ook dat dat over 5 jaar niet anders is, dus ik probeer het maar te negeren.

Wat dat gevoel over je nieuwe baan betreft: dat snap ik heeel erg goed. Heb zelf nog niet zo lang een nieuwe baan en denk er ook vaak aan wat ze er daar van zouden vinden als ik binnenkort zwanger zou zijn. Gek word ik ervan.

Van de andere kant: ook werkgevers weten toch dat een zwangerschap niet echt te plannen valt en dat je het dus ook niet "expres" kan doen als je kort na aanvang in een nieuwe functie zwanger wordt. Zij weten toch niet hoe lang je er al mee bezig bent? Het kan net zo goed zijn dat jij al meer dan een jaar probeert om zwanger te worden, en dat het toevallig gebeurt als je net die nieuwe baan hebt. Daar kan jij dan toch niks aan doen? Dus toch maar een beetje van je afzetten, lijkt me (dan probeer ik dat ook ).

Tot slot moet ik nog even melden dat ik zojuist een ovulatietest heb gedaan. Alleen... het controlestreepje was niet eens echt goed te zien . En bij de teststreep was er helemaal NIETS. Dus trek ik de conclusie dat ik alles behalve vruchtbaar ben op dit moment. Misschien over 2 dagen nog eens proberen... Want ik neem aan dat als er niet eens een heel licht streepje te zien is, dat er dan helemaal geen LH waarde aanwezig is? En dat ik dus wel een paar dagen kan wachten voordat ik de volgende test doe?

Mijn god, ik heb ook eens een paar dagen vrij zeg! Ben weer nergens anders mee bezig....
Nou nukje het was eerder een stilte van mijn kant, ik dook zowat meteen terug achter de laptop. Zo van, ik praat er gewoon niet over anders word het rammelen NOG erger want ik weet eigenlijk al hoe hij erover denkt. Hij wilt wel. De meeste twijfel komt van mijn kant eigenlijk, ivb de opleiding. Er zijn ook genoeg mensen die zeggen 'ik zou me niet latent tegen houden door zo'n opleiding en vooral niet omdat het 8 maanden is en dan helemaal klaar'. Maar ik weet het niet.
@chococa: ik denk dat jij zelf dat het beste kunt inschatten. Je hebt al een kindje, dus je weet hoe het is, en of je nog genoeg energie zou kunnen overhouden voor om die opleiding goed te doen. Als jij liever eerst je opleiding afmaakt en daarna een nog een kindje wil, is dat toch een goede overweging, lijkt mij.
Zo hier ben ik weer even. Ik moet zeggen dat we toch in 1,5 dag een pracht projectvoorstel in elkaar hebben gedraaid! Ben trost op ons......heb er net een paar zinnen uitgeperst....haha.....ik moet er dan altijd om lachen, dat je soms hele passages kan schrijven, zonder te concreet te worden (want dan worden we er op afgerekend door het College van Bestuur als het niet is uitgevoerd). Ben inmiddels een held in alle formuleringen in de sfeer van mitsen, maren, wellicht, eventueel, bijvoorbeeld, desgewenst....bla, bla.

Kan ik echt van genieten! haha

Wat betreft solliciteren en zwanger willen worden. Ik zou dat proberen naast je neer te leggen. Hier is onlangs een collega begonnen die in haar laatste gesprek aangaf dat ze er net achter was dat ze zwanger was........ze heeft de baan gewoon gekregen. Je weet inderdaad niet hoe lang het duurt!

Chococa; ben het helemaal met orchis eens. Gewoon je eigen gevoel volgen. Hoe belangrijk is die opleiding voor je, zie je het gebeuren dat je de opleiding afrond met kleintje en (eventueel) een zwangerschap, etc.

@ iedereen: volgens mij zou ik (als het eenmaal zover is) ook heel veel met het kinderonderwerp bezig zijn (nu al).....gezien de reacties van onze mannen denk ik dat ik hier (nog) meer zou schrijven en de ovulatietesten stiekem zou gebruiken.....zou Assieman daar niet direct mee vermoeien. Het leeft toch op een andere manier bij mannen.
@assie en nukje:

het vervelende is dat je in het onderwijs altijd eerst een jaarcontract krijgt, en daarna pas een vaste aanstelling. Stel nou dat mijn zwangerschap zo uitkomt dat ik in de zomer beval (als ik ook heel snel zwanger raak), zouden ze dat dan als reden mogen aannemen om me geen vast contract te geven? Ik vind dat wel eng hoor... Ze noemen het dan vast niet zo, maar misschien speelt het wel mee. Terwijl ik gewoon zeker weet dat ik wel goed zal functioneren...

Nou ja, ik verstuur vandaag in ieder geval de brief&cv. Mocht ik uitgenodigd worden dan zien we het wel weer. (klinkt zorgelozer dan ik nu ben )

@assie:pffff beleidstaal! Ben ik met mijn exacte opleiding af en toe een beetje allergisch voor
@ orchis

Is dat tegenwoordig niet overal dat je een jaarcontract krijgt?

Maar een baas mag een zwangerschap of iets dergelijks nooit als aanleiding nemen tot geen contract voor onbepaalde tijd. En als ze het wel mee speelt weet je ook gelijk iets over hun flexibiliteit & als je een kind heb zal je die af en toe ook wel nodig hebben.

@nukje

Ja je kan niet in de toekomst kijken maar het aankunnen zou geen probleem zijn. En toch zegt m'n verstand te wachten. En mijn kleine is al bijna geen echte kleine meer. Ik zou ook geen kinderen snel achter elkaar willen, lijkt me persoonlijk helemaal niet leuk & veelste druk.
Even een update hoor dames: gisteren heb ik mijn termijnecho gehad en alles lijkt goed! Ben zo opgelucht! We hebben het hartje zien kloppen en het baby'tje (nou ja, foetus) was 1,93 cm lang, wat overeenkomt met een zwangerschap van 8 weken + 4 dagen. Dat betekent dat ik officieel ben uitgerekend op 12 december! Vanmiddag heb ik het intake-gesprek met de vk, ook spannend.

@sushitoo: ben benieuwd wanneer je eerste natuurlijke menstruatie komt.

@chocola: oeff, moeder op je 17e. Ik zou er zelf niet aan moeten denken, maar heb veel respect voor vrouwen die op die leeftijd hun moederschap/financiën/relatie/(studie) goed op orde hebben.

@orchis: fijn dat je een paar leuke dagen in Duitsland hebt gehad. Je twijfels over zelf een baby hebben die misschien wel heel erg veel huilt en jengelt: zoooo herkenbaar, ik kijk er zelf ook best tegenop hoor! Hoop maar dat ik het allemaal aan zal kunnen! Een baby kun je niet zomaar even wegdoen natuurlijk. Ik zit echt nog met zoveel twijfels en onzekerheden, maar over het geheel genomen ben ik gewoon blij dat ik nu zwanger ben....dat het wat dat betreft "gelukt" is, zeg maar

@nukje: heb je de strip wel lang genoeg in de urine gehouden? De controlestreep zou volgens mij sowieso moeten verschijnen.
quote:orchid schreef op 07 mei 2010 @ 09:43:

@nukje: heb je de strip wel lang genoeg in de urine gehouden? De controlestreep zou volgens mij sowieso moeten verschijnen.

De test is van Predictor, en daar moet je met een pipetje 5 druppels in het daarvoor bestemde vakje druppelen. En dat heb ik gedaan. Er was wel een heeeeel dun controlestreepje zichtbaar, maar niet heel overtuigend . Is op zich ook niet zo erg hoor, ik probeer het morgen gewoon nog een keer.

Fijn dat alles goed gaat met jou en je zwangerschap!
Hallo allemaal,

Wij waren een paar dagen naar zee, vandaar mijn afwezigheid hier. Maar ik ben er weer! De bruiloft is nu wee helemaal top of mind, over drie maanden is het al zover. Ieeehaaaa! Supergaaf. Het diner is geregeld. Ik heb er zo'n zin in!

@orchid

Wat fijn een kloppend hartje!

@chococa

Ik heb ook altijd gezegd dat ik liever geen twee kleintjes vlak na elkaar wil. Ben bang dat je dan ontzettend geleefd wordt.

@orchis

Ik zou er zeker mee oppassen, een vast contract is veel fijner. Aan de andere kant weet je niet hoe zaken gaan lopen en komt het altijd - op de een of andere manier- weer goed.

@nukje

Al een positieve test gehad?

@Assie

Ow ik haat beleidstaal. Mijn werk is juist om kort&concreet te schrijven, het tegenovergestelde dus.

Ik heb gisteren nog met een vriendin met baby op het terras gezeten. Superschattig. Ik deed kiekeboe met hem en hij schaterde het uit van het lachen. Zo leuk!

En verder is er gewoon teveel geschreven om op iedereen te reageren. Sorry dames...
@ orchis

Ik heb momenteel ook (net) een jaarcontract. Ze doen niet anders, helaas Ik denk dat het altijd spannend is met een nieuwe baan etc. Ik zou je niet tegen laten houden hoor.

@ Assie

Ik ben geloof ik gezegend (zo ongeveer) met een man die juist niet afhoudt of wat dan ook. Als hij een zwangere vrouw of kinderwagen etc. ziet dan kijken we elkaar vaak tegelijk aan met van die pretoogjes, haha.

@ orchid

Wat fijn! En 1,93 cm. Je kunt het je bijna niet voorstellen volgens mij!

En, ik ben ook erg benieuwd wanneer het zover is. Voorheen was ik al niet heel regelmatig, dus ben benieuwd.

@ allemaal

Fijn weekend!
@orchid: gefeliciteerd! Lijkt me inderdaad een opluchting. Nu is het bijna zo ver dat je het van de daken kunt gaan schreeuwen!

@frutje: kan me helemaal voorstellen dat je bijna nergens anders meer aan denkt Voorpret vind ik altijd al minstens zo leuk als de 'echte' pret.

@nukje: al een nieuwe test gedaan?

@chococa: klopt, ze mogen een zwangerschap niet als aanleiding gebruiken om je eruit te schoppen. Maar dan noemen ze het wel anders, dat je niet goed functioneert of zo. Ben bang dat ik toch het zekere voor het onzekere zou nemen: dan nog maar een half jaar langer wachten, zodat ik net zwanger ben als ik dat vaste contract in handen heb.... Maar wat betreft die flexibiliteit heb je ook wel weer gelijk. Wie wil er nu bij een werkgever werken die (aanstaande) moeders naait?!

Tsss, het is nog ontzettende toekomstmuziek, maar ik kan mijn hele dag vullen met nadenken over hoe het zal gaan volgend jaar. Krijg ik de baan niet, dan eind 2010 beginnen. Krijg ik de baan wel, dan een jaar flink hard werken en pas later beginnen... Ik weet nog niet wat ik liever heb. Bij de nieuwe baan scheelt het me dik een uur reistijd, da's wel zo prettig... En als ik eenmaal in de kinderen zit is het misschien al helemaal moeilijk om me op een nieuwe baan te storten. *zucht*
Hallo Dames

Lastige kwestie een nieuwe baan maar toch ook wel zwanger willen worden. Ik ken iemand die haar contract liep in december af, en toen ging ze precies met zwangerschapsverlof. Haar contract werd niet verlengd maar ze kon na haar verlof wel terugkomen. en misschien als je in je proeftijd ofzo zwanger raakt/bent en het daarna pas verteld hebben ze ook niet zoveel mogelijkheden om je eruit te gooien.

Vandeweek had vriendlief paar leuke vragen. Zomaar uit het niets: Hoeveel kinderbijslag krijg je eigenlijk en hoe wil je het gaan doen als het kindje naar school gaat ( ivm met werk enzo). Echt gaaf, ik meteen mn plan op tafel gegooid, daar had ik natuurlijk allang over nagedacht!

Groetjes
@SushiToo

Zo'n man heb ik ook! Soms wijst ie me zelfs op een zwangere buik of baby (ook omdat hij weet dat ik dat leuk vindt, maar toch). Smelt...

@orchis

De voorpret is in volle gang en we genieten met volle teugen! Het is zo bijzonder en leuk!

En qua vooruit denken en plannen ben ik net zo. Ik heb al een heel overzicht gemaakt voor volgend jaar stel dat ik dan en dan met zwangerschapsverlof zou gaan, dan zou ik zoveel dagen over hebben en kunnen we nog op vakantie dan en dan... etc ect. zucht.

@Moos

Dat zijn leuke vragen! Vond hij je plan goed?
Haha frutje, dan ben ik in ieder geval niet de enige die zo ver door denkt! Mijn vriend vindt het altijd zo overdreven, die leeft meer bij de dag.

@moos: ha, dat zal een leuk gesprek zijn geweest! Hadden jullie een beetje dezelfde ideeën?
@orchis en Frutje: Het was echt heelleuk, zeker om er met hem over te praten! Hij luisterde vooral naar wat ik bedacht had en kwam zelf ook met ideeen, echt leuk!

@orchid: Gefeliciteerd met de goede echo!
@orchid: gefeliciteerd met de echo wat ontzettend fijn dant het hartje klopt dat moet wel echt een ontzettend fijn gevoel geven.

@sushitoo en frutje: jullie zijn beide idd gezegend met een man die er ontzettend achterstaat dat jullie kinderen willen. geniet ervan. frutje hoe staat het met de bruiloft alles al geregeld of moet je nog de laatste puntjes op de i zetten.

@moos: wat heerlijk dat je vriend zelf met vragen komt en mee denkt.

@de rest: denk dat veel vrouwen (ik in elk geval wel) er ten alle tijde onverna blijven denken. wanneer is het wel verstandig, wanneer niet. kan het nu al of niet. hoe denkt de ander erover. komt het nu uit of niet.

ben er ondertussen voor mezelf wel achter dat je nooit 100% de ideale situatie kunt creeeren en dat je gewoon een keer moet zeggen nu ga ik ervoor.

nu maar hopen dat die man van mij ook een keer wil.

hij vind het in elk geval wel erg belangrijk dat zijn zaadjes ook daadwerkelijk zwemmen.
Dames, even een ego bericht: ik heb mijn jurk ik heb mijn jurk!! Zal morgen proberen om even een foto te sturen. Kon er gister niet van slapen, zoveel jurken heb ik gister gepast. Het duizelde me helemaal... Maar nu is het ochtend: en ik weet het nog steeds zeker: dit is DE jurk :-) Hij komt pas in aug. binnen dus het duurt nog even voor ik hem weer aankan... Enige jammere is dat het niet mijn moeders favoriet was, maar ja, zoals de verkoopster zei: het is mijn huwelijk...

Fijne zondag allemaal, zal later ook weer even op jullie reageren!
@ Orchid: heee, super van die echo!

En nee, ik heb nog geen nieuwe test gedaan. Hm, kan ik zodadelijk wel weer even proberen .
quote:pipo79 schreef op 09 mei 2010 @ 10:32:

Dames, even een ego bericht: ik heb mijn jurk ik heb mijn jurk!! Zal morgen proberen om even een foto te sturen. Kon er gister niet van slapen, zoveel jurken heb ik gister gepast. Het duizelde me helemaal... Maar nu is het ochtend: en ik weet het nog steeds zeker: dit is DE jurk :-) Hey Pipo, super joh! Ben heel nieuwsgierig....
@Pipo: Wat gaaf dat je DE jurk hebt gevonden!! Leuke verkoopster, leuke winkel?
He Pipo!! Gefeliciteerd......ben heel benieuwd wat het is geworden en idd het is niet de bruiloft van je moeder. Was natuurlijk leuk geweest als jullie allebei dezelfde jurk eruit hadden gehaald als mooiste, maar ach.....maakt niets uit toch?

@ de rest: ik ga proberen me iets minder met het onderwerp bezig te houden. Ik word af en toe namelijk gek van mezelf....denk echt elke dag aan kinderen krijgen en alles en iedereen om me heen wordt zwanger. Ik wou gisteren alvast een bestelling bij mijn moeder plaatsen voor een mooi babycadeau....mijn moeder wist direct dat het voor mijn schoonzusje bedoeld was.......mijn vader dacht gewoon dat het mijn manier was om te vertellen dat ik zwanger ben. Ik zou wel willen, maar dat is toch echt niet het geval.....

Dus, misschien ben ik iets minder aanwezig de komende tijd.
@assie: ik ben ook wat minder hier aangewezig.. vast wel gemerkt.. wil me minder focussen op zwanger worden.. wel kom ik af en toe even meelezen en zal ik de tabel bij houden

@pipo: gaaf dat je DE jurk hebt gevonden.. dat geeft een goed gevoel.. ben benieuwd!
He dames

Ik heb het idee dat we dezelfde ideeen hebben. Ik word ook gek van mezelf, maar heb het idee dat ik het hier van me af kan schrijven omdat jullie hetzelfde meemaken. Jullie begrijpen het wel...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven