Rammelende Eierstokken - DEEL 3!!!

27-08-2010 13:11 2476 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie wil er meepraten over haar kinderwens?

Heb jij ook rammelende eierstokken maar is je vriend nog niet toe aan kinderen, lucht hier je hart!

Hier kun je je 'ei' kwijt bij lotgenoten.

Er zijn inmiddels al flink wat dames zwanger, maar we gaan gewoon gezellig verder met deel 3!!!

NaamLeeftijdStart!!N.O.D.Zwanger!Uitgerekend!Boefje30December 2009Babyboef geboren!! 31/08/10Verkademeisje30Januari 2010Milkamannetje geboren!! 15/11/10Orchid34Begin 2010Orchidmannetje geboren!! 03/12/10janine2000131April 2010 Meisjes geboren!!! 13/12/10Nukje33April/Mei 201023/03/11Saartje3131Augustus 201014/06/11Assie7832December 201023/08/11Pauley312011 Moimoi30April 2010?/03/11Frutje30Oktober 201021/03/11Pipo32Oktober 201004/03/11Romorantin25201127/02/11Springstof30September 2011Orchis30Begin 2011Lavender32?Magz25(hopelijk heeeel snel) in 2011?Vicodin25?gember99926?

Als je iets wil veranderen in de tabel, dan hoor ik het graag!!

Deel 2
Joehoe, babyboefje is er dus! Nou, we gunnen ze vast even adempauze, maar daarna ben ik wel heel benieuwd naar de bevallingsverhalen. En een fotootje via de mail

@romo: voor ik aan de pil ging was mijn menstruatie een rampje. Tijdens mij middelbare schooltijd was ik ook elke maand een dag ziek, buikgriep dacht ik toen, totdat het toch wel heel maf telkens precies tussen twee menstruaties in viel. En die vloedgolven aan bloed... brrrr. Hoop echt niet dat ik dat terug krijg (sneu detail: heb in de eerste jaren 's nachts wel eens met een luier van mijn broertje om geslapen, omdat ik echt liters bloed verloor en na een uur alweer doorlekte)

Kortom: kan me voortellen wat je nu meemaakt, hopelijk blijft het niet zo!!

@verkademeisje: wat gaaf! Ligt Verkademan dan ook zwijmelend met zijn handen om jouw buik te voelen?

@frutje: wel stoer dat jullie er zo snel voor gaan. Niet in de huwelijksnacht zwanger geworden? Ik ga niet meer een heel jaar wachten, maar wel tot mei. Bij een baan in het onderwijs is het lastig om tijdens het eerste schooljaar dat je ergens werkt er halverwege uit te vallen. Vooral omdat ik in mijn eentje de sectie ben, ik heb niemand om op terug te vallen. Dus het gaat niet alleen om mijn contract (wel een beetje), maar ook om mezelf. Ik ga gewoon een superzwaar en stressvol jaar krijgen, en het lijkt me niet prettig om dan zwanger te (proberen te) worden. Dus helaas... even uitstel... (maar een ongelukje zou wel gewenst zijn )

@Nukje: goed dat je er weer bent!

Nu maar eens mijn vivamail lezen
Poe, wat is er weer veel geschreven, het wordt nu wel moeilijk om alles bij te houden! Leuk dat er weer nieuwe forumsters bij zijn gekomen, welkom!

@Assie, hoe ging het oppassen?

@Romo, fijn dat je vriend je zo goed verzorgt nu je je zo ziek voelt. Bij mij was het trouwens net andersom na het stoppen met de pil: mijn menstruaties duurden korter en waren minder heftig!

@Moimoi, ik heb wel enige ervaring met temperaturen. Gewoon handig als bevestiging van 'oh inderdaad, dan heeft nu de ovulatie plaatsgevonden'. Tegelijkertijd gebruikte ik ovulatietesten, en net als bij Verkademeisje was het toen gelijk de eerste ronde raak.

@Verkademeisje: grappig dat je de voetjes zo goed voelt. Trapt hij/zij bij jou ook zo tegen je ribben? Bij mij al wel, maar het doet gelukkig (nog) geen pijn . Heb je het hoofdje al gevoeld? Vaak voel ik dat juist beter, ik merk dan aan een grote "bobbel" dat hij tegen m'n hand gaat aanliggen . Jij zit nu zeker al in het 3e trimester? Nog een paar weken dus, spannend! Tot wanneer blijf je werken?

@Nukje, fijn dat je je goed voelt en de zwangerschap voorspoedig verloopt! Heb je geen last (meer) van kwaaltjes?

@Pipo, ik wens je veel slaap toe! Op je aanstaande bruiloft moet je natuurlijk wel met een frisse kop verschijnen, haha .

@Frutje, wat leuk dat jullie er nu toch al voor gaan! Ik zou het denk ik ook doen. Werk is op zich wel een hele goede reden, maar aan de andere kant zijn er dan altijd wel redenen om het uit te stellen, totdat de tijd echt gaat dringen.

@Orchis, lijkt me niet zo'n leuk vooruitzicht, zo'n druk en stressvol jaar . Begrijpelijk dat je een zwangerschap dan even uitstelt. Blijf je nog aan de pil?
Egopost: ik ben onlangs begonnen met een zwangerschapscursus. Heel leuk om nu ook andere zwangeren bij mij in de buurt te leren kennen! Alle meiden zijn voor het eerst zwanger, dus we zitten allemaal in hetzelfde schuitje.

Verder verloopt mijn zwangerschap nog steeds goed! Maar we hebben nog wel veel werk voor de boeg: zo moet het hele babykamertje nog worden ingericht. Ook zijn we nog bezig met het verzinnen van een naam...Pff, jongensnamen zijn een stuk lastiger dan meisjesnamen. Enfin, we hebben nog dik drie maanden de tijd...
Dit is een dikke vette egopost en ik bied vast bij voorbaat al mijn verontschuldigingen aan jullie aan:

IK HEB EEN NIEUWE BAAN !!!

ben zó blij!
quote:Nou, dat weten we dan alvast. Hoe zou hij heten???

euhmmm BABYBOEF natuurlijk

Haha, Pipo, wat een giller, het is ook echt geen leuke baan nee, maar ik had echt onwijs leuke collega's. En wat zielig dat je Pipoman mist, maar dat is in ieder geval wel een goed teken, toch?

Orchid, fijn dat je je goed voelt en wat leuk dat je zijn hoofdje zo kan voelen. Zit helemaal weg te zwijmelen bij het idee.

Grappig trouwens, lag gisteren met Springstofman in bed en we hadden het over het forum, over wat ik dan allemaal schreef aan jullie.

...Je hebt ze toch wel verteld dat ik een hele lieve, attente, intelligente en woest sexy man ben he?

ja schat, ik vertel ze niiiiiiks anders dan lieve dingen...
@ Springstof: Haha hier hoef je geen verontschuldigingen voor aan te bieden hoor: Gefeliciteeeerd!!! !!!! Wanneer ga je beginnen?! En je had toch 2 opties?! Heb je uiteindelijk zelf kunnen kiezen?!!

@ Boefje: Ben zooo benieuwd naar je verhaal, maar eerst inderdaad maar even goed genieten!!!

@ Orchis: Dat klinkt niet fijn... Hier had ik er nooit zo erg veel last van voor de pil, wel vervelend maar niet zo erg als bij jou!! Daarom denk en hoop ik dat dit tijdelijk is... gewoon je lichaam weer even helemaal wennen aan de 'nieuwe situatie' zegmaar...

@ Orchid: Goed om te horen dat het allemaal goed gaat!!! Leuk, die cursus met allemaal meiden die ook voor de eerste gaan! En tja, dr komt een hoop bij kijken qua voorbereidingen he?! Weten jullie al hoe het kamertje moet worden?! 3 maanden zal best snel gaan!!

@ Nukje: Goed om te horen dat het goed met je gaat! Je had inderdaad gelijk een flink stuk om bij te lezen :-)!!

@ Pipo: Kan me voorstellen dat je zonder Pman niet lekker slaapt!! Wanneer komt hij terug?! Je moet wel nog even goed uitrusten voor je bruiloft natuurlijk!! :-)

Heb gelukkig weer lekker geslapen vannacht en voel me iets beter vandaag, maar nog niet echt fit dus kruip weer lekker onder de wol met een kop thee!!!
quote:Springstof schreef op 01 september 2010 @ 12:23:

[...]

Grappig trouwens, lag gisteren met Springstofman in bed en we hadden het over het forum, over wat ik dan allemaal schreef aan jullie.

...Je hebt ze toch wel verteld dat ik een hele lieve, attente, intelligente en woest sexy man ben he?

ja schat, ik vertel ze niiiiiiks anders dan lieve dingen... Hahaha geweldig, zou zo de reactie van Romoman kunnen zijn!!
Congratulations Springstof !! Met wat voor baan mogen we je feliciteren? Geen uh intercedente neem ik aan ??

Ohja, hij heeft natuurlijk Babyboef! Stom
Romo, thanx!

Heb uiteindelijk zelf kunnen kiezen en de voorkeur was ook al echt meer dan duidelijk. Begin aanstaande maandag al, dus loop hier enthousiast door het huis te jubelen en huppelen (what's in a name.... springstof).

En Pipo, je hebt mail!

Géén intercedoos dus
Haha tja je moet je naam eer aan doen!! Wat super!! Ik begin volgende maand!! Echt super dat je zelf hebt kunnen kiezen!!
Boefman: even snel en voor de laaste keer, hierna komt boef vrouw weer (morgen ofzo.)

Alles goed en gezond. 16:00 uur bevallen. 2755 gram, Vandaag uit ziekenhuis. Nu lekker in bed aan de borst.

Allebei erg moe. Lijkt op z'n vader. Boefbaby ziet er nu al gelukkig uit, net als ons.

Gefeliciteerd met jullie zoon!! Geniet maar lekker van elkaar!!!
zucht..... zwijmel.....

Familie Boef, van harte gefeliciteerd met jullie zoon, fijn dat het voorspoedig gaat en dat ze weer thuis is!

Geniet er van!
@springstof: gefeliciteerd!! Wat gaaf dat je meteen al kan beginnen. Krijg je ook eerst een los contract of meteen al vast? (na proefperiode dan, neem ik aan).

@Orchid e.a.: tja, ik heb er natuurlijk wel zelf voor gekozen, dat drukke jaar... Ergens dacht ik ook: nu kan ik het nog uitstellen, en ergens echt voor gaan. Stel dat ik volgend jaar een kind heb dan zal dat toch minder makkelijk gaan. Dus ben ik de uitdaging aangegaan!

Maar ik wil op mijn 30ste verjaardag (eind januari) stoppen met de pil, om mijn cyclus weer op gang te laten komen, is toch al een beginnetje.

Jij bent trouwens ook al echt een heel eind! Leuk lijkt me dan, dat echte teken van leven binnenin je...

Volgens mij heeft Boefje dan best een 'fijne' bevalling gehad! Als ze rond het middaguur nog ging slapen... En om 16:00 was ie er! Die boef die boft toch maar... Zeker ook met haar Boefman! Gefeliciteerd met z'n drietjes!
Boefjes, van harte gefeliciteerd met de kleine en wat heerlijk dat het allemaal goed is afgelopen! Hopelijk komen jullie binnenkort toe aan een beetje slaap .

Springstof, van harte met je nieuwe baan! Wat is het voor functie? Enne, dat je vriend al die geweldige eigenschappen heeft, geloven we zo, hoor .

Romo, ja de tijd gaat wel dringen, ben ik bang. Naast de babykamer moeten er namelijk ook nog andere grote dingen gebeuren.... We willen de basis van het babykamertje neutraal houden, graag met witte meubels. Eén gekleurde muur en de andere muren in een wittint. De accessoires (speelgoed, kussens, beddegoed, lampjes e.d.) zorgen dan wel voor een gezellige, vrolijke babysfeer.
@ Orchid: Ben echt heel benieuwd! Lijkt me heel mooi zoals jullie het willen gaan doen, lekker rustig met dat wit en leuk om dan 1 muur een kleurtje te geven! Inderdaad kun je met alle accessoires er vast iets heel gezelligs van maken!! Oeh lijkt me zo leuk om daarmee bezig te zijn en te weten dat er over een paar maanden een heerlijk lief klein kindje in komt te liggen!
@boefje en boefman: gefeliciteerd met de geboorte van babyboef.

zo te lezen is boefman in elk geval ontzettend zorgzaam en attent en met recht trots op zijn vrouw en kleine babyboef-

@springstof: gefeliciteerd met je nieuwe baan. Is het een baan die aansluit bij de studie die je nog moet afronden?

@orchid: heb het denk ik een beetje gemist zijn jullie net verhuisd en zit je daarom in de verbouwingen of hadden jullie dit alles al gepland voordat je zwanger werd?

Hoe ver ben je nu?

lijkt me wel heerlijk om al zo´n band te hebben met het kindje in je buik. dat hij/zij zelfs al bij je hand komt liggen met z´n hoofdje.

@nukje: super dat je zwangerschap zo goed verloopt en dat je zelfs al een week verder bent dan gedacht.

hoe veel weken ben je nu precies.

kan het rtouwens wel begrijpen dat je een tijdje afwezig bent geweest is ook niet niks.

doe rustig aan de komende tijd en geniet van je zwangerschap

@romo: ziek idd maar lekker uit en dan maar hopen dat het eenmalig is omdat je lichaam weer even moet wennen aan haar eigen hormonen en dat de volgende keer het gewoon weer lekker behapbaar is en natuurlijk het liefst zo regelmatig als de klok

@orchis: lijkt me ook wel zo ontspannen om al eerst goed ingedribbeld te zijn in je nieuwe baan voordat je begint.

gelukkig is mei ook niet meer zo ver weg en zeker makkelijk te overzien.

je hoeft namelijk nog maar een zwangerschapsperiode te wachten. (weet je gelijk hoelang dat duurt)

@pipo: het is idd wat moeilijker in slaap komen en saaier als je man/vriend niet thuis is. Voordeel is echter wel dat als hij er dan weer is het ook gelijk echt lekker intiem kan zijn.

helemaal mooi zou het zijn als je zulke momenten straks rond je vruchtbare dagen zouden zijn.

weet niet meer wie het vroeg, maar binnen defensie zijn wel mogelijkheden voor parttime werk echter die zijn zeer beperkt en je moet het ook nog eens elk jaar opnieuw aanvragen en meestal zit je niet langer dan 2 tot 3 jaar op functie uitzonderingen daargelaten. verder is het zo dat als er een oefening is je toch mee moet en daar zit ik dan niet zo op te wachten. je kunt je kind op zo´n moment gewoon geen regelmaat aanbieden. iets waarvan ik vind dat dat toch echt wel nodig is vooral in het begin. ook om zelf wat rust te krijgen tijdens de hectische jaren die dan volgen
Boefje en Boefman: Super! Heel erg gefeliciteerd met de geboorte van jullie kleine Boef! Geniet maar lekker en rust een beetje uit!

Springstof, heel erg gefeliciteerd met je nieuwe baan, zo, maandag al beginnen, da's wel heel snel!
@ Lavender: Goed dat je er zo over nadenkt, je bent er in elk geval heel bewust mee bezig! Ben met je eens dat een klein kindje regelmaat nodig heeft en dat het dan fijner is als je een baan hebt waarmee dit goed te realiseren is, ook voor jezelf! Heb je al enig idee wat je wil gaan doen? En op wat voor termijn?

@ Assie: Ben benieuwd hoe het oppassen is!!!
Wow, wat een goed nieuws vandaag! Boef een baby en springstof een nieuwe baan!

Boef en boefman (en boefbaby): heel erg gefeliciteerd! Tegen de tijd dat je eraan toe bent, wil ik natuurlijk alles weten. Zo te lezen ging de bevalling best snel, fijn! Geniet met z'n drietjes!

En Springstof, super zeg! Succes maandag!

Janine, hoe is het met jou? Ben je een beetje van de schrik bekomen? Hoe voel je je?
@de boefjes: Gefeliciteerd met jullie zoon! Geniet maar lekker van elkaar.

@springstof: Van harte met je nieuwe baan! En nog mogen kiezen ook, wat een luxe! Beginnen de zenuwen al te komen voor je eerste werkdag, of valt dat mee?

@Assie: Hoe gaat het bij jou? Nog steeds lekker druk op het werk?

@Romo: Voel je je al iets beter?

@Orchid: Dat lijkt mij ook echt leuk, zo'n cursus. Als er dan echt een klik is kan daar dan best een goede vriendschap uit voortkomen. De moeder van een vriendin van mij spreekt nu nog elk jaar een keer af met de dames van de cursus. Haar oudste is 26, dus die kennen elkaar al behoorlijk lang. Fijn dat je dan alle dingen met elkaar kan bespreken enzo, aangezien je allemaal in dezelfde periode zit.

@janine: Hoe is het vandaag gegaan?

Ik heb niet echt veel nieuws eigenlijk. Ben ik saai? Haha.
hoi, even snel:

Boefje, gefeliciteerd met jullie zoontje!

Springstof, gefeliciteerd met je nieuwe baan!
Hi dames,

Het voorstel is de deur uit, dus mijn werk voor deze week zit er op! Het was idd even druk, vandaar mijn geringe aanwezigheid hier. Maar heb wel aan jullie en nu met name Boef gedacht!.

Oppassen gisteren was erg leuk. Zo'n kleintje (ruim 1 maand) doet natuurlijk nog niet zoveel, maar hij was veel wakker, heeft weinig gehuild en ik heb hem lekker geknuffeld. Heb samen met Assieman de luier verschoond en ik moet zeggen dat we een goed team zijn

Verder gaat dit me allemaal prima af en merk ik dat ik het echt heel leuk zou vinden als we zo'n frummeltje voor onszelf zouden hebben.

Boef: van harte gefeliciteerd met Babyboef. We horen binnenkort graag alle verhalen van de bevalling.Heb zo'n vermoeden dat onze mannen er nog wat van Boefman kunnen leren En trouwens....wat een kleine baby! De laatste tijd zie ik alleen van de megababy's van boven de 4000 gram. Alles wel goed en mogen jullie naar huis met z'n drieen?

Springstof: gefeliciteerd met je baan!!!!

Orchid: zwangerschapscursus. Erg leuk lijkt me dat, vooral als je wat mensen uit je buurt leert kennen en ervaringen kan delen. Fijn dat het allemaal 'beginners' zijn op het gebied van zwangerschap!

Ik ga hier zo afsluiten. Morgen hebben we bruiloft van mijn broer en vrijdag vertrekken we naar Barcelona voor een lang weekend. Ik "zie" jullie dus pas weer dinsdag.

Tot dan!!
Vandaag was ik bij de gynaecoloog, en heb alle vragen gesteld die in mijn hoofd speelden. Ben nu 29 weken zwanger, (dus idd in mijn derde trimester, Orchid) en mijn bloeddruk is prima. Ik zal niet over de 40 weken zwangerschap gaan, dan gaan ze het inleiden. Vanaf 37 weken gaat de gyn iedere week onderzoeken of ik rijp ben, en zo ja, dan gaat hij (zoals hij zelf zei) "klooien". Dus de kans is redelijk groot dat het bij 37 of 38 weken geboren wordt, prima!

De kans op een keizersnede is met deze bloeddruk trouwens niet groter dan bij andere vrouwen, kans van 1 op 7.

Maar...

Ons kindje is vrij groot. Ben dus 29 weken zwanger, maar het kindje is zo groot als bij 31 weken. Dat is blijkbaar een heel goed teken, omdat bij een hoge bloeddruk baby's vaak te klein zijn. Verklaart wel mijn enorme buik

Het kindje ligt ook al goed, hoofdje omlaag en is te groot om te draaien. Omdat het hoofdje zo laag ligt, kan ik dat ook niet voelen. En de voetjes raken nog net niet mijn ribben, gelukkig ben ik vrij lang en het kindje ligt dus laag.

Nou, ik ben dus helemaal gerustgesteld en heb antwoorden. Ben blij dat ik het toch gevraagd heb, en de arts vond het alleen maar goed dat ik al mijn vragen had opgeschreven.

Oh, en ik werk door tot 36 weken, geef dan nog net voor mijn verlof de adviezen aan mijn groep 8. En jij, Orchid?
Poeh, wel een lang bericht...

Heel veel plezier Assie! Heel bijzonder, een bruiloft van je broer. Leuk dat Assieman je hielp met luier verschonen. Kan 'ie mooi even oefenen! En lekker naar Barcelona, nog een leuk hotel gevonden? Heerlijk, hopelijk is het lekker weer.

't Is echt bijzonder, Orchis. Verkademan geniet ook erg van mijn buik. Hij voelt "'m" nu zo goed, heel bijzonder. Ik ben me er ook erg bewust dat dit een periode is die we hopelijk nog een keer meemaken, maar dat je het maar weinig meemaakt.

Morgen partneravond bij de zwangerschapsgym, ben benieuwd! Vriend kan niet zo goed tegen bevallingsverhalen, dus ik ben heel benieuwd hoe hij zal reageren.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven