Rammelende Eierstokken - Deel 4 !!!

27-02-2011 20:56 2295 berichten
Alle reacties Link kopieren
Daar zijn we weer!! Hier kunnen we weer lekker verder kletsen met inmiddels deel 4. Sommige eierstokken rammelen inmiddels wat minder (want er zijn al een flink aantal prachtige kindjes geboren!!), anderen des te meer.. We kletsen weer lekker verder over van alles en nog wat! Over het ompraten van vriend/man, zwanger proberen te worden, zwanger zijn, mama zijn... Niet alleen de frustraties en lastige momenten, maar ook de mooie, vrolijke en gezellige dingen komen aan bod!! Op naar een tabel vol dansende poppetjes!! Dat het maar een heel vruchtbaar topic mag worden!!

NaamLeeftijdStart!!N.O.D.Zwanger!Uitgerekend!Boefje30December 2009Babyboef geboren!! 31/08/10Verkademeisje30Januari 2010Milkamannetje geboren!! 17/11/10Orchid34Begin 2010Orchidmannetje geboren!! 03/12/10janine2000131April 2010 Meisjes geboren!!! 13/12/10Nukje33April/Mei 2010Nukkebaby geboren!! 20/03/11Saartje3131Augustus 201014/06/11Assie7832December 201023/08/11Romorantin25201106/11/11Moimoi30April 2010 18/11/11Pauley31201108/06/11Frutje30Oktober 201002/06/11Pipo32Oktober 201024/05/11Duploo32Maart 201104/06/11tijger8328Maart 201124/05/11Orchis30Mei 201118/05/11Springstof30Eerst afstuderen! Gebaseerd op eigen overtuigingskracht: september 2011, op verandertraject man: 2056 Lavender33Magz25Zodra er zekerheid en een fatsoenlijk huisje is!Lenne8526Streefdatum 01 oktoberItaliagirl27Eerst man overhalen & mogelijk remigratie!zeelinde27Zomer 2012Kippatat31Stopt met pil, eerst cyclus afwachten

Als je iets wil veranderen in de tabel, dan hoor ik het graag!! Wil je dit in je berichtje dikgedrukt maken?

Deel 2

Deel 3
Zijn er in dit topic nog mensen die momenteel in dezelfde fase als ik zitten? Of is iedereen ondertussen al zwanger of bezig met zwanger worden?
Lieve Pipo, ben maar even lief voor jezelf, met een warm bad, chocolade en een wijntje vanavond. Goed plan om volgende maand weer even met de testen aan de slag te gaan en temperaturen is ook slim; dan heb je in ieder geval alles geprobeerd en hopelijk met een baby als resultaat.

Nog maar een dikke en stort je hartje vooral hier uit als het helpt.
@ Pipo : Ik kan me goed voorstellen dat je er soms van gaat twijfelen of het wel goed komt. De kans is groot dat het echt vanzelf wel gaat gebeuren, maar begrijp dat je hier onzeker van wordt. Het is normaal dat je hierdoor aan jezelf begint te twijfelen, maar dat is natuurlijk nog niet nodig. Ik hoef de statistieken niet te herhalen, volgens mij weet je het zelf wel, maar gevoel en verstand zijn natuurlijk 2 heel verschillende dingen. Ga ook in real life even lekker in de ego-modus, verwen jezelf een beetje en hopelijk kun je dan later weer met frisse moed beginnen..
Ahw nee Pipo.. Dat was niet de bedoeling!! Snap dat je je even super super rot voelt en dat de twijfel weer toeslaat... das niet meer dan logisch! Ik hoop dat je het voor jezelf weer een plekje kunt geven, zodat jullie weer vol goede moed door kunnen.. Voor nu een hele dikke knuffel en probeer jezelf zoals de anderen al zeggen maar even goed te verwennen: chocola, iets anders wat je lekker vindt, een goed glas wijn of een lekker warm bad... En nogmaals, ik vind het echt zo rot voor je... werd er helemaal beetje verdrietig van omdat ik het je gewoon zo gun... Sterkte meissie!

@ Lenne: Leuk zeg, lekker carnavallen!! Kom zelf uit het westen dus heb dat nooit echt meegemaakt, maar vorig jaar waren we heel toevallig in Roermond met carnaval en vond het toch wel wat hebben! Het is inderdaad echt heel 'speciaal' om met zo'n geheim rond te lopen. Wel heel leuk om samen te delen! Had gister mn moeder aan de lijn en die vroeg zo van 'verder nog nieuws daar?' en toen vond ik het wel heel lastig om niets te zeggen, maar wil echt nog even wachten ermee.. Wat kwaaltjes betreft.. (vind beetje lastig om daar na Pipo's berichtje zo over te spreken..) begin ik te merken dat ik vooral echt heel moe ben. Ik slaap gewoon slecht en moet echt op gang komen om vervolgens aan het eind van de dag echt helemaal gebroken te zijn.. Heb dan ook best buikpijn/krampjes, maar goed dan lig ik ook echt ontspannen op de bank of in bed en overdag heb ik weinig tijd om erbij na te denken.. Vanochtend werd ik voor t eerst wakker met een misselijk gevoel, maar na een beschuitje trok dat gelukkig snel weg! Heb steeds best trek in dingen, maar dan na een paar happen alweer genoeg.. Probeer nu maar gewoon steeds kleine beetjes te eten en veel fruit, dat gaat er gelukkig altijd wel in! Die vitamine dingen vallen me trouwens goed mee, zijn best grote capsules maar het slikt erg makkelijk door!

@ Nukje: Wat fijn dat je een goeie nacht hebt gehad! Lijkt me wel lekker om eens even in een ruk door te slapen! Heb je nog meer bakplannen de komende tijd? En wat kinderopvang betreft, ja das allemaal echt duur... Moeten we hier binnenkort ook maar eens serieus naar gaan kijken hoe of wat.. Geloof dat je hier in de omgeving aardig bijtijds moet inschrijven/op een wachtlijst moet komen.. maar dat voelt echt nog zo raar! Wil eerst wel graag de bevestiging dat het ook 'echt' zo is...

@ Zeelinde:Welkom. Als je even een aantal bladzijden terug leest dan zul je zien dat we allemaal in heel verschillende fases zitten... Vertel eens wat meer over jezelf, hoe oud ben je? Woon je samen? Ben je getrouwd?

Het topic is wel ineens vol geworden zeg! vind het heel gezellig, maar merk dat ik het lastig vind om op iedereen te reageren.. Volgens mij haal ik dan echt verhalen/mensen door elkaar dus sorry als ik niet op jullie allemaal reageer, ik doe mn best ! Ik vind het wel leuk namelijk om alle verschillende situaties en ervaringen te lezen!

Ben hier vanochtend op zoek geweest naar verloskundige praktijken en heb er eentje gevonden die me erg aanspreekt. Ze hebben daar alles in 1, dus ook echoscopie etc.! Het is hier vlakbij en de openingstijden zijn lekker ruim. Ik ga maandag eens bellen voor een afspraak, intake is bij 7 weken, das al over 2 weken! En eerste echo is dan tussen de 10 en 12 weken.. Ben benieuwd!!
@ Zeelinde : er zijn er nog een heel aantal onder ons die hun man nog mee moeten krijgen of een soort startdatum hebben bepaald voor het eind van dit jaar. Dus er zijn zeker mensen die in dezelfde fase zitten als jij.
@Zeelinde

Welkom op het forum, vertel eens wat meer over jezelf en je vriend, hoe lang zijn jullie samen? Waarom twijfel je of hij er überhaupt wel aan toe is?

Je bent niet de enige, hoewel er achter mijn naam in de tabel 'September' staat, is dat meer een streefdatum van mij, dan een democratisch besluit van ons samen, haha.
Idee voor de tabel:

Bij startdatum neerzetten dat manlief nog niet zover is, voor de overzichtelijkheid al betekent het voor mij dat mijn mooie streefdatum weg is
Ik vind het een prima idee... Als iedereen anders even zelf aangeeft wat er moet komen te staan, dan pas ik het zo aan!! (Dus bijv.. 'man nog niet zo ver', 'eerst afstuderen', zoiets?)
shit, ik open dit forum en zag in de tabel een nieuwe NOD voor pipo staan... wat balen weer zeg.

Ik weet helaas precies hoe je je voelt maar ik denk dat jij net als ik telkens weer vol goede moed naar de volgende ronde gaat. Ik ben ook vaak bang dat er iets mis. We zijn al bijna een jaar bezig. Maar een jaar is gemiddeld dus daar hou ik me ook aan vast....

Zorg maar ff lekker goed voor jezelf en er flink van balen mag ook zeker even en dan weer vrolijk op naar de volgende ronde. Dikke knuffel voor jou!!!

Ook een dikke knuffel voor de rest. Het is de laatste dagen al vader genoemd. Maar dit forum is echt leuk. Lekker eerlijk en nuchter en dat gezemel onderling haha! Bedankt daarvoor allemaal he.

Nou, ik ben carnavallen en dan een paar dagen weg ( en heb dan ook ongeveer mn nod) dus jullie horen het volgende week wel ergens.... Weer spannend maar ik wacht het af (bleghhh)

xx!
Hey pipo, wat balen zeg!!! Ik kan me je angst heel goed voorstellen, ondanks dat je zelf ook weet dat je daar helemaal niet bang voor hoeft te zijn gezien de gemiddelde duur om zwanger te raken. Maar aan die wijze woorden heb je nu helemaal niets! Vind het ontzettend jammer voor je!
@ moimoi: Veel plezier!! En ben heel benieuwd of je volgende week met mooi nieuws komt! Eerst maar even lekker genieten!!
@ lenne. Grappig dat jij echt dat Twente gevoel hebt, dat heb ik nou echt nog nooit gehad. Sowieso interesseert voetbal mij al niet en heb ik dus ook niet zo'n euforie gevoel als Twente wint. Maar idd nu ik alweer 2 jaar in de buurt van Milaan woon waardeer ik het groene Twente wel meer. Ik vind het dan ook heerlijk om even bij mijn ouders te komen waar ik 's avonds gewoon de mest lucht ruik van boerderijen in de buurt.

@moimoi. Alaaf! Veel plezier met carnaval en de paar daagjes weg! Hopelijk kunnen we als je je komt melden een nieuwe jompel noteren!

@ romo. Je mag hier idd wel noteren dat vriend nog niet zo ver is, evt in combinatie met een mogelijke remigratie. Daar zijn we zelf nog niet helemaal uit.

@nukje. Hoe gaat het nu? Heb je nog steeds het gevoel dat nukkebaby niet lang meer op zich laat wachten?

@ de rest zwaai, zwaai?

Hier weinig nieuws. Morgen lekker naar de thermen. Vanavond eerst nog naar de pizzeria met vrienden van mijn vriend. Zo geen zin in! De vriendin van die jongen is namelijk zo'n vreselijke zeur! Maar ja...
@ italiagirl: Zou je misschien even al je gegevens achter elkaar willen zetten? Sorry als je dit al gedaan hebt, maar er is zoveel geschreven dat terugzoeken ook weer zo lastig is... Dan zet ik je er direct in!
@Springstof en Romorantin: Ik ben 27 jaar. We zijn al 12 jaar samen, nu een jaar getrouwd. Ik twijfel er niet aan, ik weet het zeker omdat we er gesprekken over hebben gehad en hij aangeeft er niet aan toe te zijn. Hij is met name bang om zijn vrijheid te verliezen, misschien ook wel financiele vrijheid.

Springstof, wel fijn dat je nu een soort streefdatum hebt! Dan ben je al een hele stap verder dan ons. Hopelijk krijg je in september dan groen licht van je wederhelft.

Ik zag in de tabel bijna alleen maar zwangeren of zwanger-to-be staan, dus vandaar dacht ik dat er geen mensen in dezelfde fase als mij waren.
@ Zeelinde : de tabel is denk ik niet helemaal up-to-date, want deze week zijn een aantal meelezers uit de meeleesmodus gekomen en schrijven nu ook mee. Die staan niet in de tabel en de meeste van die meelezers zitten in een soortgelijke situatie als jij. Dus niet zo gek dat je dacht dat die er niet waren

@ Romo : dus er beginnen zich toch kwaaltjes te openbaren. Hopelijk blijft het hierbij, maar het is in ieder geval voor een goed doel. Het is natuurlijk ook wel een soort bevestiging dat alles gaat zoals het hoort, dat is wel prettig. Zou je om de tabel dan up-to-date te krijgen mij ook toe willen voegen? Ik ben 26 jaar, streefdatum is 1 oktober.

@ Italiagirl : ik ben ook niet zo van het voetbal, maar vond het in het geval van Twente gewoon erg leuk, omdat het nog nooit eerder gebeurd was. En die geur van boerderijen, dat herken ik, Lenneman is boer!
Ah, Pipo, wat jammer... Ben speciaal even online gekomen om te kijken of je al meer wist. Kop op, het komt goed!

@ Italiagirl: het gerommel is wat naar de achtergrond verschoven, heb vandaag een beetje een off-day (ondanks de goede nachtrust). Nu kan ik me zomaar voorstellen dat ze pas over een weekje of 3 zin heeft om eruit te komen, en zo wisselt het gevoel elke dag een beetje.

*Zwaai* naar de rest, ga even lekker een hapje eten .
Pipo het komt vast goed, heb vertrouwen!

Zo. Mijn kater is weer wat weggeebd dus ben er weer klaar voor vanavond!
@romo. Mijn gegevens: Italiagirl, leeftijd 27, start eerst Italiaman overhalen, mogelijk eerst remigratie.
Romo, zet er bij mij maar in:

Eerst afstuderen!

Startdatum gebaseerd op verandertraject van man: september 2056

Startdatum gebaseerd op eigen overtuigingskracht: september 2011

Lief dat jullie zo meeleven! Het gaat redelijk goed hier hoor. Ben niet zielig... We gaan nu ronde 7 in en dat is nog heel gemiddeld. Het is alleen wel zo dat ik deze maandelijke sessie van spanning, hoop krijgen en teleurgesteld zijn wel heel zwaar vind. En ook dat je niet weet wanneer daar ooit een einde aan komt. Maar goed, nieuwe ronde nieuwe kansen. Het voorjaar lijkt me het ideale jaargetij om een kind te maken dus ik zeg: hop!

Vanmiddag wel lekker een hamburger en milkshake bij de Mac genomen tegen de teleurstelling

@Nukje: einde zwangerschapswachtbank is in zicht! En wat is dan de volgende wachtbank? Tot ze op kamers gaat misschien ?
Zapte langs herhaling van gouden harpen, yolanthe heeft de jurk van Toni Braxton geleend, uit de videoclip van Unbreak My Heart!!!
@ Romo: Ik heb me voor 5 kinderdagverblijven ingeschreven toen ik pas 6 weken zwanger was. Dat voelde ook als de goden verzoeken; ik wist het nét, had het nog niet eens echt tot me door laten dringen, er kon nog zoveel misgaan, etc. etc., maar ik dacht gewoon 'dan heb ik het maar vast gedaan'. En daar ben ik nu achteraf wel blij om. Heb me trouwens alleen aangemeld bij de kdv-en die geen inschrijfgeld vroegen.

Hier heeft de nesteldrang definitief toegeslagen, haha, ik herken mezelf niet . De kasten zijn mooi opgeruimd, ik kan het zelfs niet meer hebben als er wat kruimels op het keukenblad liggen (ik verzeker jullie: dat kan me normaalgesproken geen BARST schelen!). BabyNuk heeft wat mij betreft de maximale grootte bereikt, meer plaats is er niet in mijn buik. Maar het is nog steeds rustig, ik denk dat ze nog minimaal een dikke week op zich laat wachten. En wie weet zijn het er ook nog wel twee! Die onzekerheid is echt killing... (al hoor je mij verder niet klagen ).
Nukje, elke keer als ik zie dat jij gepost hebt, denk ik 'is er al nieuws' maar helaas nog niet... Ik wacht in spanning af .

Wat ik me afvroeg met betrekking tot inschrijving KDV: wij wonen nu echt te klein, dus ik hoop dat wij ergens anders wonen tegen de tijd dat ik beval. Maar op het moment dat ik (hopelijk ooit) zwanger raak, zal ik hier nog wel wonen. Moet ik me dan maar lukraak, kris kras door de hele stad in gaan schrijven? Of kun je je ook bij ketens inschrijven en dat je dan pas later zegt welke specifieke vestiging je wil? Ach, ik heb nog even om me hier in te verdiepen maar als iemand raad heeft, dan weet ik dat maar alvast
Argh... ik probeer de tabel bij te werken, maar zoals jullie zien komt ie niet meer mooi op de pagina... Komt waarschijnlijk door de langere (maar wel leuke!) verhaaltjes bij de startdatum... Iemand daar een tip voor, want ik kan mn computer zo langzamerhand wel wat aandoen...

Wat een heerlijk weer is het trouwens buiten!! Ga zo ff lekker stukje wandelen en dan vanmiddag naar een verjaardag.

Fijne zondag allemaal!!
@ Nukje: wow das wel vroeg zeg! Maar ik denk zomaar dat dat hier ook nodig is... Nou ja, morgen eerst de verloskundige maar eens bellen en dan ook maar vast eens nadenken over de opvang deze week... Wat je zegt, het voelt allemaal al zo onwerkelijk en dan moet je nu ook al na gaan denken over dingen als opvang... Terwijl ik zo graag eerst gewoon bevestiging zie dat het allemaal 'echt' is en vooral ook dat het goed gaat!

Het blijft spannend bij jou! Het kan zomaar ineens gebeuren, maar het kan ook zo nog een paar weken duren..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven