Rammelende Eierstokken - Deel 4 !!!

27-02-2011 20:56 2295 berichten
Alle reacties Link kopieren
Daar zijn we weer!! Hier kunnen we weer lekker verder kletsen met inmiddels deel 4. Sommige eierstokken rammelen inmiddels wat minder (want er zijn al een flink aantal prachtige kindjes geboren!!), anderen des te meer.. We kletsen weer lekker verder over van alles en nog wat! Over het ompraten van vriend/man, zwanger proberen te worden, zwanger zijn, mama zijn... Niet alleen de frustraties en lastige momenten, maar ook de mooie, vrolijke en gezellige dingen komen aan bod!! Op naar een tabel vol dansende poppetjes!! Dat het maar een heel vruchtbaar topic mag worden!!

NaamLeeftijdStart!!N.O.D.Zwanger!Uitgerekend!Boefje30December 2009Babyboef geboren!! 31/08/10Verkademeisje30Januari 2010Milkamannetje geboren!! 17/11/10Orchid34Begin 2010Orchidmannetje geboren!! 03/12/10janine2000131April 2010 Meisjes geboren!!! 13/12/10Nukje33April/Mei 2010Nukkebaby geboren!! 20/03/11Saartje3131Augustus 201014/06/11Assie7832December 201023/08/11Romorantin25201106/11/11Moimoi30April 2010 18/11/11Pauley31201108/06/11Frutje30Oktober 201002/06/11Pipo32Oktober 201024/05/11Duploo32Maart 201104/06/11tijger8328Maart 201124/05/11Orchis30Mei 201118/05/11Springstof30Eerst afstuderen! Gebaseerd op eigen overtuigingskracht: september 2011, op verandertraject man: 2056 Lavender33Magz25Zodra er zekerheid en een fatsoenlijk huisje is!Lenne8526Streefdatum 01 oktoberItaliagirl27Eerst man overhalen & mogelijk remigratie!zeelinde27Zomer 2012Kippatat31Stopt met pil, eerst cyclus afwachten

Als je iets wil veranderen in de tabel, dan hoor ik het graag!! Wil je dit in je berichtje dikgedrukt maken?

Deel 2

Deel 3
En Romo: ik voel me prima! Helemaal niets op aan te merken!! Rug is gelukkig steeds een tijdelijk iets, op dit moment nergens last van.

En jij? Nog niet misselijk of iets dergelijks?
@ Assie: Ben vooral heel erg moe.. Kan echt de hele dag wel slapen en als ik dan eenmaal in slaap val dan word ik na een paar uur wakker om te plassen.. Om vervolgens weer moeilijk in slaap te komen.. Verder af en toe buikpijn en sinds een paar dagen 's ochtends wat misselijk.. maar dat verdwijnt na een beschuitje gelukkig redelijk snel. En heb wat ik al eerder zei steeds trek in eten, maar als ik het dan voor me heb neem ik 1 hap en hoef ik niet meer.. Vooralsnog is het in elk geval wel vol te houden!
@Assie: dat lijkt me echt hels wat je collega iedere dag doet qua reizen. Haar man haalt/brengt dan van de creche?

Ik kan met Pman wel over de kinderwens praten hoor. Maar hij zal het zelf nooit aansnijden het onderwerp. Wel in grappige zin van 'als we dan een baby hebben dit en dat..' maar het proces zelf is hij wat minder van om over te praten. Maar als ik erover begin luistert hij wel. Hij is gewoon minder open en kan zijn gevoelens minder goed onder woorden brengen.

In de zomer zwanger zijn/worden lijkt me heerlijk, het maakt me niet uit wanneer eigenlijk! Al ga ik witte wijn op het terras wel erg missen natuurlijk... :-)
Oh ja.. witte wijn op een terras... daar zeg je wat Pipo...

Nieuw mantra:

*isvoorgoeddoelisvoorgoeddoelisvoorgoeddoel...*
nou alcohol hou ik toch niet van, dus dat zal ik niet missen. Wel cola light, american filet, franse kaas, osseworst etc.

Maar ach, zo een ramp vind ik het nou ook weer niet om een tijd zonder te moeten.
@ Moos: Dank je wel voor je antwoord. Maar ik vraag me af: als ik nu toezeg voor die ene dag en ik teken het contract, geldt die opzegtermijn dan vanaf de dag dat ik mijn kind daadwerkelijk naar dat kdv breng? Of kan ik bijv. - als ik volgende maand een beter aanbod krijg - het contract opzeggen zonder dat mijn kind ooit in het kdv is geweest? Snap je wat ik bedoel? We hebben pas vanaf augustus een plek, dus als ik het contract dan 2 maanden eerder (dus in juni) opzeg, hoef ik toch geen kosten voor de opvang te betalen?

Sorry dat ik je er zo mee lastig val, hoor! Vind het best een lastige kwestie. Ik wil uiteraard op m'n gevoel afgaan en niet op het meest praktische, maar... wij hebben geen vangnet in de vorm van (schoon)moeders of andere familie, omdat die allemaal super ver weg wonen. Volgende week krijgen we onze eerste rondleiding in een kdv waar we ons hebben ingeschreven, ben benieuwd!

@ Romo: Leuk he, dat de eerste echte afspraak nu staat! En om antwoord te geven op je vraag: ik ben rond de 11 á 12 kilo aangekomen. Ben heel erg blij met hoe mijn lichaam met de zwangerschap omgaat: het enige wat excessief in omvang is toegenomen is m'n buik . Voor de rest zie ik er eigenlijk vrijwel hetzelfde uit als voorheen.

De zon schijnt hier volop, ga even lekker de deur uit!
Vergeetmenietje: cola light kan je wel gewoon drinken......er worden dezelfde adviezen gegeven als "normaal". Dus niet overdrijven, maar een paar glazen per dag kan geen kwaad.

Dat scheelt weer!
Zo nukje: maar 11 a 12 kilo aangekomen! Wat goed!!!

En nu wachten tot babynuk het tijd vindt om eruit te komen
@ Nukje: dat valt inderdaad goed mee bij jou! Fijn! Ieder lichaam reageert natuurlijk anders, maar was wel benieuwd! En inderdaad, wat Assie al zegt.. nu maar wachten tot babynuk naar buiten wil komen!!
Frutje, wat fijn dat jullie weekend geslaagd was. Lekker bijkomen!

Pipo, je hebt nu wel een man te pakken die er ook echt voor wil gaan! Leuk, als je nu (hopelijk héél snel) zwanger wordt, kunnen jullie er ook echt samen van genieten.

Romo, ik ben alweer 31 jaar, wil je dat in de tabel veranderen? Oh, witte wijn op een terras! Nog 2 maanden, dan heb ik 6 maanden bv gegeven en kan ik weer wat makkelijker een wijntje drinken! Héérlijk! Ik denk dat Verkademan de komende anderhalf jaar de bob is Ik geniet ook al zo van ossenhaaspuntjes, carpaccio enz.

Pas had ik het over de mail over een meisje, weten jullie nog? Het gaat gelukkig een stuk beter! Het zoontje werd vorige week ziek, is in het wkz geopereerd en het lijkt of er een knop om is gegaan. Hoop het zo!
@VKM: wat fijn dat het beter gaat! Vast en zeker een pak van je hart..

Dit hele proces sterkt onze relatie gelukkig alleen maar. We zijn heel blij met elkaar en ik heb zoiets van stel dat het nooit mocht lukken, dan hebben we in ieder geval elkaar nog en dat is ook mooi En ja hij is helemaal omgeslagen! Hij wil het echt z.s.m. (just like me...)

Om mij heen zijn wat relaties gesprongen van dames die ook al in de dertig zijn en dat lijkt me pas echt shit als je een kinderwens hebt. Eerst maar eens iemand vinden en dan maar hopen dat die ook gelijk wil, pfffff....
quote:Assie78 schreef op 08 maart 2011 @ 11:15:

Vergeetmenietje: cola light kan je wel gewoon drinken......er worden dezelfde adviezen gegeven als "normaal". Dus niet overdrijven, maar een paar glazen per dag kan geen kwaad.

Dat scheelt weer!

Nou... Er is pas nog een onderzoek geweest, waarbij werd aangetoond dat light-frisdranken een vroeggeboorte kunnen veroorzaken... Wanneer je het dagelijks drinkt, heb je 38 % meer kans om voor de 37e week te bevallen. Wanneer je er meer dan 4 neemt, is die kans zelfs 80 %.

onderzoek
Helemaal gelijk, Pipo. Een kindje is ook wel een "aanslag" op je relatie, én natuurlijk ook een verrijkiing. Super fijn dus dat het goed zit!

Verkademan had afgelopen weekend zijn enkelbanden verrekt, en was de week ervoor ziek. Verkadezoon wordt ziek van flesvoeding, blijkt nu. Hij gaat net zolang door met spugen tot hij alles eruit heeft. Zo zielig, het zit dan in zijn ogen, en dat doet ook weer veel pijn, en hij heeft natuurlijk veel last van zijn buikje. Dus na een douche midden in de nacht, kwamen we erachter dat Verkademan de kinderparacetamol bij zijn ouders had laten liggen, waardoor ik 's nachts om 01.30 uur naar de hap kon gaan... Maar zelfs dan houd ik nog van mijn mannen, dus gelukkig zit het bij ons ook goed!
Wat zielig voor Verkademannetje! Wat nu? Krijgt hij andere voeding? Of moet hij hier maar aan wennen? Lijkt me zooooo zielig...
Tja over light frisdranken zijn de meningen verdeeld......zo zijn de onderzoekers zelf kritisch op hun bevindingen.

Ik vind de communicatie die vanuit ziekenhuizen en het voedingscentrum komen toch wel belangrijk. Daar wordt gesteld dat het geen kwaad kan, mits het binnen de perken blijft (de aanvaardbare dagelijkse inname).

Bij mij is het hooguit 1 a 2 glazen per dag.....maar vaak dagen helemaal niets. Moet kunnen vind ik.

Volgens mij is bijna alles wel slecht, als je er teveel van inneemt.
@ Verkademeisje: Wat goed zeg van dat meisje! Goed om te horen! Gaat het met haar zoontje ook weer goed nu?

En wat vervelend van Verkadezoon zeg.. wat krijgt hij voor flesvoeding? Gewoon poeder? Arm mannetje! Wel mooi om te horen dat het zo goed gaat met jou en de mannen en dat jullie je er zo goed samen doorheen slaan! Zo te horen zit het echt helemaal goed en daar profiteert Verkadezoon ook maar mooi van!

Heb dat onderzoek van die light producten ook gelezen.. Gelukkig lust ik dat normaal gesproken al niet graag... Vind het wel lekker om af en toe een koud glas gewone cola te drinken, maar dat kan volgens mij niet zoveel kwaad. Koffie drink ik sowieso al niet..

@ Pipo: Ahw wat klinkt dat lief zeg! Wat fijn dat jullie zo'n goede relatie hebben samen ook, dat is toch wel echt zo belangrijk!
Ja VK; heel fijn dat het weer beter gaat met het meisje.....

Wat betreft andere dingen die niet goed zijn tijdens een zwangerschap: eigenlijk ben ik (gelukkig) heel saai.....koffie lust ik niet, alcohol mis ik eigenlijk bijna niet......maar ik denk wel dat ik heeeeel graag een enorm rode, grote biefstuk wil na mijn bevalling

Nukje: kijk jij al uit naar bepaald eten of drinken na de bevalling?
Sorry dames, ik ben duidelijk weer veel te veel aanwezig op het forum. En dat terwijl ik eigenlijk een deadline moet halen......mmm.....ik ga proberen vanmiddag minder "aanwezig" te zijn!
biefstuk en koffie eet en drink ik ook nooit. Lust ik niet. Maar ik hou wel weer van cappuccino. Maar daar drink ik dagelijks max. maar 1 kopje van.

zoute haring vind ik wel héérlijk!
@ Assie: Ik schrok nog best van de hele lijst van het voedingscentrum, maar als je het goed leest zie je vaak dat het inderdaad om extreme hoeveelheden gaat... En wat je zegt: alles waar tè voor staat is slecht voor je...
Ik heb een vriendin die pas bevallen is onder ander filet americain gegeven. Ik zou dat zelf - naast de wijntjes natuurlijk - het meeste missen denk ik.

Frutje je weekend klinkt erg gezellig, hopelijk is het raak!

Nu weer aan de slag
Haha, succes met je deadline, Assie!

Ik ben ook best saai wat eten en drinken betreft... ik lust geen koffie, geen rood vlees (wat dat betreft wel handig, want bak mn biefstuk altijd al tot schoenzool.. en vind dat echt lekker..), maar ben bijvoorbeeld ook wel dol op carpaccio, franse kaasjes en een broodje filet américain.. Denk dat dat wel dingen zijn die ik een klein beetje ga missen de komende maanden, maar ach.. er zijn zoveel lekkere andere dingen!!

@ kippatat: zal ze vast blij mee zijn geweest!! Werk ze!
Mee eens, hoor Assie, een glas cola light moet vast geen kwaad kunnen. Maar dagelijks vele glazen heb ik niet gedaan, omdat het me geen goed gevoel gaf. Stel dat je kindje dan te vroeg geboren wordt, met wellicht gevolgen. Ik zou me dan af blijven vragen of het daardoor kwam.

Verkadezoon kreeg na de geboorte ook nutrilon, maar dat verdroeg hij ook niet. Pas met borstvoeding mocht de sonde eruit en het infuus eraf. En nu hij weer dezelfde reactie laat zien, beginnen we te denken aan een allergie. Van het weekend zullen we eens hypoallergeen proberen, kijken of dat goed gaat. En dan maar een beetje, bijv. 90 % bv, 10 % nutrilon. We zullen toch een keer af moeten bouwen. Ik zie mezelf geen bv geven tot hij 4 is Aan de andere kant is het wel een compliment, hij vindt bv blijkbaar erg lekker :-)
Oh, en Romo, het zoontje gaat ook prima! Gelukkig maar!
Verkademeisje: jouw verhaal doet me een beetje denken aan mijn zusje....zij heeft een koemelkallergie en het duurde destijds best lang voordat ze erachter waren gekomen waarom ze maar niet wou groeien.

Bij de overgang van borstvoeding naar flesvoeding heeft ze als baby een paar maanden niet gegroeid. Daarna is ze gelukkig goed blijven groeien, maar de achterstand heeft ze nooit meer ingehaald. (is nu dus vrij klein 1,54).

Je hebt gelukkig wel meerdere alternatieven, toen was dat wat beperkter en heeft ze geloof ik meer soja achtige producten gekregen. Melk kan ze nog steeds niet tegen.

Hopelijk kom je er snel achter wat het is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven