Rammelende Eierstokken - Deel 4 !!!

27-02-2011 20:56 2295 berichten
Alle reacties Link kopieren
Daar zijn we weer!! Hier kunnen we weer lekker verder kletsen met inmiddels deel 4. Sommige eierstokken rammelen inmiddels wat minder (want er zijn al een flink aantal prachtige kindjes geboren!!), anderen des te meer.. We kletsen weer lekker verder over van alles en nog wat! Over het ompraten van vriend/man, zwanger proberen te worden, zwanger zijn, mama zijn... Niet alleen de frustraties en lastige momenten, maar ook de mooie, vrolijke en gezellige dingen komen aan bod!! Op naar een tabel vol dansende poppetjes!! Dat het maar een heel vruchtbaar topic mag worden!!

NaamLeeftijdStart!!N.O.D.Zwanger!Uitgerekend!Boefje30December 2009Babyboef geboren!! 31/08/10Verkademeisje30Januari 2010Milkamannetje geboren!! 17/11/10Orchid34Begin 2010Orchidmannetje geboren!! 03/12/10janine2000131April 2010 Meisjes geboren!!! 13/12/10Nukje33April/Mei 2010Nukkebaby geboren!! 20/03/11Saartje3131Augustus 201014/06/11Assie7832December 201023/08/11Romorantin25201106/11/11Moimoi30April 2010 18/11/11Pauley31201108/06/11Frutje30Oktober 201002/06/11Pipo32Oktober 201024/05/11Duploo32Maart 201104/06/11tijger8328Maart 201124/05/11Orchis30Mei 201118/05/11Springstof30Eerst afstuderen! Gebaseerd op eigen overtuigingskracht: september 2011, op verandertraject man: 2056 Lavender33Magz25Zodra er zekerheid en een fatsoenlijk huisje is!Lenne8526Streefdatum 01 oktoberItaliagirl27Eerst man overhalen & mogelijk remigratie!zeelinde27Zomer 2012Kippatat31Stopt met pil, eerst cyclus afwachten

Als je iets wil veranderen in de tabel, dan hoor ik het graag!! Wil je dit in je berichtje dikgedrukt maken?

Deel 2

Deel 3
@ Pauley : gecondoleerd.. En veel sterkte de komende tijd.

@ Italiagirl : wat een vreselijk nieuws. Jullie ook veel sterkte.

@ Frutje : mooi dat jullie een goed weekendje achter de rug hebben. En het lijkt me dat het wel voldoende moet zijn geweest.. Ik hoop het voor je! Nog even geduld maar op het wachtbankje..

@ Magz : pfff.. 2 maanden te vroeg! Dat is toch ± 9 weken? Dan zou het idd rond week 30 komen.. Dat is natuurlijk heel erg spannend, maar volgens mij is het dan al wel goed mogelijk dat alles goed gaat. Ben zelf 7 weken te vroeg geboren en dat is gelukkig ook allemaal goed gekomen

@ Kippatat : ik vond het doodeng om dit aan te kaarten bij mijn vriend! En nu ik een datum heb geprikt kijk ik natuurlijk ontzettend uit naar dat moment, maar als ik er bij nadenk dat het straks zover is, word ik toch ook wel een beetje zenuwachtig.. Ik wil dit wel heel graag, maar ben ik er ook wel echt klaar voor? Zelfs bevallen houdt me tegenwoordig bezig en vraag ik me ook af of ik dat wel aan kan, zo'n bevalling. Pfieuw.. stiekem ben ik daar toch nog wel een beetje bang voor. Maar gelukkig heb ik als het eenmaal zover is nog 9 maand om aan dat idee te wennen.. En aan het idee dat ik verantwoordelijk wordt voor een kindje.. Het blijft toch altijd spannend denk ik.

Hmm.. nou maar weer eens aan het werk
@ Pauley: Gecondoleerd, meid. Neem je tijd, wij lopen niet weg.

@ Italiagirl: En jij ook al zulk slecht nieuws, heftig hoor...

@ Magz: Poeh, 28 weken is wel heel vroeg, zeg. Het kindje zal dan nog een hele tijd in het zh moeten blijven, omdat een heleboel zaken nog niet ontwikkeld zijn en het nog niet op eigen kracht kan blijven leven. Dus dat wordt vast geen gemakkelijke tijd. Maar de zorg is op dat gebied al heel ver, dus er is een hele grote kans dat het allemaal goedkomt.

Sterkte iedereen!
@ Moos: Dank voor je antwoord! Het klonk wel als een domme vraag, maar ja, je weet nooit wat er in dat soort contracten staat natuurlijk...

@ Kippatat: Ik vond het niet eng om het onderwerp met Nukkeman te bespreken, maar toen ik zwanger bleek te zijn vond ik het wél eng om dat aan hem te vertellen . Hij had er liever nog een tijdje mee willen wachten en toen hij hoorde dat ik zwanger was heeft hij er echt 2 dagen over gedaan om het nieuws te laten bezinken (compleet met negatieve uitlatingen als 'ik ben hier nog niet aan toe' etc.). Maar zoals gezegd is hij nu helemaal om en kan hij niet wachten totdat hij z'n dochter in z'n armen heeft. Soms word ik nog steeds overvallen door een lichtelijke paniek. Ons leven zal hierna nooit meer hetzelfde zijn, dus ja, dat is nogal wat. Maar toch, de ander optie is dat je kinderloos blijft, en dat wil ik niet. Dus gaan we ervoor .

@ Etenswaren tijdens de zwangerschap:

Ik ga hier toch even wat misverstanden uit de weg ruimen over wat je allemaal wel en niet mag eten.

- Koffie en cola: Mag gewoon, mits het bij 1 of 2 kopjes/glazen per dag blijft.

- Zoute haring: Is juist gezond!! Goed voor de ontwikkeling van de hersentjes, want: behoort tot de vette vis waarvan het juist goed is om er 2 keer per week een portie van te eten. Mits vers gehaald natuurlijk (dus geen voorverpakte vis uit de supermarkt). Geldt trouwens voor alle vis: vers van de visboer mag je het gewoon eten, zelfs rauw. Dus sushi is ook geen probleem zolang je het thuis zelf maakt.

- Franse kaasjes: Mag ook gewoon, als ze maar van gepasteuriseerde melk gemaakt zijn. En dat geldt in principe voor alle voorverpakte kaasjes (brie, camembert, whatever) die je bij de Albert Heijn e.d. kunt kopen. Als er op het etiket staat 'au lait cru' is het kaasje van rauwe melk gemaakt en dát mag niet. Als je op het etiket bij de ingrediënten alleen het woord 'melk' ziet staan, is het 100% zeker gepasteuriseerde melk en mag je het dus gewoon kopen.

- Droge worstsoorten, rauwe ham en runderrookvlees mogen ook gewoon, omdat die producten worden bewerkt en dus niet écht rauw zijn.

Er is dus eigenlijk helemaal niet zo veel wat je echt moet laten staan, vind ik.

@ Assie: Ik heb wél heel erg veel zin in een glaasje alcohol . Ik kan me nu al zo verheugen op m'n eerste glaasje witte wijn op een terras met vriendinnen!!
@Pauley: gecondoleerd en veel sterkte. En logisch dat je hier minder bent.

@Magz: ook al zo'n heftig verhaal! Hopen dat het een sterke baby is die het goed 'oppakt' straks. Maar liever hopen dat hij nog even 'binnen' blijft.

@Kippatat: hier geen twijfels. Ik ben een piekeraar dus ik zie echt wel praktische problemen en dat mijn leven gaat veranderen. Maar dat heb ik er graag voor over. Mijn kinderwens is veel sterker dan al die andere gedachtes!

@Frutje: ow grrrrrr, wat irritant dat Frutjeman niet gelijk in de houding springt als jij ovuleert. Kan me voorstellen dat je daar gefrustreerd over bent. Hebben jullie het daar nou gisteravond nog over gehad? Hoop dat weekendje effect heeft gehad. Sterkte op het wachtbankje. Jammer dat we er niet samen op zitten.

Ik heb er een neefje bij! Ben zó trots Ga hem dit weekend bekijken. Veel zin in.

Verder geen nieuws... Ben erg moe, helaas. Echt, soms kan ik ECHT alleen maar aan mijn bed denken. Zou dat de tijd van het jaar zijn ofzo...? Ik maak me zo nu en dan ook nog wel echt zorgen over of en wanneer het gaat lukken. Maar die gedachten probeer ik maar weer net zo snel te verdringen, heeft toch geen nut, I know...
@Pipo: misschien heeft het weer ook wel invloed op het moe-zijn? Ik vind het vandaag nou niet bepaald de meest vrolijke dag. Bij mij heeft dat dan best invloed op mijn productiviteit en of ik moe ben enzo.

@Nukje: hebben jullie al een geboortekaartje? Dat lijkt me erg leuk om uit te zoeken. Ik krijg alleen wel het idee dat veel websites dezelfde soort kaartjes in het assortiment hebben. Als je iets anders dan anders wilt wordt het moeilijk denk ik.

Ik moet echt werken maar heb geen zi-hin........
@kippatat: same here. Ook geen zi-hin. En wat meer zon zou zeker welkom zijn...!

Tralalalallalala!!!!!!!!
Pomptiedom
Lieve meisjes,

Allereerst een voor Pauley en Italiagirl en families. Sterkte komende tijd!

Magz, hopelijk heeft Blancheflor je wat gerust kunnen stellen, wacht het even af tot je haar zelf spreekt en laat je idd niet helemaal gek maken.

Frutje: fijn dat je weekend romantisch was, ik hoop keihard dat jullie een mooi minimensje hebben gemaakt samen. Succes op je wachtbankje, ik breng je met plezier een kopje thee daar ;)

Liefs S-stof

(Ik heb een potje lentelkriebels in mijn hoofd, niet normaal! Krijg de neiging om van elk puntje op de i en j een bloemetje te maken en ben op alles en iedereen op slag verliefd! Oh ja en ik loop de hele dag met zonnebril in mijn haren een beetje gaaf te doen, hahaha!)
Oh Pauley, verschrikkelijk nieuws. Gecondoleerd. Misschien geeft het wel rust, het wachten op dit afschuwelijke einde was ook erg naar. Heel veel sterkte voor jou en Pauleyman.

Italiagirl, ook al zo'n naar bericht! Bah zeg, wat moet het verschrikkelijk zijn om iemand zo te zien aftakelen.

Herkenbaar hoor Frut, ik houd het nu ook echt niet meer bij hier. Er wordt zoveel geschreven en van onze actief geworden meelezers kan ik nog niet alle verhalen onthouden. Niets persoonlijks! Ik blijf de schuld geven aan de verweekte hersencellen. Die smoes gebruikte ik vorige week ook in mijn klas, niemand geloofde het, behalve een jongetje met een zwangere moeder. Die riep heel hard: "Dat is écht waar hoor!"

Magz, dat is wel erg vroeg! Normaal gesproken moeten kinderen die zo vroeg geboren worden ongeveer in het zh blijven tot de uitgerekende datum. Als ik je verhaal lees, zullen ze het kindje gaan halen, als blijkt dat het te weinig groeit, of het niet goed "doet" in de baarmoeder. In zo'n geval zijn de omstandigheden buiten de buik beter dan erin.

Van zuurstof weet ik niets, ik had meer te maken met de voeding die de placenta doorgeeft. Hopelijk krijgen jullie snel het juiste, complete verhaal. Kun je trouwens haar niet benaderen om te vragen of ze het fijn vindt als je op bezoek komt?

Kippatat, de zorglijn bel je wanneer je vragen hebt, zij staan in verbinding met het consultatiebureau. Heel laagdrempelig dus, en normaal ook heel prettig. Even de verkeerde getroffen.

En natuurlijk is het allemaal heel eng! Ook met een zoontje vind ik het soms heel spannend. Wat als er iets gebeurt? Ademt hij nog wel in zijn slaap? Wanneer hij 's nachts ineens doorslaapt, word ik wakker en ga ik vaak even bij hem kijken om te zien of hij nog ademt. Wiegendood vind ik zo'n eng verhaal.

Maar twijfelen aan onze opvoedkundige capaciteiten doe ik daarentegen nog helemaal niet. We kunnen vast dingen beter, maar ik ben ervan overtuigd dat Verkadezoon het goed bij ons heeft, omdat hij zoveel liefde krijgt.
Haha Springstof, je bent er weer!

Vindt je manager je zonnebril ook mooi?
zzzzzzz..... HUH zei iemand iets?

@Springstof: haha, doe jij maar lekker gaaf met je zonnebril. Ben er geloof ik nog niet zo voor in de stemming.

*gaat weer verder tukken achter pc*
Springstof, ik probeer me een beeld te vormen van jou met zonnebril, maar we hebben van jou nooit een foto gekregen, of wel? (Ben verder niet nieuwsgierig hoor )
Oh nee, gevonden! Beeld is compleet!
Hahaha VKM ik was het meisje met op elke foto een alcoholische versnapering in haar handen (genant).

Lentekriebels zijn overgeslagen op poes, die zit terwijl ik dit typ enthousiast mijn BlackBerry kopjes te geven

Anyway, ik ben de middag vrij voor scriptiezaken, dus denk dat ik net als Pipo maar eens een tukje achter de laptop ga doen.
Pipo, tijd om jezelf te verwennen en op te vrolijken! Hopelijk breekt de zon snel door, pak lekker een terrasje, maak een heerlijk dineetje voor je knappe man (ik heb ook net jouw trouwfoto's bekeken, misschien ook een goede tip, vrolijk je vast van op), doe vanalles wat je vrolijk maakt. Helaas zijn er geen garanties, anders zou ik je die met veel plezier overhandigen. Maar je zorgen maken helpt ook niet, dus hopelijk kun je het snel uit je hoofd zetten. Het is heel begrijpelijk hoor, maar je voelt je er alleen maar ellendiger door.
Niets ervan Springstof! Je wil toch graag kinderen? Nou, huppakee, aan het werk! Hoe eerder je klaar bent, hoe sneller je zwanger kunt worden en Romo een jompel voor je kan plaatsen. Je wilt toch niet dat jij in "Rammelende eierstokken deel 83" zwanger wordt?!

Zo, onder de indruk van mijn groep-8-nu-is-het-afgelopen-we-moeten-nog-gewoon-werken-ook-al-is-je-advies-binnen stem?
Pipo, heb even over jouw verhaal heengelezen, sorry!!!

Ik kan me goed voorstellen dat je je zorgen maakt, probeer ondanks dat zoals VKM zegt te genieten en lief te zijn voor jezelf. Je mag je best rot voelen, dat zou ik ook doen als ik in jouw schoenen stond, maar het komt vast goed. Denk maar aan de wijntjes die je nog kan drinken , voor je het weet moet je 9 maanden zonder.

* doneert hierbij liefdevol een bergje lentekriebels aan die lieve Pipo *
Poes is boos, moest zo hard lachen om VKM dat hij van schoot is gevallen!

Maar... Beloofd, voor rammelende eierstokken deel 83 ben ik zwanger! Blijven jullie tot die tijd mijn forumvriendinnen dan? :x
Zo, vandaag in de gelegenheid om even stiekem te forummen. Dus hier ben ik!

@Magz

Jeetje, dat is schrikken. Dat is wel erg vroeg en dus niet zonder risico’s. Gelukkig kunnen medici tegenwoordig heel veel en is de kans dat het goed afloopt volgens mij heel groot. Maar toch wel eng hoor. En ik krijg er altijd een beetje de kriebels van als andere mensen gaan beslissen dat jij geen contact mag leggen ofzo. Natuurlijk, je moet je niet opdringen. Maar je kunt toch een kaartje sturen en zeggen dat je heel erg meeleeft. Dat als je iets kunt doen, je dat graag hoort. Al is het maar de planten water geven. Nouja, iets van die strekking dus.

@blancheflor

Ik denk ook echt dat die angsten heel normaal zijn. Ik had ze ook nog niet in de droomfase. En nu eerlijk gezegd ook nog niet echt. Ik vermoed dat ze pas echt toeslaan als het zover is. En dan in een lekkere emobui: ik weet niet of ik dit wel kan boehoe. Zoiets.

@Lenne

Die bevalling lijkt me ook angstaanjagend. Gelukkig ben je tegen die tijd die dikke buik en alle bijkomende ongemakken waarschijnlijk zo beu dat je ernaar uitkijkt. Prachtig stukje moeder natuur.

@nukje

Dank voor je etenswarenoverzicht. Ik vind (no offense) dat sommige dames te krampachtig omgaan met eten en zwanger zijn. Je mag idd meer dan je denkt, alleen veel dingen in mindere mate en een paar helemaal niet. Het moet wel leuk blijven natuurlijk ;).

@pipo

WAKKER WORDEN!

Gefeliciteerd met je neefje!

En dank je voor je lieve reacties, ik moest hardop grinniken om het ‘in de houding springen als ik ovuleer’. Daar hebben we idd over gepraat. En nu maar weer wachten…

En jezelf kwellen met piekergedachten heeft totaal geen nut. Last van voorjaarsmoeheid? Ik denk dat jij en Pipoman er even lekker tussenuit moeten. Het heeft ons goed gedaan, dus ik spreek uit ervaring.

@Springstof

Hmm, kopje thee. Lekker! En lentekriebels zijn hier een beetje verdwenen met de uittocht van de zon. Haal die zonnebril dus maar uit je haar en ga aan de scriptie. Hoe eerder die klaar is, hoe eerder jij aan het babymaken kan beginnen. Dus waar wacht je nog op! Nouja, wat VKM dus zegt eigenlijk.

Ik blijf je forumdinnetje (bleeugh) tot nr 82. Aan de slag dus.

Ik heb wel erg veel zin in de lente! Op het terras zitten, lekkere lange dagen, truien de kast in, barbecueën. Of schiet ik nu meteen door naar de zomer?

@VKM

Wat is mijn smoes dan haha! En wat grappig van dat jongetje in de klas, hij snapt het. En volgens mij heeft VKzoon het heel erg getroffen met jullie als ouders. Je komt echt over als een lieve, actieve en zorgzame mama.
Hier alles prima trouwens. Wachtbankje hè. Gaaaaaap. En wel klaar met mijn werk voor vandaag. Is het al half zes? Ik moet nog een tekst afmaken waar van alles in moet waar geen verband tussen zit maar dan in heel weinig woorden. Beetje lastig dus. Een heerlijke klus voor de woensdagmiddag.

Even jullie eerlijke mening gevraagd over het volgende:

Ik zat gisteravond (in mijn eentje na het sporten) in de sauna en heb toen mijn buik bemoedigend toegesproken. Zo van eitje en zaadje, zet hem op, knuffelen en delen maar en dan goed inhaken!

Is dat

a. Een reden om me op te laten nemen in een gesticht.

b. Het toonbeeld van een nu al ontaarde moeder

c. Het middel om zwanger te worden.
Antwoord C natuurlijk!!!

(Anders kom ik naast je op het gestichtbankje zitten, ik praat ook tegen mezelf + dingen)

Frutje, jij gaat een geweldige mama worden, dat weet ik zeker! Als het niet deze keer is gelukt, dan toch zeker snel hierna! Als je al zo lief tegen de 'losse onderdelen' praat, dan komt dat qua moederliefde meer dan goed!
@Springstof

Das lief, dankjewel! bloos...

Praat jij ook tegen het eten als je aan het koken bent? Zo van: hallo aardappeltjes, zijn jullie al bruin? Ik praat ook vaak tegen de katten. Gisteren nog toen ik thuiskwam, zat er eentje in de tuin. Dus ik: hee, zit je lekker buiten! Hallo lieverd etc. Stond de buurman ook buiten haha.
@Frutje: whaahahaahha, als dat niet helpt, weet ik het ook niet meer. En heul herkenbaar praten tegen dingen en tegen jezelf en dieren. Pman zegt af en toe 'huh, zei je wat?' en dan zeg ik letmaarnietopmij.

Ik zou trouwens heel graag een weekendje weg willen met Pman. Gaan we ook doen maar pas eind april. Duurt lang. Eerder lukt t niet echt, helaas. Maar we doen genoeg om de zinnen te verzetten hoor. Binnenkort het huis uitmesten om verkoopklaar te maken. En we zitten vaak lekker te cocoonen samen. (dat is dan weer wel een voordeel van de winter, dat je ongegeneerd kan cocoonen)

@VKM: ik zit me niet de hele tijd zorgen te maken hoor, echt niet. Maar soms schiet het door mijn hoofd en denk ik 'stel dat...' En dat, in combinatie met googelen, moet ik eigenlijk gewoon niet doen. In plaats van dat ik lief voor mezelf ben, word ik een soort control freak die bijna niks mag van mezelf, want ja, niks is goed voor zwanger worden. Op water, brood en groente als ik het mag geloven. En dan iedereen om je heen, bam! zomaar zwanger. Nou ja, het kan geen kwaad om een maandje 'gezond' te doen, maar hobby is t niet.

@Spring: wakkur worden...! En ik zou het deze zomer in het kader van "nu kan het nog" lekker op een zuipen zetten !
Hahaha, Jazz (poes) en ik hebben hele verhalen tegen elkaar, maar ik heb er dan ook eentje die gewoon terug miauwt. Of wacht, ook als je niks zegt, loopt hij te miauwen

Ik praat tegen de plantjes of sta verrukt tegen mijn Oilily koekjespot te kirren, dus schaam je VOORAL niet voor mij!

gaat lekker met die scriptie

Ik heb zojuist even mijn favo taart gemaakt: Key Lime Pie! Volgens de maatstaven van Nukje moet ik nu hoogzwanger zijn. Oh I wish....

En Frut, als het tegen je buik praten heeft geholpen en je bent zwanger, dan ga ik 's nachts ook tegen S-man bemoedigende woordjes zeggen, als hij slaapt! Wie weet werkt dat ook...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven