Rammelende Eierstokken - Deel 4 !!!

27-02-2011 20:56 2295 berichten
Alle reacties Link kopieren
Daar zijn we weer!! Hier kunnen we weer lekker verder kletsen met inmiddels deel 4. Sommige eierstokken rammelen inmiddels wat minder (want er zijn al een flink aantal prachtige kindjes geboren!!), anderen des te meer.. We kletsen weer lekker verder over van alles en nog wat! Over het ompraten van vriend/man, zwanger proberen te worden, zwanger zijn, mama zijn... Niet alleen de frustraties en lastige momenten, maar ook de mooie, vrolijke en gezellige dingen komen aan bod!! Op naar een tabel vol dansende poppetjes!! Dat het maar een heel vruchtbaar topic mag worden!!

NaamLeeftijdStart!!N.O.D.Zwanger!Uitgerekend!Boefje30December 2009Babyboef geboren!! 31/08/10Verkademeisje30Januari 2010Milkamannetje geboren!! 17/11/10Orchid34Begin 2010Orchidmannetje geboren!! 03/12/10janine2000131April 2010 Meisjes geboren!!! 13/12/10Nukje33April/Mei 2010Nukkebaby geboren!! 20/03/11Saartje3131Augustus 201014/06/11Assie7832December 201023/08/11Romorantin25201106/11/11Moimoi30April 2010 18/11/11Pauley31201108/06/11Frutje30Oktober 201002/06/11Pipo32Oktober 201024/05/11Duploo32Maart 201104/06/11tijger8328Maart 201124/05/11Orchis30Mei 201118/05/11Springstof30Eerst afstuderen! Gebaseerd op eigen overtuigingskracht: september 2011, op verandertraject man: 2056 Lavender33Magz25Zodra er zekerheid en een fatsoenlijk huisje is!Lenne8526Streefdatum 01 oktoberItaliagirl27Eerst man overhalen & mogelijk remigratie!zeelinde27Zomer 2012Kippatat31Stopt met pil, eerst cyclus afwachten

Als je iets wil veranderen in de tabel, dan hoor ik het graag!! Wil je dit in je berichtje dikgedrukt maken?

Deel 2

Deel 3
-
@Frutje, jammer, maar het was misschien ook wel iets te mooi om waar te zijn? Alleen wel balen dat je natuurlijk wel weer een sprankje hoop had, en weer teleurgesteld werd

De hersenen waren een succes Alleen was degene die me moest beoordelen ziek, maar ja. Dat komt vanzelf. Ben er wel van overtuigd dat het met dat vaste contract goed zit.

Ik ben niet leeggelopen vandaag, het is echt maar een suf bloedinkje, ietsjes meer dan de laatste keren met de nuvaring. Ik hoop zoooo dat mijn lijf het vanaf nu gewoon weer zelf doet!

@Kippatat: balen, nog zo laat aan het werk. Zeker als je verlangend naar buiten kijkt... Maar met een wijntje erbij lukt 't vast!

@Saartje: leuk weer van je te horen! Het gaat al rap mij jou!

@Magz: shit, van je schoonzusje. Wat is er ook weer precies aan de hand?

@VKmeisje: jammer he, dat je nog nooit van Senofonte hebt gehoord. Kun je de naam van je zoon nog veranderen? Want hij is vast echt een echte Senofonte. Roepnaam Senie

@Pipo: die keer dat jullie moeten overslaan omdat Pman weg is, hebben jullie vast niet meer nodig! Positieve energie naar jouw eileider/baarmoeder, waar zich nu vast van alles aan het afspelen is! Soort van feestje na de marathon

Ik duim voor je, en houd alles gekruist. Zelfs mijn benen, ben toch ongesteld

salukes!
@ romontarin: voor de tabel: Duploo, 32 jr, bezig sinds: Mrt 2011, NOD: 4-april@ Tijgertje, het er even niet over hebben helpt misschien wel. Volgens mij zijn er veel mannen die juist in de stijgers gaan als de vrouw het er te veel over heeft.

@ Orchis: ik hoop dat je lijf zich weer herpakt heeft.

@ Janine, leuk hoor die twee kleintjes, maar lijkt me ook druk.Vervelend dat je werk niet meewerkt. Super stom ook eigenlijk. Met een beetje medewerking op dit vlak zou je waarschijnlijk loyaliteit bij je medewerkers krijgen. Beetje ouderwets om work-life balance niet hoog op de agenda te hebben

@ Frutje, jammer dat je negatief teste. Idd goed idee om de alleen maar positief te testen!
Op verzoek zal ik even kort wat vertellen over mezelf. Ben 28, echte Rotterdammer en sinds vorig jaar getrouwd. We hebben besloten dat we het willen gaan proberen, maar ik heb 15 jaar de pil geslikt. Ik moet dus nog even ontpillen. Sinds ik ben gestopt (2 weken geleden) heb ik elke dag hoofdpijn, maar ik las op internet al dat dat normaal is.

Ik ben heel benieuwd of mijn cyclus weer een beetje snel op gang komt. Ik ben bang dat dit wel even kan duren. Daarom probeer ik het ook uit mijn hoofd te zetten, maar mijn hele omgeving is voor mijn gevoel zwanger, dus dan hoor je er iets teveel over.

Daarnaast wil ik niet in de groep gooien dat we 'aan het proberen' zijn, want ik heb geen zin in vragen constant daarover.

Was dit genoeg info?
Goedemoggel!

Vk: Tja Senofonte kwam voor op de lijst met jongensnamen die ik heb geraadpleegd Erg mooie naam. En roepnaam Senie, geïntroduceerd door Orchis is ook zeer goed te pruimen :puke: Vk ik heb zojuist een viva mailadres geproduceerd en heb je een mailtje gestuurd. Leuk dat je de info wilt delen!

@Duploo: ik had de vraag gesteld hoe lang jullie al in de voorbereidende fase zitten. 6 jaar klinkt behoorlijk lang. Wat fijn dat Duplooman plotseling 'om was'. Groot gelijk dat je dan niet begint over de 2 maanden die hij eigenlijk nog had hehe.

Jongens ben zo toe aan weekend. Wie nog meer?

Gisteren laat thuis van werk. Maar nog mijn broodnodige ontspanning kunnen vinden door in te vallen bij een steengoede film waar kippatatman al naar aan het kijken was. Bij gebrek aan persoonlijke leuke nieuwtjes/berichten want het enige wat ik doe is werken voor op het forum wil ik jullie graag mee laten genieten van deze SUPER film. De film heet D-War en dit is het steengoede plot:

Vijfhonderd jaar geleden vocht de Koreaanse krijger Haram met Imoogi serpent Buraki, een 200 meter lang mythisch monster, om zijn geliefde, Narin, te redden. Nu zijn de Imoogi terug op aarde en verwoesten zij Los Angeles. Verslaggever Ethan Kendrick wordt ingeschakeld om de zaak te onderzoeken. Hij komt erachter dat Sarah Daniels hem hierbij zal moeten helpen

Men, de sléchtste film ever!
@Tijger: kan me voorstellen dat jullie het eerst willen proberen alvorens het van de daken te schreeuwen. Dat iedereen in je omgeving zwangerT is ken ik. Ik ontvang tegenwoordig geen gewone post meer, alleen maar geboortekaartjes!
Kan iemand mij alsjeblieft weer even met beide benen op de grond zetten? Heb geen zin in weer een teleurstelling. (en toch denk ik dat het deze ronde best wel eens raak zou kunnen zijn...)
Loesel wanneer is je NOD?
Hi dames,

Gisteren idd een drukke dag gehad, dus geen tijd voor het forum. Ik heb deze week zoveel extra gewerkt, dat ik vanmiddag lekker vrij ben. Een vriendin komt en we gaan lekker (baby)shoppen, bijpraten, lekker eten, etc. Heb haar al weer flink wat maanden (mmm, het is al bijna een half jaar) niet meer gezien. Hoogste tijd dus!

Verder gewoon lekker rustig aan dit weekend. Uitslapen, huis op orde maken en lekker niksen. Hopelijk wordt het toch nog mooi weer, zodat ik lekker naar buiten kan.

Tijger; welkom!

Orchis; fijn dat je les goed ging...alleen jammer dat er geen beoordeling was. Moet je weer wat moois verzinnen voor het beoordelingsmoment!

VKM: ik zet in op de Stan, sten of stijn namen Er zijn trouwens al verrekte veel namen voorbij gekomen die ik mooi vind.....

Ik hoop dat Nukje al wat meer aan het moeder zijn is gewend.

Ik word al helemaal blij als de katten zo lief mauwend met een speelgoed muisje aan komen zetten.....of heel lief liggen, of gapen en mauwen tegelijk, etc. etc. Volgens mij ga ik straks heeeel veel meer dingen te lief voor woorden vinden bij de baby (behalve het huilen....haha). Ik begin er steeds meer aan het idee te wennen dat ik straks moeder word, maar het blijft een heel apart gevoel

Sorry dat ik lang niet op iedereen reageer!

Maar fijn weekend alvast!
@Orchis: En hoe vond je klas de varkenshersenen?

Ik zal inderdaad hier maar lekker kletsen over baby's, zwangerschap etc. zodat Zeeman (klinkt beter dan Zeelindeman ) even kan bijkomen en hopelijk in ziet dat kinderen ook léuk kunnen zijn.

@Frutje: Wat balen! Maar je hebt een goed voornemen. Dus op naar een positieve test!

@Kippatat: Zit jij ook nog op het pré-start wachtbankje? Waardeloze plek vind ik zelf.

Zeeman zijn tegenargumenten zijn: teveel binding en geen vrijheid meer hebben, financiele plaatje. Plus dat we nog een verbouwing moeten doen, al denk ik zelf dat dat niet echt een reden is, meer een excuus.

Is Kipman ook nog niet zover of heeft het een andere reden dat je nog op dit rotbankje zit?

Succes met de verbouwing! En heerlijk dat je in april even lekker bij kan komen.

@Magz: Wat een naar nieuws van je schoonzus! Hopelijk komt alles goed!

@Romorantiin: Bedankt! Erg prettig dat ik hier mijn hart kan luchten. Ik hoop dat het het juiste effect heeft en Zeeman volgend jaar beslist om voor een kindje te gaan.

Hoe is het met de misselijkheid? Hoop dat je je al wat beter voelt!

@Janey: Welkom!

@de rest: en een hele fijne dag vandaag!
@Duploo: zo te horen heb jij ook heel wat moeten doorstaan met Duplooman. Was je al wel eerder gestopt met de pil en weet je hoe je cyclus nu loopt? Zag dat wij onze NOD echt bijna gelijktijdig hebben. VOEL JE AL IETS??? Ik vooralsnog niks. Ben heul moe. Maar dat ben ik eigenlijk altijd.

@Loesel: het KAN natuurlijk gewoon raak zijn... Wat zijn je symtpomen? Dit wilde je natuurlijk niet horen

@Kippatat: jullie hebben echt een spannend leven zo te horen, hahaha. Patatman vond het zelf wel een erg boeiende film? Of was hij al in slaap gevallen?

@Orchis: hoop echt dat je lichaam wakker geschud is! Ik gun je echt een cyclus die loopt als een klok! (OK, dit klinkt wel heel raar, maar het is wel zo )

@Assie: wat heb je toch een fijn leven! Geniet van het shoppen.

Gister uit eten geweest met man en bevriend stel. Was erg gezellig. Ging enorm over ons zwanger (willen) worden. Het begon al bij het eerste drankje (ja, ik drink nog). Later wilde zij er nog helemaal op door. Ik merkte dat ik echt een beetje ongemakkelijk werd van de situatie, dus ik zei dat we het heel graag wilden, dat ik nog niet zwanger was duidelijk (want aan de wijn) en wat ze dan nog meer wilde horen? Ik was niet boos ofzo (het is ook een lief meisje) maar ik heb wel duidelijk mijn grenzen aan gegeven. Dat ik er zo van baal dat je kennelijk onder een vergrootglas ligt als je pas getrouwd bent.

Zo, het is duidelijk tijd voor weekend. Ik ben KAPOT. Echt ge-bro-ken. Dit weekend lekker quality time met familie en goed vriendinnetje, Pman heeft een 'mannenweekend.'
@Kippatat: bij kortste cyclus zou nod 28 mrt zijn, bij langste cyclus is het 3 apr...

@Pipo: nee inderdaad, dat wilde ik niet horen, haha. Symptomen: moe, raar gevoel in buik, koude rillingen, vaak moeten plassen, opgeblazen gevoel... Ik weet niet, het voelt gewoon anders. Maar ja, heb wel besloten dat ik pas 2 apr wil testen. Mn geduld wordt dus getest... ;)

Goed dat je je grenzen hebt aangegeven gisteren! Soms is dat inderdaad nodig. Lastig ook dat mensen toch echt verwachten dat je zwanger wordt. Daar wordt dan verder niet bij nagedacht dat het misschien een gevoelig onderwerp kan zijn. Herkenbaar!

@Assie: Veel plezier!!
@Pipo: oh ja: en soms een heel lichte vlaag van misselijkheid en mn eetlust is veranderd. Ik eet nu vaker op een dag, maar kleine beetjes.
@Loesel: ik zou toch proberen niet te veel op allerlei symptomen te letten en op 2 of 4 april te testen. Je lichaam kan je lekker voor de gek houden.

@Pipo: ja ons leven is megaspannend hehe. Goed dat je het gezegd hebt tegen dat meisje. Ik ben niet getrouwd maar het lijkt me erg vervelend dat iedereen je zo in de gaten houdt. Ik denk dat de enige oplossing is gewoon duidelijk aan te geven dat jullie het willen maar dat je het liever op z'n beloop laat. Als je nieuws hebt horen ze het wel. En dan over het weer beginnen ofzo

Hey nog iemand die moe is! Je weekend klinkt lekker. Dat van mij is helaas druk, morgen de hele dag klussen, dan gelijk door naar een vriendin die haar 30e verjaardag viert. Dan blijven we daar pitten dan pikken we zondagmiddag nog een lunch mee met een paar andere vrienden die daar in de buurt wonen. Dat krijg je als je ver van je vrienden woont. O ja en dan zondag werk ik nog wat om vervolgens maandag, compleet uitgerust weer aan de slag te gaan. Hozee!
@Loesel: je kent je eigen lichaam het best, dus als het anders is, is het anders. Ikzelf let er maar niet al te veel meer op want PMS symptomen lijken als twee druppels water op zwangerschapssymptomen dus het zegt allemaal he-le-maal niks. Het enige echte symptoom wat als eerste op een zwangerschap wijst is toch de uitblijvende ongesteldheid. En daarna een vet positieve test.

@kippatat: ja en dan begint maandag het hele feest weer opnieuw en denk je hoe overleef ik deze week weer want ik heb/ben helemaal niet uitgerust in het weekend

Ik vind het echt stuitend hoe lomp mensen er naar vragen, kennelijk is een kinderwens algemeen goed ofzo? Ik zou nooit zo direct naar zoiets vragen. Alleen bij hele goede vriendinnen, maar die geven vaak uitzichzelf al aan dat ze erover willen praten.
@Pipio en @Kippatat, thanks ladies. Jullie hebben ook helemaal gelijk. Het is gewoon irritant dat je steeds zo moet wachten en daarbij van alles gaat voelen....

*vanaf nu haal ik me niks meer in mn hoofd en hou ik me niet meer bezig met hoe mn lijf voelt*

Inderdaad, ik zou er ook nooit zo naar vragen. Ik snap ook niet dat mensen dat gewoon maar doen. Zonder erbij stil te staan dat het misschien gevoelig kan liggen...

Hier nog iemand die moe is, en ben zeker toe aan weekend! Nog een paar uurtjes....
@ Pipo, ik heb gevoelige borsten, maar dat heb ik al sinds de eisprong. Heb er nooit eerder opgelet of ik dat anders ook had. Ik gebruik al 2 jaar geen anticonceptie meer en ken mijn cyclus inmiddels erg goed. Ik heb ook tegen vriend gezegd dat de fase van "wie zijn wel wanneer het komt" voor ons niet opgaat en dat hij moet presteren op mijn vruchtbare dagen... Nou ja, had hij me maar niet zo lang moeten laten wachten. En hoewel ik vriend al vaak heb voorgelicht over zwangersschapskansen enzo gaat hij er toch vanuit dat hij superzaad heeft, dus dat het binnen een paar maanden gepiept is. Ik geloof niet dat hij er nu mee bezig is trouwens en ik denk dat we beiden toch wel in lichtelijke shok (hij meer dan ik) zouden zijn mocht het raak zijn. Die druk van pasgetrouwde stellen herken ik in mijn omgeving. Ik vind het zelfs vervelend als ik opmerk (ik spreek het dus niet eens uit) dat iemand geen alcohol drinkt. Als iemand er iets over wil vertellen dan komt dat vanzelf wel en ik doe dan ook niet mee aan speculaties. Waar komt jouw gevoel vandaan dat het niet raak is?

@ Kippattat, volgens mij heb je humor! Leuk! En he, bij mijn vriend duurde het dan zes jaar (hoewel ik zes jaar geleden nog niet heel hard rammelde hoor. Ik wilde het gewoon alvast in de week leggen of hij uberhaupt ooit kinderen wilde). Gemiddeld is 1,5 jaar dus dat geeft toch wat ruimte voor jullie om hem sneller om te krijgen! Ik hoop het voor iedereen op het prewachtbankje!
@Loesel: klinkt bekend. Als je wat langer bezig bent (hoop voor je van niet) word je wel wat relaxter. Kost te veel energie namelijk om er zo mee bezig te zijn.
@Pipo: dit is voor mij ronde 4, en dat is voor mijn gevoel al zo lang... :S
@Janine

Raar, dat het in verschillende landen zo anders geregeld is hè. Sowieso bij één kind, maar zeker bij twee. Vind het heel raar dat je dan niet wat extra tijd krijgt. Inclusief de vroeggeboorte…

@vergeetmenietje

Ik hoop voor je dat je snel ongesteld wordt. Dan kun je je cyclus ‘beter leren kennen’. En misschien is je buik daar wel een beetje opgeblazen van. Hoop het voor je.,..

@orchis

Geen zondvloed dus. Nouja, als het maar aangezwengeld is nu. Wel leuk van dat hart! Had ik jou vroeger maar als lerares gehad (ik had echt een hele suffe vent die vooral over bloemetjes en CO2-opname praatte, gaaaap).

@Romo

Hoe voel je je vandaag? Gelukkig houd je nog wel iets binnen, maar bahbah, je zo rot voelen is Heel Erg Stom. Evenals de puistjes, die moeten ook verboden worden.

@pipo

Nounou, niet te negatief. Zuslief had het ook helemaal niet voelen aankomen. Dus het zegt niets. Gewoon even wachten, geduld enzo. Jaja, schone zaak.

@Orchid

Lief! Lekker saampies met zoonlief in de tuin (smelt).

@Kippatat

Druk, druk, druk. Bijna weekend!

@janey

Klets gezellig mee! Vertel, ben je al langer met de pil oid gestopt? Al inzicht in je cyclus? Al op een wachtbankje?

@Moos

Alweer 29 weken, wauw! Dat schiet al flink op.

@Duploo

Wat een mooi verhaal, fijn dat manlief ‘om’ is! En nu spannend dus.

@Tijgertje

Welkom! Het kan even duren voor je cyclus het weer doet ja. Hopelijk gaat dat soepel verlopen voor jou. En wat balen van die hoofdpijn. Gelukkig kun je er nu nog wat voor nemen.

@Loesel

Adem in en uit. Denk aan alle leuke dingen die je deze lente wilt gaan doen en dat een zwangerschap ook best nog even kan wachten. Als het zo is, dan is het zo en dan is het leuk. Zoniet, dan heb je nog van alles in het vooruitzicht. Relaxt!

@Assie

Wat goed dat je aan het idee aan het wennen bent. Ik vind onze katjes ook vaak heel lief en gezellig. Dat wordt nog wat straks!

@Magz

Hoe is het nu met schoonzus?

@Zeelinde

Tja, erg gevoelsmatige redenen dus. Die kun je niet even oplossen.

@moimoi

Hoe is het met jou?

Hier nog een beetje bruinverlies gehad, maar dat mag geen naam hebben. En nu flink last van mijn rug. Ben er wel weer klaar mee: op naar ronde 8! Maar eerst: op naar het weekend!

En ik zie opeens allemaal zwangere om me heen of aankoni

En ik zie opeens allemaal zwangeren om me heen. Word er een beetje kriegelig van. Het lijkt wel een epidemie! Heb het gisteren met manlief besproken en die blijft er heel relaxt onder. Onze tijd komt nog wel, zegt hij. En tot dan kan ik nog lekker wijntjes drinken op het terras enzo. Klopt, maar ik ben nu zelfs zover dat ik de wijntjes zó de vuilnisbak in zou mieteren (en ik houd van wijntjes…). Ik ben in mei jarig en had gehoopt dan met een buikje rond te lopen. Zo stom dat je dat soort mijlpalen alvast voor jezelf indenkt. Niet meer doen dus. Want de kans is groter dat ik met een wijntje in mijn hand sta. Ook gezellig.
Dat was dus het verkeerde knopje
anoniem_63c84afaa0b5d wijzigde dit bericht op 25-03-2011 11:50
Reden: oeps dubbel
% gewijzigd
@ Loesel: Ik herken het wel... Ik google me gek... Ik vind het fijn dat ik het druk heb. Kan ik er minder mee bezig zijn. Uiteindelijk zit er alleen niets anders op dan afwachten...
@frutje kan het me heel goed voorstellen dat je gek wordt van al die zwangeren. Maar wat wel is, is dat toen ik een nieuwe auto kocht, opeens ik overal diezelfde auto zag rijden. Dus misschien let je er gewoon ook meer op. Snap je wat ik bedoel? En het is de leeftijd he. We lopen nu ook allerlei bruiloften af, en daarna komen de baby's!

@ romorantin voor de tabel stop pil maart 2011 28 jaar NOD 12 april
@ Frutje, hoe dat herken ik ook wel.... dat ik nu al zit te fantaser over dat ik dan een feestje heb maar misschien wel niet kan drinken en wat ik daarmee doe... Hiermee maak ik het me zelf alleen maar lastig natuurlijk.

@ Pipo: je klinkt een beetje down. Alsof je de moed al een beetje hebt opgegeven of zo. Is het een soort zelfbescherming om teleurstelling voor te zijn? Hoe is Pipoman eronder?
quote:duploo schreef op 25 maart 2011 @ 11:37:

@ Pipo: je klinkt een beetje down. Alsof je de moed al een beetje hebt opgegeven of zo. Is het een soort zelfbescherming om teleurstelling voor te zijn? Hoe is Pipoman eronder?

O nee hoor, ik ben helemaal niet down. Ik kan me gewoon niet voorstellen dat ik zwanger ben. Maar dat zal inderdaad wel zelfbescherming zijn. Ik voel me wat nuchterder dan de afgelopen maanden. Ik laat me niet gek maken weet je wel

Pman is heel relaxt. We praten er niet zoveel over in de wachtweken. Maar als ik het wil kan ik er met hem over praten. Zoals dat voorval van gister, dat begrijpt hij heel goed. Dus dat is fijn!

@Frutje: al die zwangeren, tssss. Het zou verboden moeten worden!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven