Rammelende Eierstokken - Deel 4 !!!

27-02-2011 20:56 2295 berichten
Alle reacties Link kopieren
Daar zijn we weer!! Hier kunnen we weer lekker verder kletsen met inmiddels deel 4. Sommige eierstokken rammelen inmiddels wat minder (want er zijn al een flink aantal prachtige kindjes geboren!!), anderen des te meer.. We kletsen weer lekker verder over van alles en nog wat! Over het ompraten van vriend/man, zwanger proberen te worden, zwanger zijn, mama zijn... Niet alleen de frustraties en lastige momenten, maar ook de mooie, vrolijke en gezellige dingen komen aan bod!! Op naar een tabel vol dansende poppetjes!! Dat het maar een heel vruchtbaar topic mag worden!!

NaamLeeftijdStart!!N.O.D.Zwanger!Uitgerekend!Boefje30December 2009Babyboef geboren!! 31/08/10Verkademeisje30Januari 2010Milkamannetje geboren!! 17/11/10Orchid34Begin 2010Orchidmannetje geboren!! 03/12/10janine2000131April 2010 Meisjes geboren!!! 13/12/10Nukje33April/Mei 2010Nukkebaby geboren!! 20/03/11Saartje3131Augustus 201014/06/11Assie7832December 201023/08/11Romorantin25201106/11/11Moimoi30April 2010 18/11/11Pauley31201108/06/11Frutje30Oktober 201002/06/11Pipo32Oktober 201024/05/11Duploo32Maart 201104/06/11tijger8328Maart 201124/05/11Orchis30Mei 201118/05/11Springstof30Eerst afstuderen! Gebaseerd op eigen overtuigingskracht: september 2011, op verandertraject man: 2056 Lavender33Magz25Zodra er zekerheid en een fatsoenlijk huisje is!Lenne8526Streefdatum 01 oktoberItaliagirl27Eerst man overhalen & mogelijk remigratie!zeelinde27Zomer 2012Kippatat31Stopt met pil, eerst cyclus afwachten

Als je iets wil veranderen in de tabel, dan hoor ik het graag!! Wil je dit in je berichtje dikgedrukt maken?

Deel 2

Deel 3
Ik heb al weer een andere afspraak gemaakt voor een bezichtiging zaterdag :-) Wel een stuk verder rijden vanaf werk, zo'n 45 minuten! En in de spits waarschijnlijk nog veel langer... Maar wellicht wel de moeite om even te gaan kijken, tuintje, eigen parkeerplaats, 3 slaapkamers, ligbad.. Alleen wel helemaal kaal dus flink investeren in vloer, verf, behang en gordijnen... Nou ja ik zie wel, afspraak gemaakt zonder eerst aan Magzman te vragen dus ook nog kans dat hij het niks vindt, dan zeg ik het wel weer af.
quote:kippatat schreef op 29 maart 2011 @ 13:58:

Ik zal ook wel 'last' van het voorjaar hebben maar wilde nog even zeggen dat ik dit een heel leuk topic vind en ik vind jullie ook allemaal heel gezellig en leuk! en hier word ik ook weer nog vrolijker van! Leuk! en ik ben het met je eens hoor!
Goed bezig Magz!
HALLOOOO!!! Wat is het hier RUSTIG!!!
Zoekt een andere topic :(
Welkom Queenfan! Zou niet weten waarom iemand hier niet mee zou mogen schrijven... Ik moet alleen zelf toegeven dat hoe meer mensen het hier worden, hoe minder ik persoonlijk op iedereen kan reageren, maar dat moet je dus niet persoonlijk opvatten.

Vandaag heb ik voor het eerst een dag dat ik denk "ja, het gaat goedkomen!" Echt, door dat slaaptekort (ik ben normaalgesproken echt iemand die minimaal 7 uur slaap per nacht nodig heeft, anders functioneer ik gewoon niet - kun je nagaan ) begon ik te denken dat ik een postpartum-depressie terecht was gekomen ofzo . Janken om niks, ruzie met Nukkeman (want echt snáppen doen mannen het ook weer niet) en dag vliegt steeds maar om zonder dat ik het gevoel heb iets nuttigs te hebben gedaan (behalve m'n dochter te eten geven). Maar... ik heb haar vandaag gewoon op haar kamertje gelegd, babyfoon aan, en ben zelf in de zon gaan zitten. En dat blijkt dus gewoon te kunnen (was tot nu toe steeds bang dat ik haar niet zou horen). Dus... het gaat de goede kant op.

Vraag over borstvoeding: is het nu het beste om te wachten totdat ze zelf wakker wordt, of is het juist beter om haar iedere 3 uur wakker te maken voor een voeding? Afgelopen 2 dagen heb ik haar steeds om de 3 uur wakker gemaakt, en daardoor sliep ze dan 's nachts wat langer door (heeeeeerlijk!). Maar of dat met elkaar te maken heeft...? Als dat zo is, wijk ik er niet meer vanaf .

En is het normaal dat een baby de ene keer wat meer drinkt dan de andere keer? Soms kan ze wel 2 borsten op, soms houdt ze het na 1 tiet al voor gezien. Lastig hoor, je eigen kind leren kennen .
@nukje": met borstvoeding kan ik je niet helpen.. volgens mij is dat verschillend. De een voedt op tijdschema een ander op aanvraag van de klant.. hihi.

Heel goed, dat je haar gewoon op haar kamertje liet... even tijd voor jezelf (ik kan dat nu pas haha). Ik leg de kids tegenwoordig ook terug in hun bedje overdag (normaal in wandelwagen).. en dat bevalt goed. Soms moet ik er eentje uithalen ivm krampjes/spugen.. maar toch geeft dit meer rust.
@blanche. Ja ik ben al wel met de pil gestopt, dat is nu ongeveer een half jaar geleden. Dus over een jaar hoef ik gelukkig niet op mijn cyclus te wachten...

Weet niet meer wie het zei, maar nee, ik ga mezelf niet onnodig blij maken met een dode mus. Ik ga gewoon van een jaar uit. Mocht mijn vriend toch eerder willen is dat mooi, anders is dit ook wel goed. En dan kan ik zelf ook nog even aan het idee wennen :-)

@Magz. Zo jij bent hard op zoek naar een woning! Moeilijk hè!? Die klus moeten wij ook nog klaren. We wonen nu in een appartement wat eigenlijk te klein zou zijn voor een gezin met baby. Wij willen gaan kopen, moeten alleen kijken hoe dat werkt voor mij als buitenlander, ivm hypotheek enzo. Nou ja, nog alle tijd. Sowieso wonen gezinnen hier in noord Italie erg klein (voor nl begrippen).

@pipo, dat zou wel eens een innesteling kunnen zijn.

@ telefoon. Hier werkt de aaifoon erg goed. Heb wel de oude versie dus over eventuele klachten met de nieuwe uitvoering kan ik niets zeggen.

@roze wolk. Toevallig is er gister iets geschreven in het taboe topic hierover. Dat de meeste vrouwen echt niet op een roze wolk leven vlak na de bevalling. Dat kan ik me ook helemaal voorstellen. Slaap tekort, lichamelijke klachten, huilende baby, dan kun je ook niet op een roze wolk drijven. Maar volgens mij geniet je juist wel van de kleine dingen...
Hey Nukje, Verkadezoon drinkt ook de ene keer meer dan de andere, geeft niets. Ze nemen wat ze nodig hebben.

En wat betreft tijden: ik heb begrepen dat als je ze overdag genoeg laat eten, ze 's nachts eerder doorslapen. Ik geef Verkadezoon dus overdag ook nog steeds iedere drie uur, en 's nachts op verzoek. Dus ja, volgens mij heeft dat wel met elkaar te maken.

Fijn dat je vandaag weer een beetje aan jezelf toekwam!
Zoekt een andere topic
Zo, wat een hoop weer. Ik ben bang dat ik het allemaal niet meer zo goed bij kan houden hoor...

@Pipo: vreemd! Die innestelingsbloeding heb ik wel al vaker langs horen komen, misschien dat dat toch wel kan? Ben wel benieuwd hoor.

@Kippatat: ik vind ons ook gezellig&leuk

@Nukje: goed zo meid, geniet van de zon! Ik snap het zo volledig, dat je doordraait van te weinig slaap! Ik houd voor mezelf echt heel netjes 7,5-8 uur slaap aan, en dan nog ben ik vrijdagavond niets meer waard. Vreselijk lijkt me dat, die gebroken nachten...

@de telefoon: ik heb een 4e handse nokia, waar ik alleen mee kan bellen en sms-en (oja, en foto's maken). Maar vriend heeft een htc waar hij helemaal mee in zijn nopjes is. Zeker ook de tomtom-functie is ideaal!

@Queenfan: iedereen mag meeschrijven. Maar we zitten wel in een totaal ander fase dan jij: velen van ons hebben eerst nog een vent over te halen, of andere randvoorwaarden te verzilveren voor ze er echt voor kunnen gaan. Sommigen zijn al bevallen, maar het gaat bij ons allemaal om de eerste. Ik bedoel het niet lullig, maar misschien is het leuker om op een topic mee te schrijven waar er meer mensen voor de tweede gaan?

@Magz: jee, wat balen! Raar ook, zo krijgen ze dat huis natuurlijk nooit verhuurd, wie wil dat nou? Tenzij je uit het buitenland komt en hier voor een jaar zit of zo. Shit is dat, zoeken naar een goed huisje!

Hier heb ik vanmorgen een begin gemaakt met temperaturen, maar ben ik vand e weeromstuit de foliumzuurpil vergeten. Maar ja, zonder cyclus zijn die toch niet echt heel nodig...

@ de rest: zwaai!
Ben weer weg :(
Voor de langstschrijvenden hier. Ik ben hier ook zo maar binnen komen bonjouren en ik "ken" jullie al beter dan jullie mij omdat ik wel met jullie meegelezen heb zo nu en dan. Desondanks kan ik me voorstellen dat jullie niet op nieuwe mensen zitten te wachten omdat het idd te druk en te vol wordt hier.

Als dat zo is wees dan ajb eerlijk dan ben ik hier ook weg! Ik snap dat Queenfan zich hier onwelkom voelt, maar ik denk dat dat meer toeval is omdat ze de "zoveelste" nieuwe is en dat eenzelfde "Leuk dat je mee wilt doen, maar liever niet" net zo goed voor anderen geldt.

Dames, dit is jullie kans om eerlijk te zijn over hoe je over nieuwe meeschrijvers denkt. Ik vind het geen probleem om elders een clubje te vinden waar er nog wel plek is voor anderen of om een nieuw topic te openen.
Van mij hoeft er niemand weg hoor! Ik ben het wel met Orchis eens dat Queens situatie hier minder past. Verder denk ik dat de oude garde soms een beetje schrikt van de drukte hier en het soms moeilijk vindt om op iedereen te reageren. Persoonlijk vind ik het momenteel een gezellig en leuk gemixt topic. Voel jullie vooral niet bezwaard.
Ik vind het wel fijn, die drukte!

Alleen weet ik nu niet meer ieders situatie uit mijn hoofd, maar dat hoeft toch ook niet... Hoe meer zielen hoe meer vreugd wat mij betreft, maar het is inderdaad wel handig als het verhaal wel binnen het topic past...
Ik schrijf nou een weekje mee en ik voel me welkom. Ik denk dat Queens misschien schrok, maar dat het zo niet was bedoeld. Wat mij betreft is ze nog steeds welkom!
Ok, dan blijf ik hier in ieder geval even meeschrijven... Als nog meer mensen zich uit willen spreken dan hoor ik het graag!

@ Nukje, fijn dat je tijd kunt nemen voor jezelf. Dat die eerste week niet alleen maar een roze wolk is had ik wel verwacht. Dat soort taferelen als jij beschrijft is volgens mij meer realiteit. Jammer dat je ruzie had met je man. Hopelijk nu weer goed?

@ pipo: hoe gaat het? Jij nog verergerde klachten gekregen?

Heb je je in kunnen houden met testen? Test lonkte me vanochtend ook al verleidelijk toe, maar het zou nergens op slaan als ik zou testen. Ik heb niet zo veel klachten en volgens mij is mijn eisprong vorige week dinsdag geweest.

Ik had vanochtend wel een veeg bruin bloed. Dat stemt mij positief. Voor de rest nog steeds die licht gevoelige boobs en een droge huid, maar ik heb flink gesmeerd dus dat gaat beter. Als ik heel hard mijn best doe ben ik soms misselijk, maar dat kost me te veel moeite om te voelen om het serieus te nemen.
-dubbelpost-
Zo, even een korte hallo van mijn kant...

Ik vind het wel gezellig als er meelezers gaan meeschrijven, maar het is inderdaad het leukst als hun situatie bij die van ons past. En het wordt af en toe wat moeilijker om op iedereen te reageren, ik zit ook maar stiekum op mijn werk te forummen, en dan kun je geen ellenlange berichten schrijven natuurlijk. Maar dat lijkt me ook niet zo'n probleem.

@Nuk: mijn schoonzusje heeft ook gezegd dat haar kids soms meer en soms minder drinken, dus dat lijkt me normaal. Zij geeft wel eten op verzoek, dus ik weet niet of ze beter doorslapen als ze overdag regelmatig eten krijgen.

@Pipo: Wanneer wil je nu gaan testen, heb je al iets besloten? Ik ben heel erg benieuwd!

@Romo: Hoe is het nu met je? Nog steeds zo misselijk? Ik hoop zo dat het snel minder wordt, dikke voor jou! En zou je voor mijn in de tabel het bloemetje weg willen halen en als NOD 06-04-2011 neerzetten? Ik denk echt dat ik mijn ei heb gehad, maar door een stevige verkoudheid durf ik niet helemaal op mijn temperatuur te vertrouwen.
@pipo: Enenenenenenen? Al nieuws? Of nog wachtende????

@duploo: vind het wel gezellig zo meet al die nieuwe mensen, vind het alleen wel af en toe moeilijk om weer te posten als ik een tijdje niet geweest ben. Door mijn werk en af e ntoe een vakantie schrijf ik niet constant mee en dan is het wel slikken als je ineens 40 pagina’s bij moet lezen ( en die wil ik ook eerst allemaal gelezen hebben voordat ik reageer)

Verder vind ik een groot voordeel aan dit topic dat eenieder of in elk geval de meeste neen zelfde soort start heeft gehad oftewel eerst beginnende rammelende eierstokken, dan een man die gemotiveerd moet worden, dan het stoppen met anticonceptie, vervolgens nog steeds wachtende op conceptie en bevalling etc etc.

En iedereen is wel ergens op deze lijn en dat maakt dit topic voor mij in elk geval zo leuk.

@nukje: wat heerlijk dat je gisteren de stap hebt gezet en even lekker in het zonnetje hebt gelegen. Goed van je. Geniet maar lekker van je kleine meid en niet te veel ruzie maken met nukkeman.

@orchis:Hoe staat het met jouw opstartende cyclus. Wil die een beetje beginnen of lijkt het nog nergens op?

@italiagirl: pfff moet er zelf niet aan denken nog een jaar. Ben bang dat het hier ook nog wel zo lang gaat duren maar de gedachte alleen al maakt me kriegel.

Gisteren weer een kort gesprek met lavenderman. Maakte op een gegeven moment de opmerking van “ Dan moet ik maar gauw zwanger worden dan hoeven we daar ook niet meer over na te denken” en toen kwam er alleen maar een mysterieus lachje. Wat mij natuurlijk weer hoop geeft voor de toekomst. (of is dat nu wishfull thinking)
Goedemorgen allemaal!

Jeee, wat was het lekker weer gisteren! De bijeenkomst viel helaas vies tegen, maar we waren gelukkig wel vroeg genoeg om nog even lekker buiten te lunchen enzo Dus toch nog wat van het mooie weer meegekregen.

Pipo: en?? Is het gelukt om nog even te wachten met het testen? Deze periode sucks, maar geduld schijnt nog steeds een schone zaak te zijn

Echt niemand hoeft trouwens weg van dit topic hoor!! Het is een openbaar topic, alleen is het wel fijn dat we allemaal zo ongeveer in dezelfde situatie zitten......hoewel dat natuurlijk ook aan het veranderen is nu de eerste topicbaby's zijn geboren

Ik heb vannacht gelukkig wel goed geslapen.....dus voel me weer wat beter dan gisteren!

Romo: hoe gaat het bij jou?

Lavender: idd, bij mij is het ineens heel snel gegaan.......en dat hoop ik eigenlijk voor iedereen. Zo zit je nog op de onzekere eerste bank en ineens pats boem, 2 banken opgeschoven! Hopelijk hoef jij ook niet al te lang meer te wachten.

Zo, vandaag maar eens rustig werken....gelukkig geen afspraken of besprekingen, dus ook tijd om hier weer meer te zijn
Oh lavender: dat zijn wel de hoopvolle reacties! En gewoon zo nu en dan in de gesprekken laten vallen hoor.....dan vergeet hij in ieder geval niet dat jij er meer dan aan toe bent!
Nou vooruit, omdat jullie allemaal zo meeleven: ik heb gister getest. Natuurlijk negatief. Op de Sensitest calculator stond trouwens echt dat ik vanaf gister (4 dgn voor NOD) al kon testen. Klachten nemen weer af en dat bruinverlies viel achteraf ook wel mee. Kortom: ik weet nog niks en we wachten maar weer af. Ik merk dat ik me geestelijk alweer aan het voorbereiden ben op ronde acht.

@Nukje: geef jezelf de tijd om te wennen aan de nieuw situatie. Het is logisch dat je even een structuur en ritme moet vinden. En Nukkebaby kan idd af en toe wel even alleen liggen. Lekker rustig en daar houdt ze helemaal niks aan over

@Assie: heerlijk zo'n afspraken vrij dagje. Ik heb het momenteel rustiger op werk, vandaar dat ik hier veel te vinden ben
Oh, trouwens ik denk dat we ook uit de babykamer zijn........en voor de nieuwsgierigen (met google tijd); we gaan voor babykamer Milk (van coming kids, geloof ik).
Assie, mooie kamer. Lekker strak en modern! En ik vind de prijs ook nog wel schappelijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven