Rammelende Eierstokken - Deel 4 !!!

27-02-2011 20:56 2295 berichten
Alle reacties Link kopieren
Daar zijn we weer!! Hier kunnen we weer lekker verder kletsen met inmiddels deel 4. Sommige eierstokken rammelen inmiddels wat minder (want er zijn al een flink aantal prachtige kindjes geboren!!), anderen des te meer.. We kletsen weer lekker verder over van alles en nog wat! Over het ompraten van vriend/man, zwanger proberen te worden, zwanger zijn, mama zijn... Niet alleen de frustraties en lastige momenten, maar ook de mooie, vrolijke en gezellige dingen komen aan bod!! Op naar een tabel vol dansende poppetjes!! Dat het maar een heel vruchtbaar topic mag worden!!

NaamLeeftijdStart!!N.O.D.Zwanger!Uitgerekend!Boefje30December 2009Babyboef geboren!! 31/08/10Verkademeisje30Januari 2010Milkamannetje geboren!! 17/11/10Orchid34Begin 2010Orchidmannetje geboren!! 03/12/10janine2000131April 2010 Meisjes geboren!!! 13/12/10Nukje33April/Mei 2010Nukkebaby geboren!! 20/03/11Saartje3131Augustus 201014/06/11Assie7832December 201023/08/11Romorantin25201106/11/11Moimoi30April 2010 18/11/11Pauley31201108/06/11Frutje30Oktober 201002/06/11Pipo32Oktober 201024/05/11Duploo32Maart 201104/06/11tijger8328Maart 201124/05/11Orchis30Mei 201118/05/11Springstof30Eerst afstuderen! Gebaseerd op eigen overtuigingskracht: september 2011, op verandertraject man: 2056 Lavender33Magz25Zodra er zekerheid en een fatsoenlijk huisje is!Lenne8526Streefdatum 01 oktoberItaliagirl27Eerst man overhalen & mogelijk remigratie!zeelinde27Zomer 2012Kippatat31Stopt met pil, eerst cyclus afwachten

Als je iets wil veranderen in de tabel, dan hoor ik het graag!! Wil je dit in je berichtje dikgedrukt maken?

Deel 2

Deel 3
Dat vonden wij nou ook

Dus volgende week na de 20 weken echo's bestellingen plaatsen......nieuwe vloer, kamertje en dan lekker shoppen voor aankleding met kleur!

Pipo: he balen dat de test negatief was.....maar het kan nog steeds alle kanten uit gaan! Afwachten maar weer......

O, ja....hoe staat het met jullie huizenjacht?
Oh, ja....dan nemen we natuurlijk wel de complete kamer; met kast en plankje. Wel verradelijk dat de prijzen vaak ineens alleen voor kommode en bedje staan weergegeven.
@Queen

Jammer dat je je niet welkom voelt, maar wat mij betreft ben je dat wel. Al ben ik het ook eens met de andere dames dat je situatie misschien niet helemaal hetzelfde is.

@de nieuwe

Ik vind het geen probleem, al vind ik dat we nu wel met voldoende zijn om het overzicht te kunnen bewaren. En ik moet zeggen dat ik ‘jullie nieuwen’ eigenlijk ook wel leuk vind. Sommige dames op het Vivaforum zijn euhm (hoe zeg ik dit aardig) wat minder nuchter en realistisch. Ik vind dit een fijn topic en wil dat het ook zo blijft. Dus ik denk dat je als nieuwe best weet of je er tussenpast of niet.

@Nukje

Yes, het gevoel dat je de boel onder controle hebt! Goed bezig jij. Heb vertrouwen in jezelf en in wat je doet.

@Magz

Gelukkig, een alternatief. Hopelijk is het een prachtig huisje!

@orchis

Een dagje geen fzuur is geen ramp hoor. Je bouwt als het ware een voorraadje op. Beter is natuurlijk elke dag, maar een keertje vergeten: no worries.

@Boef en Orchid

Hoest met jullie dames?

@Annayake

Hoe is het met jou en de twee kleintjes? Groeit je buik al flink?

@Duploo

Spannend, wanneer wilde jij ook alweer gaan testen?

@Romo

Dikke knuffel voor jou meid. Hoeveel weken ben je nu? Wanneer mag je naar de vlos?

@Pauley

Hopelijk is je ei nu drukdoende zich te delen in samenwerking met een zeker zaadje. Succes daar op het wachtbankje.

@Lavender

Dat klinkt mij niet als wishfull thinking in de oren! Meer als ‘hij voert iets in zijn schild’. Owww, zou het???

@Assie

Wat klink je weer heerlijk positief. Kan ik een zelfde soort zwangerschap ergens bestellen? Lijkt me heerlijk.

@pipo

Kutterdekut. Het zegt natuurlijk nog niets… Ik duim nog steeds voor jou op Lucky number seven. En anders sluit je je maar lekker aan bij mij in ronde 8 (hoort mevrouw Cactus ‘de laatste ronde’ roepen).

Hier kon ik de verleiding niet weerstaan en heb ik vanmorgen toch weer een ovutest gedaan. En de uitslag was als verwacht: iets verhoogd LH. Dus normaliter zou mijn ei dan donderdag/vrijdag moeten zijn. Gisteren wat actie in de tent gehad (hmm, erg goede actie, al zeg ik het zelf), de opmaat naar meer.

Iemand vroeg nog iets over het bestuderen van slijm/afscheiding. Bij mij werkt het als volgt.

Eerst gewoon.

Rond dag 8/9 wit, taaier slijm.

Rond dag 10/11 (eisprong bij mij), doorzichtig, flexibel slijm. Die van het draden trekken zeg maar.

Daarna weer gewoon.

Even ranzig: als we veel seks hebben vind ik het slijm wel moeilijker te beoordelen.

Fijne dag allemaal!
@Assie

Mooie spulletjes! Zeker mijn smaak.
Gister heerlijk zomaar met magzman gepraat over baby's, namen, kleuren voor babykamers, etc... allemaal op een heerlijk natuurlijke manier, dus zonder gezeur, verwijten, tranen.... ben er nog steeds helemaal warm van :-)
Goedemorgen allemaal,

Ik sluit me aan bij Duploo, ik ben ook zomaar binnen gebonjourd. Jullie hadden nooit de vraag moeten stellen hoeveel meelezerTs er waren Toen is er een soort sneeuwballeneffect ontstaan haha. Het is inderdaad lastig om op iedereen te reageren met zoveel reacties maar ik krijg niet het idee dat daar mensen gepikeerd door zijn geraakt (hoop ik). Als jullie het goed vinden blijf ik dus meeschrijven

@Lavender: zo'n mysterieus lachje geeft inderdaad wel wat hoop. Het geeft denk ik in ieder geval aan dat hij wel weet dat het speelt zeg maar, de rammelende eierstokken.

@Assie: heb net gegooglet/gegoogled/gegoogeld(hoe schrijf je dat eigenlijk??) en vind het een mooie kamer! Lekker modern inderdaad. Ik vind trouwens ook dat ik opeens snel een bank ben opgeschoven. Nu durf kik bijna niet meer haha! Naja, zoals Orchis al schreef, eerst maar eens stoppen met de pil en dan kun je altijd bekijken wanneer.

@Nukje: goed van je dat je lekker in het zonnetje bent gaan zitten!

@Pipo: hmm balen. Ga je vrijdag nog een keer testen?
quote:Frutje schreef op 30 maart 2011 @ 09:50:

@de nieuwe

Ik vind het geen probleem, al vind ik dat we nu wel met voldoende zijn om het overzicht te kunnen bewaren. En ik moet zeggen dat ik ‘jullie nieuwen’ eigenlijk ook wel leuk vind. Sommige dames op het Vivaforum zijn euhm (hoe zeg ik dit aardig) wat minder nuchter en realistisch. Ik vind dit een fijn topic en wil dat het ook zo blijft. Dus ik denk dat je als nieuwe best weet of je er tussenpast of niet.Dat vind ik ook juist zo leuk aan dit topic! Lekker nuchter en niet van dat getut. En er is voldoende humor! Speaking of, als je tijd hebt en wil lachen ga naar http://www.babybrabbel.nl/

Maar die site kennen jullie vast al wel

@Magz: fijn dat je zo'n goed gesprek hebt gehad!
Ok, ik voel me ook prettig hier hoor. Volgens mij idd wel veel

mensen op een lijn en intelligente dames.

@ Assie: mooie kamer! Strak, modern en smaakvol. Leuk!

@ Pipo, jammer van de negatieve test, maar het kan nog steeds alle kanten op natuurlijk. Misschien goed dat je je voorbereid op wederom een teleurstelling, want dan kan het altijd meevallen, maar ik blijf hoop houden. Heb je nu ineens geen last meer van je borsten dan? Als je ze gisteren bij elke stap voelde? Kan altijd hoor.

@ Lavender: oh, vervelend die man van je! Ik liet ook vaak terloops zo eens vallen dat iets heel geschikt was voor kinderen of juist niet. Die blik zoals jij hem omschrijft herken ik wel. Kan je je vent nog zo goed kennen, niet te interpreteren helaas... Op een gegeven moment ging mijn vriend er zelf ook op letten. Bij de aankoop van huis en afgelopen najaar bij de aankoop van een nieuwe fiets. Of er wel kinderzitjes op zouden passen... Werd ik helemaal blij van.
Wow Magz! Gloei nog maar even lekker na! Leuk dat jullie er zo leuk over konden praten zonder dat het meteen een heet hangijzer is.

@ Romo: voel je je al wat beter vandaag? Hope so!

@ Kippatat: ik vind het ook nog steeds doodeng hoor! En ik heb veelstelang op dat prebankje gezeten... Lang genoeg om te wennen iig.
@Assie: huizenjacht staat op laag pitje. We willen eerst verkopen voordat we er volop achteraan gaan. Zelf denk ik dat we eerst even gaan huren mocht het snel verkocht worden. Momenteel staat het nog niet te koop. Voorbereidingen zijn wel getroffen maar ja, ik ben getrouwd met een slak he .

Als we het toch over slijm hebben: ik heb dus toch echt rozig slijm, vorige week ook al volgens mij. Voor mij is dit nieuw en ik vind het ook wel erg vroeg voor NOD. Kan ook een kortere cyclus zijn (voel ook wat krampjes). Normaal heb ik het alleen op WOD en dan zet t gelijk door of de dag ervoor. GEK word ik hiervan !

@De Nieuwen: zoals ik al zei vind ik het gezellig. Soms reageer ik alleen niet meer op iedereen. Dat is het enige. Vind het wel leuk om alle verhalen te lezen.
Ik ben ook nog steeds heel blij met dit topic! Ik kijk wel heel vaak op babybytes.nl....vooral omdat je daar mooi de ontwikkeling van je kind per week kan zien. Maar als je de forumreacties eronder ziet....

Dan sta ik echt perplex! Sommigen schrijven zo ongeveer alles fout (enkele voorbeelden, het duurd wel lang, hij zij, ze licht lekker in de box) en schieten van het minste of geringste (onterecht) in de stress. Nee "not my cup of tea"

Kippatat: gewoon lekker wennen aan deze nieuwe bank en laat het over je heen komen! Komt helemaal goed!!!
Met al dat gepraat over slijm gaat het toch nog op Babybrabbel lijken En ik voel me nu ook helemaal niet nuchter !
@ Frutje, goed bezig dus! Ga jij dan voor een kerstkindje deze maand?
WOD? Wasda?
quote:duploo schreef op 30 maart 2011 @ 10:25:

WOD? Wasda?

Zit ik hier net te verkondigen dat we hier zo intelligent zijn met zijn allen...

Wel ongesteldheids dag dus.

Nou ja, misschein toch wat vaker gaan lezen op Babybytes. Ik heb ook niet de behoefte daar te gaan posten.
Ik was het, die over slijm begon. Zit vandaag op dag 15 en had gister en vandaag ook weer een beetje bloed. En beetje buikpijn. Ik denk dat ik gewoon te snel wil. Ben natuurlijk pas net met de pil gestopt en heb nog het idee dat ik gewoon ongesteld ga worden na 4 weken. En dit terwijl de kans het grootst is dat dit niet gebeurd. Beginnersenthousiasme zullen we maar zeggen!
@Duploo: ik voel ze nog wel maar minder. Of ik ben eraan gewend geraakt, dat kan natuurlijk ook.
@duploo

Zekers, wij gaan voor de nieuwe Jezus .

@kippatat

Hihi, ja, geweldige site. Ik lees de bevallingsverhalen wel eens. Als ik me door de lappen alinea- en interpunctieloze tekst heen kan worstelen. Om van de tik- en spelfouten nog maar te zwijgen (krijg ik beroepsmatige en persoonlijke jeuk van).

@tijgertje

Bloef op dag 15 hmmm. Denk dat je lijf nog een beetje van slag is. De kans dat je zwanger bent als je seks hebt op de juiste dag is gemiddeld gezien 15%. Dus de kans dat het niet raak is...

Pfft, niet zo'n zin om te werken vandaag. Merken jullie het?
@pipo: dat klinkt idd allemaal wel erg frustrerend al die verschillende tekenen die je lichaam afgeven. Duim voor snelle duidelijkheid. Oftewel een grote dikke plus.

@assie: zeker een mooie strakke en moderne babykamer. En daarnaast idd heel erg leuk op te fleuren met zelf gekozen details en kleuren.

Wanneer heb je je 20 weken echo? Wil je dan ook weten wat het word? Of laten jullie dat een verrassing zijn.?

@kippatat: op welk wachtbankje zit jij? Weet je al wanneer je gaat stoppen met de pil of is dat onderwerp thuis nog aan gesprekken ondehevig?

@Magz: wat goed zeg dat je er een keer zonder allerlei rompslomp over hebt kunnen spreken.

Dat geeft postieve en zeker warme gevoelens voor een volgende keer.

@frutje: zo he wat ben jij je goed bewust van je complete cyclus, letterlijk met van alles erop en eraan. Veel plezier en succes en pret en lenteuitingen voor de komende paar dagen. Laten we maar zeggen dat maart roert z’n staart voor dat april doet wat ie wil.

Oftewel een dikke vette plus voor frutje komende maand.

Tja lavenderman. Hoop idd wel een beetje dat als straks mijn laatste strip op is dat hij dan ook zegt dat we de condooms maar gewoon laten staan. Wou alleen dat hij mij dat nu aan kan geven en niet dat ik nu nog steeds maar moet hopen dat hij zegt en nu ben ik er klaar voor.

Word toch 34 dit jaar vind het wel een keer tijd worden.

Als het mee zit heb ik vanaf juli een andere functie waarin ik echt dagelijks thuis ben en niet meer op oefening hoef dus dat kan het probleem dan niet meer zijn.

We zien wel. Het boek van marielle croon ligt thuis op de slaapkamer duidelijk in het zicht op de kast aan meneer zijn kant. En er wordt af en toe in gekeken.
quote:Frutje schreef op 30 maart 2011 @ 10:47:

Pfft, niet zo'n zin om te werken vandaag. Merken jullie het?

Hier sluit ik me helemaal bij aan! Eigenlijk wil ik het liefst naar huis en een dutje doen

En als ik mijn zwangerschap kon doorgeven, zou ik het zo doen! Het is tot nu toe idd een heerlijke zwangerschap, waarbij je gewoon kan genieten zonder echt last te hebben van kwaaltjes (alleen een beetje onzekerheid..haha).
@frutje Ik weet dat de kans klein is, maar mijn eierstokken rammelde zo hard dat het huis hier bijna stond te schudden. Kon alleen niet eerder door omstandigheden. En ja, nu wil je dan ook gewoon gelijk! Maar het stemmetje in mij zegt al: wacht nog lekker even af!

@pipo sterkte met wachten he. Lijkt me behoorlijk frustrerend dit

@duploo ik moest ook nadenken bij WOD... die afkortingen soms.

@ iedereen het weer is hier in Rotterdam niet zo vandaag!
waarchuwing: hier volgt een dikke vette ego-post!

* BREAKING NEWS *

Na een dikke week silent treatment ( en maar 1 nachtje bank, dat dan weer wel ) heb ik gisteren een Zeer. Constructief. Gesprek. met Springstofman gehad. Voor de dames die mij (en daarmee hem) wat beter kennen: van het hele nuchtere, praktische, niet-over-babietjes-zwijmelen enzooo... grr

Springstofman vind mij soms nog een beetje impulsief en ondoordacht handelen en hoewel hij weet dat ik een diepgewortelde kinderwens heb, vraagt hij zich soms af of ik me wel echt realiseer wat dat allemaal met zich meebrengt, vooral op financieel vlak. Heeft ie op zich een punt mee, maar ik heb me er beter in verdiept dan hij dat heeft gedaan, muhaha. Maar goed, dat is voor hem de grootste blokkade om er 'aan toe' te zijn.

Ik vind aan de andere kant Springstofman een t-r-a-g-e slak die graag alles indekt, zelfs als hij het niet volledig kan overzien. Zoals met een kind. En soms de flexibiliteit van een stoeptegel heeft qua optimisme en go-with-the-flow

en toch houden we heel veel van elkaar

Maar... we hebben een Actieplan! We gaan samen precies de kosten op een rijtje zetten, inclusief kinderopvang (is dus: nadenken over opa/oma opvang, 1 dag minder werken), regelingen voor ouderschapsverlof bij beide werkgevers uitpluizen en kinderopvangtoeslag en kinderbijslag zodat we een concreet inzicht in de kosten hebben.

Wat we per maand kwijt zijn, gaan we gedurende 6 maanden proberen om 'over te houden' en naar de spaarrekening sluizen. Lukt het niet, dan is er niet direct een man overboord, lukt het wel: mooi!

Win-win situatie: er wordt concreet over kinderen nagedacht hier in huis, Springstofman krijgt het vertrouwen dat ik er Heul Grotemensenachtig mee bezig ben en als het lukt om dat bedrag per maand te sparen, hebben we meteen een spaarpotje als ik zwanger ben! in oktober

Ik vond dit zo'n briljant voorstel van mezelf en ben zo blij dat Springstofman dus een concreet toekomstplaatje wil maken voor een kindje, dat ik het graag met alle andere rammelaars van wie de man nog twijfelt en moeilijk loopt de doen wilde delen. Wie weet hebben jullie er iets aan.

Zo, ga ik nu weer grijnzend verder werken. Waar de Silent Treatment toch af en toe goed voor kan zijn...
@ frutje, scheelt toch weer als je een nieuwe Jezus maakt. Wiegje = kribbe = heel ecologisch verantwoord consuminderend product. Met de stookkosten zit het ook wel goed, mits je ruimte hebt voor een os en ezel in de babykamer ;)
quote:Assie78 schreef op 30 maart 2011 @ 10:23:

Ik ben ook nog steeds heel blij met dit topic! Ik kijk wel heel vaak op babybytes.nl....vooral omdat je daar mooi de ontwikkeling van je kind per week kan zien. Maar als je de forumreacties eronder ziet....

Dan sta ik echt perplex! Sommigen schrijven zo ongeveer alles fout (enkele voorbeelden, het duurd wel lang, hij zij, ze licht lekker in de box) en schieten van het minste of geringste (onterecht) in de stress. Nee "not my cup of tea"

Assie, je was 'ik wordt' vergeten

En fan het woordt 'ongi' wordt ik helemaal crieggel
Ik stel hierbij een lijst met verboden forumwoorden voor:

klussen voor een beeb

ongi

dinnetje

feel free om hem aan te vullen :-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven