Rammelende Eierstokken - Deel 4 !!!

27-02-2011 20:56 2295 berichten
Alle reacties Link kopieren
Daar zijn we weer!! Hier kunnen we weer lekker verder kletsen met inmiddels deel 4. Sommige eierstokken rammelen inmiddels wat minder (want er zijn al een flink aantal prachtige kindjes geboren!!), anderen des te meer.. We kletsen weer lekker verder over van alles en nog wat! Over het ompraten van vriend/man, zwanger proberen te worden, zwanger zijn, mama zijn... Niet alleen de frustraties en lastige momenten, maar ook de mooie, vrolijke en gezellige dingen komen aan bod!! Op naar een tabel vol dansende poppetjes!! Dat het maar een heel vruchtbaar topic mag worden!!

NaamLeeftijdStart!!N.O.D.Zwanger!Uitgerekend!Boefje30December 2009Babyboef geboren!! 31/08/10Verkademeisje30Januari 2010Milkamannetje geboren!! 17/11/10Orchid34Begin 2010Orchidmannetje geboren!! 03/12/10janine2000131April 2010 Meisjes geboren!!! 13/12/10Nukje33April/Mei 2010Nukkebaby geboren!! 20/03/11Saartje3131Augustus 201014/06/11Assie7832December 201023/08/11Romorantin25201106/11/11Moimoi30April 2010 18/11/11Pauley31201108/06/11Frutje30Oktober 201002/06/11Pipo32Oktober 201024/05/11Duploo32Maart 201104/06/11tijger8328Maart 201124/05/11Orchis30Mei 201118/05/11Springstof30Eerst afstuderen! Gebaseerd op eigen overtuigingskracht: september 2011, op verandertraject man: 2056 Lavender33Magz25Zodra er zekerheid en een fatsoenlijk huisje is!Lenne8526Streefdatum 01 oktoberItaliagirl27Eerst man overhalen & mogelijk remigratie!zeelinde27Zomer 2012Kippatat31Stopt met pil, eerst cyclus afwachten

Als je iets wil veranderen in de tabel, dan hoor ik het graag!! Wil je dit in je berichtje dikgedrukt maken?

Deel 2

Deel 3
Haaaaai!

Ben vandaag eerder gestopt met klussen. Ik ben gesloopt!

Heb ook een stukje van het huwelijk gezien. Inderdaad een schitterende jurk. Heel eenvoudig en smaakvol. De balkonkus heb ik gemist maar zag al foto's op Tinternet voorbij komen. Het is nogal wat waar mevrouw Kate zich in begeeft. Byebye privacy. Je moet dit wel echt willen. Mij lijkt ht niks maar ik ben dan ook nog nooit een prins tegengekomen Hebben jullie dat filmpje van Tmobile gezien?

http://www.youtube.com/watch?v=lAzgmQa-oFY

Dat ze allemaal dansend de kerk in komen? Zo was het in de verste verte niet.

@Loesel: balen zeg

@Romo: dat klinkt allemaal veel beter dan eerst. Nu kan je er hopelijk wat meer van genieten!

@Duploo: ik ben niet bepaald een handige harry maar al doende leert men. Ik heb in een week geleerd hoe ik een plafond moet tengelen en heb vooral planken op maat gezagen en veel geboord en geschroeft. Verder zijn we bezig om de keuken waterpas te leggen. Ik doe dus meer dan fourageren maar ze moeten me wel vertellen hoe ik het moet doen zeg maar Men, er lijkt geen einde aan te komen! Zou zo ontzettend blij zijn als we er in kunnen. Het is echt vermoeiend.

@Boef: ik kan me goed voorstellen dat je dan even klaar bent met de drukte van de verhuizing. Ik heb dat ook op dit moment, erg druk en alles tegelijk. En dan heb ik nog niet eens een baby kun je nagaan! Ik hoop dat julie snel lekker gesetteld zijn in jullie nieuwe kribbe.

@Zeelinde: heel herkenbaar wat je schrijft. Toen ik het gesprek met kippatatman had en ik aangaf dat ik er ook wel voor wilde gaan vond ik het gelijk ook heel erg eng. Het is natuurlijk ook best eng. Betekent alleen maar dat je je goed realiseert dat het een life changing event is zullen we maar zeggen hehe

@Frutje: spannend!!!!! Ik duim weer. Verder klinkt je weekend erg gezellig dus dat zit wel goed met de afleiding voorlopig denk ik.

@Pipo: jij nog leuke plannen voor dit weekend? Ik ben er even een beetje uit want er is zo veel geschreven. Ik las ergens dat jullie het nog twee rondes gaan proberen voor de ha in beeld komt? Is het k.u.t. nieuws al een beetje gezakt?

Assie en Orchis hoe is het met jullie?

de groenten!
Wat fijn om te horen dat het herkenbaar is voor jullie. Het is echt een hele stap... Ik ga echt heen en weer met mijn gevoel er over, maar ik weet wel zeker dat ik kinderen wil maar het is zo'n grote verandering en inderdaad een 'life changing event'.

Kate en William vond ik best wel stijfjes, ook ten opzichte van elkaar... Zal wel bij het hele Britse gebeuren van zo'n bruiloft horen... Ze zag er wel echt prachtig uit, dat kant in de top vond ik echt mooi!

Allemaal een fijne Koninginnedag morgen!
Hallo!

Dit 'verloren' schaap is ook even terug

En jammer dat er nog geen jompels bij zijn gekomen...

@Pipo/Loesl: wat k*t zeg.. en wel hoop houden hoor pipo, al kan ik me voorstellen dat dat soms lastig is.

@Frutje: spannend, hopelijk is het raak. Tis wel tijd voor een nieuwe jompel!

@Romo: zag dat je je nu eindelijk wat beter voelt en dat je al een beetje een buikje krijgt. Wat leuk! Hopelijk kun je nu meer genieten

@Boef: pfff.. verhuizen ja, vreselijk. Maar tis voor een goed doel neem ik aan succes nog even, hopelijk ben je snel gesetteld.

@alle anderen: zwaai

Na het laatste gesprek met Lenneman, waarin hij zei dat het in ons huidige huis sowieso nog niet gaat gebeuren, had ik het op 1 of andere manier even helemaal gehad met mijn rammelende eierstokken. Ben gestopt met mijn AC (dat is tenminste een stapje vooruit) en sindsdien heb ik eigenlijk een beetje rust in mijn eierstokken gekregen.. Was ineens minder 'obsessief' met het forum bezig en heb dat ook maar even zo gelaten. Vind het wel lekker om er even minder mee bezig te zijn. Vooral omdat het dus nog wel een aantal maanden (jaren) kan duren voor we hier verder mee gaan. Ben nog niet weer ongesteld geworden sinds ik ben gestopt, en het duurt nu toch al 39 dagen...

Dus voorlopig hou ik me nog gedeist wat betreft dit forum. Kijk natuurlijk wel hoe het jullie allemaal gaat eens in de zoveel tijd en hopelijk kan ik me richting de streefdatum weer helemaal in het 'wachtbankjes-gedruis' storten en dan goed
Even een klein teken van leven

Heb een drukke week achter de rug, maar nu is alles weer redelijk zen. Moet zo weer even bijlezen hoor.

@Lenne: jammer dat je niet meer zo veel zult forummen hier. Maar ik snap het wel. Er even iets minder mee bezig zijn is wel goed, als er toch niet zo veel schot in de zaak zit. En ik ken je frustratie van het maar niet ongesteld worden na het stoppen met de pil. Kan dus makkelijk een half jaar duren, en alles wat eerder komt is meegenomen

@Zeeline: spannend ja! Het is ook een grote wending in jullie leven! Als ik de verhalen van de jonge moeder hier hoor, dan weet je van tevoren gewoon echt niet waar je aan begint. Dus wat twijfels en spanning zijn helemaal op zijn plaats, eigenlijk!

@Loesel: jammer! Hoeveelste ronde was dit? Balen!!! Maar geniet van jullie weekendje weg!

Nou, even lezen hoor
Nou, dat viel nogal mee. Even evrder reageren dan:

@Boefje, wat een hektiek!!! Hopelijk keert de rust snel een beetje terug bij jullie. Zo'n tijd is al druk&zwaar, maar met nog een (ziek) zoontje erbij is het helemaal vervelend. En dan botst het soms, lijkt me logisch...

@Pipo: 'pas 7 maanden' klinkt een stuk minder dan 9 rondes. Maar toch nog frustrerend lang! Tuurlijk naar de HA gaan, je bent 32, redenen zat! Hoop zo dat het niets is, of maar iets heel kleins en makkelijk op te lossen...

@Romo: wat heerlijk dat je je veel beter voelt! Bijna niet meer misselijk, al een klein buikje te zien: super!

@Moimoi: en met jou? Bij jou begint het echt al op te schieten he?

Orchisman heeft zich toch laten overtuigen dat langer wachten niet nodig is. Hij was bang dat het misschien meer kans zou geven op een miskraam, omdat misschien nog niet alles goed loopt in mijn lijf. Even een klein college gegeven en dat was genoeg voor mijn lieve wetenschapper die zich alleen door goede argumenten laat overhalen. Komende week een aantal dagen weg, naar Berlijn, met hopelijk een goed getimede eisprong! Wachtbankje, here I come!
@Orchis: Wat een goed nieuws! Zet hem op jullie!

Ben het helemaal met je eens: je weet niet waar je aan begint.

Ik zie het bij een goede vriendin van mij: die is sinds de geboorte van haar kindje alleen maar druk. En dan weer een luier verschonen, vervolgens weer voeden, onder gespuugd: verkleden...Pfff, heb een keer op haar baby gepast en ik merk nu pas dat je er écht heel druk mee bent (het kindje had toen net enorme buikkrampjes toen ik moest oppassen)! Haha, ik zag alleen maar de leuke dingen van een kind, dus dit was wel even een 'met beide benen op de grond-moment'. Maar wel heel goed voor mij om dat te beseffen. Als ik weer eens een enorm rammelend eierstokje aan voel komen dan hoef ik alleen maar even aan die oppasavond te denken en dat tempert het een beetje.

@Lenne: Heel begrijpelijk dat je het even van je af moest zetten. En 1 oktober komt steeds dichterbij, leuk!!
Okee, heel even snel en kort:

Loesel: He bah, jammer dat het niet gelukt is deze ronde..

Frutje: Haaaai hier op het wachtbankje! Wil je ook een kopje thee? Ik neem morgen wel muffins mee Ik heb vorige week woensdag (denk ik) mijn eisprong gehad, wel wat later dan normaal maar goed.

Orchis: Super! Ja, met goede argumenten kom je een heel eind, maar wel echt fijn dat jullie er nu voor kunnen gaan. Temp je nog? Om te zien of het inderdaad allemaal netjes op gang is?

Lenne: Jammer dat je minder meeschrijft, maar wel begrijpelijk. Ik geloof dat een flink aantal van ons ook zo'n periode hebben meegemaakt.

Boefje: Poeh, zwaar hoor, verhuizen, ziek kind etc. Maar allemaal voor een goed doel, en hopelijk is het snel klaar.. Hoe is het verder?

Romo: Oh, krijg je al een buikje?!? Leuk! Plus minder misselijk, het gaat de goede kant op! En zou je mijn NOD willen veranderen naar 8 mei?

Moimoi: En hoe is het bij jou?

Zo, ik heb het de komende tijd razend druk (deadline!), dus vergeef me als ik er niet zo vaak ben.

Dikke knuffel en zwaai zwaai naar iedereen!
Hi dames,

Hier ben ik weer even!

Veel verhalen over de bruiloft.....ik heb een paar stukjes gezien en de jurk vond ik ook erg mooi. Verder een wat stijf geheel.......maar ik kreeg wel een heel erg sprookjes gevoel

Boef: klaar met verhuizen! Heel fijn en dan nu de periode van genieten van jullie nieuwe huis!!

Loesl: he wat balen!! Hoeveelste ronde was het en ben je de teleurstelling al weer te boven?

Pauley: jouw NOD komt ook al lekker dichtbij!!! Je bemant weer "het bankje"!

Zeelinde: ja een baby is helaas niet alleen maar genieten! Het is best zwaar werken en je moet een beetje geluk hebben met een snel doorslapend en weinig huilend kind. Dan kom je ook aan je eigen rust toe Daar zet ik maar op in!

Orchis: fijn dat orchisman nu overtuigd is dat wachten niet meer nodig is! You go girl!!!

Lenne: hopelijk komt je cyclus snel op gang.....anders heeft orchis wel een paar tips En heel begrijpelijk dat je even wat minder aanwezig wilt zijn op het forum. Die fase heb ik ook gehad, maar hield ik nog geen week vol

Kip: moeten jullie nog veel klussen??? Af en toe eerder stoppen lijkt me een goed plan! Je moet jezelf niet vergeten natuurlijk.

Hier gaat alles goed. Morgen alweer 24 weken zwanger en alle schopjes en bewegingen zijn steeds duidelijker. Af en toe beweegt mijn buik ook van een wat hardere schop
Aloha allemaal!

Snel even bijgelezen, maar niet zoveel tijd want aan het werk dus ga ik niet op iedereen reageren...

Hier is de Grote Leegloop weer begonnen. Geen onbevlekte ontvangenis dus. Wel bevlekt, geen ontvangenis. Tja.

Magzman geeft nog steeds gemixte signalen. Ik heb hem 2 weken geleden ofzo gezegd dat hij zijn condooms nu ECHT zelf moet halen, maar dat heeft hij nog steeds niet gedaan. Er ligt nu nog 1 heel eenzaam condoompie op het nachtkastje. Rotding.

Laatst vertelde ik hem dat mijn zusje mij vertelde voor elk kwaaltje en dingetje dat ze voelt nu ze zwanger is. Zegtie heel droog: Eigenlijk hadden jullie tegelijk zwanger meoten zijn, kunnen jullie elkaar lastig vallen met dat soort dingen! JA HALLO! Als dat even zou kunnen... Heb hem ook te verstaan gegeven dat dát toch écht aan hem ligt, dat mijn zusje en ik niet tegelijk zwanger zijn!

Natuurlijk ook serieus weer gehad over waarom nu nog niet, we hebben toch een huisje, en zo voorts. Eigenlijk kon hij helemaal geen echte redenen geven. Alleen hetzelfde riedeltje: Daar hebben we het al zo vaak over gehad, eerst moeten we 'de zaken voor elkaar hebben' (wat die zaken dan zijn kan hij zelf ook niet benoemen), wat ben je ongeduldig, nu nog niet, etc. etc. etc.

Ik heb na het kijken van Dames in de Dop met Emiel Ratelband ook mijn eigen mantra bedacht. Elke keer als ik met mijn rammelaars wordt geconfronteerd denk ik bij mezelf: Ik ben een geboren mamma, wij gaan een kind krijgen. Klinkt heel stom, maar op de een of andere manier werkt deze 'zekerheid' voor mij heel geruststellend. Ik weet zelf ook wel dat dit nog allemaal helemaal niet zeker is, maar hey ik geloof in de kracht van het positief denken! Tjakka!

En nu ben ik over een paar weken jarig en bedacht ik mezelf vanochtend dat ik waarschijnlijk ook niet voor mijn 27ste mijn eerste kind zal krijgen. Erg confronterend voor mezelf, omdat ik altijd graag jong moeder wou worden en daarmee bedoel ik eigenlijk voor mijn 30ste klaar met alle kinderen (en ik wou er altijd 3 of 4). Iedereen om me heen bagatelliseert het en zegt dat ik nog tijd zat heb, en dat zal ook best zo zijn, maar als je zelf de wens hebt om het voor je 30ste te doen, dan is het toch best stom als iedereen tegen je zegt 'dat het over 10 jaar ook nog wel kan'. Getuigt ook niet echt van respect voor iemands keuzes en meningen, vind ik.

Al met al vind ik Magzman momenteel erg gemeen. Bah.
Magz; tja....planningen zijn er wel om bij te stellen. Had je mij eind middelbare school gevraagd wanneer ik kinderen zou krijgen, dan was ik nu ook al klaar geweest met kinderen krijgen. Gaandeweg verandert er gewoon vanalles qua situatie en heb je eigenlijk alleen jezelf ermee om zo'n planning vast te houden. Het laat zich immers praktisch niet plannen.

Sorry, als dit te hard overkomt......maar je gaat je waarschijnlijk weer een stuk beter voelen als je die planning probeert los te laten. Alle signalen lijken erop dat het echt geen 10 jaar meer gaat duren, dus relax!

Ik moet zeggen dat ik het ook wel even moeilijk had dat mijn broertje en het zusje van Assieman eerder kinderen kregen. In mijn vroegere planning zat ook altijd dat wij de oudsten zijn en dus als eerste kinderen zouden krijgen. Onzin natuurlijk......en dat was ook best even confronterend, maar als je dat los weet te laten geniet je weer veel meer van alles.
En daarbij kan je de statistieken ook gebruiken om jezelf weer een goed gevoel te geven. Vroeger was het heel normaal om rond je 24e moeder te worden. Tegenwoordig is de gemiddelde leeftijd dat een vrouw haar eerste kind krijgt al bijna 30. In dat opzicht ben je dus nog steeds jong!

Ik weet dat je het eigenlijk niet wilt horen.....maar je hebt inderdaad nog tijd zat en ik durf in te zetten dat je voor de huidige begrippen jong moeder zult worden!
@ Kippatat: Plafon stengelen? Dat klinkt toch wel goed! Ik kan niet zo goed boren/ schroeven indraaien als de andere klussers dus word ik telkens maar weer gedregadeerd tot 'gipsplaten op zijn plaatshouder totdat ze vast zitten" en "gereedschap aangeven aan zij die wel kunnen boren/ schroeven, timmeren, zagen". Tussendoor mag ik dan koffie zetten. Ik schik me maar in mijn lot want het word wel heel mooi!

@ Magz:vervelend dat het zo gebagatalisseerd wordt door omgeving! Dat is het is hetzelfde dat slanke mensen niet mogen klagen als ze twee kilo zijn aangekomen (en dus nog steeds slank zijn). Ik hoop dat Magzman snel bijtrekt. Het komt een beetje op me over alsof hij toch wel vindt dat je zeurt en dat je je punt hebt gemaakt. Telkens dezelfde discussie aangaan, met dezelfde insteek en dezelfde argumenten zal waarschijnlijk niet ineens leiden tot een andere uitkomst bij Magzman. Misschien kun je het eens anders in proberen te steken? Vragen of hij jou begrijpt en of hij misschien een idee heeft voor een oplossing over hoe nu met jullie verschil in kinderwens om te gaan? Half uurtje babyklets praat per week afspreken ofzo en dat jij je daartoe dan beperkt en dat hij dan wel dat half uurtje actief luistert en zijn mening uit? Ik noem maar wat hoor.

Ik vind je mantra wel goed! Als positief denken al effect heeft dan toch vooral ten positieve! Als het jou nu al rust geeft dan helpt het al! Ik ben normaliter nuchter en niet van de alternatieve, maar heb ook eens een "healing" mee gemaakt. Daarin werd ik ook gerustgesteld dat ik ooit een keer moeder ging worden. Ik weet dat dit vooral door mijn gedachten gedreven is, maar ik vind het ook erg geruststellend en zolang als het tegendeel bewezen is ga ik er ook maar vanuit dat het een keer raak zal zijn.

@ Assie: je "parasietje" begint je lichaam dus steeds meer en meer over te nemen! Gaaf hoor! 24 weken alweer dat begint al lekker op te schieten!

Hier trouwens in de wachtweek maar ik verwacht gewoon mijn menstruatie. Ik bemerk niets raars aan mijn lijf en daarnaast was er dus maar weinig actie rond de eisprong. Ergens ben ik blij dat ik me niet elke maand zo gek loop te maken als vorige maand hoewel ik er nog steeds van overtuigd ben dat het toen toch even raak is geweest.
Mijn planning IS de laatste jaren al enorm opgeschoven. Op de middelbare school, zoals jij zei, was ik vast van plan om op mijn 18e te trouwen en toch zeker van de eerste moeder te zijn op mijn 21ste.

Puur en alleen omdat het gemiddelde nu veel hoger ligt dan tien jaar geleden wil dat toch niet zeggen dat ik me dan maar moet aanpassen conform de huidige maatschappij? Daar bedank ik voor.

En ja, waarschijnlijk zullen veel mensen, als ik eenmaal zwanger ben, zeggen Tjee nu al wat jong! Eerlijk gezegd kan me dat geen zier schelen. Het is niet alsof ik 18 ben, of zo. En zelfs als iemand van 18 zwanger is denk ik: tjonge dat is wel jong, maar als ze er blij mee zijn geen probleem toch?

@Duploo: Ik heb het gevoel dat Magzman ergens op wacht. De vraag is alleen waar op. Hij luistert wel degelijk naar mijn babyklets. Moet zeggen dat ik ook wel goed ben in overdrijven, wat dat betreft. Bovendien kunnen we tegenwoordig zelfs constructieve gesprekken voeren over de toekomstige inrichting van de toekomstige babykamer voor onze toekomstige baby.

Ik weet dat ik geduldig moet wachten. Maar hoeveel geduld heeft een mens eigenlijk voor het écht op is? Ik wil ook nog wat bewaren voor als het niet gelijk de eerste ronde raak is!
dubbel
@magz: hm ja, geduld bewaren is een goeie. Dat van mij was al bijna op toen we begonnen. En hier zijn we, zeven maanden verder. Waar DOE ik het nog van vraag ik me soms af

Tja, je kan een beeld in je hoofd hebben van hoe je iets wil in het leven, maar soms loopt het gewoon niet zo. Dat sucks, maar zo is het. En ik neem aan dat je pas voor kinderen wil gaan als Magzman er ook echt klaar voor is? Want dat is hij nu duidelijk nog niet... Soms helpt het ook om het onderwerp even te laten rusten. Al wil je dat natuurlijk niet horen.

@Duploo: even een relaxt maandje tussendoor is ook niet verkeerd. Zou voor mij misschien ook wel goed zijn, maar aan de andere kant trek ik het ook niet om een maand verloren voorbij te laten gaan. Nog langer wachten word ik ook niet echt relaxt van, neuh...

@Orchis: ja, na deze negende ronde maar eens naar de HA als het niet gelukt is. Is het niks, mooi, is er wel iets, dan weet ik het liever nu ipv over een jaar, als ik weer een stukje minder vruchtbaar ben.
quote:Magz schreef op 02 mei 2011 @ 14:05:

Puur en alleen omdat het gemiddelde nu veel hoger ligt dan tien jaar geleden wil dat toch niet zeggen dat ik me dan maar moet aanpassen conform de huidige maatschappij? Daar bedank ik voor.

Je hoeft je echt niet aan te passen aan de maatschappij......maar aan Magzman natuurlijk wel Hij geeft aan er nu nog niet klaar voor te zijn.....misschien moet je het nog een keer vragen wanneer dat voor hem wel zo is, of je daar iets aan kan doen; als het praktische zaken zijn, bijvoorbeeld. En anders zorgt een periode inbouwen ook altijd wel goed. Een aantal dames heeft bijvoorbeeld afgesproken man een half jaar / een jaar de tijd te geven aan het idee te wennen en dan te willen beginnen. De meeste mannen gaan er dan naartoe leven en zijn er dan blijkbaar wel aan toe.
Hij heeft aan het begin van het jaar aangegeven dit jaar er klaar voor te zijn. Hij heeft later in het jaar ook letterlijk gezegd dat hij er gevoelsmatig en emotioneel al helemaal klaar voor is. Het zouden dus puur praktische dingen moeten zijn, maar die kan hij blijkbaar niet benoemen.
@Magz: Ja, inderdaad die planning... Had je het 9 jaar geleden aan Pauley-man gevraagd dan hadden we nu al een hele schare rondlopen, maar gaandeweg kreeg-ie koude voeten. Ik wilde 3 jaar geleden al wel, maar hij weer niet. Ik wilde ook dolgraag voor mijn 30ste mama zijn, maar zo is het niet gegaan. Helaas, maar het is toch allemaal goedgekomen, en dat komt het bij jou vast ook wel.

Wat betreft dat geduld: je hebt zoveel als je nodig hebt, je hebt toch geen keus!

En wat betreft je leeftijd: Nee, je hoeft je niet aan te passen aan de maatschappij, dat is eigenlijk irrelevant. Maar wel aan je relatie. Je zegt zelf dat het niet van respect voor iemands mening en keuzes getuigt als mensen je zeggen dat het over tien jaar ook nog wel kan. Daar heb je gelijk in natuurlijk, maar aan de andere kant moet jij dan ook respect hebben voor Magzman, als hij er nog niet aan toe is. Door het er de hele tijd over te hebben, en zoals je zegt ben je de laatste tijd vrij goed geworden in overdrijven, gun je hem ook niet de tijd die hij misschien nog nodig heeft.

Natuurlijk zuigt het, en wil je het heel graag. Dat snappen we allemaal, de meeste van ons hebben in een vergelijkbare situatie gezeten. En hebben ook onze partner heel gemeen gevonden... Dus dikke , nog heel even volhouden, het komt allemaal goed!
Oh, ben een beetje mosterd...
quote:Magz schreef op 02 mei 2011 @ 14:32:

Het zouden dus puur praktische dingen moeten zijn, maar die kan hij blijkbaar niet benoemen.Misschien heeft-ie wel een bepaalde datum in gedachten, of een verjaardagscadeautje, of wil hij je ten huwelijk vragen of zoiets...
quote:Pauley schreef op 02 mei 2011 @ 14:38:

[...]

Misschien heeft-ie wel een bepaalde datum in gedachten, of een verjaardagscadeautje, of wil hij je ten huwelijk vragen of zoiets...

Ja, als dát eens zou kunnen!

Maar daar durf ik niet eens op te hopen...
@ Magz: met "de maatschappij" en met anderen heb je niets te schaften. Ik vind het ok als iemand van 18 bewust ouder wordt. Helemaal met je eens. Je hebt wel wat te schaften met Magzman. Voelt deze periode nu voor jou alsof hij zijn zin krijgt? Het is geen beslissing van jullie tweeen maar doordat hij niet wil krijgt híj zijn zin en niet jij of jullie samen. Dat gevoel herken ik wel. Toch werkt het wel zo.... Die periode afspreken heb ik dus ook gedaan met mijn vriend en die heeft er daarna nog eens uitgesteld ook.... Het gaf mij wel rust en mijn vriend klaarblijkelijk ook. Of misschien kan je vriend wat specifieker zijn in de randvoorwaarden die er moeten zijn voordat er begonnen kan worden? Als dat tenminste echte redenen zijn en geen "smoesjes" terwijl hij er eigenlijk gewoon nog niet klaar voor is.

Qua geduld hebben.... ik merk dat ik telkens nieuw potje geduld aanboor voor elke nieuwe fase en ik heb natuurlijk 5 jaar geduld gehad totdat we echt zijn begonnen In principe vind ik dus dat ik nu dan minder lang hoef te wachten op een daadwerkelijke bevruchting. Gewoon om het lange wachten op het pre-wachtbankje te compenseren. Maar ja, ik heb het niet voor het zeggen. Dan weet ik best dat Pipo, Pauley en Frutje al langer daadwerkelijk bezig zijn, maar ik gun het mezelf net zo hard als hen!

@ Pipo: ik ben nu druk met verbouwing van nieuwe huis en dat leidt ook wel af natuurlijk. Ik vind het ergens ook fijn dat ik zonder zorgen de verfkwast ter hand kan nemen en van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat in de weer ben niet beperkt door vroege zwangersschapskwaaltjes. Volgende maand vind ik het vast wel weer spannender hoor, dan zitten we vast wat minder in de rush dan nu. Ik baal nu ook wel een beetje natuurlijk voor de weinige actie twee weken terug, maar ergens ben ik ook blij dat ik mezelf nog steeds nuchter kan noemen en me niet elke maand gek laat maken.
quote:Pauley schreef op 02 mei 2011 @ 14:36:

Oh, ben een beetje mosterd...En ik dubbele mosterd!
quote:Pauley schreef op 02 mei 2011 @ 14:36:

Oh, ben een beetje mosterd...En ik dubbele mosterd!
Magz, je vriend heeft aangegeven dat hij dit jaar wil starten. Nu begrijpen wij allemaal dat je liever gisteren dat vandaag start, want we zitten of zaten allemaal in zo’n situatie. Maar probeer je in hem te verplaatsen, hij krijgt op dit moment totaal geen ruimte van je. Je blijft erover beginnen. Zou een paar maanden eerder starten je ruzies met je vriend waard zijn? Geloof mij als ik zeg dat die paar maanden je echt niet meer uitmaken, als je daarvoor straks een vriend hebt die er écht voor wil gaan. Dat is véél, echt heel véél, meer waard dan iemand die start omdat zijn vriendin dat zo nodig wil. Met een baby heb je je partner hard nodig!!!

Waarom is je vriend erg gemeen? Eerlijk gezegd zijn dit bewoordingen die ik niet in mijn hoofd zou halen wat betreft mijn vriend, maar daarin is iedereen duidelijk anders. Maar zoals Pauley zegt, je weet niet wat hij wellicht van plan is. En ik denk dat als je hem zo weinig ruimte blijft geven, hij evt. plannen alleen maar uitstelt.

Leeftijd is niet relevant, je kaart dit echter zelf aan. Jij bent degene die hierover begint.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven