Schermpjes en kinderen: argumenten uit wetenschap?
maandag 29 januari 2018 om 13:55
Altijd weer discussie met manlief over schermtijd.
Regel hier is voor kids van 7 5 en 3: va 17-18 tv kijken. Oudste mag i.p.v. tv drie keer per week dan 30 min gamen op iPad.. verder af en toe in vak een leuke film of op een druilerige dag maar verder niet.
Veel ouders om ons heen hanteren een soepeler beleid waarbij oudste bij vriendje speelt en ze 2 uur gamen... I.p.v. spelen. Word ik niet blij van..
Ouders die ‘ smorgens uitslapen en kinderen van 07-09 voor tv zetten...
Ik vind het soms wat verwaarlozend aandoen. Ouders te druk en lekker gemakkelijk kind voor schermpje zetten. Of ben ik nu te hoogeisend en kritisch?
Het is toch aangetoond dat schermpjes niet goed zijn? Voor kids is buitenspelen, creativiteit toch veel leerzamer, boeken lezen samen spelen etc? En dan hebben we het nog niet eens over bijziendheid ...?
Man vindt mijnte streng op dit gebied.. maakt het lastig. Hebben jullie op basis van wetenschap argumenten voor of tegen? Artikelen?
Regel hier is voor kids van 7 5 en 3: va 17-18 tv kijken. Oudste mag i.p.v. tv drie keer per week dan 30 min gamen op iPad.. verder af en toe in vak een leuke film of op een druilerige dag maar verder niet.
Veel ouders om ons heen hanteren een soepeler beleid waarbij oudste bij vriendje speelt en ze 2 uur gamen... I.p.v. spelen. Word ik niet blij van..
Ouders die ‘ smorgens uitslapen en kinderen van 07-09 voor tv zetten...
Ik vind het soms wat verwaarlozend aandoen. Ouders te druk en lekker gemakkelijk kind voor schermpje zetten. Of ben ik nu te hoogeisend en kritisch?
Het is toch aangetoond dat schermpjes niet goed zijn? Voor kids is buitenspelen, creativiteit toch veel leerzamer, boeken lezen samen spelen etc? En dan hebben we het nog niet eens over bijziendheid ...?
Man vindt mijnte streng op dit gebied.. maakt het lastig. Hebben jullie op basis van wetenschap argumenten voor of tegen? Artikelen?
maandag 29 januari 2018 om 18:18
En ook gewoon communicatie!redbulletje schreef: ↑29-01-2018 18:07Grappig. Ik ben autist maar ik zou zonder schermpjes echt een kluizenaar zijn, online communicatie is tenslotte veel minder overprikkelend.
Interviewer: And you see an equivalence between the idea of god and the idea of a fairy or a Leprechaun??? Dawkins: The evidence of both is equally poor!
maandag 29 januari 2018 om 18:36
Jaaa want wendy van dijk heeft de wijsheid in pachtkeuteltje schreef: ↑29-01-2018 17:03http://wendyonline.nl/aanbevolen-schermtijd/
https://www.oudersvannu.nl/kind/spelen/beeldschermtijd/ Advies van een pedagoog!
https://www.online-opvoedhulp.nl/beelds ... tv-kijken/
Bevestigt voor mij iig dat begrenzing belangrijk is!!!
De tweede link is hetzelfde bureau jeugd en media van je eerdere post net als de derde link Dus die mevrouw die geen arts is , geen pedagoog en een opleiding nederlands heeft gedaan.
maandag 29 januari 2018 om 18:37
Er word een beetje gesuggereerd dat ze een "dokter" is met verstand van kinderen. Ik dacht trouwens dat gepromoveerd doctorandus was drs dus en geen dr.eekhoorn12 schreef: ↑29-01-2018 16:27Er staat dr omdat ze gepromoveerd is, dus doctor. Een arts mag niet de titel dr gebruiken (tenzij hij/zij gepromoveerd is dus).
anoniem_170687 wijzigde dit bericht op 29-01-2018 18:40
11.01% gewijzigd
maandag 29 januari 2018 om 18:39
Als jij wendy van dijk en een doctorandus nederlands deskundigen vind op het gebied van kinderen...
maandag 29 januari 2018 om 18:44
Welk advies dan want je komt niet echt met wetenschappelijk onderbouwde argumenten. Nee ik vind wendy niet doorslaggevend.
Btw volgens mij wil je alleen maar rellen Of persé iets losmaken wat je aan je man kan laten zien? Maar laat het tot je doordringen dat die omgeving en je man niet lakser zijn maar gelijk hebben.
Jij Bent Te Streng.
maandag 29 januari 2018 om 18:48
Waarom vraag je om argumenten uit wetenschap? Omdat je die zelf niet kon vinden? Simpel, die zijn er ook niet. Er is nog steeds niet onomstotelijk aangetoond dat schermtijd schadelijk is.
En ja je doet je kinderen wel degelijk te kort. Straks op school vraagt de juf iets te doen, de hele klas snapt dat en kan dat behalve jouw kinderen. Leuk hoor bijles voor iets dat de anderen al jaren geleden konden.
maandag 29 januari 2018 om 18:48
Doctorandus is de oude term voor iemand die is afgestudeerd aan de universiteit (nu Master). Doctor is iemand die gepromoveerd is. Maar gepromoveerd zijn in een willekeurig onderwerp wil niet direct zeggen dat je van alle andere onderwerpen ook verstand hebt.
maandag 29 januari 2018 om 18:49
Die van TO gaan later bij de mac hamburgers draaien want achter de kassa kunnen ze niet, te veel knopjes.Knuffelheks schreef: ↑29-01-2018 17:28Ah, we hebben weer een TO die doet alsof ze een vraag stelt maar eigenlijk gewoon zin heeft in een potje virtueel matten.
Als ervaren moeder, ik heb schermtijd nooit begrensd, en dat heeft prima uitgepakt.
Twee intelligente en computervaardige blagen hier, de 1 gaat de ICT in, de andere wil astrofysica worden.
maandag 29 januari 2018 om 18:52
maandag 29 januari 2018 om 18:55
Even loepen leert dat ze toch best wat tijd op het forum zit. En ook tips zoekt voor leuke webshops. Met zo'n instelling verwacht je toch dat er gewoon ouderwets gewinkeld wordt in de stad.
Creativity is intelligence having fun
maandag 29 januari 2018 om 19:11
maandag 29 januari 2018 om 20:20
Ik heb geen artikelen gevonden of van jullie gezien die voor veelvuldig schermtijd pleiten?? Nog,als: ze krijgen hier schermpjes maar ingeperkt qua duur en frequentie en ja daar ben ik rete trots op! Ik sta ergens voor en loop niet achter de meute aan... ik denk zelf na en kies niet de gemakkelijkste weg!
Gelukkig wordt mijn visie louter ondersteund door wetenschap! En nee, ik ben een moderne ouder en wij hebben iPads en Netflix en ben niet anti schermpjes maar ik vind dat kinderen grenzen nodig hebben en voldoe hiermee aan een vd vijf cruciale emotionele basisbehoeften van kinderen.
Al dat gepamper, gemakzuchtige gedrag van menig ouder tegenwoordig (niet van iedereen: genoeg ouders die wel van goed verantwoordelijk opvoeden weten)
Veel te druk met zichzelf. Daar wordt de maatschappij niet prettiger van.
Gelukkig wordt mijn visie louter ondersteund door wetenschap! En nee, ik ben een moderne ouder en wij hebben iPads en Netflix en ben niet anti schermpjes maar ik vind dat kinderen grenzen nodig hebben en voldoe hiermee aan een vd vijf cruciale emotionele basisbehoeften van kinderen.
Al dat gepamper, gemakzuchtige gedrag van menig ouder tegenwoordig (niet van iedereen: genoeg ouders die wel van goed verantwoordelijk opvoeden weten)
maandag 29 januari 2018 om 20:22
Ik googel niet meer voor je! Bekijk het maar met je veroordelende gedrag.keuteltje schreef: ↑29-01-2018 20:20Ik heb geen artikelen gevonden of van jullie gezien die voor veelvuldig schermtijd pleiten?? Nog,als: ze krijgen hier schermpjes maar ingeperkt qua duur en frequentie en ja daar ben ik rete trots op! Ik sta ergens voor en loop niet achter de meute aan... ik denk zelf na en kies niet de gemakkelijkste weg!
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
maandag 29 januari 2018 om 20:25
keuteltje schreef: ↑29-01-2018 20:20Ik heb geen artikelen gevonden of van jullie gezien die voor veelvuldig schermtijd pleiten?? Nog,als: ze krijgen hier schermpjes maar ingeperkt qua duur en frequentie en ja daar ben ik rete trots op! Ik sta ergens voor en loop niet achter de meute aan... ik denk zelf na en kies niet de gemakkelijkste weg!
Nou kind, koop een lolly en ga het vieren.
Waarvoor zet je je vraag dan op een forum? Zodat je jezelf even flink op de borst kunt kloppen?
Ik vind je vooral een hele starre ouder, maar daar loop je over pakweg 5 jaar vanzelf tegenaan.
Succes!
maandag 29 januari 2018 om 20:58
Het echte probleem is niet de schermtijd, dat ben jijzelf. Je bent zo overtuigd van je eigen gelijk dat iedereen, inclusief je man en je kinderen, daarvoor moeten wijken, Jij hebt gelijk en al laten wij hier honderden linkjes zien die het tegendeel bewijzen dan nog heb jij gelijk.
Je hebt hetzelfde probleem als die anti vaccinatie moeders. Geen enkele andere interesse dan de zelfverklaarde supermoeder te zijn. En natuurlijk alleen volgens jouw definitie daarvan. Wat je man en je kinderen daarvan vinden doet niet ter zake. De enige reden dat je dit topic hebt geopend is om te oefenen.
Je hebt hetzelfde probleem als die anti vaccinatie moeders. Geen enkele andere interesse dan de zelfverklaarde supermoeder te zijn. En natuurlijk alleen volgens jouw definitie daarvan. Wat je man en je kinderen daarvan vinden doet niet ter zake. De enige reden dat je dit topic hebt geopend is om te oefenen.
Creativity is intelligence having fun
maandag 29 januari 2018 om 21:02
Jaaaa de wetenschap De wetenschappelijke wendy van dijk Weet je wel wie dat is?keuteltje schreef: ↑29-01-2018 20:20Ik heb geen artikelen gevonden of van jullie gezien die voor veelvuldig schermtijd pleiten?? Nog,als: ze krijgen hier schermpjes maar ingeperkt qua duur en frequentie en ja daar ben ik rete trots op! Ik sta ergens voor en loop niet achter de meute aan... ik denk zelf na en kies niet de gemakkelijkste weg!
Enne over te druk met zichzelf gesproken.....
Mijn oma zaliger zou zeggen Te dom om voor de duvel te dansen.
maandag 29 januari 2018 om 21:16
Ah joh, die komt zichzelf nog tegen.Kirby schreef: ↑29-01-2018 20:58Het echte probleem is niet de schermtijd, dat ben jijzelf. Je bent zo overtuigd van je eigen gelijk dat iedereen, inclusief je man en je kinderen, daarvoor moeten wijken, Jij hebt gelijk en al laten wij hier honderden linkjes zien die het tegendeel bewijzen dan nog heb jij gelijk.
Die kinderen gaan zich op een gegeven moment echt wel verzetten hoor...